Σελίδα 2 από 3

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 28 Ιαν 2022, 13:27
από Bazoomba

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 29 Ιαν 2022, 01:04
από νύχτα
Όλα ήταν αλήθεια κι όλα ήταν ψέμα

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 13 Φεβ 2022, 19:04
από Bazoomba

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2022, 17:33
από Bazoomba

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 16 Μαρ 2022, 19:44
από ΓΑΛΗ
Ωραίο κείμενο (διάλογος).

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2022, 11:14
από Bazoomba

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2022, 13:55
από Bazoomba

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 09 Απρ 2022, 17:14
από Εκτωρ
ST48410 έγραψε:
12 Μαρ 2021, 13:49
Πολύ ενδιαφέρον νήμα. Ο τίτλος φοβάμαι ότι δεν βοηθάει ώστε να ρίξουν αρκετοί μια ματιά.
Ας κάνει τον τίτλο "Είμαι μια νυμφομανής." Έτσι θα ρίξουν μια ματιά όλοι.

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 10 Απρ 2022, 01:31
από νύχτα
Bazoomba έγραψε:
09 Απρ 2022, 13:55
σαγαπάω

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 10 Απρ 2022, 14:42
από ψωνάρα τιντερού
αν και ο Bazoombaς βυθίζεται γοργά και σταθερά στην συντονιστική πρόζα, το σιωνιστικό μειδίαμα, την ελιτίστικη σοβαροφάνεια, τα αστειάκια ξεψυχισμένης κραυγής, την απομόνωση περσόνας και μοιραία την διάβρωση της όποιας ζωντάνιας του,

πολύ καλός στο παρόν νήμα :smt038

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 10 Απρ 2022, 14:52
από Bazoomba
ψωνάρα τιντερού έγραψε:
10 Απρ 2022, 14:42
αν και ο Bazoombaς βυθίζεται γοργά και σταθερά στην συντονιστική πρόζα, το σιωνιστικό μειδίαμα, την ελιτίστικη σοβαροφάνεια, τα αστειάκια ξεψυχισμένης κραυγής, την απομόνωση περσόνας και μοιραία την διάβρωση της όποιας ζωντάνιας του,

πολύ καλός στο παρόν νήμα :smt038
:a040:
Αληθές.

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 12 Απρ 2022, 09:01
από ψωνάρα τιντερού
Bazoomba έγραψε:
10 Απρ 2022, 14:52

Αληθές.
τυπε/τυπισσα τι διαβαζω στο νημα των οφτοπικ; ;;

Ντροπή εγώ ή εσύ; Δεν είσαι καλή συντονίστρια, κυκλοφορούν πολύ καλύτεροι εδώ μέσα

γυναίκα εισαι; :xena:

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 12 Απρ 2022, 10:18
από Πορφύριος Εξαρχίδης
Interregnum έγραψε:
12 Μαρ 2021, 13:34
Ian Donnelly: “Language is the foundation of civilization. It is the glue that holds a people together. It is the first weapon drawn in a conflict.”
Colonel Weber: Louise, this is Ian Donnelly. Louise Banks, Ian Donnelly.
Dr. Louise Banks: That’s quite a greeting.
Ian Donnelly: Yeah, well, you wrote it.
Dr. Louise Banks: Yeah. It’s the kind of thing you write as a preface. Dazzle them with the basics.
Ian Donnelly: Yeah, it’s great. Even if it’s wrong.
Dr. Louise Banks: It’s wrong?
Ian Donnelly: Well, the cornerstone of civilization isn’t language, it’s science.
Επιστήμη: Εκ του ρήματος «επίσταμαι», ομόρριζο του ρήματος «οίδα» (δηλαδή γνωρίζω). Η ακριβής, πλήρης, συστηματική, αποδεικτέα και ως εκ τούτου ασφαλής γνώση. Κατά τον Ακαδημεικό Σπεύσιππο («Όροι»), αμετάβλητος υπό του λόγου αντίληψη της Ψυχής («ΥΠΟΛΗΨΙΣ ΨΥΧΗΣ ΑΜΕΤΑΠΤΩΤΟΣ ΥΠΟ ΛΟΓΟΥ»), αληθής λόγος ο οποίος παραμένει αμετάβλητος κατά το νόημα, ενώ κατά τον Πυθαγόρα ένα εκ των 4 «στηριγμάτων» της ανθρώπινης Ψυχής («ΤΑ ΓΑΡ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΣΤΗΡΙΓΜΑΤΑ ΤΕΣΣΑΡΑ ΕΣΤΙ, ΝΟΥΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΔΟΞΑ, ΑΙΣΘΗΣΙΣ», αποσπ. υπό Ιωάννου του Λυδού).
Πρώτος ο Πλάτων («Τίμαιος», 29b-d) κάνει διάκριση μεταξύ της απλής γνώμης («δόξης») και της βεβαίας και αποδεικτέας γνώσεως («επιστήμης»). Ο ίδιος ορίζει την Επιστήμη, στον «Θεαίτητο» (201d), ως αιτιολογημένη δια της Λογικής γνώση. Ομοίως, ο Αριστοτέλης ορίζει την Επιστήμη ως αιτιολογημένη και αποδεδειγμένη γνώση σχετικά με «τις αρχές και τις αιτίες» και απαριθμεί ως χαρακτηριστικά αυτής (στο «Μετά τα Φυσικά») την ορθολογική γνώση (σε ότι αφορά τις Αιτίες και τις Αρχές), το αποδεδειγμένο και αιτιολογημένο της γνώσεως «μετά λογου», την διανοητική διαδρομή προς τα άγνωστα μέσα από τα άμεσα, γνώριμα και ήδη δεδομένα ως αληθή, την μέθοδο «συλλογισμός-ορισμός-απόδειξη», την γνώση της αιτίας του κάθε πράγματος, την ενασχόληση με την ακίνητο και αιώνια Ουσία των πραγμάτων και, τέλος, την αφετηρία από τα πολλά εμπειρικά δεδομένα με προορισμό μία καθολική θέση, η οποία να ισχύει για όλα τα όμοια.
Κατά τον Επίκουρο, η Επιστήμη, όπως και κάθε άλλη ανθρώπινη προσπάθεια, έχει ως σκοπό την γαλήνη της Ψυχής (η οποία στην περίπτωση της Επιστήμης επιτυγχάνεται δια της εξακριβωμένης γνώσεως) και ως συνέπεια την Ευδαιμονία. Κατά κανόνα, στην Ελληνική Γραμματεία ο όρος είναι ταυτόσημος της Φιλοσοφίας.
Στην Era Vulgaris ωστόσο, κατά την οποία η Φιλοσοφία εκακοποιήθη ποικιλοτρόπως, η Επιστήμη (επί του προκειμένου βεβαίως μόνον η μετρητική των φυσικών δεδομένων και τεχνολογική της παρωδία, την οποία υπηρετούν ειδικευμένοι ημιμαθείς) εθεωρήθη δήθεν διάφορος ή και αντίπαλος ακόμη της Φιλοσοφίας υπό των λεγομένων «θετικιστών» ή «επιστημονιστών» και καθυβρίσθη ως ανωφελής τάχα κατατριβή με «θεολογικά», «αφηρημένα» και «μεταφυσικά» μόνον ζητήματα.
[«Θύραθεν» φιλοσοφικό λεξικό]
Η αλήθεια είναι ότι η γλώσσα περισσότερο από την επιστήμη είναι ακρογωνιαίος λίθος του πολιτισμού. Από τη γλώσσα απορέουν όλα τα υπόλοιπα. Από το συμφωνημένο τρόπο επικοινωνίας. Χωρίς αυτόν όλα υπάρχουν μέσα σε κενό.

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 19 Απρ 2022, 23:38
από νύχτα
Η μικρή βόλτα του νεκρού ποιητή

Re: Στοχασμοί και σκόρπιες σκέψεις ενός παράκαιρου πνεύματος

Δημοσιεύτηκε: 07 Ιουν 2022, 18:50
από Bazoomba
O μουστακαλής, γράφει στην νεότητα του με πιο προσιτό τρόπο. Τα κείμενά του δεν έχουν ξεστρατίσει ακόμα και μοιάζει να απευθύνεται σε άμορφους αναγνώστες, δηλαδή σε εσάς κι εμένα. Στο παρακάτω απόσπασμα θα βρει κανείς το πρόπλασμα της φαινομενολογικής αντιμετώπισης του ζητήματος της γλώσσας και διατυπώσεις σχετικά με το αβέβαιο της πρωταρχικής αισθητηριακής εμπειρίας για τις οποίες μισό (περίπου) αιώνα αργότερα ο Μερλώ Ποντύ θα αφιέρωνε ολόκληρο βιβλίο.