Ντοστογέφσκι: «Το κυριότερο είναι να μη λέτε ψέματα στον ίδιο σας τον εαυτό»
https://www.dinfo.gr/ντοστογιέφσκι-το-κ ... -είναι-να/
Παρεπιπτόντως ο πραγματικός αξιοθαύμαστος πολιτισμός και ο σκοπός γενικότερα είναι αυτός που πρεσβεύει ο Ντοστογέφσκι και όχι τα αρχιτεκτονικά κατορθώματα της ανθρωπότητας. Το λέω γιατί οι χώρες σκίζονται να αναδείξουν την αξία τους με φαραωνικά έργα που τους κολακεύουν εικονικά.
Το τεχνικά άρτιο, δύσκολο και θαυμαστό τεχνούργημα είναι όντως θαυμαστό, αλλά τι να το κάνεις αν δεν υπάρχουν άνθρωποι αντάξιοι θαυμασμού;
Για το θέμα τώρα των αιγυπτιακών κατασκευών, σίγουρα μιλάμε για κάτι σπουδαίο γιατί στην αρχαιότητα κανένας άλλος πολιτισμός δεν μπόρεσε να κάνει τόσο μεγάλα και τόσα πολλά φαραωνικά έργα. Οι πυραμίδες που έχουν γίνει ένας άμορφος σωρός από χώμα, έχουν μια λογική, δεν έγιναν για πλάκα. Πρώτον κανένας άλλος δεν επιχείρησε κάτι παρόμοιο (τουλάχιστον σε τόση έκταση) και δεύτερον έχουν κατασκευαστεί γύρω στις 130 πυραμίδες, όπου αυτό μας λέει ότι: Δεν κατέρρευσαν εξ΄αρχής, αλλά για μεγάλο χρονικό διάστημα υπήρχαν έως ότου καταρρεύσουν λόγο σεισμών και στατικότητας φαντάζομαι στο πέρασμα πολλών χρόνων. Τα δε αιγυπτιακά αγάλματα, τα ιερά και οι ναοί όμως αξεπέραστα σε όγκο κατά την αρχαιότητα.
Όσον αναφορά τώρα σε μια λεπτομέρεια που δεν απαντάει κανείς είναι γιατί κάποιος να παιδευτεί τόσο ώστε να φτιάξει μια υδρία όπου το χερούλι της να έχει και αυτό κενό;
Η απάντηση είναι ότι σε καμία περίπτωση αυτό δεν έγινε με σμίλεμα παρά με άλλον τρόπο ο οποίος όμως δεν καθιστά τους Αιγύπτιους εξωγήινους ή ανώτερους τεχνολογικά. Είχαν απλώς μια πρακτική λύση.
Πιστεύω ότι φτιάχνανε πρώτα ένα ειδικό καλούπι, όπου μετά με έναν τρόπο παρεμφερή του αερογράφου ντύνανε το σχήμα. Αυτό βέβαια απαιτούσε το πέτρωμα να είναι υγρό. Στη συνέχεια το καλούπι μέσω φωτιάς ή άλλου τρόπου έλιωνε και έφευγε.
Όποιος τώρα θεωρεί φυσιολογικό να υπάρχουν κενά στα χερούλια πέτρινων αγγείων, ας πάει να κοιταχτεί.