Δεν τα έχουμε μπερδέψει καθόλου. Όλοι ξέρουμε πολύ καλά το πως εξελίσσεται το στεπ μπάι στεπ σε μία παγιωμένη κατάσταση. Δώσε θάρρος στον χωριάτη και θ' ανέβει στο κρεββάτι, που έλεγαν και οι παλιοί.
Ε, το ίδιο ακριβώς γίνεται και στην κοινωνία.

Δεν τα έχουμε μπερδέψει καθόλου. Όλοι ξέρουμε πολύ καλά το πως εξελίσσεται το στεπ μπάι στεπ σε μία παγιωμένη κατάσταση. Δώσε θάρρος στον χωριάτη και θ' ανέβει στο κρεββάτι, που έλεγαν και οι παλιοί.
Είναι όντως καλό το κείμενο αλλά νομίζω ότι αφορά περισσότερο στην πολιτική και αντιστοίχως θεσμική κατά περίπτωση ορολογία και όχι στη γλωσσική συμπεριφορά της καθημερινότητας. Σαφώς και είναι συγκοινωνούντα δοχεία ακόμη και στο νομικό πλαίσιο αλλά συνεχίζουν να διατηρούν την αυτονομία τους εν "οίκω", δηλαδή εκτός της κάμερας του νόμου. Ακόμη και όταν είναι στην "εν δήμω" καταγραφή της κάμερας, μπορεί να αντιμετωπισθούν με την προσήκουσα κατά περίπτωση ευαισθησία ή τον πέλεκυ της δικαιοσύνης.ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: ↑14 Μαρ 2025, 15:09Πρέπει να έχω ξαναπαραπέμψει στο εξαιρετικό άρθρο του Καραβοκύρη:
https://www.synchronathemata.gr/i-eleft ... prosvolis/
Η δικαιολογία, να μην επιτρέπουμε κάποιες απόψεις γιατί αν αυτές διαδοθούν θα γίνουν άνθρωποι ακροδεξιοί (ή οτιδήποτε) δε συνάδει ακόμα και με την πιο λάιτ μορφή ελευθερίας της έκφρασης. Επίσης, την εποχή του ίντερνετ είναι βλακώδης.ΑΡΘΡΟ 19
Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης, που σημαίνει το δικαίωμα να μην υφίσταται δυσμενείς συνέπειες για τις γνώμες του, και το δικαίωμα να αναζητεί, να παίρνει και να διαδίδει πληροφορίες και ιδέες, με οποιοδήποτε μέσο έκφρασης, και από όλο τον κόσμο.
ΑΡΘΡΟ 29
Στην άσκηση των δικαιωμάτων του και στην απόλαυση των ελευθεριών του κανείς δεν υπόκειται παρά μόνο στους περιορισμούς που ορίζονται από τους νόμους, με αποκλειστικό σκοπό να εξασφαλίζεται η αναγνώριση και ο σεβασμός των δικαιωμάτων και των ελευθεριών των άλλων, και να ικανοποιούνται οι δίκαιες απαιτήσεις της ηθικής, της δημόσιας τάξης και του γενικού καλού, σε μια δημοκρατική κοινωνία.
Rakomelofronas έγραψε: ↑14 Μαρ 2025, 05:56Δεν υπήρξε ποτέ ούτε πρόκειται να υπάρξει απόλυτη ελευθερία του λόγου. Ακόμα και για τα ""ανεκτικά"" καθεστώτα υπάρχει το περίφημο παράδοξο της ανεκτικότητας ως νομιμοποιητική βάση να φιμωνουν όποιον έχει την... ατυχία να παίρνει την ταμπέλα του μη ανεκτικού (βασικά, το κίνητρο να ξοδέψεις πόρους για να βγάλεις τον αντίπαλό σου νοκ άουτ επειδή είναι "μη ανεκτικός" παραείναι μεγάλο, είναι ωραία η ανοικτή κοινωνία όταν αποτελείται από πλουσίους και οι "εχθροί" της είναι κάτι φτωχοί που εντελώς ακατανόητα έγιναν μισαλλοδοξοι). Η πλήρης ελευθερία του λόγου είναι κάτι σαν τον τέλειο ανταγωνισμό στα οικονομικά, μια υποτίθεται ιδεατή κατάσταση η οποία χρησιμεύει ως πυξίδα. Τα όρια της ελευθερίας του λόγου υπαγορεύονται από το έθιμο, κάποια στοιχειώδη αυτοσυντήρηση του κράτους και μεγαλα επιχειρηματικά συμφέροντα, επιβάλλονται δε από το κράτος, με δευτερεύον όργανο τις επιχειρήσεις που εξειδικεύονται στην πώληση δημόσιου βήματος (ΚΜΔ, πλατφόρμες βίντεο κτλ).
Φυσικά και πρέπει να υπάρχουν όρια, η βλακεία δεν φιλτράρεται τζάμπα.
Tα δύο άρθρα υποστηρίζουν μεν την ελευθερία του λόγου και της έκφρασης αλλά καπάκι νίπτουν τας χείρας παραπέμποντας στο μεγεθυμένο.Καραμελίτσα έγραψε: ↑14 Μαρ 2025, 15:54Νομίζω ότι η διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου είναι αρκετά ισορροπημένη.Η δικαιολογία, να μην επιτρέπουμε κάποιες απόψεις γιατί αν αυτές διαδοθούν θα γίνουν άνθρωποι ακροδεξιοί (ή οτιδήποτε) δε συνάδει ακόμα και με την πιο λάιτ μορφή ελευθερίας της έκφρασης. Επίσης, την εποχή του ίντερνετ είναι βλακώδης.ΑΡΘΡΟ 19
Καθένας έχει το δικαίωμα της ελευθερίας της γνώμης και της έκφρασης, που σημαίνει το δικαίωμα να μην υφίσταται δυσμενείς συνέπειες για τις γνώμες του, και το δικαίωμα να αναζητεί, να παίρνει και να διαδίδει πληροφορίες και ιδέες, με οποιοδήποτε μέσο έκφρασης, και από όλο τον κόσμο.
ΑΡΘΡΟ 29
Στην άσκηση των δικαιωμάτων του και στην απόλαυση των ελευθεριών του κανείς δεν υπόκειται παρά μόνο στους περιορισμούς που ορίζονται από τους νόμους, με αποκλειστικό σκοπό να εξασφαλίζεται η αναγνώριση και ο σεβασμός των δικαιωμάτων και των ελευθεριών των άλλων, και να ικανοποιούνται οι δίκαιες απαιτήσεις της ηθικής, της δημόσιας τάξης και του γενικού καλού, σε μια δημοκρατική κοινωνία.
gmoutzour έγραψε: ↑13 Μαρ 2025, 22:16Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν κάποια όρια στην ελευθερία του λόγου. Να υπάρχει λογοκρισία στις ακόλουθες περιπτώσεις: παραπληροφόρηση, διαστρέβλωση ιστορικών γεγονότων, συκοφαντία, αντιλήψεις ασύμβατες με τα ανθρώπινα δικαιώματα, ακροδεξιές αντιλήψεις, εχθρική ή υποτιμητική στάση απέναντι σε άλλα άτομα λόγω εθνικότητας, θρησκεύματος, φύλου, φυλής, σεξουαλικού προσανατολισμού, ειρωνικές εκφράσεις, εξύβριση, αδικαιολόγητη επιθετική συμπεριφορά, εκφορά απόψεων άσχετων με το θέμα της συζήτησης.
Μία περίπτωση είναι οι ακροδεξιές ιδέες. Αν οι ακροδεξιές οργανώσεις είναι νόμιμες και αφήνουμε τους ακροδεξιούς να εκφράζονται ελεύθερα, ένας κίνδυνος είναι να επηρεαστούν άνθρωποι από αυτές τις ιδέες. Ο άλλος κίνδυνος είναι να μπουν στο κοινοβούλιο ή ακόμα χειρότερα να πάρουν την εξουσία.
Εφόσον ζούμε σε κοινωνίες εννοείται ότι υπάρχουν όρια σε όλα...Πρέπει να υπάρχουν όρια στην ελευθερία του λόγου;
Ειδικώς σήμερα, νομίζουμε ότι ζούμε σε κοινωνίες, ενώ η όποια μορφή συλλογικότητας των κοινωνιών, είναι πλέον μία ψευδαίσθηση.ksk έγραψε: ↑14 Μαρ 2025, 16:16Εφόσον ζούμε σε κοινωνίες εννοείται ότι υπάρχουν όρια σε όλα...Πρέπει να υπάρχουν όρια στην ελευθερία του λόγου;
Νομοι ή παραδοση...
Η ελευθερία που νομίζουμε ότι έχουμε είναι απλά μια αυταπάτη...
Απλά σε κάθε εποχή και σε κάθε κοινωνία υπάρχουν όρια ως "ελατήρια" αλλά υπάρχουν...
αλλος ενας μλκςksk έγραψε: ↑14 Μαρ 2025, 16:08gmoutzour έγραψε: ↑13 Μαρ 2025, 22:16Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν κάποια όρια στην ελευθερία του λόγου. Να υπάρχει λογοκρισία στις ακόλουθες περιπτώσεις: παραπληροφόρηση, διαστρέβλωση ιστορικών γεγονότων, συκοφαντία, αντιλήψεις ασύμβατες με τα ανθρώπινα δικαιώματα, ακροδεξιές αντιλήψεις, εχθρική ή υποτιμητική στάση απέναντι σε άλλα άτομα λόγω εθνικότητας, θρησκεύματος, φύλου, φυλής, σεξουαλικού προσανατολισμού, ειρωνικές εκφράσεις, εξύβριση, αδικαιολόγητη επιθετική συμπεριφορά, εκφορά απόψεων άσχετων με το θέμα της συζήτησης.
Μία περίπτωση είναι οι ακροδεξιές ιδέες. Αν οι ακροδεξιές οργανώσεις είναι νόμιμες και αφήνουμε τους ακροδεξιούς να εκφράζονται ελεύθερα, ένας κίνδυνος είναι να επηρεαστούν άνθρωποι από αυτές τις ιδέες. Ο άλλος κίνδυνος είναι να μπουν στο κοινοβούλιο ή ακόμα χειρότερα να πάρουν την εξουσία.
Μπα...κάτι άλλο ψυχανεμίζομαι.nemo έγραψε: ↑14 Μαρ 2025, 16:25αλλος ενας μλκςksk έγραψε: ↑14 Μαρ 2025, 16:08gmoutzour έγραψε: ↑13 Μαρ 2025, 22:16Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν κάποια όρια στην ελευθερία του λόγου. Να υπάρχει λογοκρισία στις ακόλουθες περιπτώσεις: παραπληροφόρηση, διαστρέβλωση ιστορικών γεγονότων, συκοφαντία, αντιλήψεις ασύμβατες με τα ανθρώπινα δικαιώματα, ακροδεξιές αντιλήψεις, εχθρική ή υποτιμητική στάση απέναντι σε άλλα άτομα λόγω εθνικότητας, θρησκεύματος, φύλου, φυλής, σεξουαλικού προσανατολισμού, ειρωνικές εκφράσεις, εξύβριση, αδικαιολόγητη επιθετική συμπεριφορά, εκφορά απόψεων άσχετων με το θέμα της συζήτησης.
Μία περίπτωση είναι οι ακροδεξιές ιδέες. Αν οι ακροδεξιές οργανώσεις είναι νόμιμες και αφήνουμε τους ακροδεξιούς να εκφράζονται ελεύθερα, ένας κίνδυνος είναι να επηρεαστούν άνθρωποι από αυτές τις ιδέες. Ο άλλος κίνδυνος είναι να μπουν στο κοινοβούλιο ή ακόμα χειρότερα να πάρουν την εξουσία.
διαχωρισμος μεταξυ ιδιωτων και πολιτων που ασκουν εξουσια σε δημοσια θεσηksk έγραψε: ↑14 Μαρ 2025, 16:16Εφόσον ζούμε σε κοινωνίες εννοείται ότι υπάρχουν όρια σε όλα...Πρέπει να υπάρχουν όρια στην ελευθερία του λόγου;
Νομοι ή παραδοση...
Η ελευθερία που νομίζουμε ότι έχουμε είναι απλά μια αυταπάτη...
Απλά σε κάθε εποχή και σε κάθε κοινωνία υπάρχουν όρια ως "ελατήρια" αλλά υπάρχουν...
ποιος θα κρίνει τι είναι ακραίο , ακροδεξιό ή ακροαριστερό;gmoutzour έγραψε: ↑13 Μαρ 2025, 22:16Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν κάποια όρια στην ελευθερία του λόγου. Να υπάρχει λογοκρισία στις ακόλουθες περιπτώσεις: παραπληροφόρηση, διαστρέβλωση ιστορικών γεγονότων, συκοφαντία, αντιλήψεις ασύμβατες με τα ανθρώπινα δικαιώματα, ακροδεξιές αντιλήψεις, εχθρική ή υποτιμητική στάση απέναντι σε άλλα άτομα λόγω εθνικότητας, θρησκεύματος, φύλου, φυλής, σεξουαλικού προσανατολισμού, ειρωνικές εκφράσεις, εξύβριση, αδικαιολόγητη επιθετική συμπεριφορά, εκφορά απόψεων άσχετων με το θέμα της συζήτησης.
Μία περίπτωση είναι οι ακροδεξιές ιδέες. Αν οι ακροδεξιές οργανώσεις είναι νόμιμες και αφήνουμε τους ακροδεξιούς να εκφράζονται ελεύθερα, ένας κίνδυνος είναι να επηρεαστούν άνθρωποι από αυτές τις ιδέες. Ο άλλος κίνδυνος είναι να μπουν στο κοινοβούλιο ή ακόμα χειρότερα να πάρουν την εξουσία.