Κουρκούα, έχω την εντύπωση ότι ο όρος "ελληνική κοσμοθέαση" χρησιμοποιείται από τους σημερινούς πολυθεϊστές με διαφορετική σημασία από αυτήν που αποδίδεις. Εννοώ ότι ως όρος είναι περισσότερο συνδεδεμένος με τη λατρεία/αποθέωση της φύσης και τους συμβολισμούς που προκύπτουν από αυτήν.Κουρκούας έγραψε: ↑16 Μαρ 2019, 21:44Παγκοσμίως γνωστή ως ελληνική κοσμοθέαση νοείται η φιλοσοφία του πλάτωνα και του αριστοτέλη και των στωικών, με περιφερειακούς παίκτες τις υπόλοιπες σχολές. Άντε να βάλεις και ύστερο πλατωνισμό και κάμποσο νεοπλατωνισμό. Και επίσης η κοσμολογία που βγήκε από την ελληνιστική αστρονομία. Όλα αυτά είναι σχετικά λογικά συγκροτημένη θεωρία--παρά τις αντικρουόμενες θέσεις---και μπορούν να ειπωθούν ως μία χαρακτηριστική "θέαση" του κόσμου. Αυτή διαδόθηκε και σε άλλους λαούς και σε άλλους πολιτισμούς, μέχρι και σήμερα, αυτή γίνεται αντιληπτή ως ελληνική.
Η αναζήτηση κοσμοθέασης στις θρησκευτικές παραδόσεις είναι πολύ ύστερη και επηρεασμένη από τη σύγκρουση με το χριστιανισμό, που δεν έχει μόνο τελετές και αφηγήσεις αλλα και συγκροτημενη κοσμοθεωρία. Οπότε οι ύστεροι νεοπλατωνικοί επιχείρησαν να φτιάξουν ένα αντίστοιχο οικοδόμημα για το σύγχρονό τους παγανισμό. Αλλά αυτό ήταν τεχνητό, αφορούσε την εξιδανικευμένη μνήμη της εποχής τους για μία άλλη, προβολή αντιλήψεων της ύστερης αρχαιότητας στην παλιά ελλάδα κοκ.
Κατά πόσο αυτές οι δύο "ελληνικές κοσμοθεάσεις" είναι συμβατές μεταξύ τους, είναι ενδιαφέρον ερώτημα. Πιο ενδιαφέρον ερώτημα είναι ποια είναι η πιο αυθεντική.
Επίσης, παίζει πολύ έντονα το πολιτικό στοιχείο, προσαρμοσμένο σε σημερινά δεδομένα, αριστερίζουσας απόκλισης στο ευρύτερο μέρος του χώρου. Στο συγκεκριμένο πεδίο, κυριαρχεί το στωϊκό και επικουρικό φιλοσοφικό στοιχείο. Οι πλατωνικές ιδέες εκλαμβάνονται ως φασιστική τρόπον τινά θεώρηση των πραγμάτων.