Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Φιλοσοφικά ερωτήματα και σκέψεις.
Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 23 Απρ 2021, 19:44

φαντάζομαι εδω δεν εννοείς τον υλισμο ως φιλοσοφια
εδω του δίνεις την έννοια του ατομικισμου.

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 24 Απρ 2021, 07:09

Fluffy έγραψε:
23 Απρ 2021, 21:00
βλέπουμε πως στον καπιταλισμό όλα ξεπουλιούνται, όλες οι αξίες έχουν την αντίστοιχη ισοδύναμη αξία τους, το χρήμα.

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 24 Απρ 2021, 07:14

Απόσπασμα από τη συμβολή της Κατερίνας Γεράκη στον προσυνεδριακό διάλογο του 21ου συνεδριου του κκε


[...] Τα τελευταία χρόνια διεξάγεται συστηματική συζήτηση γύρω από το λεγόμενο ζήτημα του αστικού «ατομικού δικαιωματισμού», η οποία μάλιστα συνδέεται με την ανάγκη υπεράσπισης του Συντάγματος και του κράτους δικαίου, όπως και της σχετικής επιβαλλόμενης τάχα νομοθετικής παρέμβασης. Είναι χαρακτηριστική τηλεοπτική διαφήμιση του εξαιρετικά πλούσιου σε θεματολογία νομικού site, syntagmawatch.gr (με ιδρυτικό δωρητή το Ιδρυμα «Σταύρος Νιάρχος»), που καλεί τους πολίτες να μάθουν τα συνταγματικά τους δικαιώματα.

Η έννοια χρειάζεται διευκρίνιση. Με τον όρο εννοούμε την προσπάθεια να εμφανιστούν υπαρκτά προβλήματα που γεννά το εκμεταλλευτικό σύστημα, όχι ως κοινωνικά φαινόμενα, αλλά ως παραβίαση των δικαιωμάτων του ατόμου, που είναι ατομική του υπόθεση να τα διαχειριστεί και να διεκδικήσει την όποια κρατική ρύθμιση (π.χ. ρατσισμός, βία κατά των γυναικών, ομοφοβία κ.ά.).

Το ζήτημα έχει βαθιές ιδεολογικές ρίζες. Σχετίζεται με την αντανάκλαση του οικονομικού ανταγωνισμού στη συνείδηση, τη μεταφυσική ανάλυση της κοινωνίας ως άθροισμα των ξεχωριστών ατόμων, τα οποία διατηρούν τάχα τον δικό τους «ζωτικό χώρο» που δεν πρέπει να παραβιάζεται. Ετσι, τα άλλα άτομα δεν είναι «συγκοινωνοί» ή συνάδελφοι, αλλά ξένοι, ανταγωνιστές, οιονεί εχθροί. Στην καλύτερη περίπτωση, τα ξεχωριστά άτομα αναπτύσσουν μεταξύ τους κάποια «συναλλαγή» - «ανταλλαγή». Τα πάντα μπορούν να μπουν στην αγορά, όπως ακόμα και η αξιοπρέπεια σε ένα τηλεπαιχνίδι «survivor», το σώμα στην πορνεία (δικαίωμα της αυτοδιάθεσής του)! Τελικά, ο εργαζόμενος βυθίζεται στην αυταπάτη της προστασίας του «ζωτικού χώρου» του, νιώθει ακόμα πιο αδύναμος απέναντι στον πραγματικό του εχθρό, που δεν τον βλέπει, διαμορφώνει ανταγωνιστικές σχέσεις με τους αγαπημένους του, απογοητεύεται, συνθλίβεται ψυχολογικά. Η κοινωνική συνοχή εξασφαλίζεται μέσα από τον ανταγωνισμό και την ανάθεση στο κράτος της εξισορρόπησής του (π.χ. μέσα από πλατφόρμες τύπου #meetoo.gov.gr)! Το εκμεταλλευτικό σύστημα δεν αμφισβητείται!

Η προοδευτική για την εποχή του αστικού διαφωτισμού ρήση του Καντ ότι «η ελευθερία του ενός σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου» ήταν όρος για την απελευθέρωση από τα φεουδαρχικά δεσμά. Σήμερα, όμως, εκφράζει την παρακμή της αστικής τάξης (των απαλλοτριωτών που θα απαλλοτριωθούν) και συσκοτίζει (πίσω από τα μυθεύματα της τυπικής ισονομίας και ισότητας) την πραγματική ανισότητα της μισθωτής σκλαβιάς. Σε τελική ανάλυση, το ύψιστο δικαίωμα κάθε εργάτη είναι το δικαίωμά του στον αγώνα για την αποτίναξη του εκμεταλλευτικού ζυγού.

Επομένως, η αντιπαράθεση στην προβολή του «ατομικού δικαιωματισμού» δεν είναι εύκολη, ούτε μπορεί να περιορίζεται σε μια στείρα αντιπαράθεση ανάμεσα στα συλλογικά και ατομικά δικαιώματα. Αντίθετα, χρειάζεται μέσα από το παράδειγμα να αναδεικνύουμε τη μαρξιστική αντίληψη: Το άτομο πραγματώνεται στη σχέση του με την κοινωνία και όχι σε απόσταση θέασης από αυτή. Μέσα από αυτήν τη σχέση του διαμορφώνεται η συνείδησή του, αναπτύσσεται η προσωπικότητά του, αναδεικνύονται οι αρετές του, αποκαλύπτονται ο ξεχωριστός ρόλος του και η αναντικατάστατη συμβολή του στην κοινωνία. Η δράση του προσδιορίζεται από το ταξικό κριτήριο, αφού αφορά την ταξική εκμεταλλευτική κοινωνία.

Η καλύτερη απάντηση είναι η ίδια η οργάνωση του συλλογικού αγώνα στη βάση των κοινών ταξικών συμφερόντων ενάντια στον κοινό ταξικό αντίπαλο, η ανάδειξη των αξιών της ταξικής αλληλεγγύης και αδελφοσύνης, η έγνοια για κάθε μικρό ή μεγάλο πρόβλημα που βασανίζει το λαό, η καλοσύνη που πηγάζει από την πίστη στη δυνατότητα του ανθρώπου να χτίσει το «βασίλειο της ελευθερίας», μια κοινωνία όπου «η αγάπη θα ανταλλάσσεται μόνο με αγάπη» (Κ. Μαρξ).

Κατερίνα Γεράκη
Μέλος του Τμήματος Δικαιοσύνης και Λαϊκών Ελευθεριών της ΚΕ του ΚΚΕ

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 28 Απρ 2021, 15:08

πατησιωτης έγραψε:
28 Απρ 2021, 13:07
Το ερώτημα που πρέπει να απαντήσει είναι εάν συμφέρει τον ίδιο και τους στόχους του και τίποτε άλλο.

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 28 Απρ 2021, 15:15

Η αστική αντίληψη ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ είναι πως ο καθένας (δεν υπάρχει κοινωνία μόνο ατομα) ελεύθερος (γιαυτό θέλει και τυποις ελευθερους) εμπορευματοκατοχος που ανταλάσει με τον κ΄θε άλλο σύμφωνα με το συμφέρον του. Ο εργάτης ανταλλάσει σε οποιαδήποτε τιμή συμφωνήσει το μοναδικό εμπόρευμα (όπως το αντιλαμβάνεται η καπιταλιστική πολιτική οικονομία) που έχει για να ζήσει, την εργατική του δύναμη.

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 14 Μάιος 2021, 14:54

Στο νομοσχέδιο που καταργεί το 8ωρο και προωθεί τις ατομικες συμβάσεις εργασίας αντανακλά αυτήν την αντίληψη, την αντιληψη δηλαδή πως ο κάθε ένας είναι εμπορευματοκάτοχος και πουλα στον άλλον το εμπόρευμα του. Ο εργάτης "πουλά" στον καπιταλιστή την εργατική του δύναμη ως εμπορευμα εξου και λεει ο υπουργος χατζιδάκης πως το 10ωρο και τα υπόλοιπα είναι κάτι που θα αποφασίζεται μεταξυ καπιταλιστή και εργάτη.

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 05 Ιουν 2021, 13:34

Η καμερέως λέει θα φέρει νομοσχέδιο που θα καταργεί τις παρατάξεις στα πανεπιστήμια, οι υποψηφιότητες θα είναι ατομικές. Μια ακόμα ωδή στον ατομικισμό. Για κάποιον λόγο δεν θέλουν οι άνθρωποι να οργανώνονται και να δρουν συλλογικά.

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 19 Ιουν 2021, 21:35

Αφήνω αυτό εδώ
Antipnevma έγραψε:
19 Ιουν 2021, 21:24
Δολοφόνοι δηλαδή σάπιοι άνθρωποι υπάρχουν. Δεν υπάρχουν κοινωνικά αίτια. Οι αριστεροί με την αφέλειά τους πιστεύουν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι καλοί και τους χαλάει η "κοινωνία".

Antipnevma
Δημοσιεύσεις: 1413
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antipnevma » 19 Ιουν 2021, 21:55

Fluffy έγραψε:
19 Ιουν 2021, 21:35
Αφήνω αυτό εδώ
Antipnevma έγραψε:
19 Ιουν 2021, 21:24
Δολοφόνοι δηλαδή σάπιοι άνθρωποι υπάρχουν. Δεν υπάρχουν κοινωνικά αίτια. Οι αριστεροί με την αφέλειά τους πιστεύουν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι καλοί και τους χαλάει η "κοινωνία".
Στο Μεξικό υπάρχει υψηλή εγκληματικότητα που συνδέεται κυρίως με τους πολέμους των καρτέλ ναρκωτικών. Ποιός φτάιει; Η επιστήμη της χημείας που οδήγησε στην ύπαρξη ναρκωτικών; Η μεξικάνικη κυβέρνηση που είτε συνεργάζεται με τους εγκληματίες είτε τους φοβάται; Φταίει η φτώχεια του Μεξικού; Φταίει η αμερικανική κοινωνία που είναι πλούσια και τα αγοράζει; Φταίνε οι νόμοι της Αμερικής που εξουδετερώνουν τους ντόπιους παραγωγούς και αφήνουν το πεδίο ελεύθερο στην ξένη μαφία;

Όλα αυτά δεν οδηγούν πουθενά. Η ορθή εξήγηση είναι ότι προέκυψε ένα περιβάλλον το οποίο υπόσχεται οφέλη σε όποιον είναι διατεθειμένος να πάρει ρίσκα και να ασκήσει βία και όσοι έχουν ανάλογη κλίση από τη φύση τους μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία.

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 19 Ιουν 2021, 21:59

Antipnevma έγραψε:
19 Ιουν 2021, 21:55
Fluffy έγραψε:
19 Ιουν 2021, 21:35
Αφήνω αυτό εδώ
Antipnevma έγραψε:
19 Ιουν 2021, 21:24
Δολοφόνοι δηλαδή σάπιοι άνθρωποι υπάρχουν. Δεν υπάρχουν κοινωνικά αίτια. Οι αριστεροί με την αφέλειά τους πιστεύουν ότι όλοι οι άνθρωποι είναι καλοί και τους χαλάει η "κοινωνία".
Στο Μεξικό υπάρχει υψηλή εγκληματικότητα που συνδέεται κυρίως με τους πολέμους των καρτέλ ναρκωτικών. Ποιός φτάιει; Η επιστήμη της χημείας που οδήγησε στην ύπαρξη ναρκωτικών; Η μεξικάνικη κυβέρνηση που είτε συνεργάζεται με τους εγκληματίες είτε τους φοβάται; Φταίει η φτώχεια του Μεξικού; Φταίει η αμερικανική κοινωνία που είναι πλούσια και τα αγοράζει; Φταίνε οι νόμοι της Αμερικής που εξουδετερώνουν τους ντόπιους παραγωγούς και αφήνουν το πεδίο ελεύθερο στην ξένη μαφία;

Όλα αυτά δεν οδηγούν πουθενά. Η ορθή εξήγηση είναι ότι προέκυψε ένα περιβάλλον το οποίο υπόσχεται οφέλη σε όποιον είναι διατεθειμένος να πάρει ρίσκα και να ασκήσει βία και όσοι έχουν ανάλογη κλίση από τη φύση τους μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία.
δεν υπάρχει περιβάλλον, απλά είναι κακά άτομα.

Antipnevma
Δημοσιεύσεις: 1413
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antipnevma » 19 Ιουν 2021, 22:09

Fluffy έγραψε:
19 Ιουν 2021, 21:59
Antipnevma έγραψε:
19 Ιουν 2021, 21:55
Fluffy έγραψε:
19 Ιουν 2021, 21:35
Αφήνω αυτό εδώ

Στο Μεξικό υπάρχει υψηλή εγκληματικότητα που συνδέεται κυρίως με τους πολέμους των καρτέλ ναρκωτικών. Ποιός φτάιει; Η επιστήμη της χημείας που οδήγησε στην ύπαρξη ναρκωτικών; Η μεξικάνικη κυβέρνηση που είτε συνεργάζεται με τους εγκληματίες είτε τους φοβάται; Φταίει η φτώχεια του Μεξικού; Φταίει η αμερικανική κοινωνία που είναι πλούσια και τα αγοράζει; Φταίνε οι νόμοι της Αμερικής που εξουδετερώνουν τους ντόπιους παραγωγούς και αφήνουν το πεδίο ελεύθερο στην ξένη μαφία;

Όλα αυτά δεν οδηγούν πουθενά. Η ορθή εξήγηση είναι ότι προέκυψε ένα περιβάλλον το οποίο υπόσχεται οφέλη σε όποιον είναι διατεθειμένος να πάρει ρίσκα και να ασκήσει βία και όσοι έχουν ανάλογη κλίση από τη φύση τους μπαίνουν σε αυτή τη διαδικασία.
δεν υπάρχει περιβάλλον, απλά είναι κακά άτομα.
Υπάρχει περιβάλλον. Όπως είπα προέκυψε ένα περιβάλλον το οποίο ελκύει "κακά άτομα" δηλαδή ανθρώπους που είναι διατεθειμένοι να κάνουν κακό όχι γιατί δεν έχουν άλλη επιλογή αλλά γιατί θέλουν να πλουτίσουν.

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 09 Οκτ 2021, 09:01

Ασέβαστος έγραψε:
09 Οκτ 2021, 08:48
Στύγιος έγραψε:
08 Οκτ 2021, 22:18

ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ σε γαμημένη μέρα απεργίας να προκαθορίζεται το πρόγραμμα .Γω μαλάκας είμαι που θα μπορούσα να την αποφύγω ,αλλά κάλλιστα θα χάσω 70 ευρώ. Εεεε;
ναι.
Fluffy έγραψε:
09 Οκτ 2021, 08:53
δεν είναι μαλακία ο αγώνας, πρόκειται από τα σπουδαιοτερα πράγματα στη ζωή. φυσικά ένα ατομο ακοινωνητο με την εννοια ότι κοιταει μονο το τομαρι του αντιλαμβανεται τον συλλογικο αγωνα ως ξενο και μαλακία. αυτός που ζει διανοητικά και ψυχικά μόνος σε ένα νησί πως μπορεί να έρθει σε επαφεί με τους αλλους ανθρώπους;

Άβαταρ μέλους
Fluffy
Δημοσιεύσεις: 21735
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2019, 08:54

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης ΙΙ: ⲒⲆⲈⲞⲖⲞⲄⲒⲀ

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Fluffy » 09 Οκτ 2021, 09:04

αυτη είναι η ιδεολογία της αστικής τάξης που την διαχέει στην κοινωνία. Ο πνευματικός και ψυχοσυναισθηματικός απομονωτισμός. Είμαι μόνος μου και οι γύρω μου είναι εχθροί και ανταγωνιστές, έτσι είναι μαλακία καταυτούς ο συλλογικός αγώνας.



Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Φιλοσοφία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών