Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 69803
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 16 Μαρ 2019, 22:11

Κουρκούας έγραψε:
16 Μαρ 2019, 21:44
Παγκοσμίως γνωστή ως ελληνική κοσμοθέαση νοείται η φιλοσοφία του πλάτωνα και του αριστοτέλη και των στωικών, με περιφερειακούς παίκτες τις υπόλοιπες σχολές. Άντε να βάλεις και ύστερο πλατωνισμό και κάμποσο νεοπλατωνισμό. Και επίσης η κοσμολογία που βγήκε από την ελληνιστική αστρονομία. Όλα αυτά είναι σχετικά λογικά συγκροτημένη θεωρία--παρά τις αντικρουόμενες θέσεις---και μπορούν να ειπωθούν ως μία χαρακτηριστική "θέαση" του κόσμου. Αυτή διαδόθηκε και σε άλλους λαούς και σε άλλους πολιτισμούς, μέχρι και σήμερα, αυτή γίνεται αντιληπτή ως ελληνική.

Η αναζήτηση κοσμοθέασης στις θρησκευτικές παραδόσεις είναι πολύ ύστερη και επηρεασμένη από τη σύγκρουση με το χριστιανισμό, που δεν έχει μόνο τελετές και αφηγήσεις αλλα και συγκροτημενη κοσμοθεωρία. Οπότε οι ύστεροι νεοπλατωνικοί επιχείρησαν να φτιάξουν ένα αντίστοιχο οικοδόμημα για το σύγχρονό τους παγανισμό. Αλλά αυτό ήταν τεχνητό, αφορούσε την εξιδανικευμένη μνήμη της εποχής τους για μία άλλη, προβολή αντιλήψεων της ύστερης αρχαιότητας στην παλιά ελλάδα κοκ.

Κατά πόσο αυτές οι δύο "ελληνικές κοσμοθεάσεις" είναι συμβατές μεταξύ τους, είναι ενδιαφέρον ερώτημα. Πιο ενδιαφέρον ερώτημα είναι ποια είναι η πιο αυθεντική.
Κουρκούα, έχω την εντύπωση ότι ο όρος "ελληνική κοσμοθέαση" χρησιμοποιείται από τους σημερινούς πολυθεϊστές με διαφορετική σημασία από αυτήν που αποδίδεις. Εννοώ ότι ως όρος είναι περισσότερο συνδεδεμένος με τη λατρεία/αποθέωση της φύσης και τους συμβολισμούς που προκύπτουν από αυτήν.

Επίσης, παίζει πολύ έντονα το πολιτικό στοιχείο, προσαρμοσμένο σε σημερινά δεδομένα, αριστερίζουσας απόκλισης στο ευρύτερο μέρος του χώρου. Στο συγκεκριμένο πεδίο, κυριαρχεί το στωϊκό και επικουρικό φιλοσοφικό στοιχείο. Οι πλατωνικές ιδέες εκλαμβάνονται ως φασιστική τρόπον τινά :D θεώρηση των πραγμάτων.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 8564
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 16 Μαρ 2019, 22:19

ΓΑΛΗ έγραψε:
16 Μαρ 2019, 22:11
Κουρκούας έγραψε:
16 Μαρ 2019, 21:44
Παγκοσμίως γνωστή ως ελληνική κοσμοθέαση νοείται η φιλοσοφία του πλάτωνα και του αριστοτέλη και των στωικών, με περιφερειακούς παίκτες τις υπόλοιπες σχολές. Άντε να βάλεις και ύστερο πλατωνισμό και κάμποσο νεοπλατωνισμό. Και επίσης η κοσμολογία που βγήκε από την ελληνιστική αστρονομία. Όλα αυτά είναι σχετικά λογικά συγκροτημένη θεωρία--παρά τις αντικρουόμενες θέσεις---και μπορούν να ειπωθούν ως μία χαρακτηριστική "θέαση" του κόσμου. Αυτή διαδόθηκε και σε άλλους λαούς και σε άλλους πολιτισμούς, μέχρι και σήμερα, αυτή γίνεται αντιληπτή ως ελληνική.

Η αναζήτηση κοσμοθέασης στις θρησκευτικές παραδόσεις είναι πολύ ύστερη και επηρεασμένη από τη σύγκρουση με το χριστιανισμό, που δεν έχει μόνο τελετές και αφηγήσεις αλλα και συγκροτημενη κοσμοθεωρία. Οπότε οι ύστεροι νεοπλατωνικοί επιχείρησαν να φτιάξουν ένα αντίστοιχο οικοδόμημα για το σύγχρονό τους παγανισμό. Αλλά αυτό ήταν τεχνητό, αφορούσε την εξιδανικευμένη μνήμη της εποχής τους για μία άλλη, προβολή αντιλήψεων της ύστερης αρχαιότητας στην παλιά ελλάδα κοκ.

Κατά πόσο αυτές οι δύο "ελληνικές κοσμοθεάσεις" είναι συμβατές μεταξύ τους, είναι ενδιαφέρον ερώτημα. Πιο ενδιαφέρον ερώτημα είναι ποια είναι η πιο αυθεντική.
Κουρκούα, έχω την εντύπωση ότι ο όρος "ελληνική κοσμοθέαση" χρησιμοποιείται από τους σημερινούς πολυθεϊστές με διαφορετική σημασία από αυτήν που αποδίδεις. Εννοώ ότι ως όρος είναι περισσότερο συνδεδεμένος με τη λατρεία/αποθέωση της φύσης και τους συμβολισμούς που προκύπτουν από αυτήν.

Επίσης, παίζει πολύ έντονα το πολιτικό στοιχείο, προσαρμοσμένο σε σημερινά δεδομένα, αριστερίζουσας απόκλισης στο ευρύτερο μέρος του χώρου. Στο συγκεκριμένο πεδίο, κυριαρχεί το στωϊκό και επικουρικό φιλοσοφικό στοιχείο. Οι πλατωνικές ιδέες εκλαμβάνονται ως φασιστική τρόπον τινά :D θεώρηση των πραγμάτων.
οι περισσότεροι οπαδοί είναι υλιστές και όχι μεταφυσικοί - (Πυθαγόρειοι - Πλατωνικοί) και ταυτίζουν την μεταφυσική με τον Χριστιιανισμό.
για παράδειγμα σε συζήτηση με κάποιον του χώρου του έκανα την ερώτηση τι είναι οι Θεοί για σένα και μου απάντησε δυνάμεις της φύσης.
τον ρώτησα "δηλαδή λατρεύεις την βαρύτητα?" και μου απάντησε ναι...

στην ερώτηση αν ο Θεός είναι πνεύμα μου απάντησε ότι αυτό είναι Χριστιανική οπτική.
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
Κουρκούας
Δημοσιεύσεις: 1410
Εγγραφή: 28 Ιαν 2019, 21:58
Phorum.gr user: Κουρκούας

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κουρκούας » 16 Μαρ 2019, 22:25

ΓΑΛΗ έγραψε:
16 Μαρ 2019, 22:11
Κουρκούας έγραψε:
16 Μαρ 2019, 21:44
Παγκοσμίως γνωστή ως ελληνική κοσμοθέαση νοείται η φιλοσοφία του πλάτωνα και του αριστοτέλη και των στωικών, με περιφερειακούς παίκτες τις υπόλοιπες σχολές. Άντε να βάλεις και ύστερο πλατωνισμό και κάμποσο νεοπλατωνισμό. Και επίσης η κοσμολογία που βγήκε από την ελληνιστική αστρονομία. Όλα αυτά είναι σχετικά λογικά συγκροτημένη θεωρία--παρά τις αντικρουόμενες θέσεις---και μπορούν να ειπωθούν ως μία χαρακτηριστική "θέαση" του κόσμου. Αυτή διαδόθηκε και σε άλλους λαούς και σε άλλους πολιτισμούς, μέχρι και σήμερα, αυτή γίνεται αντιληπτή ως ελληνική.

Η αναζήτηση κοσμοθέασης στις θρησκευτικές παραδόσεις είναι πολύ ύστερη και επηρεασμένη από τη σύγκρουση με το χριστιανισμό, που δεν έχει μόνο τελετές και αφηγήσεις αλλα και συγκροτημενη κοσμοθεωρία. Οπότε οι ύστεροι νεοπλατωνικοί επιχείρησαν να φτιάξουν ένα αντίστοιχο οικοδόμημα για το σύγχρονό τους παγανισμό. Αλλά αυτό ήταν τεχνητό, αφορούσε την εξιδανικευμένη μνήμη της εποχής τους για μία άλλη, προβολή αντιλήψεων της ύστερης αρχαιότητας στην παλιά ελλάδα κοκ.

Κατά πόσο αυτές οι δύο "ελληνικές κοσμοθεάσεις" είναι συμβατές μεταξύ τους, είναι ενδιαφέρον ερώτημα. Πιο ενδιαφέρον ερώτημα είναι ποια είναι η πιο αυθεντική.
Κουρκούα, έχω την εντύπωση ότι ο όρος "ελληνική κοσμοθέαση" χρησιμοποιείται από τους σημερινούς πολυθεϊστές με διαφορετική σημασία από αυτήν που αποδίδεις. Εννοώ ότι ως όρος είναι περισσότερο συνδεδεμένος με τη λατρεία/αποθέωση της φύσης και τους συμβολισμούς που προκύπτουν από αυτήν.

Επίσης, παίζει πολύ έντονα το πολιτικό στοιχείο, προσαρμοσμένο σε σημερινά δεδομένα, αριστερίζουσας απόκλισης στο ευρύτερο μέρος του χώρου. Στο συγκεκριμένο πεδίο, κυριαρχεί το στωϊκό και επικουρικό φιλοσοφικό στοιχείο. Οι πλατωνικές ιδέες εκλαμβάνονται ως φασιστική τρόπον τινά :D θεώρηση των πραγμάτων.
αυτός ο τρόπος "λατρεία/αποθέωση της φύσης" δεν έχει καμία σχέση με την αρχαία ελλάδα όμως. κάν με τη σημασία που είχε η ίδια λέξη "φύση", και που έχει γίνει οικεία σε όλον τον πλανήτη μέσω της λέξης "φυσική".

αυτά είναι τελείως δυτικά πράγματα. στην καλύτερη η σχέση με την αρχαία ελλάδα είναι μέσω της παραφθοράς της παραφθοράς που εμφανίστηκε στην αναγέννηση. στη χειρότερη είναι μαϊμουδιά της σύγχρονης καταναλωτικής δύσης. χμμμ, ή όπως στα ελληνιστικά και ρωμαϊκά χρόνια υπήρχε η εξιδανίκευση του βουκολικού τρόπου ζωής στη "φύση"(από αριστοκράτες των πόλεων, που σιγά μην είχαν αρμέξει ποτέ γίδα.)

για τη φιλοσοφία, ας μην το συζητήσουμε, φαίνεται να τη μαθαίνουν ακόμα από βιβλία της σοβιετικής ένωσης.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 69803
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 16 Μαρ 2019, 22:43

Κουρκούας έγραψε:
16 Μαρ 2019, 22:25
ΓΑΛΗ έγραψε:
16 Μαρ 2019, 22:11

Κουρκούα, έχω την εντύπωση ότι ο όρος "ελληνική κοσμοθέαση" χρησιμοποιείται από τους σημερινούς πολυθεϊστές με διαφορετική σημασία από αυτήν που αποδίδεις. Εννοώ ότι ως όρος είναι περισσότερο συνδεδεμένος με τη λατρεία/αποθέωση της φύσης και τους συμβολισμούς που προκύπτουν από αυτήν.

Επίσης, παίζει πολύ έντονα το πολιτικό στοιχείο, προσαρμοσμένο σε σημερινά δεδομένα, αριστερίζουσας απόκλισης στο ευρύτερο μέρος του χώρου. Στο συγκεκριμένο πεδίο, κυριαρχεί το στωϊκό και επικουρικό φιλοσοφικό στοιχείο. Οι πλατωνικές ιδέες εκλαμβάνονται ως φασιστική τρόπον τινά :D θεώρηση των πραγμάτων.
αυτός ο τρόπος "λατρεία/αποθέωση της φύσης" δεν έχει καμία σχέση με την αρχαία ελλάδα όμως. κάν με τη σημασία που είχε η ίδια λέξη "φύση", και που έχει γίνει οικεία σε όλον τον πλανήτη μέσω της λέξης "φυσική".

αυτά είναι τελείως δυτικά πράγματα. στην καλύτερη η σχέση με την αρχαία ελλάδα είναι μέσω της παραφθοράς της παραφθοράς που εμφανίστηκε στην αναγέννηση. στη χειρότερη είναι μαϊμουδιά της σύγχρονης καταναλωτικής δύσης.

για τη φιλοσοφία, ας μην το συζητήσουμε, τη μαθαίνουν από βιβλία της σοβιετικής ένωσης.
Όχι όλοι, υπάρχουν και ενδιάμεσες καταστάσεις, όπως αρχαιοχριστιανικές, αρχαιοδιαπλανητικές, αρχαιοαναρχικές κλπ προσεγγίσεις. Τώρα έχουν ατονήσει. Στο ευρύτερο όμως "θεσμικό" πεδίο, ναι, ισχύει αυτό που γράφεις.

Σε κάθε περίπτωση, το οτιδήποτε φέρνει σε επαφή κάποιους με μεγαλύτερη γνώση της ελληνικής μυθολογίας και των συσχετισμών της με τις μυθολογίες των άλλων πολιτισμών, δεν το βρίσκω αρνητικό.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 8043
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 16 Μαρ 2019, 22:48

Κουρκούας έγραψε:
16 Μαρ 2019, 22:25
ΓΑΛΗ έγραψε:
16 Μαρ 2019, 22:11
Κουρκούας έγραψε:
16 Μαρ 2019, 21:44
Παγκοσμίως γνωστή ως ελληνική κοσμοθέαση νοείται η φιλοσοφία του πλάτωνα και του αριστοτέλη και των στωικών, με περιφερειακούς παίκτες τις υπόλοιπες σχολές. Άντε να βάλεις και ύστερο πλατωνισμό και κάμποσο νεοπλατωνισμό. Και επίσης η κοσμολογία που βγήκε από την ελληνιστική αστρονομία. Όλα αυτά είναι σχετικά λογικά συγκροτημένη θεωρία--παρά τις αντικρουόμενες θέσεις---και μπορούν να ειπωθούν ως μία χαρακτηριστική "θέαση" του κόσμου. Αυτή διαδόθηκε και σε άλλους λαούς και σε άλλους πολιτισμούς, μέχρι και σήμερα, αυτή γίνεται αντιληπτή ως ελληνική.

Η αναζήτηση κοσμοθέασης στις θρησκευτικές παραδόσεις είναι πολύ ύστερη και επηρεασμένη από τη σύγκρουση με το χριστιανισμό, που δεν έχει μόνο τελετές και αφηγήσεις αλλα και συγκροτημενη κοσμοθεωρία. Οπότε οι ύστεροι νεοπλατωνικοί επιχείρησαν να φτιάξουν ένα αντίστοιχο οικοδόμημα για το σύγχρονό τους παγανισμό. Αλλά αυτό ήταν τεχνητό, αφορούσε την εξιδανικευμένη μνήμη της εποχής τους για μία άλλη, προβολή αντιλήψεων της ύστερης αρχαιότητας στην παλιά ελλάδα κοκ.

Κατά πόσο αυτές οι δύο "ελληνικές κοσμοθεάσεις" είναι συμβατές μεταξύ τους, είναι ενδιαφέρον ερώτημα. Πιο ενδιαφέρον ερώτημα είναι ποια είναι η πιο αυθεντική.
Κουρκούα, έχω την εντύπωση ότι ο όρος "ελληνική κοσμοθέαση" χρησιμοποιείται από τους σημερινούς πολυθεϊστές με διαφορετική σημασία από αυτήν που αποδίδεις. Εννοώ ότι ως όρος είναι περισσότερο συνδεδεμένος με τη λατρεία/αποθέωση της φύσης και τους συμβολισμούς που προκύπτουν από αυτήν.

Επίσης, παίζει πολύ έντονα το πολιτικό στοιχείο, προσαρμοσμένο σε σημερινά δεδομένα, αριστερίζουσας απόκλισης στο ευρύτερο μέρος του χώρου. Στο συγκεκριμένο πεδίο, κυριαρχεί το στωϊκό και επικουρικό φιλοσοφικό στοιχείο. Οι πλατωνικές ιδέες εκλαμβάνονται ως φασιστική τρόπον τινά :D θεώρηση των πραγμάτων.
αυτός ο τρόπος "λατρεία/αποθέωση της φύσης" δεν έχει καμία σχέση με την αρχαία ελλάδα όμως. κάν με τη σημασία που είχε η ίδια λέξη "φύση", και που έχει γίνει οικεία σε όλον τον πλανήτη μέσω της λέξης "φυσική".

αυτά είναι τελείως δυτικά πράγματα. στην καλύτερη η σχέση με την αρχαία ελλάδα είναι μέσω της παραφθοράς της παραφθοράς που εμφανίστηκε στην αναγέννηση. στη χειρότερη είναι μαϊμουδιά της σύγχρονης καταναλωτικής δύσης. χμμμ, ή όπως στα ελληνιστικά και ρωμαϊκά χρόνια υπήρχε η εξιδανίκευση του βουκολικού τρόπου ζωής στη "φύση"(από αριστοκράτες των πόλεων, που σιγά μην είχαν αρμέξει ποτέ γίδα.)

για τη φιλοσοφία, ας μην το συζητήσουμε, φαίνεται να τη μαθαίνουν ακόμα από βιβλία της σοβιετικής ένωσης.
Δεν θα μπορούσα να τα διατυπώσω καλύτερα.
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

Άβαταρ μέλους
Κουρκούας
Δημοσιεύσεις: 1410
Εγγραφή: 28 Ιαν 2019, 21:58
Phorum.gr user: Κουρκούας

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κουρκούας » 16 Μαρ 2019, 23:12

ΓΑΛΗ έγραψε:
16 Μαρ 2019, 22:43
Κουρκούας έγραψε:
16 Μαρ 2019, 22:25
ΓΑΛΗ έγραψε:
16 Μαρ 2019, 22:11

Κουρκούα, έχω την εντύπωση ότι ο όρος "ελληνική κοσμοθέαση" χρησιμοποιείται από τους σημερινούς πολυθεϊστές με διαφορετική σημασία από αυτήν που αποδίδεις. Εννοώ ότι ως όρος είναι περισσότερο συνδεδεμένος με τη λατρεία/αποθέωση της φύσης και τους συμβολισμούς που προκύπτουν από αυτήν.

Επίσης, παίζει πολύ έντονα το πολιτικό στοιχείο, προσαρμοσμένο σε σημερινά δεδομένα, αριστερίζουσας απόκλισης στο ευρύτερο μέρος του χώρου. Στο συγκεκριμένο πεδίο, κυριαρχεί το στωϊκό και επικουρικό φιλοσοφικό στοιχείο. Οι πλατωνικές ιδέες εκλαμβάνονται ως φασιστική τρόπον τινά :D θεώρηση των πραγμάτων.
αυτός ο τρόπος "λατρεία/αποθέωση της φύσης" δεν έχει καμία σχέση με την αρχαία ελλάδα όμως. κάν με τη σημασία που είχε η ίδια λέξη "φύση", και που έχει γίνει οικεία σε όλον τον πλανήτη μέσω της λέξης "φυσική".

αυτά είναι τελείως δυτικά πράγματα. στην καλύτερη η σχέση με την αρχαία ελλάδα είναι μέσω της παραφθοράς της παραφθοράς που εμφανίστηκε στην αναγέννηση. στη χειρότερη είναι μαϊμουδιά της σύγχρονης καταναλωτικής δύσης.

για τη φιλοσοφία, ας μην το συζητήσουμε, τη μαθαίνουν από βιβλία της σοβιετικής ένωσης.
Όχι όλοι, υπάρχουν και ενδιάμεσες καταστάσεις, όπως αρχαιοχριστιανικές, αρχαιοδιαπλανητικές, αρχαιοαναρχικές κλπ προσεγγίσεις. Τώρα έχουν ατονήσει. Στο ευρύτερο όμως "θεσμικό" πεδίο, ναι, ισχύει αυτό που γράφεις.

Σε κάθε περίπτωση, το οτιδήποτε φέρνει σε επαφή κάποιους με μεγαλύτερη γνώση της ελληνικής μυθολογίας και των συσχετισμών της με τις μυθολογίες των άλλων πολιτισμών, δεν το βρίσκω αρνητικό.
Ο νεοπαγανισμός στη ευρώπη και αμερική αναζητά έμπνευση στους προχριστιανικούς πληθυσμούς στην ευρώπη. το πρόβλημα είναι ότι
σε αντίθεση με την αρχαία γερμανία, την αρχαία κελτική, την αρχαία αγγλία κοκ, το σημαντικότερο πολιτισμικό προϊόν της αρχαία ελλάδας δεν ήταν η μυθολογία της, αλλά η φιλοσοφία της (και η ιστοριογραφία της και άλλα πράματα). όσοι εστιάζουν στη μυθολογία καταλήγουν να αντιμετωπίζουν τους αρχαίους έλληνες ως βαρβάρους.

Nero

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 16 Μαρ 2019, 23:16

Κουρκούας έγραψε:
16 Μαρ 2019, 21:44
Παγκοσμίως γνωστή ως ελληνική κοσμοθέαση νοείται η φιλοσοφία του πλάτωνα και του αριστοτέλη και των στωικών, με περιφερειακούς παίκτες τις υπόλοιπες σχολές. Άντε να βάλεις και ύστερο πλατωνισμό και κάμποσο νεοπλατωνισμό. Και επίσης η κοσμολογία που βγήκε από την ελληνιστική αστρονομία. Όλα αυτά είναι σχετικά λογικά συγκροτημένη θεωρία--παρά τις αντικρουόμενες θέσεις---και μπορούν να ειπωθούν ως μία χαρακτηριστική "θέαση" του κόσμου. Αυτή διαδόθηκε και σε άλλους λαούς και σε άλλους πολιτισμούς, μέχρι και σήμερα, αυτή γίνεται αντιληπτή ως ελληνική.

Η αναζήτηση κοσμοθέασης στις θρησκευτικές παραδόσεις είναι πολύ ύστερη και επηρεασμένη από τη σύγκρουση με το χριστιανισμό, που δεν έχει μόνο τελετές και αφηγήσεις αλλα και συγκροτημενη κοσμοθεωρία. Οπότε οι ύστεροι νεοπλατωνικοί επιχείρησαν να φτιάξουν ένα αντίστοιχο οικοδόμημα για το σύγχρονό τους παγανισμό. Αλλά αυτό ήταν τεχνητό, αφορούσε την εξιδανικευμένη μνήμη της εποχής τους για μία άλλη, προβολή αντιλήψεων της ύστερης αρχαιότητας στην παλιά ελλάδα κοκ.

Κατά πόσο αυτές οι δύο "ελληνικές κοσμοθεάσεις" είναι συμβατές μεταξύ τους, είναι ενδιαφέρον ερώτημα. Πιο ενδιαφέρον ερώτημα είναι ποια είναι η πιο αυθεντική.

Αυτό προσπάθησα να εξηγήσω σε προηγούμενες σελίδες. Ότι είναι αναχρονισμός να προσδίδεις οποιουδήποτε είδους θεολογία/ συγκροτημένο σύστημα αξιών σε δοξασίες όπωςο αρχαιοελληνικός παγανισμός και ο Νάνδρος με πλάκωσε στα βρισίδια :lol:

Άβαταρ μέλους
Nandros
Δημοσιεύσεις: 27000
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
Phorum.gr user: Nandros
Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nandros » 16 Μαρ 2019, 23:50

Nero έγραψε:
16 Μαρ 2019, 23:16
Αυτό προσπάθησα να εξηγήσω σε προηγούμενες σελίδες. Ότι είναι αναχρονισμός να προσδίδεις οποιουδήποτε είδους θεολογία/ συγκροτημένο σύστημα αξιών σε δοξασίες όπωςο αρχαιοελληνικός παγανισμός και ο Νάνδρος με πλάκωσε στα βρισίδια :lol:
Νομίζεις ότι αυτό είναι βρισίδι; Το ότι σου άξιζε για την απρόκλητη ειρωνεία σου, δεν το σκέφτηκες;
Nandros έγραψε:
12 Μαρ 2019, 15:49
Την ειρωνεία να ΜΗΝ σου πω ΠΟΥ να την χώσεις!
.
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 69803
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 17 Μαρ 2019, 12:37

Κουρκούας έγραψε:
16 Μαρ 2019, 23:12
Ο νεοπαγανισμός στη ευρώπη και αμερική αναζητά έμπνευση στους προχριστιανικούς πληθυσμούς στην ευρώπη. το πρόβλημα είναι ότι
σε αντίθεση με την αρχαία γερμανία, την αρχαία κελτική, την αρχαία αγγλία κοκ, το σημαντικότερο πολιτισμικό προϊόν της αρχαία ελλάδας δεν ήταν η μυθολογία της, αλλά η φιλοσοφία της (και η ιστοριογραφία της και άλλα πράματα). όσοι εστιάζουν στη μυθολογία καταλήγουν να αντιμετωπίζουν τους αρχαίους έλληνες ως βαρβάρους.
Εξαρτάται από το τι εννοείς εστιασμό. Η φιλοσοφική προσέγγιση του ελληνικού μύθου, φαίνεται ξεκάθαρα στις τραγωδίες. Και δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί ψυχολογικοί όροι βασίζονται σε ελληνικές μυθικές και επικές προσομοιώσεις. Οι χολυγουντιανές προσεγγίσεις, ναι, είναι κατά κάποιον τρόπο μια εύπεπτη (δηλαδή βαρβαρική) προσέγγιση.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

nemo
Δημοσιεύσεις: 7135
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2018, 11:08

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nemo » 17 Μαρ 2019, 13:04

Nero post



Αυτό προσπάθησα να εξηγήσω σε προηγούμενες σελίδες. Ότι είναι αναχρονισμός να προσδίδεις οποιουδήποτε είδους θεολογία/ συγκροτημένο σύστημα αξιών σε δοξασίες όπωςο αρχαιοελληνικός παγανισμός και ο Νάνδρος με πλάκωσε στα βρισίδια :lol:
[/quote]

Πως το εννοείς; πως μπορεί να υπάρξει "κάτι χωρίς όλα αυτά που αναφέρεις;

Nero

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 17 Μαρ 2019, 13:39

nemo έγραψε:
17 Μαρ 2019, 13:04
Πως το εννοείς; πως μπορεί να υπάρξει "κάτι χωρίς όλα αυτά που αναφέρεις;
Δεν καταλαβαίνεις πως μπορεί να γίνει γιατί αντιλαμβανόμαστε τη θρησκεία με τον τρόπο που την όρισε ο χριστιανισμός. Η μυθολογία και η θρησκεία δεν είναι απαραίτητα και δεν ήταν πάντα συνυφασμένες με τη θεολογία. Δηλαδή δεν ήταν αυτόνομα, συγκροτημένα ηθικοπλαστικά συστήματα/συστήματα ερμηνείας του κόσμου. Αντίθετα σε "πρωτόγονες" κοινωνίες λειτουργούσαν/λειτουργούν ως καθρέφτες που αντικατοπτρίζουν αξίες και ως μηχανισμοί αναπαραγωγής. Δηλαδή δεν έφτιαχναν αξίες μέσω ενός συγκροτημένου σετ αξιών όπως κάνει ο χριστιανισμός ή το ισλαμ αλλά αναπαρήγαγαν και κυρίως αναπαρήγαγαν μέσω των τελετών. Μπορούσε κάποιος να πιστεύει ο,τι μαλακία ήθελε για το πως φτιάχτηκε ο κόσμος,για το πως κινείται ή για τη φύση των θεών μπορούσε να ορίσει και να χαρακτηρίσει τους θεούς με όποιο τρόπο ήθελε και αυτό δεν είχε καμιά σημασία για το πόσο θρησκευόμενος ήταν γιατί η θρησκευτικότητα δεν είχε ως πρωταρχικό ρόλο ούτε την ερμηνεία ούτε την εκλογίκευση. Και επειδή ακριβώς στην αρχαία Ελλάδα ήταν ένα μη-αυτόνομο σύστημα αναπαραγωγής που αντικατόπτριζε τις κατά τόπους κοινωνικές αξίες είναι ανόητο να δηλώνεις σήμερα νεοπαγανιστής, γιατί η κοινωνική πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική και η αναπαράσταση των γιορτών που ονομάζουν "αναβίωση" είναι απλή αναπαράσταση.

Αυτό που λέμε πολιτισμός μπορεί να βασίζεται στη μετάδοση και την επανανοηματοδότηση αξιών που παίρνουμε απο ανθρώπους που ζούσαν στο παρελθόν αλλά οι ίδιες οι αξίες σε διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα δεν μένουν ποτέ οι ίδιες και αλλάζουν συνεχώς. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις σύμβολα ή συστήματα αναφοράς των αρχαίων Έλληνων για να αποδώσεις δικές σου κοινωνικές,και ειδικά με την αρχαία Ελλάδα αυτό έγινε κατά κόρον, κυρίως μέσω της φιλοσοφίας κλπ αλλά δεν γίνεται να μεταφέρεις τις ίδιες αξίες. Ο Πλάτωνας στην εποχή του είχε μια συγκεκριμένη σημασία,στην Αναγέννηση απέκτησε άλλη και άλλη είχε στη βικτοριανή Ευρώπη ή στη σημερινή. Υπάρχει ο πλάτωνας που έζησε τον 5ο αιωνα π.Χ και όλοι οι άλλοι Πλάτωνες είναι προσλήψεις του.

Γι'αυτό η "αναβίωση της πατρώας θρησκείας" είναι αφελές εγχείρημα ανθρώπων μετα-μοντέρνας κοινωνίας που ψάχνουν για κοινωνικούς δεσμούς

Άβαταρ μέλους
1451
Δημοσιεύσεις: 1914
Εγγραφή: 14 Ιουν 2018, 10:46
Phorum.gr user: Nikos1451
Τοποθεσία: Ελλάδα

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από 1451 » 17 Μαρ 2019, 15:22

Ο λόγος που ψυχολογικοί όροι πήραν το όνομά τους από ελληνικούς μύθους, ήταν επειδή οι ψυχολόγοι εκείνου του καιρού ήταν μιας συγκεκριμένης εθνικότητας κι αντιπαθούσαν τους Έλληνες.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 69803
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 17 Μαρ 2019, 15:41

Nero έγραψε:
17 Μαρ 2019, 13:39
nemo έγραψε:
17 Μαρ 2019, 13:04
Πως το εννοείς; πως μπορεί να υπάρξει "κάτι χωρίς όλα αυτά που αναφέρεις;
Δεν καταλαβαίνεις πως μπορεί να γίνει γιατί αντιλαμβανόμαστε τη θρησκεία με τον τρόπο που την όρισε ο χριστιανισμός. Η μυθολογία και η θρησκεία δεν είναι απαραίτητα και δεν ήταν πάντα συνυφασμένες με τη θεολογία. Δηλαδή δεν ήταν αυτόνομα, συγκροτημένα ηθικοπλαστικά συστήματα/συστήματα ερμηνείας του κόσμου. Αντίθετα σε "πρωτόγονες" κοινωνίες λειτουργούσαν/λειτουργούν ως καθρέφτες που αντικατοπτρίζουν αξίες και ως μηχανισμοί αναπαραγωγής. Δηλαδή δεν έφτιαχναν αξίες μέσω ενός συγκροτημένου σετ αξιών όπως κάνει ο χριστιανισμός ή το ισλαμ αλλά αναπαρήγαγαν και κυρίως αναπαρήγαγαν μέσω των τελετών. Μπορούσε κάποιος να πιστεύει ο,τι μαλακία ήθελε για το πως φτιάχτηκε ο κόσμος,για το πως κινείται ή για τη φύση των θεών μπορούσε να ορίσει και να χαρακτηρίσει τους θεούς με όποιο τρόπο ήθελε και αυτό δεν είχε καμιά σημασία για το πόσο θρησκευόμενος ήταν γιατί η θρησκευτικότητα δεν είχε ως πρωταρχικό ρόλο ούτε την ερμηνεία ούτε την εκλογίκευση. Και επειδή ακριβώς στην αρχαία Ελλάδα ήταν ένα μη-αυτόνομο σύστημα αναπαραγωγής που αντικατόπτριζε τις κατά τόπους κοινωνικές αξίες είναι ανόητο να δηλώνεις σήμερα νεοπαγανιστής, γιατί η κοινωνική πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική και η αναπαράσταση των γιορτών που ονομάζουν "αναβίωση" είναι απλή αναπαράσταση.

Αυτό που λέμε πολιτισμός μπορεί να βασίζεται στη μετάδοση και την επανανοηματοδότηση αξιών που παίρνουμε απο ανθρώπους που ζούσαν στο παρελθόν αλλά οι ίδιες οι αξίες σε διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα δεν μένουν ποτέ οι ίδιες και αλλάζουν συνεχώς. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις σύμβολα ή συστήματα αναφοράς των αρχαίων Έλληνων για να αποδώσεις δικές σου κοινωνικές,και ειδικά με την αρχαία Ελλάδα αυτό έγινε κατά κόρον, κυρίως μέσω της φιλοσοφίας κλπ αλλά δεν γίνεται να μεταφέρεις τις ίδιες αξίες. Ο Πλάτωνας στην εποχή του είχε μια συγκεκριμένη σημασία,στην Αναγέννηση απέκτησε άλλη και άλλη είχε στη βικτοριανή Ευρώπη ή στη σημερινή. Υπάρχει ο πλάτωνας που έζησε τον 5ο αιωνα π.Χ και όλοι οι άλλοι Πλάτωνες είναι προσλήψεις του.

Γι'αυτό η "αναβίωση της πατρώας θρησκείας" είναι αφελές εγχείρημα ανθρώπων μετα-μοντέρνας κοινωνίας που ψάχνουν για κοινωνικούς δεσμούς
Ωραίο κείμενο. :)

Μία ένσταση μόνον για το μπολντ. Δεν είναι για όλους τόσο "αφελές", Νero.
Για κάποιους είναι άποψη, για κάποιους αντίδραση/φυγή, για κάποιους ένδειξη ναρκισσισμού/διαφοροποίησης και για κάποιους όχημα σε απολύτως υλικούς και όχι μεταφυσικούς χώρους. Παρέθεσα κάποιες ενδεικτικές εκφράσεις (ή ανάγκες), υπάρχουν πολλές περισσότερες, σε συνδυασμό ή μη.

Το ότι όλα αυτά είναι απόρροια της μεταμοντέρνας* κοινωνίας, σαφώς ισχύει ως δεδομένο.


*Δεν είναι περίεργο που αποδίδουμε τον όρο "μεταμοντέρνα" σε κάτι που θυμίζει ή μυρίζει παρακμή;

Ή είναι απλώς φυσική συνέπεια;
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

aspergillus
Δημοσιεύσεις: 1603
Εγγραφή: 16 Απρ 2018, 18:12

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aspergillus » 17 Μαρ 2019, 15:42

Καραγκιοζιλίκια.
Άκου......φαλληφορία.
:smt005::smt005::smt005:

Nero

Re: Φαλληφόρια: Σάτυροι, Μαινάδες & φαλλοί σε διονυσιακή πομπή

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nero » 17 Μαρ 2019, 15:51

ΓΑΛΗ έγραψε:
17 Μαρ 2019, 15:41
Nero έγραψε:
17 Μαρ 2019, 13:39
nemo έγραψε:
17 Μαρ 2019, 13:04
Πως το εννοείς; πως μπορεί να υπάρξει "κάτι χωρίς όλα αυτά που αναφέρεις;
Δεν καταλαβαίνεις πως μπορεί να γίνει γιατί αντιλαμβανόμαστε τη θρησκεία με τον τρόπο που την όρισε ο χριστιανισμός. Η μυθολογία και η θρησκεία δεν είναι απαραίτητα και δεν ήταν πάντα συνυφασμένες με τη θεολογία. Δηλαδή δεν ήταν αυτόνομα, συγκροτημένα ηθικοπλαστικά συστήματα/συστήματα ερμηνείας του κόσμου. Αντίθετα σε "πρωτόγονες" κοινωνίες λειτουργούσαν/λειτουργούν ως καθρέφτες που αντικατοπτρίζουν αξίες και ως μηχανισμοί αναπαραγωγής. Δηλαδή δεν έφτιαχναν αξίες μέσω ενός συγκροτημένου σετ αξιών όπως κάνει ο χριστιανισμός ή το ισλαμ αλλά αναπαρήγαγαν και κυρίως αναπαρήγαγαν μέσω των τελετών. Μπορούσε κάποιος να πιστεύει ο,τι μαλακία ήθελε για το πως φτιάχτηκε ο κόσμος,για το πως κινείται ή για τη φύση των θεών μπορούσε να ορίσει και να χαρακτηρίσει τους θεούς με όποιο τρόπο ήθελε και αυτό δεν είχε καμιά σημασία για το πόσο θρησκευόμενος ήταν γιατί η θρησκευτικότητα δεν είχε ως πρωταρχικό ρόλο ούτε την ερμηνεία ούτε την εκλογίκευση. Και επειδή ακριβώς στην αρχαία Ελλάδα ήταν ένα μη-αυτόνομο σύστημα αναπαραγωγής που αντικατόπτριζε τις κατά τόπους κοινωνικές αξίες είναι ανόητο να δηλώνεις σήμερα νεοπαγανιστής, γιατί η κοινωνική πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική και η αναπαράσταση των γιορτών που ονομάζουν "αναβίωση" είναι απλή αναπαράσταση.

Αυτό που λέμε πολιτισμός μπορεί να βασίζεται στη μετάδοση και την επανανοηματοδότηση αξιών που παίρνουμε απο ανθρώπους που ζούσαν στο παρελθόν αλλά οι ίδιες οι αξίες σε διαφορετικά κοινωνικά περιβάλλοντα δεν μένουν ποτέ οι ίδιες και αλλάζουν συνεχώς. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις σύμβολα ή συστήματα αναφοράς των αρχαίων Έλληνων για να αποδώσεις δικές σου κοινωνικές,και ειδικά με την αρχαία Ελλάδα αυτό έγινε κατά κόρον, κυρίως μέσω της φιλοσοφίας κλπ αλλά δεν γίνεται να μεταφέρεις τις ίδιες αξίες. Ο Πλάτωνας στην εποχή του είχε μια συγκεκριμένη σημασία,στην Αναγέννηση απέκτησε άλλη και άλλη είχε στη βικτοριανή Ευρώπη ή στη σημερινή. Υπάρχει ο πλάτωνας που έζησε τον 5ο αιωνα π.Χ και όλοι οι άλλοι Πλάτωνες είναι προσλήψεις του.

Γι'αυτό η "αναβίωση της πατρώας θρησκείας" είναι αφελές εγχείρημα ανθρώπων μετα-μοντέρνας κοινωνίας που ψάχνουν για κοινωνικούς δεσμούς
Ωραίο κείμενο. :)

Μία ένσταση μόνον για το μπολντ. Δεν είναι για όλους τόσο "αφελές", Νero.
Για κάποιους είναι άποψη, για κάποιους αντίδραση/φυγή, για κάποιους ένδειξη ναρκισσισμού/διαφοροποίησης και για κάποιους όχημα σε απολύτως υλικούς και όχι μεταφυσικούς χώρους. Παρέθεσα κάποιες ενδεικτικές εκφράσεις (ή ανάγκες), υπάρχουν πολλές περισσότερες, σε συνδυασμό ή μη.

Το ότι όλα αυτά είναι απόρροια της μεταμοντέρνας* κοινωνίας, σαφώς ισχύει ως δεδομένο.


*Δεν είναι περίεργο που αποδίδουμε τον όρο "μεταμοντέρνα" σε κάτι που θυμίζει ή μυρίζει παρακμή;

Ή είναι απλώς φυσική συνέπεια;
πρώτα απ'όλα δεν αναφέρθηκα σε καμιά "παρακμή". Αφελές είναι οπωσδήποτε, τώρα επειδή η πραγματική ταυτότητα του κινήματος είναι ότι όι είναι counter culture, δηλαδή εν προκειμένω αντιχριστιανισμός με αρχαιολατρικό περιτύλιγμα υποχρεωτικά μαζεύει και ψώνια και τύπους με εφηβική ψυχοσύνθεση που επιμένουν να θυμίζουν πόσο ξεχωριστοί είναι γιατί είδαν το φως το αληθινό κλπ κλπ και καταλήγουν να γίνονται ενοχλητικοί ή και φυσικά εθνικιστές που νομίζουν ότι είναι υπερβολικά cool για τον χριστιανισμό. Εξαιρώντας αυτούς δεν έχω κανένα πρόβλημα με τέτοια κινήματα και μπορώ να πω τα βρίσκω χαριτωμένα :oops:

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Θρησκειολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών