Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Φιλοσοφικά ερωτήματα και σκέψεις.
Άβαταρ μέλους
Isomnia
Δημοσιεύσεις: 1132
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 10:38

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isomnia » 05 Απρ 2018, 09:35

Αίγαγρος έγραψε:
05 Απρ 2018, 02:41

Όλοι οι μεγάλοι φιλόσοφοι του παρελθόντος, καθώς και οι σύγχρονοι μεγάλοι επιστήμονες έβρισκαν και βρίσκουν τον κόσμο απίστευτα ενδιαφέρον.
Αλλιώς δεν θα ασχολούνταν μαζί του εξ αρχής, και άρα ούτε φιλοσοφία θα είχαμε, ούτε επιστήμη, ούτε τίποτα.
Κοινώς, βαριέται μάλλον ο άφρων νους, παρά αυτός που βρίσκεται σε εγρήγορση.
Πολύ ενδιαφέρουσα άποψη!
Προσωπικά αντιλαμβάνομαι αυτή τη θέση από δύο πλευρές. Η μία είναι η διατυπωμένη και η άλλη έχει λίγο βαθύτερο νόημα:
Τι μας προξενεί το ενδιαφέρον της αναζήτησης, εξερεύνησης, διαλεύκανσης;
Συνήθως, αυτό που δεν γνωρίζουμε, το άγνωστο.
Και, όταν μετά από έρευνες χιλιάδων ετών εξερευνηθούν όλα ή σχεδόν, τα "άγνωστα" τι μας μένει;
Η γνώση.
Το αποτέλεσμα λοιπόν ποιο είναι;
Έστω ότι έχεις κατακτήσει την γνώση όλου του κόσμου. Τι σου απομένει; ποιο το αποτέλεσμα;
In romine tirmeno Ne romine to fa maginas per meno per imentira

Άβαταρ μέλους
Custom_F
Δημοσιεύσεις: 9262
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 02:12

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Custom_F » 05 Απρ 2018, 15:56

Διακρινοντας τη ματαιοτητα ολων, ισως βαριεσαι να κανεις οτιδηποτε. Ποιος ο λογος αλλωστε; Τοχω! Δε με λες και σπιρτο ομως.

Το θεμα ειναι οτι το να βαριεσαι καταντα πολλες φορες βαρετο.

HaTeRs GoNnA hAtE... :102:
νύχτα έγραψε:
23 Δεκ 2019, 09:51
...η φιλία γενικώς μας εξημερώνει

Άβαταρ μέλους
Αίγαγρος
Δημοσιεύσεις: 6094
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 23:33

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αίγαγρος » 05 Απρ 2018, 21:12

Isomnia έγραψε:
05 Απρ 2018, 09:35
Πολύ ενδιαφέρουσα άποψη!
Προσωπικά αντιλαμβάνομαι αυτή τη θέση από δύο πλευρές. Η μία είναι η διατυπωμένη και η άλλη έχει λίγο βαθύτερο νόημα:
Τι μας προξενεί το ενδιαφέρον της αναζήτησης, εξερεύνησης, διαλεύκανσης;
Συνήθως, αυτό που δεν γνωρίζουμε, το άγνωστο.
Και, όταν μετά από έρευνες χιλιάδων ετών εξερευνηθούν όλα ή σχεδόν, τα "άγνωστα" τι μας μένει;
Η γνώση.
Το αποτέλεσμα λοιπόν ποιο είναι;
Έστω ότι έχεις κατακτήσει την γνώση όλου του κόσμου. Τι σου απομένει; ποιο το αποτέλεσμα;

Ο Πλάτων έλεγε πως μόνο ένα πάθος επιτρέπεται στον φιλόσοφο: o Θαύμας.
Το θαυμάζειν αποτελεί την εκκίνηση για φιλοσοφικό στοχασμό και έρευνα. Και όχι μόνο, αλλά έμπνευση για κάθε τι δημιουργικό.
Έτσι απορρέει και η γνωσιολογία του Πλάτωνος, έχοντας ως βάση την θεωρία περί Έρωτος.

Η γνώση γενικότερα, μετά και την κριτική της μεταφυσικής που αυτή συντελέστηκε από τον Διαφωτισμό και ύστερα,
με αποκορύφωμα μορφές όπως ο Νίτσε αρκετά αργότερα, πήραν τη γνώση από το πεδίο του Είναι και την απόθεσαν εντός του γίγνεσθαι,
ως μια διαδικασία που δεν έχει τέλος και η οποία μάλλον δεν απεικονίζει τον κόσμο, αλλά τον περιγράφει. Αυτής της άποψης είμαι κι εγώ.

Όσον αφορά αυτό που διδάσκει ο βουδισμός, κατ'αρχάς απορρίπτει έννοιες όπως "εξυπνάδα",
γιατί εμπλέκονται στη θεωρία των αντιθέτων (π.χ. έξυπνος-χαζός).
Στόχος στο βουδισμό, είναι ο μονισμός, το εν. Σε ένα υποθετικό, φανταστικό και μεταφυσικό σενάριο,
όπου επιτυγχάνεται η πλήρης γνώση αυτή του ενός, δεν προκύπτει η βαρεμάρα, αλλά η απάθεια, νιρβάνα,
δλδ πέρα και πάνω απο τις αντιθέσεις αυτού του κόσμου.

Άβαταρ μέλους
Isomnia
Δημοσιεύσεις: 1132
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 10:38

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isomnia » 06 Απρ 2018, 08:31

Αίγαγρος έγραψε:
05 Απρ 2018, 21:12
Ο Πλάτων έλεγε πως μόνο ένα πάθος επιτρέπεται στον φιλόσοφο: o Θαύμας.
Το θαυμάζειν αποτελεί την εκκίνηση για φιλοσοφικό στοχασμό και έρευνα. Και όχι μόνο, αλλά έμπνευση για κάθε τι δημιουργικό.
Έτσι απορρέει και η γνωσιολογία του Πλάτωνος, έχοντας ως βάση την θεωρία περί Έρωτος.
Ο Πλάτων προσεγγίζει το πρόβλημα της γνώσης σε πολλούς διαλόγους, πουθενά όμως δεν αναπτύσει μια πλήρη θεωρία της γνώσης. Απορρίπτει τις αισθήσεις ως πηγή της έγκυρης γνώσης και υποδεικνύει την οδό της εκπαίδευσης και της επίπονης διανοητικής άσκησης ως μέθοδο πρόσβασης στη γνώση των Ιδεών.
Αν και αναφέρεται συχνά σε γνωσιοθεωρητικά ζητήματα, δεν υπάρχει διαλογος όπου εκτίθεται η πλατωνική θεωρία της γνώσης. Ο Θεαίτητος έχει θέμα του τη γνώση, είναι όμως ένας κριτικός διάλογος, που αποσκοπεί κυρίως στην απόρριψη της αισθησιοκρατίας, και καταλήγει σε απορία. Είναι ωστόσο σαφές ότι ο Πλάτων, σε καμμία περίοδο της φιλοσοφικής του πορείας, δεν αποδέχθηκε τη θέση ότι η αίσθηση μπορεί να είναι πηγή έγκυρης γνώσης (ο ίδιος αποδίδει τη θέση αυτή στον σοφιστή Πρωταγόρα).

Για τον Πλάτωνα, έγκυρη γνώση είναι μόνο η γνώση των νοητών Ιδεών. Η ύπαρξη των Ιδεών θεωρείται δεδομένη στα γραπτά του Πλάτωνα, είναι μια «βασική θέση» (μια υπόθεσις),η οποία τίθεται, δεν αποδεικνύεται. Είναι ωστόσο ενδιαφέρον ότι, όταν ο Πλάτων επιχειρεί να «καταδείξει» την ύπαρξη των Ιδεών, χρησιμοποιεί ένα επιχείρημα που αντλείται από τη γνωσιολογία.

«Καταλήγω λοιπόν στην ακόλουθη τοποθέτηση: αν η νόηση και η αληθής γνώμη είναι δύο διακριτά γένη, τότε οπωσδήποτε υπάρχουν όντα αυτά καθεαυτά, Ιδέες που τις συλλαμβάνουμε όχι με την αίσθηση αλλά μόνο με τη νοηση. Αν πάλι, όπως πιστεύουν μερικοί, η αληθής γνώμη δεν διαφέρει σε τίποτε από την αίσθηση, τότε θα αποδώσουμε βέβαιη ύπαρξη μόνο σε όσα αισθανόμαστε διαμέσου του σώματος. Νόηση όμως και αληθής γνώμη είναι χωρίς αμφιβολία δύο διακριτά γένη, γιατί έχουν αναπτυχθεί χωριστά και διατηρούν ανόμοιο χαρακτήρα».( Τίμαιος 51de)
Αίγαγρος έγραψε:
05 Απρ 2018, 21:12
Στόχος στο βουδισμό, είναι ο μονισμός, το εν. Σε ένα υποθετικό, φανταστικό και μεταφυσικό σενάριο,
όπου επιτυγχάνεται η πλήρης γνώση αυτή του ενός, δεν προκύπτει η βαρεμάρα, αλλά η απάθεια, νιρβάνα,
δλδ πέρα και πάνω απο τις αντιθέσεις αυτού του κόσμου.
Η Νιρβάνα αποτελεί μια κατάσταση που επιτυγχάνεται με την άσκηση και εξαλείφει τον πόνο (που οφείλεται στο κάρμα) της γέννησης και του θανάτου στον κύκλο των αναγεννήσεων του ανθρώπου. Η νιρβάνα διαπιστώνεται τότε στην αφύπνιση ή φώτιση, με την οποία όλα τα στοιχεία της ύπαρξης φαίνονται καθορισμένα και, κατά συνέπεια, δεν έχουν λόγο ύπαρξης, ακόμα και το εγώ αποκαλύπτεται ως μία απατηλή συνένωση πέντε ομάδων ψυχο-μορφικών στοιχείων
Στον αρχέγονο Βουδισμό, η νιρβάνα ισοδυναμούσε κυρίως με την εκμηδένιση και την εξαφάνιση του πόνου που είναι συνδεδεμένος με την επίγεια ζωή των αισθητών αντιλήψεων, της επιθυμίας και της δίψας της εμπειρίας. Ο βουδισμός μαχαγιάνα θεωρεί τη νιρβάνα ως μια απόλυτη κατάσταση, στην οποία το αρχέγονο φως της Συνείδησης μοιάζει να έχει προέλθει από το κενό, πέρα από τη διαφοροποίηση του είναι και του μη είναι.

Παρατηρούμε λοιπόν, πως δύο φιλοσοφικές θεωρήσεις οι οποίες προέρχονται από διαφορετικές βάσεις και προσεγγίζουν το θέμα της γνώσης από διαφορετικές σκοπιές, συγκλίνουν τελικά στην άποψη ότι μέσω των αισθήσεων (από όπου προέρχεται η ανία - βαρεμάρα) δεν αποκτάται η γνώση.
Και οι δύο αυτές θεωρήσεις συγκλίνουν ότι η γνώση αποκτάται μέσω της "νόησης" (εξυπνάδας).
Ο Νίτσε επίσης, πιστεύει στην θέληση και στην πνευματική προσπάθεια του ανθρώπου, οι οποίες αν γίνουν σωστά οδηγούν στη δημιουργία του Υπερανθρώπου. (τάδε έφη Ζαρατούστρα)
In romine tirmeno Ne romine to fa maginas per meno per imentira

Άβαταρ μέλους
Πάνας
Δημοσιεύσεις: 13769
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 21:08

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πάνας » 06 Απρ 2018, 16:04

Διάβασα το κείμενο και στο τέλος μια υπογραφή OSHO ;
Ποιος είναι αυτός;

Ξαφνικά άρχισα να εξερευνώ την προσωπικότητά του.... μου φαίνεται για κάποιο γόνο πολύ εύπορης οικογένειας που προσπαθεί να αναπτύξει την φιλοσοφία του, την φιλοσοφία του" κάθεσαι γιατί σου τα ακουμπάει ο μπαμπάς".

Ακόμα και η εξίσωση που κάνει στον εαυτό του με τον Βούδα είναι για πολύ γέλιο λαίμαι... και το λέω αυτό γιατί ο ίδιος μιλάει από την θέση του έξυπνου χαρακτηρίζοντας τους άλλους ανόητους.

"Σαν" και όχι "ως", ευφυής άνθρωπος το βλέπει.

: )))



Υ.Γ Εμένα μου άρεσε πολύ αυτό που έκανα και κάνω κάποιες φορές ακόμα γιατί με γεμίζει αδρεναλίνη. όταν στο αίμα σου ρέει αδρεναλίνη δεν βαριέσαι πότε.
the end

Άβαταρ μέλους
Isomnia
Δημοσιεύσεις: 1132
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 10:38

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isomnia » 06 Απρ 2018, 16:12

Πάνας έγραψε:
06 Απρ 2018, 16:04
Διάβασα το κείμενο και στο τέλος μια υπογραφή OSHO ;
Ποιος είναι αυτός;

Ξαφνικά άρχισα να εξερευνώ την προσωπικότητά του.... μου φαίνεται για κάποιο γόνο πολύ εύπορης οικογένειας που προσπαθεί να αναπτύξει την φιλοσοφία του, την φιλοσοφία του" κάθεσαι γιατί σου τα ακουμπάει ο μπαμπάς".

Ακόμα και η εξίσωση που κάνει στον εαυτό του με τον Βούδα είναι για πολύ γέλιο λαίμαι... και το λέω αυτό γιατί ο ίδιος μιλάει από την θέση του έξυπνου χαρακτηρίζοντας τους άλλους ανόητους.

"Σαν" και όχι "ως", ευφυής άνθρωπος το βλέπει.

: )))
https://www.manolisischakis.gr/osho/

Αυτά για τον Οsho, αγαπητέ Πάνα (χαίρομαι πολύ που ξαναμιλάμε), του οποίου τις απόψεις δεν μπορώ να πω ότι ασπάζομαι πλήρως.
Απλά, έφερα το θέμα προς συζήτηση.
Όσον αφορά τις καταβολές του δεν νομίζω ότι μας αφορούν στο προκείμενο, περισσότερο ενδιαφέρον έχουν οι θέσεις του.
In romine tirmeno Ne romine to fa maginas per meno per imentira

Άβαταρ μέλους
Πάνας
Δημοσιεύσεις: 13769
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 21:08

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πάνας » 06 Απρ 2018, 16:23

Οι θέσεις του με οδήγησαν εδώ...

Ο ευφυής άνθρωπος είναι αυτός που στέλνει πυραύλους στο διάσημα που ανακαλύπτει καινούργια πράγματα, που μπορούν να βοηθήσουν την ανθρωπότητα ή να την καταστρέψουν, είναι αυτός που πάει καθημερινά στην δουλειά του κάνει παιδιά οικογένεια κλπ... κάτι για το οποίο ο συγγραφέας είναι ανίκανος και μιλάει βάση της φιλοσοφίας του: Ό,τι δεν φτάνει η αλεπού το κάνει κρεμαστάρια.

Δυστυχώς αποκοπήκαμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια από την φύση και δεν μπορούμε να επανέλθουμε. Ο ευφυής άνθρωπος πρέπει να βοηθήσει τον ανόητο να μην καταστραφεί, γιατί αν καταστραφεί ο ανόητος θα συμπαρασύρει και τον ευφυή. Είναι επιτακτικό, με το να βαριέσαι δεν βοηθάς.
the end

Άβαταρ μέλους
Isomnia
Δημοσιεύσεις: 1132
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 10:38

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isomnia » 06 Απρ 2018, 16:34

Τον λυτρωτικό χαρακτήρα της γνώσης εξέφρασαν τέλεια οι Οφίτες όταν έλεγαν ότι αρχή της τελείωσης είναι η γνώση του ανθρώπου, τέλος αυτής η γνώση του θεού. Η ιδέα της γνώσης είναι κοινή σε κάθε γνωστικό σύστημα.
In romine tirmeno Ne romine to fa maginas per meno per imentira

Άβαταρ μέλους
Πάνας
Δημοσιεύσεις: 13769
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 21:08

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πάνας » 06 Απρ 2018, 16:40

Isomnia έγραψε:
06 Απρ 2018, 16:34
Τον λυτρωτικό χαρακτήρα της γνώσης εξέφρασαν τέλεια οι Οφίτες όταν έλεγαν ότι αρχή της τελείωσης είναι η γνώση του ανθρώπου, τέλος αυτής η γνώση του θεού. Η ιδέα της γνώσης είναι κοινή σε κάθε γνωστικό σύστημα.
Γιατί συγκρίνουμε την γνώση με την ευφυΐα;

Ο Ηράκλειτος έλεγε: Η πολυμάθεια δε διδάσκει να έχεις νου. Αν ήταν έτσι θα είχε διδάξει τον Ησίοδο και τον Πυθαγόρα, ακόμα και τον Ξενοφάνη και τον Εκαταίο.

(πολυμαθίη νόον <ἔχειν> οὐ διδάσκει· Ἡδίοδον γὰρ ἂν ἐδίδαξε καὶ Πυθαγόρην αὖτίς τε Ξενοφάνεά τε καὶ Ἑκαταῖον)
the end

Άβαταρ μέλους
Isomnia
Δημοσιεύσεις: 1132
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 10:38

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isomnia » 06 Απρ 2018, 16:47

Πάνας έγραψε:
06 Απρ 2018, 16:40
Γιατί συγκρίνουμε την γνώση με την ευφυΐα;
Δεν τις συγκρίνουμε. Το έγραψα ήδη παραπάνω
Isomnia έγραψε:
06 Απρ 2018, 08:31
Παρατηρούμε λοιπόν, πως δύο φιλοσοφικές θεωρήσεις οι οποίες προέρχονται από διαφορετικές βάσεις και προσεγγίζουν το θέμα της γνώσης από διαφορετικές σκοπιές, συγκλίνουν τελικά στην άποψη ότι μέσω των αισθήσεων (από όπου προέρχεται η ανία - βαρεμάρα) δεν αποκτάται η γνώση.
Και οι δύο αυτές θεωρήσεις συγκλίνουν ότι η γνώση αποκτάται μέσω της "νόησης" (εξυπνάδας).
In romine tirmeno Ne romine to fa maginas per meno per imentira

Άβαταρ μέλους
Πάνας
Δημοσιεύσεις: 13769
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 21:08

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Πάνας » 06 Απρ 2018, 16:56

Τέλος πάντων, έχετε μπλέξει μια παράμετρο (της γνώσης) την οποία δεν την αναφέρει πουθενά το αρχικό κείμενο.
the end

Άβαταρ μέλους
Isomnia
Δημοσιεύσεις: 1132
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 10:38

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Isomnia » 06 Απρ 2018, 16:58

Όπως συμβαίνει σε όλα τα νήματα :D
In romine tirmeno Ne romine to fa maginas per meno per imentira

Άβαταρ μέλους
argouen
Δημοσιεύσεις: 4518
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 19:53

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από argouen » 28 Απρ 2018, 11:13

16 συνήθειες του μυαλού που διδάσκονται σε σχολείο στη Σουηδία
SpoilerShow
Συνοπτικά οι 16 «Συνήθειες του Μυαλού» είναι οι εξής:

1 Επιμονή: Η έννοια της επιμονής προσεγγίζεται ως την ικανότητα παραμονής σε μια προβληματική κατάσταση και την εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών μέχρι την επίτευξη της επίλυσης της. Συχνά οι μαθητές/τριες σταματούν την προσπάθεια καθώς θεωρούν ότι «δεν μπορούν να το κάνουν». Η επιμονή επιφέρει την δοκιμαστική εφαρμογή και άλλων στρατηγικών μέχρι την επίλυση. Επίσης, ενισχύει την ικανότητα ανάλυσης μια κατάστασης και την ανάπτυξη μιας δομής για την αντιμετώπιση της.

2 Διαχείριση παρορμητικότητας: Είναι με άλλα λόγια η σκέψη πριν τη δράση, η κατανόηση του προβλήματος, των δεδομένων και των κατευθύνσεων που αυτό μπορεί να πάρει. Η συλλογή πληροφοριών και η δημιουργία πλάνου δράσης είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η συνήθεια. Όσο αφορά τους μαθητές/τριες τους δίνει το χρόνο να προσεγγίσουν τις εναλλακτικές επιλογές, να κρίνουν και να οργανωθούν. Προάγει την κατανόηση της κατάστασης πριν την αναζήτηση της λύσης της.

3 Ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση: Πολλοί ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι η ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση αποτελεί χαρακτηριστικό των πολύ έξυπνων ανθρώπων. Η συγκεκριμένη συνήθεια συνδυάζει την ακρόαση των όσων ο ομιλητής λέει και την κατανόηση των αιτίων, για τα οποία αυτά ειπώθηκαν, καθώς και των ιδεών που συνειδητά ή υποσυνείδητα ο ομιλητής προσπαθεί να μεταδώσει. Είναι αυτό που ο Piaget ονομάζει «ξεπέρασμα του εγωκεντρισμού» ("overcoming ego-centrism) και αναπτύσσει στα παιδιά την κριτική σκέψη, μειώνει την επίδραση των προκαταλήψεων και στερεοτύπων, ενισχύει την βαθύτερη και πληρέστερη γνώση του υπό συζήτηση θέματος και δίνει σαφή εικόνα των απόψεων και του τρόπου σκέψης του ομιλητή. Η συνήθεια αυτή μπορεί να καταστήσει οποιαδήποτε συζήτηση εκπαιδευτική διαδικασία και την εκπαιδευτική διαδικασία πολύ πιο αποτελεσματική.

4 Ευέλικτη σκέψη: Η προσαρμοστικότητα της σκέψης και η πλαστικότητα του ανθρώπινου μυαλού είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του είδους μας. Στη συνήθεια αυτή ανήκει και η ταυτόχρονη επεξεργασία πληροφοριών αλλά και η αλλαγή της πορείας της σκέψης, όταν προκύπτουν νέα δεδομένα. Δυστυχώς, πολλοί μαθητές/τριες δυσκολεύονται να προσεγγίσουν ένα θέμα από διαφορετική προοπτική ή να κατανοήσουν και να δεχτούν την ύπαρξη και χρησιμότητα μιας εναλλακτικής. Παρόλα αυτά η ικανότητα να αφήνουμε την υποκειμενικότητα μας και να βλέπουμε τα πράγματα από διαφορετική οπτική, αυτό που ο Piaget ονομάζει allocentrism, είναι απαραίτητη για την καθημερινή μας ζωή και αυξάνει τις πιθανότητες κατάληξης σε θετικό αποτέλεσμα.

5 Σκέψη για τη σκέψη (μεταγνώση): Πρόκειται για μια εσωτερική συζήτηση, μια ανασκόπηση της πορείας μέσω της οποίας έφτασε κάποιος σε κάποιο συμπέρασμα, έλυσε ένα πρόβλημα ή πήρε μια απόφαση. Η ανασκόπηση αυτή συνήθως συνοδεύεται από κριτική αξιολόγηση και επαναπροσδιορισμό της διαδικασίας που ακολουθήθηκε ώστε να χρησιμοποιηθεί ανανεωμένη και πιο αποτελεσματική την επόμενη φορά. Η συνήθεια αυτή συμπεριλαμβάνει την γνώση των συναισθημάτων και των ιδεών αλλά και την πρόβλεψη των επιπτώσεων αυτών σε μια κατάσταση ή απόφαση. Ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση μια στρατηγικής, ο καθορισμός των βημάτων και των στοιχείων που αυτός χρειάζεται για αν είναι αποτελεσματικός φαίνεται πως είναι μια διαδικασία που ακόμα και ενήλικες δεν έχουν πετύχει (Whimbey, A. and Whimbey L. S. (1975). New York: Lawrence Erlbaum, Associates)[11]. Για τους μαθητές/τριες όμως οι μεταγνωστική σκέψη είναι απαραίτητη καθώς ενισχύουν την ανάπτυξη της αυτογνωσίας και εφαρμογής της κατάλληλης στρατηγικής και αντιστρόφως.

6 Προσπάθεια για ακρίβεια: Η προσπάθεια για ακρίβεια και τελειότητα συχνά ωθεί τους ανθρώπους σε έλεγχο, αξιολόγηση και αλλαγή προς το καλύτερο. Για αυτό το λόγο και είναι σημαντική ικανότητα για τους μαθητές/τριες. Μεταφέρει το ενδιαφέρον από την εκτέλεση μιας εργασίας στην δημιουργία κάτι ολοκληρωμένου και συντελεί σε καλύτερα αποτελέσματα και πιο επίμονους ανθρώπους, με υψηλότερους στόχους.

7 Διερώτηση: Η επιλογή του κατάλληλου ερωτήματος αποτελεί συνήθη δυσκολία τόσο σε ενήλικε όσο και σε παιδιά. Ο διαχωρισμός των δεδομένων και των στοιχείων που λείπουν και η διατύπωση του σωστού ερωτήματος που θα οδηγήσει στα στοιχεία αυτά είναι ο ορισμός της συνήθειας της διερώτησης. Τα παιδιά σπανίως μπαίνουν στη διαδικασία αυτή και για αυτό καταλήγουν να αναζητούν στοιχεία που δεν χρειάζονται. Η κατάκτηση της συνήθειας αυτής είναι η αρχή για το σχεδιασμό πορείας προς την επίλυση ενός προβλήματος.

8 Εφαρμογή προϋπάρχουσας γνώση σε νέες καταστάσεις: Η συνήθεια αυτή περιλαμβάνει την αναζήτηση προηγούμενης γνώσης, την αξιολόγηση της ως χρήσιμή ή μη στη συγκεκριμένη περίσταση και έπειτα την εφαρμογή της. Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα και καταστάσεις σαν να είναι η πρώτη φορά αν και προσφάτους έχουν ασχοληθεί με σχεδόν ίδια. Η ικανότητα να μάθουν από προηγούμενες εμπειρίες και να ξαναχρησιμοποιήσουν τη γνώση αυτή είναι βασική μέθοδος ανάπτυξης τόσο στη σχολείο όσο και στην καθημερινότητα.

9 Σκέψη και επικοινωνία με σαφήνεια και ακρίβεια: Πρόκειται για την ικανότητα να εκφράζεται κάποιος με σαφήνεια, χρησιμοποιώντας δόκιμους όρους, παραδείγματα και δίνοντας εξηγήσεις όπου αυτό χρειάζεται. Τόσο στο γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο η αποφυγή γενικεύσεων, διαστρεβλώσεων και παραλείψεων χαρακτηρίζει μια καθαρή σκέψη η οποία είναι αποτέλεσμα ολοκληρωμένης άποψης, που έχει υποστεί κριτική επεξεργασία. Η απουσία ακρίβειας στο λόγο των μαθητών/τριών είναι ένδειξη επιφανειακής κατανόησης και απόψεων χωρίς βάσεις.

10 Συλλογή δεδομένων με όλες τις αισθήσεις: Οι περισσότερες πληροφορίες που συλλέγουμε προέρχονται από τις αισθήσεις και είναι αυτές που κινητοποιούν τη λειτουργία του εγκεφάλου. Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες αρκούνται σε περιγραφές και δεν τολμούν να «δοκιμάσουν με τις αισθήσεις», να συμμετάσχουν σε καταστάσεις, γεγονός που περιορίζει κατά πολύ τα ερεθίσματα τους.

11 Δημιουργία, φαντασία, καινοτομία: Η δημιουργικότητα δεν βρίσκεται στα γονίδια. Είναι μια διαρκής προσπάθεια για βελτίωση, εύρεση εναλλακτικής και μια άρνηση συμβιβασμού με την αποτυχία. Οι δημιουργικοί άνθρωποι συνήθως έχουν εσωτερικά κίνητρα και ανοιχτούς ορίζοντες, καθώς αφήνουν τα έργα τους ανοιχτά σε κριτικές των άλλων.

12 Αντιμετωπίζοντας καταστάσεις με δέος και ενδιαφέρον
: Το ενδιαφέρον για τον κόσμο γύρω μας αποτελεί το αρχικό κίνητρο για την γνώση και το «κυνήγι» της. Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας είναι «κλειστοί» στο ζήτημα της περαιτέρω μάθησης και θεωρούν συχνά τη γνώση άχρηστη. Η πιο χρήσιμη όμως γνώση προέρχεται με προσωπική αναζήτηση σε θέματα που προκαλούν δέος και ενδιαφέρον και η αναζήτηση αυτή συνοδεύεται από ευχαρίστηση. Το δέος αυτό μπορεί να αποτελέσει βασικό κίνητρο στην εκπαιδευτική διαδικασία.

13 Αναλαμβάνοντας ρίσκα με υπευθυνότητα: Πρόκειται για εκείνη την πλευρά του ανθρώπινου χαρακτήρα που δύσκολα συμβιβάζεται και επιθυμεί να αλλάξει τις καταστάσεις χωρίς να φοβάται την αποτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος. Σαφώς τα ρίσκα αυτά πρέπει να αξίζουν και να μην γίνονται χωρίς προηγούμενη σκέψη, ενώ και η εκτίμηση των εμποδίων είναι απαραίτητη. Η ανάπτυξη μιας τέτοιας συνήθειας από πλευράς των μαθητών/τριών είναι ευεργετικής σημασίας τόσο για την κριτική τους σκέψης όσο και για τη δημιουργικότητα και τη γενικότερη επιτυχία τους.

14 Αίσθηση χιούμορ: Η αίσθηση του χιούμορ είναι γνωστή ένδειξη εξυπνάδας. Δείχνει ανθρώπους που έχουν δυνατότητα να κάνουν συσχετίσεις, προβλέψεις και να αλλάζουν τις αναλογίες για αν προκαλέσουν γέλιο. Το χιούμορ έχει θετικές επιδράσεις στην ψυχολογία των ανθρώπων, απελευθερώνει τη δημιουργικότητα και αποτελεί μέσο κοινωνικοποίησης αλλά και επικοινωνίας. Η δυνατότητα να κατανοούμε ποτέ μια κατάσταση είναι πραγματικά αστεία είναι σημαντική, ειδικά για τα παιδιά που συχνά κάνουν χιούμορ με στοιχεία όπως η διαφορετικότητα και οι δυσκολίες των άλλων. Το δημιουργικό χιούμορ αντιθέτως βοηθά να αναγνωρίζουμε τις εναλλακτικές.

15 Αμοιβαία σκέψη: Πρόκειται για την εργασία σε ομάδες, την ανάπτυξη της συνεργατικότητας και του αισθήματος της αμοιβαιότητας. Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό και λειτουργεί καλύτερα και αποτελεσματικότερα, όταν συνεργάζεται με τους υπολοίπους, καθώς κανείς δεν έχει πάντα όλες εκείνες τις πληροφορίες για να κρίνει μια κατάσταση. Η συνεργασία απαιτεί δικαιολόγηση των απόψεων, εναλλαγή των οπτικών γωνιών, κατανόηση και ενσυναίσθηση, ενώ και η αποδοχή μιας απόφασης με την οποία κάποιο μέλος δεν είναι σύμφωνο αποτελεί ένα δύσκολο στοιχείο της διαδικασίας αυτής. Παρόλα αυτά, οι μαθητές/τριες σε καταστάσεις ομαδικής εργασίας αναπτύσσουν την κοινωνικότητα τους και τον αλτρουισμό, ανταλλάσουν απόψεις, μαθαίνουν να ακούν τους άλλους και να υποχωρούν για το καλό του συνόλου, συμμορφώνονται με κανόνες και τέλος ενισχύουν τις διοικητικές τους ικανότητες. Τα παιδιά πρέπει να μυούνται στην ομαδική εργασία, διότι μια τέτοια κατάσταση έχει ποικίλα οφέλη για αυτά και είναι πολύ κοντά σε αρκετά ρεαλιστικά περιβάλλοντα εργασίας.

16 Με ανοιχτούς ορίζοντες προς τη συνεχιζόμενη μάθηση: Η συνήθεια αυτή αναδεικνύει την αξία της συνεχιζόμενης δια βίου μάθησης. Οι άνθρωποι, που την κατέχουν, είναι ανοικτοί σε νέα γνώση, περήφανοι και ταπεινοί ταυτόχρονα να παραδεχθούν ότι δεν ξέρουν κάτι. Η επιλογή νέων στόχων και η επεξεργασία ποικίλων πληροφοριών ή η εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους αυτούς. Οι μαθητές/τριες μας πρέπει να αναγνωρίζουν την αξία της συνεχιζόμενης μάθησης, η οποία θα τους καθιστά ικανούς να παραμένουν ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας, ειδικά στις συνεχώς αναπτυσσόμενες κοινωνίες, που ζούμε σήμερα https://www.dinfo.gr/%cf%83%ce%b5-%cf%8 ... %b9%cf%82/ https://paroutsas.jmc.gr/swed/gottsund.htm
Νήφε και μέμνησο απιστείν

Άβαταρ μέλους
tanipteros
Δημοσιεύσεις: 8559
Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από tanipteros » 16 Μάιος 2018, 00:47

αν συγκρίνω τον εαυτό μου πριν 10 χρόνια που ξεκινούσα την εξερεύνηση στα φιλοσοφικά και πνευματικά μονοπάτια θα έλεγα πως συμφωνώ.
έχω φτάσει σε ατελειώτα επίπεδα βαρεμάρας διότι έχω εξαντλήσει το πεδίο της εξερεύνησης μου.
εχω δει τι έχει πει ο ένας τι έχει γράψει ο άλλος σχετικά με τους θεούς και τον άνθρωπο και πλέον δεν μου κάνει αίσθηση κάτι τις να το εξερευνήσω παραπέρα και έτσι αρχίζει η βαρεμάρα.....

βέβαια δεν θα με ελεγα έξυπνο αλλά πολυμαθή. Για παράδειγμα δεν ξέρω ανώτερα μαθηματικά ούτε κβαντομηχανική κτλ. Είναι πεδία για έξυπνους ανθρώπους που το μυαλο τους κόβει περισσότερο από έναν πολυμαθή της φιλοσοφίας/θεολογίας.

Άρα δεν ξέρω .... είμαι έξυπνος επειδή βαριέμαι.....? Και άλλοι τόσοι που είναι πιο έξυπνοι από μένα?
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
:smt005:

Άβαταρ μέλους
omg kai 3 lol
Δημοσιεύσεις: 4994
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 14:03

Re: Βαριέσαι; Είσαι έξυπνος...............

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από omg kai 3 lol » 16 Μάιος 2018, 01:55

Αίγαγρος έγραψε:
05 Απρ 2018, 02:41
Πολύ κακό κείμενο, χωρίς καμία ουσία.

Θα καταπιαστώ μόνο από αυτό:
Ο κόσμος δεν είναι ούτε καλός ούτε είναι κακός. Αν είσαι ευφυής είναι βαρετός. Αν είσαι ανόητος, μπορείς να συνεχίσεις να μετακινείσαι από το ένα πράγμα που σου κάνει εντύπωση, στο άλλο.
Όλοι οι μεγάλοι φιλόσοφοι του παρελθόντος, καθώς και οι σύγχρονοι μεγάλοι επιστήμονες έβρισκαν και βρίσκουν τον κόσμο απίστευτα ενδιαφέρον.
Αλλιώς δεν θα ασχολούνταν μαζί του εξ αρχής, και άρα ούτε φιλοσοφία θα είχαμε, ούτε επιστήμη, ούτε τίποτα.
Κοινώς, βαριέται μάλλον ο άφρων νους, παρά αυτός που βρίσκεται σε εγρήγορση.


ο Σωκρατης σε πληρη αρμονια με τις ανατολικες φιλοσοφιες ελεγε οτι οσο μαθαινει τοσο λιγοτερα αντιλαμβανεται οτι γνωριζει θελοντας ετσι να υπογραμμισει το απειρο της γνωσης μπροστα ακομα και σε ενα φωτισμενο μυαλο

οσο για τις μικρες απολαυσεις της ζωης που απο ενα σημειο κι επειτα δεν ειναι τιποτα περισσοτερο παρα επαναλαμβανομενος θορυβος σα την ημερα της μαρμοτας ο Blake εχει γραψει:

He who binds to himself a joy

Does the winged life destroy

But he who kisses the joy as it flies

Lives in Eternity’s sunrise...

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Φιλοσοφία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών