Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Φιλοσοφικά ερωτήματα και σκέψεις.
Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40830
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 04 Μάιος 2024, 00:57

Antipnevma έγραψε:
04 Μάιος 2024, 00:14
Ένα αρχίδι θα έκανε ο Αρίσταρχος. Δεν υπήρχαν ούτε για δείγμα τηλεσκόπια στην αρχαιότητα και χωρίς σύγχρονα όργανα δεν είναι δυνατόν να κάνεις επιστημονική έρευνα και να πάει ο ντουνιάς ενα βήμα παραπέρα.
Είσαι τελείως ανιστόρητος. Ο Αρίσταρχος υπολόγισε την διάμετρο της Σελήνης και την απόσταση από την Γη ως την Σελήνη χωρίς κανένα τηλεσκόπιο, διατύπωσε την θεωρία του ηλιοκεντρικού συστήματος και την θεωρία των αστέρων (ότι οι απλανείς αστέρες είναι άλλοι ήλιοι). Όλα αυτά βασισμένα σε φιλοσοφικές αρχές, τίποτα εκ των οποίων δεν θα μπορούσες εσύ να συνάγεις από μόνος σου.

Ο Γαλιλαίος βασίστηκε στον Αρίσταρχο για να επαναδιατυπώσει το ηλιοκεντρικό μοντέλο και ο Νεύτωνας απέδειξε οριστικά το ηλιοκεντρικό μοντέλο με την θεωρία της παγκόσμιας βαρύτητας.

Αργότερα, ο Λαπλάς έλυσε το περιορισμένο πρόβλημα των τριών σωμάτων με την θεωρία του Νεύτωνα και την δική του θεωρία διαταραχών (pertubation theory), που είναι μια αναλυτική λύση των εξισώσεων του Κέπλερ πάνω στις εξισώσεις του Νεύτωνα. Τίποτα απ' αυτά δεν έχει απολύτως καμμιά σχέση με κάποιο παρατηρησιακό όργανο.

Γενικά, γιατί έχεις άποψη για την διεξαγωγή της επιστήμης όταν δεν ξέρεις ίχνος από την ιστορία της επιστήμης;

Τα υπόλοιπα είναι ανάξια λόγου. Δεν απαντάς σε τίποτα που έγραψα.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
esu
Δημοσιεύσεις: 1573
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2018, 16:08

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από esu » 04 Μάιος 2024, 01:59

Παίρνοντας το παράδειγμα της ελευθερίας της έκφρασης, μπορείς να τεκμηριώσεις ότι η φιλοσοφία δεν έχει καμία απολύτως συμβολή σε αυτή;

Είναι σαν να προσπαθείς να αποδείξεις ότι η σκέψη είναι άχρηστη.

Για να υπάρξει μια κοινωνική αλλάγη ή να παγιωθεί κάποιο κεκτημένο χρειάζεται αρχικά η ανάπτυξη της αντίστοιχης ιδέας. Μετά η κοινωνική της ζύμωση και διάδωση, αφού προηγηθεί στο μυαλό πολλών -αλλά και διαλεκτικά- η παραδοχή της υπερτερότητας αυτής της σκέψης/ιδέας/ιδεολογίας, έναντι της παλιάς, είτε ως πιο σωστή στην περιγραφή της πραγματικότητας, είτε ως ανώτερη ηθικά.

Άβαταρ μέλους
nik_killthemall
Δημοσιεύσεις: 6672
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nik_killthemall » 04 Μάιος 2024, 10:49

Antipnevma έγραψε:
03 Μάιος 2024, 23:30

Διάβαζε εδώ ρε ζωντόβολο και ξεστραβώσου που μου το παίζεις και ειδήμων

The importance of sedentism and the crowding it allowed can hardly be overestimated. It means that virtually all the infectious diseases due to microorganisms specifically adapted to Homo sapiens came into existence only in the past ten thousand years, many of them perhaps only in the past five thousand. They were, in the strong sense, a “civilizational effect.” These historically novel diseases—cholera, smallpox, mumps, measles, influenza, chicken pox, and perhaps malaria—arose only as a result of the beginnings of urbanism and, as we shall see, agriculture. Until very recently they collectively represented the major overall cause of human mortality. It is not as if presedentary populations did not have their own parasites and diseases, but such diseases would have been not the crowding diseases but rather diseases characterized by long latency and/or a nonhuman reservoir: typhoid, amoebic dysentery, herpes, trachoma, leprosy, schistosomiasis, filariasis.

The diseases of crowding are also called density-dependent diseases or, in contemporary public health parlance, acute community infections. For many viral diseases that have come to depend on a human host, it is possible, by knowing the mode of transmission, the duration of infectivity, and the duration of acquired immunity after infection, to infer the minimal population required to keep the infection from dying out for lack of new hosts. Epidemiologists are fond of citing the example of measles in the isolated Faroe Islands in the eighteenth and nineteenth centuries. An epidemic brought by sailors devastated the islands in 1781, and, given the lifelong immunity conferred on survivors, the islands were free of the measles for sixty-five years until 1846, when it returned, infecting all but the aged folks who had survived the earlier epidemic. A further epidemic thirty years later infected only those under thirty. For measles specifically, epidemiologists have calculated that at least 3,000 newly susceptible hosts would be required annually to sustain a permanent infection and that only a population of roughly 300,000 could provide this many hosts. Having a population far below this threshold, the Faroe Islands had to “import” its measles anew for each epidemic. By the same token, of course, this means that none of these diseases could have existed before the populations of the Neolithic.

Diseases with which we are now familiar—measles, mumps, diphtheria, and other community acquired infections—appeared for the first time in the early states. It seems almost certain that a great many of the earliest states collapsed as a result of epidemics analogous to the Antonine plague and the plague of Justinian in the first millennium CE or the Black Death of the fourteenth century in Europe.

Η μολυσματική ασθένεια είναι λοιπόν 100% δημιούργημα του πολιτισμού και ο πολιτισμός από αρχαιοτάτων χρόνων μέχρι και σήμερα υποφέρει πάρα πολύ από αυτές. Εσύ μιλάς λες και ο πολιτισμός έχει στην σημερινή εποχή λύσει το πρόβλημα των ασθενειών. Φυσικά και δεν το έχει λύσει όπως μας θύμισε και ο κόβιντ.

Ο πρωτόγονος άνθρωπος δεν είναι ούτε μοναχός ούτε μινιμαλιστής φιλόσοφος. Ποτέ του δεν είχε πρόβλημα να πορίζεται υλικά αγαθά από πολιτισμένους λαούς είτε κάνοντας εμπόριο (οι Πιραχά δε παίρνουν το αλκοόλ τζάμπα, το ανταλλάσουν με προϊόντα της ζούγκλας) είτε κλέβοντας. Πριν το 1500-1600 όταν τα κράτη δεν είχαν την ακαταμάχητη ισχύ που έχουν σήμερα οι βάρβαροι πληθυσμοί έκαναν συχνά επιδρομές και όχι σπάνια επικρατούσαν σε στρατιωτικές αντιπαραθέσεις με πολιτισμένους λαούς. Ο πιο επιτυχημένος βάρβαρος όλων των εποχών ήταν ο Τζέγκις Χαν που έσφαξε 40 εκατομμύρια πολιτισμένους ανθρώπους.

Η θεωρία σου ότι μια πρωτόγονη κοινωνία δεν μπορεί να ευτυχεί είναι εντελώς εκτός πραγματικότητας. Η ευτυχία των Πιραχά δεν είναι μια ρομαντική φαντασίωση. Είναι μια απτή πραγματικότητα που έζησαν από πρώτο χέρι όσοι ήρθαν σε επαφή μαζί τους. Γενικώς οι βαρβαρικοί λαοί πάντοτε ήταν πιο ευτυχισμένοι (αυτό το παρατηρούσανε ήδη αρχαίοι συγγραφείς) λόγω μεγαλύτερης ατομικής ελευθερίας και λόγω απουσίας συστηματικού εξαναγκασμού.
καλα εισαι μεγαλο νουμερο το καλο για σενα ειναι πως εδω μεσα θα βρεις πολλους σα και σενα και θα κανετε παρεα.

Βρε βλακα ειναι οι Πιραχα φυλη 10 χιλιαδων ετων ? Εαν δεν ειναι τοτε ολο αυτο ειναι απλα η εμμονη σου στην παπαρολογια !

Αυτο που παραθέτεις χωρίς πηγή είναι από το βιβλίο του James C. Scott που ειναι Sterling Professor of Political Science στο University of Wisconsin–Madison, για τις μολυσματικές ασθένειες νουμερο αρμόδιοι είναι οι λοιμωξιολόγοι, μικροβιολογοι κλπ οχι οι πολιτικοι επιστήμονες.

Όσον αφορά τις πίπες που λες πως οι μολυσματικές ασθένειες ειναι δημιουργημα του πολιτισμού, λες για ακομη μια φορα σαχλαμαρες. Το crowding ουσιαστικά ξεκίνησε όταν ο περιπλανωμενος νομάς τροφοσυλλεκτης έγινε γεωργός ακινητοποιημενος σε μια περιοχη ! Αρα η γεωργια ειναι αυτη που συνεβαλλε στην μεταδοση των ασθενειων ώστε μεσω φυσικης επιλογης να επιβιωνουν οσοι εχουν ανοσια, και η γεωργια ειναι το αιτιο - ξεκινημα του πολιτισμου !

Χωρίς την γεωργια ΔΕΝ θα ειχε υπαρξει κανενας πολιτισμός !

Και για να δεις ποσο μπουφος εισαι, πηγαινε και δες για τους Πιραχα των 10 χιλιαδων ετων :smt005: είναι περιπλανωμενοι τροφοσυλλεκτες νομαδες ή είναι σταθερα εγκατεστημενοι καλλιεργητες γης ? αιντε βλακα
ΕΙΜΑΙ μαζί με το Ισραηλ ! Mπραβο στην γενοκτονία - εθνοκαθαρση που κάνει στους Παλαιστίνιους !
ΖΗΤΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, θανατος στα ισλαμοπιθηκια του πλανητη, ουτε ενας παλαιστινιος να μην μεινει ζωντανος !

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70558
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 04 Μάιος 2024, 10:57

nik_killthemall έγραψε:
04 Μάιος 2024, 10:49

Χωρίς την γεωργια ΔΕΝ θα ειχε υπαρξει κανενας πολιτισμός !
Αυτό ακόμη δεν το έχει εμπεδώσει. Οι πόλεις δεν χτίστηκαν από νομάδες τροφοσυλλέκτες είτε ήταν κυνηγοί είτε κτηνοτρόφοι. :lol:
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία ή θυμηδία.

Άβαταρ μέλους
Antipnevma
Δημοσιεύσεις: 1547
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antipnevma » 04 Μάιος 2024, 23:46

ΓΑΛΗ έγραψε:
04 Μάιος 2024, 10:57
nik_killthemall έγραψε:
04 Μάιος 2024, 10:49

Χωρίς την γεωργια ΔΕΝ θα ειχε υπαρξει κανενας πολιτισμός !
Αυτό ακόμη δεν το έχει εμπεδώσει. Οι πόλεις δεν χτίστηκαν από νομάδες τροφοσυλλέκτες είτε ήταν κυνηγοί είτε κτηνοτρόφοι. :lol:
Τι νόημα έχει να παίρνεις σαν χαζή θέση για πράγματα που απλά δεν γνωρίζεις; Σήμερα ο ντουνιάς έχει προχωρήσει στην αρχαιολογία. Γνωρίζουμε πολύ καλά όσο παράξενο και να σου φαίνεται και σε σένα και στο άλλο το αυτιστικό από πάνω ότι υπήρξε εδραία (δηλαδή μη νομαδική) συμβίωση και πόλεις ήδη προτού γίνει η εξημέρωση ζώων και δημητριακών και γνωρίζουμε επίσης ότι η εξημέρωση ζώων και δημητριακών και η εδραία συμβίωση είναι φαινόμενα 4 ολόκληρες χιλιετίες παλαιότερα από τον κλασικό γεωργικό νεολιθικό οικισμό. Και σε καμία περίπτωση η παρουσία γεωργίας δεν καθιστά απαραίτητη την ύπαρξη κράτους. Το κράτος και οι δραστηριότητες του είναι αυτό που ευθύνεται για την δημιουργία και διάδωση των μολυσματικών ασθενειών και όχι η γεωργία καθ' εαυτή.

The astonishing advances in our understanding over the past decades have served to radically revise or totally reverse what we thought we knew about the first “civilizations” in the Mesopotamian alluvium and elsewhere. We thought (most of us anyway) that the domestication of plants and animals led directly to sedentism and fixed-field agriculture. It turns out that sedentism long preceded evidence of plant and animal domestication and that both sedentism and domestication were in place at least four millennia before anything like agricultural villages appeared. Sedentism and the first appearance of towns were typically seen to be the effect of irrigation and of states. It turns out that both are, instead, usually the product of wetland abundance. We thought that sedentism and cultivation led directly to state formation, yet states pop up only long after fixed-field agriculture appears. Agriculture, it was assumed, was a great step forward in human well-being, nutrition, and leisure. Something like the opposite was initially the case. The state and early civilizations were often seen as attractive magnets, drawing people in by virtue of their luxury, culture, and opportunities. In fact, the early states had to capture and hold much of their population by forms of bondage and were plagued by the epidemics of crowding. The early states were fragile and liable to collapse, but the ensuing “dark ages” may often have marked an actual improvement in human welfare. Finally, there is a strong case to be made that life outside the state—life as a “barbarian”—may often have been materially easier, freer, and healthier than life at least for nonelites inside civilization.

Άβαταρ μέλους
Antipnevma
Δημοσιεύσεις: 1547
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antipnevma » 04 Μάιος 2024, 23:53

esu έγραψε:
04 Μάιος 2024, 01:59
Παίρνοντας το παράδειγμα της ελευθερίας της έκφρασης, μπορείς να τεκμηριώσεις ότι η φιλοσοφία δεν έχει καμία απολύτως συμβολή σε αυτή;

Είναι σαν να προσπαθείς να αποδείξεις ότι η σκέψη είναι άχρηστη.

Για να υπάρξει μια κοινωνική αλλάγη ή να παγιωθεί κάποιο κεκτημένο χρειάζεται αρχικά η ανάπτυξη της αντίστοιχης ιδέας. Μετά η κοινωνική της ζύμωση και διάδωση, αφού προηγηθεί στο μυαλό πολλών -αλλά και διαλεκτικά- η παραδοχή της υπερτερότητας αυτής της σκέψης/ιδέας/ιδεολογίας, έναντι της παλιάς, είτε ως πιο σωστή στην περιγραφή της πραγματικότητας, είτε ως ανώτερη ηθικά.
Το έχουμε πει πεντακόσιες χιλιάδες φορές ότι η πραγματικότητα γέννα τις ιδέες και όχι οι ιδέες την πραγματικότητα. Οποίος δεν το καταλαβαίνει αυτό είναι είτε φιλόσοφος ή διανοούμενος είτε απλά αμόρφωτος άνθρωπος. Δεν είναι ούτε επιστήμονας ούτε γνώστης ούτε αρμόδιος να μιλήσει για τα ανθρώπινα πράγματα.

Η ελευθερία της έκφρασης υπήρχε πάντα. Απλώς παλαιότερα ήταν κτήμα των λίγων πολιτικά ενεργών υποκειμένων. Όταν μπήκαν ευρύτερες μάζες στο πολιτικό παιχνίδι για κοινωνικοιστορικούς λόγους εντελώς άσχετους με την φιλοσοφία τότε το δικαίωμα ελευθερίας της έκφρασης επεκτάθηκε.

πετρος
Δημοσιεύσεις: 1353
Εγγραφή: 26 Οκτ 2021, 13:59
Phorum.gr user: peter

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από πετρος » 05 Μάιος 2024, 00:23

«Τω όντι άρα, έφη, ω Σιμμία, οι ορθώς φιλοσοφούντες αποθνήσκειν μελετώσι, και το τεθνάναι ήκιστα αυτοίς ανθρώπων φοβερόν» (εκ του Πλατωνικου Φαιδωνος) Η φιλοσοφια αποτελει λοιπον μελετη θανατου, την αγωνιωδη και τιτανια προσπαθεια του ανθρωπινου οντος να βαλει ταξη στο χαος να εννοησει και να ζησει εναν ευδαιμονα βιο.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 70558
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 05 Μάιος 2024, 11:19

Antipnevma έγραψε:
04 Μάιος 2024, 23:46
ΓΑΛΗ έγραψε:
04 Μάιος 2024, 10:57
nik_killthemall έγραψε:
04 Μάιος 2024, 10:49

Χωρίς την γεωργια ΔΕΝ θα ειχε υπαρξει κανενας πολιτισμός !
Αυτό ακόμη δεν το έχει εμπεδώσει. Οι πόλεις δεν χτίστηκαν από νομάδες τροφοσυλλέκτες είτε ήταν κυνηγοί είτε κτηνοτρόφοι. :lol:
Τι νόημα έχει να παίρνεις σαν χαζή θέση για πράγματα που απλά δεν γνωρίζεις; Σήμερα ο ντουνιάς έχει προχωρήσει στην αρχαιολογία. Γνωρίζουμε πολύ καλά όσο παράξενο και να σου φαίνεται και σε σένα και στο άλλο το αυτιστικό από πάνω ότι υπήρξε εδραία (δηλαδή μη νομαδική) συμβίωση και πόλεις ήδη προτού γίνει η εξημέρωση ζώων και δημητριακών και γνωρίζουμε επίσης ότι η εξημέρωση ζώων και δημητριακών και η εδραία συμβίωση είναι φαινόμενα 4 ολόκληρες χιλιετίες παλαιότερα από τον κλασικό γεωργικό νεολιθικό οικισμό. Και σε καμία περίπτωση η παρουσία γεωργίας δεν καθιστά απαραίτητη την ύπαρξη κράτους. Το κράτος και οι δραστηριότητες του είναι αυτό που ευθύνεται για την δημιουργία και διάδωση των μολυσματικών ασθενειών και όχι η γεωργία καθ' εαυτή.

The astonishing advances in our understanding over the past decades have served to radically revise or totally reverse what we thought we knew about the first “civilizations” in the Mesopotamian alluvium and elsewhere. We thought (most of us anyway) that the domestication of plants and animals led directly to sedentism and fixed-field agriculture. It turns out that sedentism long preceded evidence of plant and animal domestication and that both sedentism and domestication were in place at least four millennia before anything like agricultural villages appeared. Sedentism and the first appearance of towns were typically seen to be the effect of irrigation and of states. It turns out that both are, instead, usually the product of wetland abundance. We thought that sedentism and cultivation led directly to state formation, yet states pop up only long after fixed-field agriculture appears. Agriculture, it was assumed, was a great step forward in human well-being, nutrition, and leisure. Something like the opposite was initially the case. The state and early civilizations were often seen as attractive magnets, drawing people in by virtue of their luxury, culture, and opportunities. In fact, the early states had to capture and hold much of their population by forms of bondage and were plagued by the epidemics of crowding. The early states were fragile and liable to collapse, but the ensuing “dark ages” may often have marked an actual improvement in human welfare. Finally, there is a strong case to be made that life outside the state—life as a “barbarian”—may often have been materially easier, freer, and healthier than life at least for nonelites inside civilization.
Από τα πιο χαζοχαρούμενα άρθρα που έχω διαβάσει.

Καλό μου άτρωπο, είναι γνωστό σε όλους (σχεδόν) ότι οι πρώτοι σταθεροί οικισμοί που εξελίχθηκαν σε πόλεις ήταν δίπλα σε ποτάμια και λιμάνια και ότι πέριξ αυτών αναπτύχθηκαν επίσης μικρές αλλά σταθερές αγροτικές και κτηνοτροφικές μονάδες. Η πρακτική της σημερινής "λαϊκής" αγοράς, είναι παμπάλαια.

Κατά τα άλλα, το ότι οι εν πλω μεταφορές ήταν το κυρίαρχο στοιχείο για την ανάπτυξη του εμπόριου, της μεταφοράς δομικών υλικών που δεν υπήρχαν στην περιοχή, των επιστημών κλπ κλπ κλπ δεν είναι μυστικό. Ειδικώς στην περιοχή της Μεσοποταμίας που δημιουργήθηκαν οι πρώτες εμβληματικές πόλεις και όλως τυχαίως έχουν κοινά στοιχεία με την Αίγυπτο.

Τα αναφορικά με πιο υγιεινό και ελεύθερο τρόπο ζωής, άσ' τα καλύτερα, θυμίζουν γκρέτα γουέι. :lol:
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία ή θυμηδία.

Άβαταρ μέλους
nik_killthemall
Δημοσιεύσεις: 6672
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:35

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nik_killthemall » 05 Μάιος 2024, 11:43

ΓΑΛΗ έγραψε:
05 Μάιος 2024, 11:19

Από τα πιο χαζοχαρούμενα άρθρα που έχω διαβάσει.

Καλό μου άτρωπο, είναι γνωστό σε όλους (σχεδόν) ότι οι πρώτοι σταθεροί οικισμοί που εξελίχθηκαν σε πόλεις ήταν δίπλα σε ποτάμια και λιμάνια και ότι πέριξ αυτών αναπτύχθηκαν επίσης μικρές αλλά σταθερές αγροτικές και κτηνοτροφικές μονάδες. Η πρακτική της σημερινής "λαϊκής" αγοράς, είναι παμπάλαια.

Κατά τα άλλα, το ότι οι εν πλω μεταφορές ήταν το κυρίαρχο στοιχείο για την ανάπτυξη του εμπόριου, της μεταφοράς δομικών υλικών που δεν υπήρχαν στην περιοχή, των επιστημών κλπ κλπ κλπ δεν είναι μυστικό. Ειδικώς στην περιοχή της Μεσοποταμίας που δημιουργήθηκαν οι πρώτες εμβληματικές πόλεις και όλως τυχαίως έχουν κοινά στοιχεία με την Αίγυπτο.

Τα αναφορικά με πιο υγιεινό και ελεύθερο τρόπο ζωής, άσ' τα καλύτερα, θυμίζουν γκρέτα γουέι. :lol:
Νταξ ο ανθρωπος ειναι βλητο κοιτα τι γραφει
Antipnevma έγραψε:
04 Μάιος 2024, 23:46
Το κράτος και οι δραστηριότητες του είναι αυτό που ευθύνεται για την δημιουργία και διάδωση των μολυσματικών ασθενειών και όχι η γεωργία καθ' εαυτή.
:smt005:

και ολες αυτες οι πιπες για να μαλλιοτραβηξει τη παπαρια οτι οι μολυσματικες ασθενειες οφειλονται στον πολιτισμο. Πριν τον πολιτισμο μολυσματικες ασθενειες δεν υπηρχαν ...

Ψεκας αλερτ
ΕΙΜΑΙ μαζί με το Ισραηλ ! Mπραβο στην γενοκτονία - εθνοκαθαρση που κάνει στους Παλαιστίνιους !
ΖΗΤΩ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ, θανατος στα ισλαμοπιθηκια του πλανητη, ουτε ενας παλαιστινιος να μην μεινει ζωντανος !

Άβαταρ μέλους
esu
Δημοσιεύσεις: 1573
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2018, 16:08

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από esu » 06 Μάιος 2024, 04:01

Antipnevma έγραψε:
04 Μάιος 2024, 23:53
esu έγραψε:
04 Μάιος 2024, 01:59
Παίρνοντας το παράδειγμα της ελευθερίας της έκφρασης, μπορείς να τεκμηριώσεις ότι η φιλοσοφία δεν έχει καμία απολύτως συμβολή σε αυτή;

Είναι σαν να προσπαθείς να αποδείξεις ότι η σκέψη είναι άχρηστη.

Για να υπάρξει μια κοινωνική αλλάγη ή να παγιωθεί κάποιο κεκτημένο χρειάζεται αρχικά η ανάπτυξη της αντίστοιχης ιδέας. Μετά η κοινωνική της ζύμωση και διάδωση, αφού προηγηθεί στο μυαλό πολλών -αλλά και διαλεκτικά- η παραδοχή της υπερτερότητας αυτής της σκέψης/ιδέας/ιδεολογίας, έναντι της παλιάς, είτε ως πιο σωστή στην περιγραφή της πραγματικότητας, είτε ως ανώτερη ηθικά.
Το έχουμε πει πεντακόσιες χιλιάδες φορές ότι η πραγματικότητα γέννα τις ιδέες και όχι οι ιδέες την πραγματικότητα. Οποίος δεν το καταλαβαίνει αυτό είναι είτε φιλόσοφος ή διανοούμενος είτε απλά αμόρφωτος άνθρωπος. Δεν είναι ούτε επιστήμονας ούτε γνώστης ούτε αρμόδιος να μιλήσει για τα ανθρώπινα πράγματα.

Η ελευθερία της έκφρασης υπήρχε πάντα. Απλώς παλαιότερα ήταν κτήμα των λίγων πολιτικά ενεργών υποκειμένων. Όταν μπήκαν ευρύτερες μάζες στο πολιτικό παιχνίδι για κοινωνικοιστορικούς λόγους εντελώς άσχετους με την φιλοσοφία τότε το δικαίωμα ελευθερίας της έκφρασης επεκτάθηκε.
τι σχέση έχουν οι γεννήσεις... ακόμα και για αυτό που λες, την περιγραφή της ήδη υπάρχουσας πραγματικότητας, απαιτείται φιλοσοφία.

τώρα εν τω μεταξύ πας να την βγεις στην φιλοσοφία χρησιμοποιώντας τί τον εμπειρισμό; Δεν μπορείς να γράψεις (ακόμα και να σκεφτείς) το οτιδήποτε που να μην εμπεριέχεται στην έως τώρα φιλοσοφία (ούτε κανείς μας). Ξέρεις γιατί; Γιατί δεν λες απολύτως τίποτα πρωτοπόρο.

καληνύχτα παπατζή

nemo
Δημοσιεύσεις: 7371
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2018, 11:08

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nemo » 06 Μάιος 2024, 08:31

Antipnevma έγραψε:
04 Μάιος 2024, 23:53
esu έγραψε:
04 Μάιος 2024, 01:59
Παίρνοντας το παράδειγμα της ελευθερίας της έκφρασης, μπορείς να τεκμηριώσεις ότι η φιλοσοφία δεν έχει καμία απολύτως συμβολή σε αυτή;

Είναι σαν να προσπαθείς να αποδείξεις ότι η σκέψη είναι άχρηστη.

Για να υπάρξει μια κοινωνική αλλάγη ή να παγιωθεί κάποιο κεκτημένο χρειάζεται αρχικά η ανάπτυξη της αντίστοιχης ιδέας. Μετά η κοινωνική της ζύμωση και διάδωση, αφού προηγηθεί στο μυαλό πολλών -αλλά και διαλεκτικά- η παραδοχή της υπερτερότητας αυτής της σκέψης/ιδέας/ιδεολογίας, έναντι της παλιάς, είτε ως πιο σωστή στην περιγραφή της πραγματικότητας, είτε ως ανώτερη ηθικά.
Το έχουμε πει πεντακόσιες χιλιάδες φορές ότι η πραγματικότητα γέννα τις ιδέες και όχι οι ιδέες την πραγματικότητα. Οποίος δεν το καταλαβαίνει αυτό είναι είτε φιλόσοφος ή διανοούμενος είτε απλά αμόρφωτος άνθρωπος. Δεν είναι ούτε επιστήμονας ούτε γνώστης ούτε αρμόδιος να μιλήσει για τα ανθρώπινα πράγματα.

Η ελευθερία της έκφρασης υπήρχε πάντα. Απλώς παλαιότερα ήταν κτήμα των λίγων πολιτικά ενεργών υποκειμένων. Όταν μπήκαν ευρύτερες μάζες στο πολιτικό παιχνίδι για κοινωνικοιστορικούς λόγους εντελώς άσχετους με την φιλοσοφία τότε το δικαίωμα ελευθερίας της έκφρασης επεκτάθηκε.
θα επρεπε να θεσεις το ερωτημα γιατι η φιλοσοφια εμεινε στασιμη και δεν εξελισσεται
αντι για την χρησιμοτητα της

Άβαταρ μέλους
Antipnevma
Δημοσιεύσεις: 1547
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antipnevma » 07 Μάιος 2024, 22:23

esu έγραψε:
06 Μάιος 2024, 04:01
Antipnevma έγραψε:
04 Μάιος 2024, 23:53
esu έγραψε:
04 Μάιος 2024, 01:59
Παίρνοντας το παράδειγμα της ελευθερίας της έκφρασης, μπορείς να τεκμηριώσεις ότι η φιλοσοφία δεν έχει καμία απολύτως συμβολή σε αυτή;

Είναι σαν να προσπαθείς να αποδείξεις ότι η σκέψη είναι άχρηστη.

Για να υπάρξει μια κοινωνική αλλάγη ή να παγιωθεί κάποιο κεκτημένο χρειάζεται αρχικά η ανάπτυξη της αντίστοιχης ιδέας. Μετά η κοινωνική της ζύμωση και διάδωση, αφού προηγηθεί στο μυαλό πολλών -αλλά και διαλεκτικά- η παραδοχή της υπερτερότητας αυτής της σκέψης/ιδέας/ιδεολογίας, έναντι της παλιάς, είτε ως πιο σωστή στην περιγραφή της πραγματικότητας, είτε ως ανώτερη ηθικά.
Το έχουμε πει πεντακόσιες χιλιάδες φορές ότι η πραγματικότητα γέννα τις ιδέες και όχι οι ιδέες την πραγματικότητα. Οποίος δεν το καταλαβαίνει αυτό είναι είτε φιλόσοφος ή διανοούμενος είτε απλά αμόρφωτος άνθρωπος. Δεν είναι ούτε επιστήμονας ούτε γνώστης ούτε αρμόδιος να μιλήσει για τα ανθρώπινα πράγματα.

Η ελευθερία της έκφρασης υπήρχε πάντα. Απλώς παλαιότερα ήταν κτήμα των λίγων πολιτικά ενεργών υποκειμένων. Όταν μπήκαν ευρύτερες μάζες στο πολιτικό παιχνίδι για κοινωνικοιστορικούς λόγους εντελώς άσχετους με την φιλοσοφία τότε το δικαίωμα ελευθερίας της έκφρασης επεκτάθηκε.
τι σχέση έχουν οι γεννήσεις... ακόμα και για αυτό που λες, την περιγραφή της ήδη υπάρχουσας πραγματικότητας, απαιτείται φιλοσοφία.

τώρα εν τω μεταξύ πας να την βγεις στην φιλοσοφία χρησιμοποιώντας τί τον εμπειρισμό; Δεν μπορείς να γράψεις (ακόμα και να σκεφτείς) το οτιδήποτε που να μην εμπεριέχεται στην έως τώρα φιλοσοφία (ούτε κανείς μας). Ξέρεις γιατί; Γιατί δεν λες απολύτως τίποτα πρωτοπόρο.

καληνύχτα παπατζή
Για την περιγραφή της ήδη υπάρχουσας πραγματικότητας δεν απαιτείται σε καμία περίπτωση φιλοσοφία αλλά επιστήμη. Για αυτήν την περιγραφή αρμόδια είναι η κοινωνιολογία και η ιστορία (η ιστορία είναι απαραίτητη γιατί το παρόν δεν κατανοείται αν δεν κατανοηθεί το παρελθόν). Η κοινωνιολογία και η ιστορία είναι επιστήμες, δεν είναι φιλοσοφία. Οι κοινωνικές επιστήμες εμφανίστηκαν τον 18ο αιώνα και ανδρώθηκαν τον 19ο. Πριν από εκείνη την εποχή ουσιαστικά δεν υπήρχε επιστημονική προσέγγιση των ανθρωπίνων πραγμάτων. Είναι λυπηρό που στην Ελλάδα υπάρχει τόση αμορφωσιά και τέτοιος βαθύς επαρχιωτισμός που πρέπει κάνεις να σας λέει τα βασικά. Δηλαδή αισθάνομαι ώρες ώρες ότι μιλάω σε χωρικούς εδώ μέσα.. Βασικά είστε πολύ χειρότεροι από τους χωρικούς γιατί οι απλοί αμόρφωτοι άνθρωποι της αγροκτηνοτροφίας έχουν τις περισσότερες φορές και μια μετριοφροσύνη ανάλογη της άγνοιας και της ταπεινής κοινωνικής τους θέσης. Εσείς όσο περισσότερη άγνοια έχετε τόσο περισσότερη γλώσσα βγάζετε.

Φιλόσοφος είναι ο Γιανναράς ή ο Καρβέλας ή ο μακαρίτης ο Λιαντίνης. Ο Max Weber, ο Clausewitz, o Klaus Holzkamp, ο Vaclav Smil είναι επιστήμονες. Πήγαινε καλέ μου άνθρωπε μάθε ποια είναι η διαφορά μεταξύ φιλοσόφου ή διανοουμένου και κοινωνικού επιστήμονα. Άιντε πια ζωντόβολα.

Άβαταρ μέλους
Antipnevma
Δημοσιεύσεις: 1547
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antipnevma » 07 Μάιος 2024, 22:29

nemo έγραψε:
06 Μάιος 2024, 08:31
Antipnevma έγραψε:
04 Μάιος 2024, 23:53
esu έγραψε:
04 Μάιος 2024, 01:59
Παίρνοντας το παράδειγμα της ελευθερίας της έκφρασης, μπορείς να τεκμηριώσεις ότι η φιλοσοφία δεν έχει καμία απολύτως συμβολή σε αυτή;

Είναι σαν να προσπαθείς να αποδείξεις ότι η σκέψη είναι άχρηστη.

Για να υπάρξει μια κοινωνική αλλάγη ή να παγιωθεί κάποιο κεκτημένο χρειάζεται αρχικά η ανάπτυξη της αντίστοιχης ιδέας. Μετά η κοινωνική της ζύμωση και διάδωση, αφού προηγηθεί στο μυαλό πολλών -αλλά και διαλεκτικά- η παραδοχή της υπερτερότητας αυτής της σκέψης/ιδέας/ιδεολογίας, έναντι της παλιάς, είτε ως πιο σωστή στην περιγραφή της πραγματικότητας, είτε ως ανώτερη ηθικά.
Το έχουμε πει πεντακόσιες χιλιάδες φορές ότι η πραγματικότητα γέννα τις ιδέες και όχι οι ιδέες την πραγματικότητα. Οποίος δεν το καταλαβαίνει αυτό είναι είτε φιλόσοφος ή διανοούμενος είτε απλά αμόρφωτος άνθρωπος. Δεν είναι ούτε επιστήμονας ούτε γνώστης ούτε αρμόδιος να μιλήσει για τα ανθρώπινα πράγματα.

Η ελευθερία της έκφρασης υπήρχε πάντα. Απλώς παλαιότερα ήταν κτήμα των λίγων πολιτικά ενεργών υποκειμένων. Όταν μπήκαν ευρύτερες μάζες στο πολιτικό παιχνίδι για κοινωνικοιστορικούς λόγους εντελώς άσχετους με την φιλοσοφία τότε το δικαίωμα ελευθερίας της έκφρασης επεκτάθηκε.
θα επρεπε να θεσεις το ερωτημα γιατι η φιλοσοφια εμεινε στασιμη και δεν εξελισσεται
αντι για την χρησιμοτητα της
Στάσιμη έμεινε επειδή είναι στείρα. Τόσο απλό.

nemo
Δημοσιεύσεις: 7371
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2018, 11:08

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nemo » 07 Μάιος 2024, 22:35

Antipnevma έγραψε:
07 Μάιος 2024, 22:29
nemo έγραψε:
06 Μάιος 2024, 08:31
Antipnevma έγραψε:
04 Μάιος 2024, 23:53


Το έχουμε πει πεντακόσιες χιλιάδες φορές ότι η πραγματικότητα γέννα τις ιδέες και όχι οι ιδέες την πραγματικότητα. Οποίος δεν το καταλαβαίνει αυτό είναι είτε φιλόσοφος ή διανοούμενος είτε απλά αμόρφωτος άνθρωπος. Δεν είναι ούτε επιστήμονας ούτε γνώστης ούτε αρμόδιος να μιλήσει για τα ανθρώπινα πράγματα.

Η ελευθερία της έκφρασης υπήρχε πάντα. Απλώς παλαιότερα ήταν κτήμα των λίγων πολιτικά ενεργών υποκειμένων. Όταν μπήκαν ευρύτερες μάζες στο πολιτικό παιχνίδι για κοινωνικοιστορικούς λόγους εντελώς άσχετους με την φιλοσοφία τότε το δικαίωμα ελευθερίας της έκφρασης επεκτάθηκε.
θα επρεπε να θεσεις το ερωτημα γιατι η φιλοσοφια εμεινε στασιμη και δεν εξελισσεται
αντι για την χρησιμοτητα της
Στάσιμη έμεινε επειδή είναι στείρα. Τόσο απλό.
η τεχνολογια φταιει ..

Άβαταρ μέλους
esu
Δημοσιεύσεις: 1573
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2018, 16:08

Re: Ποιά είναι η χρησιμότητα της φιλοσοφίας;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από esu » 08 Μάιος 2024, 00:42

Antipnevma έγραψε:
07 Μάιος 2024, 22:23
esu έγραψε:
06 Μάιος 2024, 04:01
Antipnevma έγραψε:
04 Μάιος 2024, 23:53


Το έχουμε πει πεντακόσιες χιλιάδες φορές ότι η πραγματικότητα γέννα τις ιδέες και όχι οι ιδέες την πραγματικότητα. Οποίος δεν το καταλαβαίνει αυτό είναι είτε φιλόσοφος ή διανοούμενος είτε απλά αμόρφωτος άνθρωπος. Δεν είναι ούτε επιστήμονας ούτε γνώστης ούτε αρμόδιος να μιλήσει για τα ανθρώπινα πράγματα.

Η ελευθερία της έκφρασης υπήρχε πάντα. Απλώς παλαιότερα ήταν κτήμα των λίγων πολιτικά ενεργών υποκειμένων. Όταν μπήκαν ευρύτερες μάζες στο πολιτικό παιχνίδι για κοινωνικοιστορικούς λόγους εντελώς άσχετους με την φιλοσοφία τότε το δικαίωμα ελευθερίας της έκφρασης επεκτάθηκε.
τι σχέση έχουν οι γεννήσεις... ακόμα και για αυτό που λες, την περιγραφή της ήδη υπάρχουσας πραγματικότητας, απαιτείται φιλοσοφία.

τώρα εν τω μεταξύ πας να την βγεις στην φιλοσοφία χρησιμοποιώντας τί τον εμπειρισμό; Δεν μπορείς να γράψεις (ακόμα και να σκεφτείς) το οτιδήποτε που να μην εμπεριέχεται στην έως τώρα φιλοσοφία (ούτε κανείς μας). Ξέρεις γιατί; Γιατί δεν λες απολύτως τίποτα πρωτοπόρο.

καληνύχτα παπατζή
Για την περιγραφή της ήδη υπάρχουσας πραγματικότητας δεν απαιτείται σε καμία περίπτωση φιλοσοφία αλλά επιστήμη. Για αυτήν την περιγραφή αρμόδια είναι η κοινωνιολογία και η ιστορία (η ιστορία είναι απαραίτητη γιατί το παρόν δεν κατανοείται αν δεν κατανοηθεί το παρελθόν). Η κοινωνιολογία και η ιστορία είναι επιστήμες, δεν είναι φιλοσοφία. Οι κοινωνικές επιστήμες εμφανίστηκαν τον 18ο αιώνα και ανδρώθηκαν τον 19ο. Πριν από εκείνη την εποχή ουσιαστικά δεν υπήρχε επιστημονική προσέγγιση των ανθρωπίνων πραγμάτων. Είναι λυπηρό που στην Ελλάδα υπάρχει τόση αμορφωσιά και τέτοιος βαθύς επαρχιωτισμός που πρέπει κάνεις να σας λέει τα βασικά. Δηλαδή αισθάνομαι ώρες ώρες ότι μιλάω σε χωρικούς εδώ μέσα.. Βασικά είστε πολύ χειρότεροι από τους χωρικούς γιατί οι απλοί αμόρφωτοι άνθρωποι της αγροκτηνοτροφίας έχουν τις περισσότερες φορές και μια μετριοφροσύνη ανάλογη της άγνοιας και της ταπεινής κοινωνικής τους θέσης. Εσείς όσο περισσότερη άγνοια έχετε τόσο περισσότερη γλώσσα βγάζετε.

Φιλόσοφος είναι ο Γιανναράς ή ο Καρβέλας ή ο μακαρίτης ο Λιαντίνης. Ο Max Weber, ο Clausewitz, o Klaus Holzkamp, ο Vaclav Smil είναι επιστήμονες. Πήγαινε καλέ μου άνθρωπε μάθε ποια είναι η διαφορά μεταξύ φιλοσόφου ή διανοουμένου και κοινωνικού επιστήμονα. Άιντε πια ζωντόβολα.
κι η επιστημολογία κι η μετα-επιστημολογία, κλάδοι της φιλοσοφίας είναι. Και η κοινωνιολογία φιλοσοφικές παραδοχές κάνει κι έχει ανάγκη, όταν δεν χαριεντίζεται με ερωτηματολόγια. Γκούντενάχτεν τρολ

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Φιλοσοφία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών