Γνώσεις;
Αν ήθελε ο ιδιος θα ήταν πιο σαφής.
Οι αινιγματικοι δεν παίζουν με τα μυαλά των ανθρώπων αλλά ακολουθούν τους "κανόνες" του Λοξια.
Γνώσεις;
ksk έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:31Σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνεις εδώ κάνε ένα κόπο και δώσε την συσχέτιση με τα παρακάτω...Γράφων έγραψε: ↑05 Μάιος 2023, 23:13Όπως σωστά παρατήρησες η υπογραφή είναι απόφθεγμα του Ηρακλείτου. "Στο ίδιο ποτάμι μπαίνουμε και δεν μπαίνουμε". Πρακτικά, και αυτό νομίζω ότι έχει παρόμοια ερμηνεία με το "τα πάντα ρει". Θέλει να δείξει την μεταβλητότητα των πάντων. Το γίγνεσθαι. Ο ποταμός δεν είναι ο ίδιος, γιατί το νερό δεν μένει στάσιμοποταμοῖσι τοῖσιν αὐτοῖσιν ἐμβαίνουσιν ἕτερα καὶ ἕτερα ὕδατα ἐπιῤῥεῖ· καὶ ψυχαὶ δὲ ἀπὸ τῶν ὑγρῶν ἀναθυμιῶνται.ποταμῷι γὰρ οὐκ ἔστιν ἐμβῆναι δὶς τῷι αὐτῷι...σκίδνησι καὶ πάλιν συνάγει... καὶ πρόσεισι καὶ ἀπεισι. (ἔμπεδον οὐδέν).
ποταμοῖσι τοῖσιν αὐτοῖσιν ἐμβαίνουσιν ἕτερα καὶ ἕτερα ὕδατα ἐπιῤῥεῖ· καὶ ψυχαὶ δὲ ἀπὸ τῶν ὑγρῶν ἀναθυμιῶνται.
Αυτό δεν μπορώ να το ερμηνεύσω, ομολογώ... Σου παραθέτω, όμως, ένα ερμηνευτικό σχόλιοΑυτοί που μπαίνουν στα ίδια ποτάμια δέχονται συνέχεια άλλα κι άλλα νερά· κι απ' τα υγρά βγαίνουν οι ψυχές σαν αναθυμιάσεις
http://www.mikrosapoplous.gr/heracletus ... etus4.htmlΚείμενο αμφίβολο· κάποιοι βλέπουν μέσα σ' αυτό το απόσπασμα μια στωική επιρροή· πράγματι, ο Κλεάνθης συγκρίνει τις απόψεις του Ζήνωνα με τις απόψεις άλλων φιλοσόφων και λέει ότι, για τον Ζήνωνα όπως και για τον Ηράκλειτο, η ψυχή είναι αναθυμίαση που διαθέτει μια ευαισθησία. Ο Ζήνων εξήγησε λοιπόν την ψυχή όπως το είχε ήδη κάνει ο Ηράκλειτος· για μερικούς σχολιαστές παραμένει το πρόβλημα του αν έχουν ή όχι προσάψει στον Ηράκλειτο κάποιες από τις ιδέες του Ζήνωνα.
Νομίζω ότι έχει παρόμοια ερμηνεία με αυτήν που έδωσα παραπάνωποταμῷι γὰρ οὐκ ἔστιν ἐμβῆναι δὶς τῷι αὐτῷι...σκίδνησι καὶ πάλιν συνάγει... καὶ πρόσεισι καὶ ἀπεισι. (ἔμπεδον οὐδέν).
Ω Θεοί...Γράφων έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:41ksk έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:31Σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνεις εδώ κάνε ένα κόπο και δώσε την συσχέτιση με τα παρακάτω...Γράφων έγραψε: ↑05 Μάιος 2023, 23:13
Όπως σωστά παρατήρησες η υπογραφή είναι απόφθεγμα του Ηρακλείτου. "Στο ίδιο ποτάμι μπαίνουμε και δεν μπαίνουμε". Πρακτικά, και αυτό νομίζω ότι έχει παρόμοια ερμηνεία με το "τα πάντα ρει". Θέλει να δείξει την μεταβλητότητα των πάντων. Το γίγνεσθαι. Ο ποταμός δεν είναι ο ίδιος, γιατί το νερό δεν μένει στάσιμοποταμοῖσι τοῖσιν αὐτοῖσιν ἐμβαίνουσιν ἕτερα καὶ ἕτερα ὕδατα ἐπιῤῥεῖ· καὶ ψυχαὶ δὲ ἀπὸ τῶν ὑγρῶν ἀναθυμιῶνται.ποταμῷι γὰρ οὐκ ἔστιν ἐμβῆναι δὶς τῷι αὐτῷι...σκίδνησι καὶ πάλιν συνάγει... καὶ πρόσεισι καὶ ἀπεισι. (ἔμπεδον οὐδέν).ποταμοῖσι τοῖσιν αὐτοῖσιν ἐμβαίνουσιν ἕτερα καὶ ἕτερα ὕδατα ἐπιῤῥεῖ· καὶ ψυχαὶ δὲ ἀπὸ τῶν ὑγρῶν ἀναθυμιῶνται.Αυτό δεν μπορώ να το ερμηνεύσω, ομολογώ... Σου παραθέτω, όμως, ένα ερμηνευτικό σχόλιοΑυτοί που μπαίνουν στα ίδια ποτάμια δέχονται συνέχεια άλλα κι άλλα νερά· κι απ' τα υγρά βγαίνουν οι ψυχές σαν αναθυμιάσειςhttp://www.mikrosapoplous.gr/heracletus ... etus4.htmlΚείμενο αμφίβολο· κάποιοι βλέπουν μέσα σ' αυτό το απόσπασμα μια στωική επιρροή· πράγματι, ο Κλεάνθης συγκρίνει τις απόψεις του Ζήνωνα με τις απόψεις άλλων φιλοσόφων και λέει ότι, για τον Ζήνωνα όπως και για τον Ηράκλειτο, η ψυχή είναι αναθυμίαση που διαθέτει μια ευαισθησία. Ο Ζήνων εξήγησε λοιπόν την ψυχή όπως το είχε ήδη κάνει ο Ηράκλειτος· για μερικούς σχολιαστές παραμένει το πρόβλημα του αν έχουν ή όχι προσάψει στον Ηράκλειτο κάποιες από τις ιδέες του Ζήνωνα.Νομίζω ότι έχει παρόμοια ερμηνεία με αυτήν που έδωσα παραπάνωποταμῷι γὰρ οὐκ ἔστιν ἐμβῆναι δὶς τῷι αὐτῷι...σκίδνησι καὶ πάλιν συνάγει... καὶ πρόσεισι καὶ ἀπεισι. (ἔμπεδον οὐδέν).
Γράφων έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:41ksk έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:31Σύμφωνα με την ερμηνεία που δίνεις εδώ κάνε ένα κόπο και δώσε την συσχέτιση με τα παρακάτω...Γράφων έγραψε: ↑05 Μάιος 2023, 23:13
Όπως σωστά παρατήρησες η υπογραφή είναι απόφθεγμα του Ηρακλείτου. "Στο ίδιο ποτάμι μπαίνουμε και δεν μπαίνουμε". Πρακτικά, και αυτό νομίζω ότι έχει παρόμοια ερμηνεία με το "τα πάντα ρει". Θέλει να δείξει την μεταβλητότητα των πάντων. Το γίγνεσθαι. Ο ποταμός δεν είναι ο ίδιος, γιατί το νερό δεν μένει στάσιμοποταμοῖσι τοῖσιν αὐτοῖσιν ἐμβαίνουσιν ἕτερα καὶ ἕτερα ὕδατα ἐπιῤῥεῖ· καὶ ψυχαὶ δὲ ἀπὸ τῶν ὑγρῶν ἀναθυμιῶνται.ποταμῷι γὰρ οὐκ ἔστιν ἐμβῆναι δὶς τῷι αὐτῷι...σκίδνησι καὶ πάλιν συνάγει... καὶ πρόσεισι καὶ ἀπεισι. (ἔμπεδον οὐδέν).ποταμοῖσι τοῖσιν αὐτοῖσιν ἐμβαίνουσιν ἕτερα καὶ ἕτερα ὕδατα ἐπιῤῥεῖ· καὶ ψυχαὶ δὲ ἀπὸ τῶν ὑγρῶν ἀναθυμιῶνται.Αυτό δεν μπορώ να το ερμηνεύσω, ομολογώ... Σου παραθέτω, όμως, ένα ερμηνευτικό σχόλιοΑυτοί που μπαίνουν στα ίδια ποτάμια δέχονται συνέχεια άλλα κι άλλα νερά· κι απ' τα υγρά βγαίνουν οι ψυχές σαν αναθυμιάσειςhttp://www.mikrosapoplous.gr/heracletus ... etus4.htmlΚείμενο αμφίβολο· κάποιοι βλέπουν μέσα σ' αυτό το απόσπασμα μια στωική επιρροή· πράγματι, ο Κλεάνθης συγκρίνει τις απόψεις του Ζήνωνα με τις απόψεις άλλων φιλοσόφων και λέει ότι, για τον Ζήνωνα όπως και για τον Ηράκλειτο, η ψυχή είναι αναθυμίαση που διαθέτει μια ευαισθησία. Ο Ζήνων εξήγησε λοιπόν την ψυχή όπως το είχε ήδη κάνει ο Ηράκλειτος· για μερικούς σχολιαστές παραμένει το πρόβλημα του αν έχουν ή όχι προσάψει στον Ηράκλειτο κάποιες από τις ιδέες του Ζήνωνα.Νομίζω ότι έχει παρόμοια ερμηνεία με αυτήν που έδωσα παραπάνωποταμῷι γὰρ οὐκ ἔστιν ἐμβῆναι δὶς τῷι αὐτῷι...σκίδνησι καὶ πάλιν συνάγει... καὶ πρόσεισι καὶ ἀπεισι. (ἔμπεδον οὐδέν).
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:57Γράφων έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:41ποταμοῖσι τοῖσιν αὐτοῖσιν ἐμβαίνουσιν ἕτερα καὶ ἕτερα ὕδατα ἐπιῤῥεῖ· καὶ ψυχαὶ δὲ ἀπὸ τῶν ὑγρῶν ἀναθυμιῶνται.Αυτό δεν μπορώ να το ερμηνεύσω, ομολογώ... Σου παραθέτω, όμως, ένα ερμηνευτικό σχόλιοΑυτοί που μπαίνουν στα ίδια ποτάμια δέχονται συνέχεια άλλα κι άλλα νερά· κι απ' τα υγρά βγαίνουν οι ψυχές σαν αναθυμιάσειςhttp://www.mikrosapoplous.gr/heracletus ... etus4.htmlΚείμενο αμφίβολο· κάποιοι βλέπουν μέσα σ' αυτό το απόσπασμα μια στωική επιρροή· πράγματι, ο Κλεάνθης συγκρίνει τις απόψεις του Ζήνωνα με τις απόψεις άλλων φιλοσόφων και λέει ότι, για τον Ζήνωνα όπως και για τον Ηράκλειτο, η ψυχή είναι αναθυμίαση που διαθέτει μια ευαισθησία. Ο Ζήνων εξήγησε λοιπόν την ψυχή όπως το είχε ήδη κάνει ο Ηράκλειτος· για μερικούς σχολιαστές παραμένει το πρόβλημα του αν έχουν ή όχι προσάψει στον Ηράκλειτο κάποιες από τις ιδέες του Ζήνωνα.Νομίζω ότι έχει παρόμοια ερμηνεία με αυτήν που έδωσα παραπάνωποταμῷι γὰρ οὐκ ἔστιν ἐμβῆναι δὶς τῷι αὐτῷι...σκίδνησι καὶ πάλιν συνάγει... καὶ πρόσεισι καὶ ἀπεισι. (ἔμπεδον οὐδέν).
.
Η ψυχή στους Αρχαίους σήμαινε τον αέρα / πνοή που ψύχεται.....την ανα-πνοή που ΦΑΙΝΕΤΑΙ όταν είναι ψυχ-ρός ο αέρας.....
Γιαφτό όταν σταματάει η ανα-πνοή / ψυχή τότε πεθαίνεις.....
.
Ε, έστω. ερμηνείες... Γιατί δεν ερμηνεύεις και εσύ το απόφθεγμα που μου παρέθεσες;
Γράφων έγραψε: ↑05 Μάιος 2023, 21:50Ευχαριστώ για την απάντηση!ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: ↑05 Μάιος 2023, 21:44
.
Ο Καστοριάδης λέει οτι οι ξένοι που διάβαζαν τον Ηράκλειτο δέν μπορούσαν να φανταστούν ότι μίλαγε με τόσο απλές προτάσεις
και νόμιζαν ότι κάτι άλλο και βαθύτερο θά θέλει να πεί.....
Τότενες ο Ελληνας άρχιζε να αμφισβητεί τήν γνώση των πατέρων του και να ξανανοηματοδοτεί τον Κόσμο.....να αλλάζει ταυτότητα.....
Γιαυτό και ο Ηράκλειτος έχει τόσες απλές και ταυτοτικές προτάσεις.....
Ειδικά αυτό το Βιβλίο των Βιβλίων του Καστοριάδη είναι η καλύτερη ανάλυση του Αρχαίου κόσμου.....με ειδικό κεφάλαιο για Ηράκλειτο.....
.
[img]https://i.postimg.cc/KvksXk4X/book ... .jpg[/img]
.Παρόλα αυτά, είναι ομολογουμένως δύσκολα ερμηνεύσιμες πολλές φορέςΓιαυτό και ο Ηράκλειτος έχει τόσες απλές και ταυτοτικές προτάσεις.....
Θα το τσεκάρω και το βιβλίο
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 16:44Γράφων έγραψε: ↑05 Μάιος 2023, 21:50Ευχαριστώ για την απάντηση!ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: ↑05 Μάιος 2023, 21:44
.
Ο Καστοριάδης λέει οτι οι ξένοι που διάβαζαν τον Ηράκλειτο δέν μπορούσαν να φανταστούν ότι μίλαγε με τόσο απλές προτάσεις
και νόμιζαν ότι κάτι άλλο και βαθύτερο θά θέλει να πεί.....
Τότενες ο Ελληνας άρχιζε να αμφισβητεί τήν γνώση των πατέρων του και να ξανανοηματοδοτεί τον Κόσμο.....να αλλάζει ταυτότητα.....
Γιαυτό και ο Ηράκλειτος έχει τόσες απλές και ταυτοτικές προτάσεις.....
Ειδικά αυτό το Βιβλίο των Βιβλίων του Καστοριάδη είναι η καλύτερη ανάλυση του Αρχαίου κόσμου.....με ειδικό κεφάλαιο για Ηράκλειτο.....
.
[img]https://i.postimg.cc/KvksXk4X/book ... .jpg[/img]
.Παρόλα αυτά, είναι ομολογουμένως δύσκολα ερμηνεύσιμες πολλές φορέςΓιαυτό και ο Ηράκλειτος έχει τόσες απλές και ταυτοτικές προτάσεις.....
Θα το τσεκάρω και το βιβλίο
.
Αν δεν έχεις 20 € για το βιβλίο και είσαι απο Αθήνα πάγενε στο Ιδρυμα Νιάρχος.....βγάλε μια κάρτα δανεισμού και πάρτο απο κει.....
.
ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:57Γράφων έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:41ποταμοῖσι τοῖσιν αὐτοῖσιν ἐμβαίνουσιν ἕτερα καὶ ἕτερα ὕδατα ἐπιῤῥεῖ· καὶ ψυχαὶ δὲ ἀπὸ τῶν ὑγρῶν ἀναθυμιῶνται.Αυτό δεν μπορώ να το ερμηνεύσω, ομολογώ... Σου παραθέτω, όμως, ένα ερμηνευτικό σχόλιοΑυτοί που μπαίνουν στα ίδια ποτάμια δέχονται συνέχεια άλλα κι άλλα νερά· κι απ' τα υγρά βγαίνουν οι ψυχές σαν αναθυμιάσειςhttp://www.mikrosapoplous.gr/heracletus ... etus4.htmlΚείμενο αμφίβολο· κάποιοι βλέπουν μέσα σ' αυτό το απόσπασμα μια στωική επιρροή· πράγματι, ο Κλεάνθης συγκρίνει τις απόψεις του Ζήνωνα με τις απόψεις άλλων φιλοσόφων και λέει ότι, για τον Ζήνωνα όπως και για τον Ηράκλειτο, η ψυχή είναι αναθυμίαση που διαθέτει μια ευαισθησία. Ο Ζήνων εξήγησε λοιπόν την ψυχή όπως το είχε ήδη κάνει ο Ηράκλειτος· για μερικούς σχολιαστές παραμένει το πρόβλημα του αν έχουν ή όχι προσάψει στον Ηράκλειτο κάποιες από τις ιδέες του Ζήνωνα.Νομίζω ότι έχει παρόμοια ερμηνεία με αυτήν που έδωσα παραπάνωποταμῷι γὰρ οὐκ ἔστιν ἐμβῆναι δὶς τῷι αὐτῷι...σκίδνησι καὶ πάλιν συνάγει... καὶ πρόσεισι καὶ ἀπεισι. (ἔμπεδον οὐδέν).
.
Η ψυχή στους Αρχαίους σήμαινε τον αέρα / πνοή που ψύχεται.....την ανα-πνοή που ΦΑΙΝΕΤΑΙ όταν είναι ψυχ-ρός ο αέρας.....
Γιαφτό όταν σταματάει η ανα-πνοή / ψυχή τότε πεθαίνεις.....
.
αἱ ψυχαὶ ὀσμῶνται καθ᾽ Ἅιδην.
Η οποία πληροφορία είναι σαν το σπασμένο τηλέφωνο...Γράφων έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 16:18ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:57Γράφων έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:41
Αυτό δεν μπορώ να το ερμηνεύσω, ομολογώ... Σου παραθέτω, όμως, ένα ερμηνευτικό σχόλιο
http://www.mikrosapoplous.gr/heracletus ... etus4.html
Νομίζω ότι έχει παρόμοια ερμηνεία με αυτήν που έδωσα παραπάνω
.
Η ψυχή στους Αρχαίους σήμαινε τον αέρα / πνοή που ψύχεται.....την ανα-πνοή που ΦΑΙΝΕΤΑΙ όταν είναι ψυχ-ρός ο αέρας.....
Γιαφτό όταν σταματάει η ανα-πνοή / ψυχή τότε πεθαίνεις.....
.Ωραία πληροφορία! Νομίζω ότι τώρα εύκολα εξηγείται το "ψυχαὶ δὲ ἀπὸ τῶν ὑγρῶν ἀναθυμιῶνται"
Δεν ισχύει;
ΔεκτόνΆσε το phorum και πιάσε κανα βιβλίο.
ksk έγραψε: ↑07 Μάιος 2023, 23:30ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:57Γράφων έγραψε: ↑06 Μάιος 2023, 15:41
Αυτό δεν μπορώ να το ερμηνεύσω, ομολογώ... Σου παραθέτω, όμως, ένα ερμηνευτικό σχόλιο
http://www.mikrosapoplous.gr/heracletus ... etus4.html
Νομίζω ότι έχει παρόμοια ερμηνεία με αυτήν που έδωσα παραπάνω
.
Η ψυχή στους Αρχαίους σήμαινε τον αέρα / πνοή που ψύχεται.....την ανα-πνοή που ΦΑΙΝΕΤΑΙ όταν είναι ψυχ-ρός ο αέρας.....
Γιαφτό όταν σταματάει η ανα-πνοή / ψυχή τότε πεθαίνεις.....
.αἱ ψυχαὶ ὀσμῶνται καθ᾽ Ἅιδην.
Όπως και να έχει θα αναλωθώ...ας μην γίνει λοιπόν ως διδασκαλία ή μυσταγωγία...
ἐδιζησάμην ἐμεωυτόν.
Θεωρείς χάσιμο χρόνου να μοιραστείς κάποια πληροφορία/γνώση/ερμηνεία που θα βοηθήσει και άλλους αναγνώστες; Γιατί έτσι; Τέλος πάντων, κρίμα, γιατί, όπως είπα, μπορείς να δώσεις πολλά, όπως καταλαβαίνωksk έγραψε: ↑08 Μάιος 2023, 01:03Όπως και να έχει θα αναλωθώ...ας μην γίνει λοιπόν ως διδασκαλία ή μυσταγωγία...
Εξάλλου για να είμαστε και στο θέμα σου αγαπητέ νηματοθετη ο Ηρακλειτος έδειξε τον δρόμο...ἐδιζησάμην ἐμεωυτόν.