ΣΚΕΠΤΙΚΟΣ έγραψε: ↑31 Μάιος 2021, 21:28
stavmanr έγραψε: ↑29 Μάιος 2021, 20:21
Bazoomba έγραψε: ↑29 Μάιος 2021, 10:09
Δεν ξερω αγαπητε σταβμαν-αρ, και πιστεψε με ειναι ενα ζητημα που με απασχολει. Υπαρχει σκεψη υπο την μορφη της εξωλεκτικης εκφρασης; Για να μην υπαρχουν ανουσιες παραφωνιες απο
ουρανιες μορφες οπως παραπανω να ξεκαθαρισουμε οτι ως σκεψη νοειται η περισσεια των αποβλεψεων του ατομου. Ο ανθρωπος "των δεντρων" μπορει να επικοινωνησει μοναχα αυτα που του "δωριζει" προς διαμοιρασμο το περιβαλλον του. Αντιστοιχα η σουρικατα μπορει μεν να μεταβαλλει τονικα τις κραυγες της, ειναι ομως δεσμια των φαινομενων απο τα οποια αυτες προκυπτουν. Γενικως η μεταβαση απο την αμεσοτητα της εκφρασης στην εμμεση μορφη της ειναι αναγκαιο συστατικο της σκεψης, διοτι η σκεψη ειναι η αποκρυσταλλωση του ατομικου γιγνεσθαι.
Μπορούμε να αναφερθούμε καί στην πλατωνική σκέψη που ήθελε το νου σου ως καθρέπτισμα του αιώνιου Λόγου, του κόσμου των Ιδεών. Δηλαδή μιλάμε για τη φιλοσοφική εκείνη προσέγγιση που θεωρούσε ότι όσα σκέφτεσαι δεν είναι δικά σου, αλλά είναι ψευδαίσθηση, μερική και στρεβλωτική αντανάκλαση, παραμορφωτικός καθρέπτης του αιώνιου Λόγου που κυριαρχεί και οδηγεί τον κόσμο.
Βλέπεις, δεν υπάρχει μία φιλοσοφική σκέψη, αλλά μία φιλοσοφία ανά άτομο σε αυτό τον κόσμο, ακριβώς διότι καθένας νοεί και βιώνει τα πράγματα με τελείως μοναδικό τρόπο.
Μέχρι κι ο Καστοριάδης, διαλεκτικός υλιστής μέχρι θανάτου, ανήγαγε το σύνολο της φιλοσοφικής σκέψης στο "ριζικό φαντασιακό" του ανθρώπου, δηλαδή εκείνο το ακατέργαστο διαμάντι που ενυπάρχει μέσα του από τότε που δεν θυμάται τον εαυτό του, και που παράγει το σύνολο των σκέψεων, εννοιών και ειρμών.
Ο φιλος μας ο Νιτσες (οπως και πλειαδα φιλοσοφων που ασχοληθηκαν με το αινιγμα της γλωσσας )το παει ενα βημα παραπερα: προσπαθει να θεμελιωσει αυτη τη μεταβαση (αμεσοτητα->εμμεσοτητα) στην γλωσσα : “μπορουμε να σκεπτομαστε καθε στιγμη μοναχα αυτο για το οποιο εχουμε προχειρα λεξεις για να εκφρασουμε”.
Κι αμέσως γειώνει τον άνθρωπο λέγοντας "αυτά τα αφτιά δεν δημιουργήθηκαν για να σε ακούνε" βάζοντας ταφόπλακα στην ψευδαίσθηση πως μπορεί να υπάρχει έστω κι ένας άνθρωπος εκεί έξω που να μπορεί να σε ακολουθήσει στο βάθος της φιλοσοφικής σου προσέγγισης.
Είμαστε όλοι μοναδικοί και τελείως διαφορετικοί στον τρόπο που σκεφτόμαστε. Ακόμα κι όταν συμφωνούμε.
Τα παιδάκια πού αφέθηκαν στα δάση δεν εμαθαν ποτέ να μιλάνε και περπατάγανε στα 4.....
Σκέφτονταν ;;;
Εδώ τι λέει ο Αιώνιος Λόγος ;;;
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν σκέφτονταν. Απλά δεν ανέπτυξαν τις μεθόδους επικοινωνίας που αναπτύσσει ένα παιδί μέσα στις ανθρωποκοινωνίες.
Από την άλλη, μπορείς να υποστηρίξεις ό,τι και οι αρχαίοι σου φιλόσοφοι: ότι ο άνθρωπος των κοινωνιών είναι γεμάτος επικοινωνιακές δοξασίες και καμία ουσία. Μπορείς δηλαδή να πεις ότι το σύνολο σχεδόν των σκέψεων που κάνει ο μέσος άνθρωπος καθημερινά είναι απλά αναμασήματα κοινωνικών δημιουργημάτων που έχουν ως στόχο απλά την επικοινωνία, όπως πχ. κάνουν τα υπόλοιπα ζώα με εκφράσεις και κινήσεις.
Γενικά, μπορείς να δημιουργήσεις κάθε λογής φιλοσοφικό πλαίσιο προσέγγισης της καθημερινότητας.
Όσο για τον Αιώνιο Λόγο, σίγουρα δεν είναι ο καθημερινός λόγος. Υπό μία οπτική, όλα όσα σκεπτόμαστε είναι στρεβλώσεις του Αιώνιου Λόγου που κυριαρχεί στον κόσμο αυτό. Όπως έγραψα και πιο πριν, ο ανθρώπινος νους -για μία φιλοσοφική προσέγγιση- είναι απλά ένας "κρύσταλλος" που αντικατοπτρίζει μέρος του Λόγου. Είναι ένας καθρέπτης που στρεβλώνει την Αλήθεια του κόσμου επειδή ακριβώς είναι ατελής κι ως ατελής παράγει στρεβλώσεις.