OANNHSEA έγραψε: ↑23 Φεβ 2020, 09:20
Chainis έγραψε: ↑22 Φεβ 2020, 19:01
OANNHSEA έγραψε: ↑22 Φεβ 2020, 18:15
Δες σε γεωγραφικό χάρτη τις τοποθεσίες και θα καταλάβεις!!!
Πρόσεξε όμως τι μου λες:
Α) Ήξεραν την γεωγραφία των Βαλκανίων και της κεντρικής Ευρώπης και αποφάσισαν να πάρουν τον Δούναβη.
Β) Ήξεραν ότι μόνο ο Σαύος θα τους έβγαζε ανατολικά και δεν πήραν άλλο παραπόταμο του Δούναβη.
Γ) Ήξεραν ότι ο παραπόταμος του Σαύου, ο Κούπα, συνεχίζει ανατολικά και δεν συνέχισαν προς Λουμπλιάνα για να βγουν στις Άλπεις!!!
Δ) Μετέφεραν το σκάφος τους πάνω από βουνά για να βγουν στη σημερινή Ριέκα!!! Έχεις ιδέα πόση απόσταση είναι αυτή πάνω στα βουνά;
Ε) Περνούσαν από περιοχές που δεν τους ήξεραν καν - τόσο εύκολο ήταν να περνάς με μία πεντηκοντόρο από εχθρικές περιοχές;;; Κάθε βράδυ θα έπρεπε να πέφτουν να αράζουν στην ξηρά και φυσικά να κάνουν πολύ απλό: να τρώνε!!! Τι στα κομμάτια έτρωγαν;;;
Ζ) Το θεωρείς πολύ απλό να πηγαίνεις κόντρα στο ρεύμα του Δούναβη, του Σαύου, του Κούπα;;;
Εάν ήταν τόσο απλό γιατί οι Αυστριακοί δεν έκαναν ένα κανάλι για να συνδέσουν το Δούναβη με την Ανδριατική;;;
.
Α) Πράγματι φαίνεται να ήξεραν, οι Μινωίτες και οι Μυκηναίοι είχαν εκτεταμένο εμπόριο με όλη την Ευρώπη όπως δείχνουν τα ευρήματα, πχ έχει βρεθεί Σκανδιναβικό κεχριμπάρι στην Ελλάδα χρονολογημένο από τότε.
Στην Κίνα έχουν βρεθεί ρωμαϊκά νομίσματα και στη αρχαία Ρώμη ένας σκελετός Κινέζου προφανώς οι Ρωμαίοι έφταναν μέχρι την Κϊνα για να κάνουν εμπόριο και οι Κινέζοι είχαν ιδρύσει αποικία στη Ρώμη ε;;;
Β) Ο Σαυος δυτικά θα τους έβγαζε, προς την Αδριατική, γι αυτό πήγαν από εκεί, όχι ανατολικά.
Ήξεραν και τους ποτάμιους δρόμους της Ευρώπης ε;;; Προφανώς και είχαν μαζί τους τρελούς χάρτες γιατί κανείς από αυτούς δεν είχε κάνει ποτέ το εν λόγω ταξίδι!!! Χάρτες πριν το 1250π.χ. - στην κλασσική αρχαιότητα είχαν και GPS...
Γ) Προφανώς.
Μπορεί βέβαια να έπαιρναν και πληροφορίες από του ντόπιους.
Προφανώς!!! Οι ντόπιοι ήξεραν ότι είναι Έλληνες και έστηναν και κώλο, μιλούσαν τέλεια την ελληνική να δώσουν πληροφορίες και δεν τους ένοιαζε καθόλου το ότι η πεντηκόντορος έμπαινε στην περιοχή τους χωρίς να θέλει καν να κάνει εμπόριο!!!
Δ) Δεν ξέρω αν το μετέφεραν ή πήγαν στην παραλία και ο Άργος που τον είχαν μαζί τους έφτιαξε άλλο πλεούμενο.
Ε όχι ρε παιδί μου να μην το ξέρεις!!! Εδώ ξέρεις ότι είχαν χάρτες που δεν έχουμε βρει αρχαιολογικά!!! Αλλά πες μου ειλικρινά, εκτός από πολεμιστές ήταν και ειδικευμένοι τεχνίτες στο να χτίζουν πλεούμενα;;; Έχεις ιδέα πόσο χρόνο θέλει να κατασκευαστεί μία πεντηκόντορος κατά τα αρχαία πρότυπα; Ο ντόπιος ηγέτης θα καθόταν και θα τους έβλεπε να ναυπηγούν ένα πλοίο σε κάποια παραλία του χωρίς να πράξει κάτι;;; Και ξαναρωτώ: όσο ναυπηγούσαν, τι έτρωγαν;;; Βέβαια θα πρέπει επίσης να εξηγήσεις το γιατί δεν έκαναν το ίδιο στη Θράκη που είναι πολύ πιο κοντά στην Ελλάδα και με λαούς που τους ήξεραν...
Ε) Υποτίθεται ότι ήταν 50-60 γαμάτοι πολεμιστές, ο ανθός της Ελλάδας τότε και δεν τους κουνιόταν εύκολα κανένας.
Μπορεί να είχαν χρυσάφι και να ψώνιζαν από τους ντόπιους φαγητό.
Μπορεί;;; ΜΠΟΡΕΙ;;; Εσύ που είσαι σίγουρος ότι έκαναν το ταξίδι, γράφεις "μπορεί"; Απαπαπαπα.... Επίσης ήταν καλοί πολεμιστές - πολεμιστές!!! - και όχι ναυπηγοί ή έμποροι. Όμως 50-60 άτομα είναι πολύ λίγα για τις τότε ηγεμονίες της περιοχής. Όσο καλοί πολεμιστές να ήταν, όσο χρυσάφι και να είχαν πάνω τους!!!
Ζ) Δεν είναι πολύ απλό αλλά πάντα πήγαιναν τα ποταμόπλοια και αντίθετα στο ρεύμα, και όταν δεν είχαν μηχανές.
Πιάσε να δεις μερικά βίντεο στο youtubi πως γίνονταν οι μεταφορές στον Δούναβη και στους παραποτάμους του περί το 1900, για να καταλάβεις ορισμένα πράγματα... Επίσης πιάσε να υπολογίσεις πόσο χρόνο θέλει να ανέβεις το Δούναβη με ένα πλοίο όπως μία πεντηκόντορος...
Δεν είπα ποτέ ότι ήταν απλό, αν ήταν δεν θα είχαν βάλει ήρωες να το κάνουν και δεν θα είχε διασωθεί σαν μύθος.
Η μύθος είναι καλή μπυρίτσα - σε αυτή την περίπτωση πιάσε μερικές...
Δεν τα έχεις σκεφτεί όλα - άρχισες τα μπορεί στις δυσκολίες... Η αρχαιολογία δεν είναι μπορεί - είναι λογική!!!
ΥΓ
Σε παλαιότερη συζήτηση είχα παραθέσει τις χρονολογίες ίδρυσης των ελληνικών αποικιών στη Μαύρη θάλασσα. Οι Έλληνες είχαν αποικίσει τα παράλια σύμφωνα με τα ρεύματα τις περιοχής!!! Εάν λοιπόν ακόμα και στις απαρχές της κλασσικής εποχής, η αποίκιση και το εμπόριο γινόταν σύμφωνα με τα ρεύματα της θάλασσας, πως πήγαν Έλληνες έμποροι βαθιά μέσα στο Δούναβη σε μία εποχή που ήταν δύσκολο να περάσουν ακόμα και από τον Ελλήσποντο;;;;
.
Κοψε την μαλακισμενη ειρωνεία σου αν δεν θες να σου αρχισω κι εγώ τα δικά μου Γαλλικα.
Υπαρχει ένας μύθος που έρχεται στην κλασική αρχαία Ελλάδα κι απο εκεί σε εμας από την εποχή των Μυκηναίων.
Εγώ σχολιάζω επάνω σε αυτό τον μύθο κι εσυ γράφεις παπαριές.
Ενδεικτικά:
- Πως πέρασαν τον Ελλήσποντο και τον Βόσπορο που είχε και έχει ακόμα δυνατά ρεύματα;
Σιγουρα είχε γι αυτό υπαρχει το επεισόδειο με τις συμπληγάδες και τον πέρασαν, άρα είχαν λύσεις και για την ροή των ποταμών.
- Οι μεγάλοι ποταμοί (που τοτε ειχαν πολυ περισσότερο νερό άρα ήταν πιο φαρδείς ειναι πλευσιμοι και αντιθετα στο ρεύμα εκτος από σημεία που στενεύουν και το ρεύμα είναι δυνατότερο.
Αν ήταν να σερνουν τα ποταμόπλοια απο την μαύρη θάλασσα μεχρι την Ελβετία δεν θα χρησιμοποιούνταν ο Δούναβης σαν εμπορικός δρόμος, το ίδιο και άλλοι μεγάλοι ποταμοί.
-
- Δεν ξερω, κανένας δεν ξέρει με σιγουριά μέχρι που έφταναν τα πλοία και το εμπόριο των Μυκηναίων και των Μινωιτών, αποδεδειγμένα όμως υπήρχε εμπόριο με την Β. Ευρώπη άρα εμπορικοί δρόμοι, αρα αυτοί οι δρόμοι ήταν γνωστοί.
Το ίδιο ισχύει και για την μαλακία που είπες για την Κίνα.
- Αυτό με τα ρεύματα και τον εποικισμό είναι τρισμέγιστη παπαριά, τα ρεύματα δεν αλλάζουν φορά κάθε εβδομάδα ή μήνα για να μπορείς να ταξιδεύεις και προς τις δυο κατευθύνσεις, έχουν την ίδια ροή για χιλιάδες χρονια μέχρι να αλλάξουν αν αλλάξουν οι γεωφυσικές συνθήκες που τα δημιουργούν.
Άρα κατά την λογική σου όσοι πηγαιναν σε αποικίες με ευνοϊκό ρεύμα δεν γύρναγαν ποτέ, ούτε εμπόριο μπορουσε να γίνει, καμία επαφή δια θαλάσσης αφού ήταν μονόδρομος.
Μάλλον μπερδεύεις τα ρεύματα με την παλοίρια.
Και μετά ειρωνεύεσαι εμένα άσχετε.