Λαοί της Θάλασσας

Αρχαιολογικά ευρήματα, μνημεία του παρελθόντος, αρχαίοι πολιτισμοί, έρευνες, ανασκαφές.
Άβαταρ μέλους
Jimmy81
Δημοσιεύσεις: 6234
Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
Phorum.gr user: Jimmy81
Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες

Re: Λαοί της Θάλασσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Jimmy81 » 10 Δεκ 2020, 07:10

Η κυπρο-μινωική γλώσσα όμως δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί επομένως η γλώσσα των Φιλισταίων παραμένει άγνωστη, αν κιόλας μπορούμε να εκλάβουμε τα πενιχρά υπολείμματα της κυπρο-μινωικής στην περιοχή ως γλώσσα του πληθυσμού των Φιλισταίων. Τα ονόματά των Φιλισταίων είναι είτε σημιτικά είτε απροσδιόριστης γλώσσας που εικάζεται ότι έχουν σχέση με ινδοευρωπαϊκές γλώσσες της Ανατολίας όπως τα χεττιτικά και τα λουβικά. Η θρησκεία τους είναι σημιτική-χαναανική.

Η μυκηναϊκή κεραμική είναι ένα κομμάτι του υλικού πολιτισμού τους. Ένα μεγάλο μέρος της κεραμικής τους είναι ντόπιας παραγωγής, του Λεβάντε, όπως και ο πηλός και το αλαμπές επίχρισμα σε αντίθεση με το στιλπνό μυκηναϊκό. Ένα συχνό σχέδιο είναι το πουλί που κοιτά προς τα πίσω, κάτι που σπανίζει στο Αιγαίο. Άλλες διαφορές είναι η χρήση δύο χρωμάτων, συνήθως ερυθρού και μαύρου, και η χρησιμοποίηση λευκού χρώματος σε όλη την επιφάνεια του αγγείου, ασβεστοχρώματος ή αγγειοπλαστικής κόλλας που εξαφανίζεται στον κλίβανο. Μερικά απ' αυτά τα αγγεία έχουν πρασινίζουσα απόχρωση.

Και τα δύο χαρακτηριστικά προέρχονται από μια μακροχρόνια εγχώρια παράδοση δίχρωμης κεραμικής από τον 16ο αιώνα π.Χ. και χρησιμοποιούσε περιπτωσιακά σχέδια πουλιών, δέντρων, τροχών κ.α. Κατασκευαζόταν συνήθως στα νότια της Παλαιστίνης.

Επομένως η κατάσταση με τους Φιλισταίους είναι σκοτεινή. Μπορεί να σχετίζονται με γνωστό ιστορικό λαό αλλά τα στοιχεία δεν είναι επαρκή για να προκύψει ταύτιση. Αυτό που φαίνεται πιο σίγουρο είναι η ευκολία αφομοίωσης διαφορετικών πολιτιστικών ρευμάτων στην περιοχή τους.
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας

anax81

Re: Λαοί της Θάλασσας

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από anax81 » 10 Δεκ 2020, 08:41

Jimmy81 έγραψε:
10 Δεκ 2020, 07:10
Η κυπρο-μινωική γλώσσα όμως δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί επομένως η γλώσσα των Φιλισταίων παραμένει άγνωστη, αν κιόλας μπορούμε να εκλάβουμε τα πενιχρά υπολείμματα της κυπρο-μινωικής στην περιοχή ως γλώσσα του πληθυσμού των Φιλισταίων. Τα ονόματά των Φιλισταίων είναι είτε σημιτικά είτε απροσδιόριστης γλώσσας που εικάζεται ότι έχουν σχέση με ινδοευρωπαϊκές γλώσσες της Ανατολίας όπως τα χεττιτικά και τα λουβικά. Η θρησκεία τους είναι σημιτική-χαναανική.

Η μυκηναϊκή κεραμική είναι ένα κομμάτι του υλικού πολιτισμού τους. Ένα μεγάλο μέρος της κεραμικής τους είναι ντόπιας παραγωγής, του Λεβάντε, όπως και ο πηλός και το αλαμπές επίχρισμα σε αντίθεση με το στιλπνό μυκηναϊκό. Ένα συχνό σχέδιο είναι το πουλί που κοιτά προς τα πίσω, κάτι που σπανίζει στο Αιγαίο. Άλλες διαφορές είναι η χρήση δύο χρωμάτων, συνήθως ερυθρού και μαύρου, και η χρησιμοποίηση λευκού χρώματος σε όλη την επιφάνεια του αγγείου, ασβεστοχρώματος ή αγγειοπλαστικής κόλλας που εξαφανίζεται στον κλίβανο. Μερικά απ' αυτά τα αγγεία έχουν πρασινίζουσα απόχρωση.

Και τα δύο χαρακτηριστικά προέρχονται από μια μακροχρόνια εγχώρια παράδοση δίχρωμης κεραμικής από τον 16ο αιώνα π.Χ. και χρησιμοποιούσε περιπτωσιακά σχέδια πουλιών, δέντρων, τροχών κ.α. Κατασκευαζόταν συνήθως στα νότια της Παλαιστίνης.

Επομένως η κατάσταση με τους Φιλισταίους είναι σκοτεινή. Μπορεί να σχετίζονται με γνωστό ιστορικό λαό αλλά τα στοιχεία δεν είναι επαρκή για να προκύψει ταύτιση. Αυτό που φαίνεται πιο σίγουρο είναι η ευκολία αφομοίωσης διαφορετικών πολιτιστικών ρευμάτων στην περιοχή τους.
Ναι σωστά είναι αυτά που γράφεις μόνο που η δίχρωμη κεραμική των Φιλισταίων είναι διάδοχη της μονόχρωμης μυκηναϊκής και όχι σύγχρονη, εμφανίζεται 50 χρόνια μετά. ο πηλός εξυπακούεται ότι ήταν διαφορετικός και το αποτέλεσμα της όπτησης διαφορετικό. Προφανώς και υπήρχε σύγχρονη της μυκηναϊκής ντόπια κεραμική. Η ερμηνεία που δίνεται είναι ότι σιγά σιγά οι μυκηναίοι ως μειοψηφία αφομοιώθηκαν από τον γηγενή πληθυσμό και απώλεσαν τα πολιτισμικά τους χαρακτηριστικά. Η βιβλιογραφία είναι πλούσια και οι ερμηνείες πολλές. Πολλοί αμφισβητούν ακόμα και τις μεταναστεύσεις εθνικών ομάδων εν προκειμένω των λαών της θαλάσσης. Πρέπει να λάβουμε όμως υπόψη και τις πολιτικές σκοπιμότητες πίσω απο τις ερμηνείες. Πολλοί επηρεασμένοι από τη σύγχρονη εποχή που ζούμε βλέπουν και ερμηνεύουν την πολιτισμική διάχυση ως επιταγή μιας παγκοσμιοποίησης και ενός κοσμοπολιτισμού που έχει διαχρονική εγκυρότητα. Έτσι καταλήγουν στην άποψη ότι δεν είναι σκοπός της αρχαιολογίας η ομαδοποίηση και η ανάδειξη εθνικών οντοτήτων.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Αρχαιολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών