Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Ιστορίες ή θρύλοι, συνήθως φανταστικών γεγονότων ευρέως διαδεδομένων, που στηρίζονται ή όχι σε πραγματικά γεγονότα.
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6234
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 27 Ιαν 2020, 18:18

ΕικόναΕικόνα
Από τον 19ο αιώνα που ανακαλύφθηκε το σουμερο-ακκαδικό Έπος του Γκιλγκαμές, οι μελετητές έχουν διαπιστώσει διάφορες ομοιότητες με τα δύο έπη του Ομήρου, ειδικότερα με την Οδύσσεια. Οι ομοιότητες αυτές συνήθως αποδίδονται στην επιρροή του Έπους του Γκιλγκαμές πάνω στα Ομηρικά Έπη καθώς το πρώτο είναι παλιότερο ενώ είναι γνωστή στους αρχαιολόγους και τους ιστορικούς η επίδραση της ανατολής στον ελληνικό πολιτισμό κατά τη γεωμετρική και (κυρίως) αρχαϊκή περίοδο. Πάμε λοιπόν να δούμε κάποιες από τις πιο σημαντικές ομοιότητες.
............................................................................................................

1.Η έναρξη του Έπους του Γκιλγκαμές και η έναρξη της Οδύσσειας παρακινούν το κοινό να γνωρίσει τον κεντρικό ήρωα της αφήγησης ο οποίος περιπλανήθηκε σε πολλούς τόπους και είδε πολλά πράγματα.

2.Στο Έπος του Γκιλγκαμές και στην Οδύσσεια χρησιμοποιείται επαναλαμβανόμενος λογότυπος όταν ξημερώνει νέα μέρα. Στο Έπος του Γκιλγκαμές χρησιμοποιείται η φράση «με το πρώτο φως της αυγής» ενώ στην Οδύσσεια «κι η Αυγή σα φάνη η πουρνογέννητη και ροδοδάχτυλη».

3. Υπάρχουν περαιτέρω ομοιότητες σε επίπεδο λογοτύπων. Για παράδειγμα σε περιπτώσεις άμεσου λόγου η έννοια του «μιλάω» εκφράζεται συχνά με 2-3 συνώνυμα. Στο Έπος του Γκιλγκαμές χρησιμοποιείται η φράση «άνοιξε το στόμα του και μίλησε…είπε σε (τον λόγο)». Παρομοίως ο ομηρικός τύπος είναι «ύψωσε τη φωνή του και πρόφερε λόγια φτερωτά». Ακόμα πιο αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στο Έπος του Γκιλγκαμές όταν οι ήρωες συλλογίζονται μια νέα κατάσταση «μιλούν στην ίδια τους την καρδιά». Ένας σχετικός λογότυπος είναι «Συμβουλευόμενη την καρδιά της μίλησε, πράγματι πήρε συμβουλή από τον εαυτό της» (ακολουθεί άμεσος λόγος). Με παρόμοιο τρόπο οι ομηρικοί ήρωες μιλούν στον δικό τους «μεγαλόψυχο θυμό» ή «στην καρδιά τους».

4. Τόσο στο Έπος του Γκιλγκαμές όσο και στα Ομηρικά Έπη χρησιμοποιούνται σταθερά επίθετα για πολλούς χαρακτήρες. Από τις ομηρικές περιγραφές γνωρίζουμε τον νεφεληγερέτη Δία, τον πολυμήχανο Οδυσσέα κλπ. Στο Έπος του Γκιλγκαμές διαβάζουμε για τον Ουτναπιστίμ τον Απόμακρο, τον λαμπρό Σαμάς κλπ…

5.Συναντάμε σκηνές με αξιοσημείωτες ομοιότητες στην δομή τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μοτίβο του παραπόνου μιας θεάς στους γονείς της στον ουρανό αφού πληγώθηκε από άντρα. Στο έπος του Γκιλγκαμές η θεά Ιστάρ μετά την απόρριψη από τον Γκιλγκαμές των αγαθών που του προσέφερε, ανεβαίνει στον Ουρανό και παραπονιέται κλαίγοντας στους γονείς της, τον θεό Ανού και τη θεά Αντούμ. Αμέσως μετά ο πατέρας της την επιπλήττει με ήπιο τρόπο, θεωρώντας την υπεύθυνη για ό,τι της συνέβη. Κατά παρόμοιο τρόπο στην Ιλιάδα η θεά Αφροδίτη τραυματίζεται στο πεδίο της μάχης από τον Διομήδη και πηγαίνει στον Όλυμπο όπου παραπονιέται στη μητέρα της Διώνη. Αμέσως μετά ο πατέρας της Δίας τής ρίχνει το φταίξιμο αλλά με ήπιο ύφος. Ας θυμηθούμε εδώ ότι η Αφροδίτη είναι το ανάλογο της Ιστάρ στην αρχαία ελληνική θρησκεία ενώ η θεά Αντούμ είναι η θηλυκή εκδοχή του θεού του ουρανού Ανού όπως και η Διώνη είναι η θηλυκή εκδοχή του Δία.

6. Και στο Έπος του Γκιλγκαμές και στην Οδύσσεια οι δύο πρωταγωνιστές, Γκιλγκαμές και Οδυσσέας επισκέπτονται μια όμορφη γυναίκα που έχει μετατρέψει τους επισκέπτες σε ζώα. Η μεν Ιστάρ έχει μεταμορφώσει τους μνηστήρες της σε διάφορα ζώα (λύκους, ποντίκια) η δε Κίρκη τους συντρόφους του Οδυσσέα σε χοίρους.

7. Στο Έπος του Γκιλγκαμές ο ήρωας Γκιλγκαμές και ο σύντροφός του Ενκιντού αντιμετωπίζουν τον γίγαντα Χουμπάμπα που κατοικεί στο Δάσος των Κέδρων. Το περιστατικό παρουσιάζει κάποιες ομοιότητες με την αντιμετώπιση του Κύκλωπα Πολύφημου από τον Οδυσσέα και τους συντρόφους του. Ο γίγαντας Χουμπάμπα κατοικεί σε ένα σπίτι φτιαγμένο από κέδρο. Ο Κύκλωπας Πολύφημος κατοικεί σε μια σπηλιά κατασκέπαστη με δάφνες ενώ στο μπροστινό μέρος υπήρχε αυλή με βελανιδιές και ψηλά πεύκα. Στο Έπος του Γκιλγκαμές η επιτυχής αντιμετώπιση του Χουμπάμπα γίνεται αφού ο θεός Σαμάς σηκώνει δυνατούς ανέμους που χτυπάνε τον γίγαντα στα μάτια ενώ στην Οδύσσεια η επιτυχής αντιμετώπιση του Πολύφημου γίνεται ύστερα από μπήξιμο μυτερού κορμού στο μάτι του. Τέλος ο Χουμπάμπα μετά την ακινητοποίησή του προσπαθεί να δελεάσει τον Γκιλγκαμές λέγοντάς του ότι θα του φτιάξει ένα παλάτι από δέντρα, ενώ ο Πολύφημος την ώρα που ο Οδυσσέας απομακρύνεται με το πλοίο του προσπαθεί πονηρά να τον φέρει πίσω στο νησί υποσχόμενος φιλοξενία.

8. Ο Γκιλγκαμές είναι εν μέρει θεϊκής προέλευσης αλλά διαθέτει και θνητή, φθαρτή πλευρά. Το ίδιο και ο Αχιλλέας στην Ιλιάδα. Και οι δύο ήρωες θρηνούν έντονα τον θάνατο -εν μέρει λόγω της υπεροψίας τους- του αγαπημένου τους συντρόφου-συμπολεμιστή, δηλαδή του Ενκιντού και του Πάτροκλου αντίστοιχα.

9. Τόσο στο Έπος του Γκιλγκαμές όσο και στην Οδύσσεια συναντάμε το μοτίβο της μητέρας που προσφεύγει σε ειδική προσευχή για να γυρίσει ο ριψοκίνδυνος γιος της σώος από ταξίδι. Όταν ο Γκιγλγκαμές αποχωρεί με τον φίλο του Ενκιντού για να αντιμετωπίσουν τον γίγαντα Χουμπάμπα, η μητέρα του Γκιλγκαμές, Νινσούν μπαίνει στο δώμα της, παίρνει ένα βότανο, φοράει ένα ρούχο που ταιριάζει στο σώμα της, φοράει ένα κόσμημα που ταιριάζει στο στήθος της, παίρνει νερό από ένα δοχείο και ραντίζει το χώμα. Έπειτα ανεβαίνει στη στέγη και σηκώνοντας τα χέρια προσεύχεται στο θεό Σαμάς γεμάτη αγωνία και λύπη να επιστρέψει σώος ο γιος της. Ομοίως στην Οδύσσεια, η Πηνελόπη αφού μαθαίνει για το ταξίδι του Τηλέμαχου και το σχέδιο των μνηστήρων να τον σκοτώσουν ξεσπά σε λυγμούς και θρήνους. Αφού ηρέμησε, πλύθηκε, φόρεσε καθαρά ρούχα, ανέβηκε στο δώμα με τις δούλες της παίρνοντας κριθάρι σε ένα κάνιστρο και προσευχήθηκε στην Αθηνά για τη σώα επιστροφή του Τηλέμαχου. Στο τέλος έβγαλε μια γοερή κραυγή.

10. Και ο Γκιλγκαμές και ο Οδυσσέας επισκέπτονται τον «Κάτω Κόσμο» ενώ και οι δύο βρίσκονται δυσαρεστημένοι για ένα διάστημα σε έναν επίγειο παράδεισο, παρουσία μιας όμορφης γυναίκας. Ο Γκιλγκαμές στον κήπο της Σιντούρι, ο Οδυσσέας στο νησί της Καλυψούς.

11. Και ο Γκιλγκαμές και ο Οδυσσέας χάνουν την ευκαιρία να γίνουν αθάνατοι. Ο μεν Γκιλγκαμές όταν ένα φίδι του κλέβει το φυτό της ζωής σε ένα πηγάδι, ο δε Οδυσσέας όταν αποχωρεί από το νησί της Καλυψούς η οποία ήθελε να τον κάνει αθάνατο σύζυγό της.

Πηγές:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gilgamesh#In_antiquity
https://digitalis-dsp.uc.pt/bitstream/1 ... f?ln=pt-pt
https://wesscholar.wesleyan.edu/cgi/vie ... mas_theses
https://www.enotes.com/homework-help/wh ... esh-525708
http://legacy.owensboro.kctcs.edu/cruny ... rison.html
Walter Burkert: Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός-Η Επίδραση της Ανατολής (εκδ.Παπαδήμα)
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 8147
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 27 Ιαν 2020, 19:24

Jimmy81 έγραψε:
27 Ιαν 2020, 18:18
ΕικόναΕικόνα
Από τον 19ο αιώνα που ανακαλύφθηκε το σουμερο-ακκαδικό Έπος του Γκιλγκαμές, οι μελετητές έχουν διαπιστώσει διάφορες ομοιότητες με τα δύο έπη του Ομήρου, ειδικότερα με την Οδύσσεια. Οι ομοιότητες αυτές συνήθως αποδίδονται στην επιρροή του Έπους του Γκιλγκαμές πάνω στα Ομηρικά Έπη καθώς το πρώτο είναι παλιότερο ενώ είναι γνωστή στους αρχαιολόγους και τους ιστορικούς η επίδραση της ανατολής στον ελληνικό πολιτισμό κατά τη γεωμετρική και (κυρίως) αρχαϊκή περίοδο. Πάμε λοιπόν να δούμε κάποιες από τις πιο σημαντικές ομοιότητες.
............................................................................................................

1.Η έναρξη του Έπους του Γκιλγκαμές και η έναρξη της Οδύσσειας παρακινούν το κοινό να γνωρίσει τον κεντρικό ήρωα της αφήγησης ο οποίος περιπλανήθηκε σε πολλούς τόπους και είδε πολλά πράγματα.

2.Στο Έπος του Γκιλγκαμές και στην Οδύσσεια χρησιμοποιείται επαναλαμβανόμενος λογότυπος όταν ξημερώνει νέα μέρα. Στο Έπος του Γκιλγκαμές χρησιμοποιείται η φράση «με το πρώτο φως της αυγής» ενώ στην Οδύσσεια «κι η Αυγή σα φάνη η πουρνογέννητη και ροδοδάχτυλη».

3. Υπάρχουν περαιτέρω ομοιότητες σε επίπεδο λογοτύπων. Για παράδειγμα σε περιπτώσεις άμεσου λόγου η έννοια του «μιλάω» εκφράζεται συχνά με 2-3 συνώνυμα. Στο Έπος του Γκιλγκαμές χρησιμοποιείται η φράση «άνοιξε το στόμα του και μίλησε…είπε σε (τον λόγο)». Παρομοίως ο ομηρικός τύπος είναι «ύψωσε τη φωνή του και πρόφερε λόγια φτερωτά». Ακόμα πιο αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στο Έπος του Γκιλγκαμές όταν οι ήρωες συλλογίζονται μια νέα κατάσταση «μιλούν στην ίδια τους την καρδιά». Ένας σχετικός λογότυπος είναι «Συμβουλευόμενη την καρδιά της μίλησε, πράγματι πήρε συμβουλή από τον εαυτό της» (ακολουθεί άμεσος λόγος). Με παρόμοιο τρόπο οι ομηρικοί ήρωες μιλούν στον δικό τους «μεγαλόψυχο θυμό» ή «στην καρδιά τους».

4. Τόσο στο Έπος του Γκιλγκαμές όσο και στα Ομηρικά Έπη χρησιμοποιούνται σταθερά επίθετα για πολλούς χαρακτήρες. Από τις ομηρικές περιγραφές γνωρίζουμε τον νεφεληγερέτη Δία, τον πολυμήχανο Οδυσσέα κλπ. Στο Έπος του Γκιλγκαμές διαβάζουμε για τον Ουτναπιστίμ τον Απόμακρο, τον λαμπρό Σαμάς κλπ…

5.Συναντάμε σκηνές με αξιοσημείωτες ομοιότητες στην δομή τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το μοτίβο του παραπόνου μιας θεάς στους γονείς της στον ουρανό αφού πληγώθηκε από άντρα. Στο έπος του Γκιλγκαμές η θεά Ιστάρ μετά την απόρριψη από τον Γκιλγκαμές των αγαθών που του προσέφερε, ανεβαίνει στον Ουρανό και παραπονιέται κλαίγοντας στους γονείς της, τον θεό Ανού και τη θεά Αντούμ. Αμέσως μετά ο πατέρας της την επιπλήττει με ήπιο τρόπο, θεωρώντας την υπεύθυνη για ό,τι της συνέβη. Κατά παρόμοιο τρόπο στην Ιλιάδα η θεά Αφροδίτη τραυματίζεται στο πεδίο της μάχης από τον Διομήδη και πηγαίνει στον Όλυμπο όπου παραπονιέται στη μητέρα της Διώνη. Αμέσως μετά ο πατέρας της Δίας τής ρίχνει το φταίξιμο αλλά με ήπιο ύφος. Ας θυμηθούμε εδώ ότι η Αφροδίτη είναι το ανάλογο της Ιστάρ στην αρχαία ελληνική θρησκεία ενώ η θεά Αντούμ είναι η θηλυκή εκδοχή του θεού του ουρανού Ανού όπως και η Διώνη είναι η θηλυκή εκδοχή του Δία.

6. Και στο Έπος του Γκιλγκαμές και στην Οδύσσεια οι δύο πρωταγωνιστές, Γκιλγκαμές και Οδυσσέας επισκέπτονται μια όμορφη γυναίκα που έχει μετατρέψει τους επισκέπτες σε ζώα. Η μεν Ιστάρ έχει μεταμορφώσει τους μνηστήρες της σε διάφορα ζώα (λύκους, ποντίκια) η δε Κίρκη τους συντρόφους του Οδυσσέα σε χοίρους.

7. Στο Έπος του Γκιλγκαμές ο ήρωας Γκιλγκαμές και ο σύντροφός του Ενκιντού αντιμετωπίζουν τον γίγαντα Χουμπάμπα που κατοικεί στο Δάσος των Κέδρων. Το περιστατικό παρουσιάζει κάποιες ομοιότητες με την αντιμετώπιση του Κύκλωπα Πολύφημου από τον Οδυσσέα και τους συντρόφους του. Ο γίγαντας Χουμπάμπα κατοικεί σε ένα σπίτι φτιαγμένο από κέδρο. Ο Κύκλωπας Πολύφημος κατοικεί σε μια σπηλιά κατασκέπαστη με δάφνες ενώ στο μπροστινό μέρος υπήρχε αυλή με βελανιδιές και ψηλά πεύκα. Στο Έπος του Γκιλγκαμές η επιτυχής αντιμετώπιση του Χουμπάμπα γίνεται αφού ο θεός Σαμάς σηκώνει δυνατούς ανέμους που χτυπάνε τον γίγαντα στα μάτια ενώ στην Οδύσσεια η επιτυχής αντιμετώπιση του Πολύφημου γίνεται ύστερα από μπήξιμο μυτερού κορμού στο μάτι του. Τέλος ο Χουμπάμπα μετά την ακινητοποίησή του προσπαθεί να δελεάσει τον Γκιλγκαμές λέγοντάς του ότι θα του φτιάξει ένα παλάτι από δέντρα, ενώ ο Πολύφημος την ώρα που ο Οδυσσέας απομακρύνεται με το πλοίο του προσπαθεί πονηρά να τον φέρει πίσω στο νησί υποσχόμενος φιλοξενία.

8. Ο Γκιλγκαμές είναι εν μέρει θεϊκής προέλευσης αλλά διαθέτει και θνητή, φθαρτή πλευρά. Το ίδιο και ο Αχιλλέας στην Ιλιάδα. Και οι δύο ήρωες θρηνούν έντονα τον θάνατο -εν μέρει λόγω της υπεροψίας τους- του αγαπημένου τους συντρόφου-συμπολεμιστή, δηλαδή του Ενκιντού και του Πάτροκλου αντίστοιχα.

9. Τόσο στο Έπος του Γκιλγκαμές όσο και στην Οδύσσεια συναντάμε το μοτίβο της μητέρας που προσφεύγει σε ειδική προσευχή για να γυρίσει ο ριψοκίνδυνος γιος της σώος από ταξίδι. Όταν ο Γκιγλγκαμές αποχωρεί με τον φίλο του Ενκιντού για να αντιμετωπίσουν τον γίγαντα Χουμπάμπα, η μητέρα του Γκιλγκαμές, Νινσούν μπαίνει στο δώμα της, παίρνει ένα βότανο, φοράει ένα ρούχο που ταιριάζει στο σώμα της, φοράει ένα κόσμημα που ταιριάζει στο στήθος της, παίρνει νερό από ένα δοχείο και ραντίζει το χώμα. Έπειτα ανεβαίνει στη στέγη και σηκώνοντας τα χέρια προσεύχεται στο θεό Σαμάς γεμάτη αγωνία και λύπη να επιστρέψει σώος ο γιος της. Ομοίως στην Οδύσσεια, η Πηνελόπη αφού μαθαίνει για το ταξίδι του Τηλέμαχου και το σχέδιο των μνηστήρων να τον σκοτώσουν ξεσπά σε λυγμούς και θρήνους. Αφού ηρέμησε, πλύθηκε, φόρεσε καθαρά ρούχα, ανέβηκε στο δώμα με τις δούλες της παίρνοντας κριθάρι σε ένα κάνιστρο και προσευχήθηκε στην Αθηνά για τη σώα επιστροφή του Τηλέμαχου. Στο τέλος έβγαλε μια γοερή κραυγή.

10. Και ο Γκιλγκαμές και ο Οδυσσέας επισκέπτονται τον «Κάτω Κόσμο» ενώ και οι δύο βρίσκονται δυσαρεστημένοι για ένα διάστημα σε έναν επίγειο παράδεισο, παρουσία μιας όμορφης γυναίκας. Ο Γκιλγκαμές στον κήπο της Σιντούρι, ο Οδυσσέας στο νησί της Καλυψούς.

11. Και ο Γκιλγκαμές και ο Οδυσσέας χάνουν την ευκαιρία να γίνουν αθάνατοι. Ο μεν Γκιλγκαμές όταν ένα φίδι του κλέβει το φυτό της ζωής σε ένα πηγάδι, ο δε Οδυσσέας όταν αποχωρεί από το νησί της Καλυψούς η οποία ήθελε να τον κάνει αθάνατο σύζυγό της.

Πηγές:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gilgamesh#In_antiquity
https://digitalis-dsp.uc.pt/bitstream/1 ... f?ln=pt-pt
https://wesscholar.wesleyan.edu/cgi/vie ... mas_theses
https://www.enotes.com/homework-help/wh ... esh-525708
http://legacy.owensboro.kctcs.edu/cruny ... rison.html
Walter Burkert: Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός-Η Επίδραση της Ανατολής (εκδ.Παπαδήμα)

.

Τό χτύπημα στά μάτια κυριαρχεί στά ζώα γιατί γυαλίζουν.....

μέχρι πού η Μαύρη Κόμπρα.....Mamba Nero.....εκτοξεύει τό δηλητήριο της κατευθείαν στά μάτια.....

Ο λόγος τής Αθανασίας πού λές νομίζω διαφέρει....τού δέ μάς Γκιλγαμείς.....τού τήν κλέβουν.....

Ο Οδυσσέας τήν Αρνείται.....έχω κάνει καί τήν περίπτωση νήμα.....

Πιθανόν ο μόνος ιστορικά αρνητής τής Αθανασίας.....τί θέλει νά πεί άραγε ο Ποιητής ;;;

Η Οδύσσεια δέν πρέπει νά είναι απλή ιστοριοπαραμυθία.....

Μοιάζει μέ "οδηγό ζωής"......καί ο Οδυσσέας δέν είναι τυχαία ο "αγαπημένος" θνητός

τής Θεάς τής Σοφίας.....

Ουτε είναι τυχαίο οτι τά περισσότερα παραμύθια έχουν κοινά μοτίβα σέ όλους τούς πολιτισμούς.....


:popc:

.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Άβαταρ μέλους
OANNHSEA
Δημοσιεύσεις: 8311
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 11:27

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από OANNHSEA » 27 Ιαν 2020, 21:01

ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
27 Ιαν 2020, 19:24
Ουτε είναι τυχαίο οτι τά περισσότερα παραμύθια έχουν κοινά μοτίβα σέ όλους τούς πολιτισμούς.....
Όχι ακριβώς...
Στην Κι εν γκιρ υπήρξε ο πρώτος μεγάλος πολιτισμός, ο οποίος δημιούργησε περίπλοκους μύθους και το ξέρουμε αυτό με γραπτές αποδείξεις.
Οι μύθοι αυτοί έφυγαν από την περιοχή και έφτασαν μακριά.
Π.χ. ακόμα και την κάθοδο στον κάτω κόσμο την είχαν πρώτοι αυτοί σκεφτεί... Το μοτίβο του "πάω στον κάτω κόσμο και έρχεται κάποιος να με δει - να με σώσει" το βλέπουμε πρώτη φορά στην Κι εν γκιρ....

.
Bellum omnium contra omnes
Ου παντός πλειν εις Κόρινθον...

Άβαταρ μέλους
Nandros
Δημοσιεύσεις: 26961
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:41
Phorum.gr user: Nandros
Τοποθεσία: Όπου συχνάζουν ναυτικοί και λοιπά κακοποιά στοιχεία

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Nandros » 27 Ιαν 2020, 21:07

OANNHSEA έγραψε:
27 Ιαν 2020, 21:01
Όχι ακριβώς...
Στην Κι εν γκιρ υπήρξε ο πρώτος μεγάλος πολιτισμός, ο οποίος δημιούργησε περίπλοκους μύθους και το ξέρουμε αυτό με γραπτές αποδείξεις.
Οι μύθοι αυτοί έφυγαν από την περιοχή και έφτασαν μακριά.
Π.χ. ακόμα και την κάθοδο στον κάτω κόσμο την είχαν πρώτοι αυτοί σκεφτεί... Το μοτίβο του "πάω στον κάτω κόσμο και έρχεται κάποιος να με δει - να με σώσει" το βλέπουμε πρώτη φορά στην Κι εν γκιρ....
Κάντο φραγκοδίφραγκα αυτό. :smt017
ΚΚΕ 6η Ολομέλεια: Κάναμε το διεθνιστικό μας καθήκον (εννοεί τον Συμμοριτοπόλεμο)
ΧΑ: Είμαστε η σπορά των ηττημένων του '45. Οι εθνικοσοσιαλιστές, οι φασίστες!

Άβαταρ μέλους
OANNHSEA
Δημοσιεύσεις: 8311
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 11:27

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από OANNHSEA » 27 Ιαν 2020, 21:38

Γη των πολιτισμένων αρχόντων...
Έτσι έλεγαν οι Σουμέριοι στη γλώσσα τους την περιοχή που ζούσαν...
Το Sumer είναι στη σημιτική γλώσσα και δη πολύ μεταχρονολογημένο...

.
Bellum omnium contra omnes
Ου παντός πλειν εις Κόρινθον...

Άβαταρ μέλους
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ
Δημοσιεύσεις: 8147
Εγγραφή: 12 Μάιος 2018, 23:44
Phorum.gr user: ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ » 28 Ιαν 2020, 00:05

OANNHSEA έγραψε:
27 Ιαν 2020, 21:01
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε:
27 Ιαν 2020, 19:24
Ουτε είναι τυχαίο οτι τά περισσότερα παραμύθια έχουν κοινά μοτίβα σέ όλους τούς πολιτισμούς.....
Όχι ακριβώς...
Στην Κι εν γκιρ υπήρξε ο πρώτος μεγάλος πολιτισμός, ο οποίος δημιούργησε περίπλοκους μύθους και το ξέρουμε αυτό με γραπτές αποδείξεις.
Οι μύθοι αυτοί έφυγαν από την περιοχή και έφτασαν μακριά.
Π.χ. ακόμα και την κάθοδο στον κάτω κόσμο την είχαν πρώτοι αυτοί σκεφτεί... Το μοτίβο του "πάω στον κάτω κόσμο και έρχεται κάποιος να με δει - να με σώσει" το βλέπουμε πρώτη φορά στην Κι εν γκιρ....

.
.

Τί νόμιζες οτι υπονοούσα μέ τό τυχαίο.....αν όχι μιά κάποια κοινή προιστορία καί καταγωγή τους ;;;

.
Ταφόπλακα τού Μέλλοντος τών Παιδιών μας η Γραφειοκρατεία καί οί Συντάξεις άνω τών 400 € ....

Δουλειά δέν έχει ό Διάολος γαμάει τά Παιδιά του .... Έλληνική Λαική Σοφία

Δέν ξέρεις κάν τό Λόγο ..........γιά νά μάς Ύποτάξης .........Σαδιστάκο ...

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6234
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 28 Ιαν 2020, 23:25

Άλλη μια ομοιότητα που έχω εντοπίσει είναι ότι και το Έπος του Γκιλγκαμές και η Ιλιάδα, εξυμνούν με το ίδιο επίθετο την οχύρωση της Ουρούκ (όπου βασιλεύει ο Γκιλγκαμές) και της Τροίας αντίστοιχα.
Και για τις δύο βασικές πόλεις της αφήγησης χρησιμοποείται συχνά το επίθετο "καλοτειχισμένη".
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Άβαταρ μέλους
Obi Wan Iakobi
Δημοσιεύσεις: 15683
Εγγραφή: 19 Ιαν 2020, 22:20

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Obi Wan Iakobi » 30 Ιαν 2020, 20:20

Εδω λεει οτι ηταν Κρητες οι Σουμεριοι.

https://www.pronews.gr/istoria/89941_oi ... ioi-krites
Η αλήθεια είναι μια μικροαστική εμμονή.

Βλαδίμηρος Ίλιτς Λένιν

Άβαταρ μέλους
OANNHSEA
Δημοσιεύσεις: 8311
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 11:27

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από OANNHSEA » 30 Ιαν 2020, 20:51

Obi Wan Iakobi έγραψε:
30 Ιαν 2020, 20:20
Εδω λεει οτι ηταν Κρητες οι Σουμεριοι.

https://www.pronews.gr/istoria/89941_oi ... ioi-krites
Ναι...
Ξέρεις η γλώσσα των Σουμερίων ήταν συγκολλητική - χρησιμοποιούσαν οι Κρήτες συγκολλητική γλώσσα;

.
Bellum omnium contra omnes
Ου παντός πλειν εις Κόρινθον...

Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6234
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 31 Ιαν 2020, 01:10

Απ'όσο ξέρω δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά στους Σουμέριους στην αρχαία ελληνική γραμματεία. Υπάρχει μόνο μια πενιχρή αναφορά στον "Γίλγαμο" όχι από Έλληνα αλλά από τον ελληνομαθή Ρωμαίο συγγραφέα Κλαύδιο Αιλιανό. Αυτά περί Ευήμερου και καταγωγή των Σουμέριων από τους Μινωίτες Κρήτες είναι φαντασιοκοπήματα. Οι αρχαίοι προσπαθούσαν να εξηγήσουν τον κόσμο με όρους της ελληνικής μυθολογίας. Ούτε έχει προσδιοριστεί γεωγραφικά η τοποθεσία αυτής της Παγχαίας που αναφέρει ο Ευήμερος. Μπορεί να είναι και φανταστικό νησί. Την 4η χιλιετία π.Χ. που αναπτυσσόταν ο σουμεριακός πολιτισμός δεν ξέρουμε καν που βρίσκονταν οι πρόγονοι των Μινωιτών ούτε είχαν χτιστεί τα πρώτα Μινωικά ανάκτορα στην Κρήτη.

Περί της καταγωγής των Σουμέριων τώρα οι πιο δημοφιλείς θεωρίες είναι οι εξής:

-Καταγωγή από τη βόρεια Αφρική. Αυτή η άποψη στηρίζεται περισσότερο σε δεδομένα της γενετικής.

-Καταγωγή από τα ανατολικά με ειδική μνεία στην Ινδία. Εδώ βοηθούν και τα γλωσσολογικά στοιχεία καθώς τόσο η γλώσσα των Σουμέριων όσο και των Δραβίδων είναι συγκολλητικές. Γενικά στα βάθη της Ασίας υπάρχουν πολλές συγκολλητικές γλώσσες σε σχέση με τις περιοχές δυτικά της Μεσοποταμίας.

-Καταγωγή από τα νότια και την ανατολική Αραβία. Η συγκεκριμένη άποψη υποστηρίζεται από ορισμένους αρχαιολόγους ενώ κάποιοι λαμβάνουν υπόψη και την παράδοση που θέλει τη μυθική Ντιλμούν να βρίσκεται στα νότια (Μπαχρέιν?). Ήταν μια ιερή πόλη για τους Σουμέριους και είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στη μυθολογία τους. Π.χ. από εκεί λέγεται ότι ξεκίνησε η δημιουργία του κόσμου.

Κάποια διαδεδομένη θεωρία για καταγωγή τους από το Αιγαίο δεν υπάρχει στην mainstream επιστημονική βιβλιογραφία.
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

Gouerino 4
Δημοσιεύσεις: 1785
Εγγραφή: 25 Οκτ 2019, 19:33

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gouerino 4 » 01 Φεβ 2020, 21:18

https://cst.edu/academics/faculty/dennis-r-macdonald/
Εδω ο καθηγητης ντεννις μακντοναλντ εχει γραωει ουκ ολιγα βιβλια για τις ομοιοτητες των ομηρικων επων κυριως της οδυσσειας με τσ ευγγελια κυριως του μαρκου

Gouerino 4
Δημοσιεύσεις: 1785
Εγγραφή: 25 Οκτ 2019, 19:33

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gouerino 4 » 01 Φεβ 2020, 21:34

[

6. Και στο Έπος του Γκιλγκαμές και στην Οδύσσεια οι δύο πρωταγωνιστές, Γκιλγκαμές και Οδυσσέας επισκέπτονται μια όμορφη γυναίκα που έχει μετατρέψει τους επισκέπτες σε ζώα. Η μεν Ιστάρ έχει μεταμορφώσει τους μνηστήρες της σε διάφορα ζώα (λύκους, ποντίκια) η δε Κίρκη τους συντρόφους του Οδυσσέα σε χοίρους.

Δημητρη,μηπως γνωριζες αν το ονομα της θεας στο επος ειναι ιναννα,η,ασταρτη;

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 8926
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 01 Φεβ 2020, 21:40

OANNHSEA έγραψε:
30 Ιαν 2020, 20:51
Ξέρεις η γλώσσα των Σουμερίων ήταν συγκολλητική
Γι' αυτό και οι Τούρκοι τους θέλουν δικούς τους ! :lol:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
OANNHSEA
Δημοσιεύσεις: 8311
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 11:27

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από OANNHSEA » 01 Φεβ 2020, 21:44

Gouerino 4 έγραψε:
01 Φεβ 2020, 21:34
[

6. Και στο Έπος του Γκιλγκαμές και στην Οδύσσεια οι δύο πρωταγωνιστές, Γκιλγκαμές και Οδυσσέας επισκέπτονται μια όμορφη γυναίκα που έχει μετατρέψει τους επισκέπτες σε ζώα. Η μεν Ιστάρ έχει μεταμορφώσει τους μνηστήρες της σε διάφορα ζώα (λύκους, ποντίκια) η δε Κίρκη τους συντρόφους του Οδυσσέα σε χοίρους.

Δημητρη,μηπως γνωριζες αν το ονομα της θεας στο επος ειναι ιναννα,η,ασταρτη;
Εξαρτάται ποιάς χρονολογικής περιόδου είναι το θραύσμα που έχει βρεθεί...
Καθότι έχουμε και σουμεριακά θραύσματα και σημιτικά θραύσματα...

.
Bellum omnium contra omnes
Ου παντός πλειν εις Κόρινθον...

Gouerino 4
Δημοσιεύσεις: 1785
Εγγραφή: 25 Οκτ 2019, 19:33

Re: Ομοιότητες μεταξύ Έπους του Γκιλγκαμές και Ομηρικών Επών

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gouerino 4 » 01 Φεβ 2020, 21:51

OANNHSEA έγραψε:
01 Φεβ 2020, 21:44
Gouerino 4 έγραψε:
01 Φεβ 2020, 21:34
[

6. Και στο Έπος του Γκιλγκαμές και στην Οδύσσεια οι δύο πρωταγωνιστές, Γκιλγκαμές και Οδυσσέας επισκέπτονται μια όμορφη γυναίκα που έχει μετατρέψει τους επισκέπτες σε ζώα. Η μεν Ιστάρ έχει μεταμορφώσει τους μνηστήρες της σε διάφορα ζώα (λύκους, ποντίκια) η δε Κίρκη τους συντρόφους του Οδυσσέα σε χοίρους.

Δημητρη,μηπως γνωριζες αν το ονομα της θεας στο επος ειναι ιναννα,η,ασταρτη;
Εξαρτάται ποιάς χρονολογικής περιόδου είναι το θραύσμα που έχει βρεθεί...
Καθότι έχουμε και σουμεριακά θραύσματα και σημιτικά θραύσματα...

.
Εχουμε σουμεριακα γραπτα με τον γιλγαμες;
Πρωτη φορα το ακουω
Εγω νομιζα οτι εχει βρεθει μονο στα ακκαδικα γυρω στο 2000 πχ

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Αστικοί μύθοι και Παραδοσιακοί θρύλοι”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών