Εξηγείται και στα σχολικά εγχειρίδια ότι αντί να αφαιρέσουμε δύο αριθμούς μπορούμε να προσθέσουμε στον μειωτέο τον αντίθετο του αφαιρετέου όπως και αντί να διαιρέσουμε δύο αριθμούς μπορούμε να πολλαπλασιάσουμε τον διαιρετέο με τον αντίστροφο του διαιρέτη.- Casper - έγραψε: ↑28 Απρ 2020, 15:32http://bakouros.gr/%CF%80%CF%81%CE%BF%C ... %B7%CF%83/
Γιατί απλά δεν τους το εξηγούν με τον τρόπο που το έγραψα; Αν αντικαταστήσεις την διαίρεση με το αντίστροφο του πολλαπλασιασμού (που αυτό ούτως ή άλλως μαθαίνεται από το γυμνάσιο) βγαίνει αυτόματα η σωστή απάντηση χωρίς να χρειάζεται να σκεφτείς την προτεραιότητα και συμβάσεις (μιας και έχεις μόνο πολλαλλασιασμούς που με όποια σειρά και να γίνουν το αποτέλεσμα είναι το ίδιο) οπότε αποφεύγεις πιθανά λάθη. Και είναι και πιο σωστό να το δεις έτσι αφού χρησιμοποιείς τον ίδιο τον ορισμό.
Ωστόσο η αυτοματοποιημένη διαδικασία της προτεραιότητας πράξεων σε αμφότερες τις περιπτώσεις διευκολύνει τους μαθητές διότι μπορεί να μην έχουν διδαχθεί ακόμα πράξεις αρνητικών αριθμών και άρα αν δουν διαδοχικές προσθαφαιρέσεις και δεν τις κάνουν με τη σειρά να μην εξάγουν αποτέλεσμα ή να είναι λάθος αλλά και να έχουν μάθει είναι λίγη φασαρία π.χ. το 5-7 να το γράψεις 5+(-7) όταν βγαίνει άμεσα.
Επιλέον σε ότι αφορά πολλαπλασιασμούς μπορεί να προκαλέσει μπέρδεμα ή αντιστροφή του ακεραίου δημιουργώντας κλάσμα.
Μιλώντας πάντα για τον γενικό μαθητικό πληθυσμό το αριστερά προς τα δεξιά είναι αποτελεσματικό.
Γενικότερα δεν επικρατεί σύγχυση, οι κανόνες είναι σαφείς και με επαναλήψεις εμπεδώνονται.