Τα εις Ευατον. Marcus Aurelius.

Φιλοσοφικά ερωτήματα και σκέψεις.
Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16600
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Τα εις Ευατον. Marcus Aurelius.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 04 Απρ 2022, 12:03

Marcus Aurelius, 121-180 μ.Χ.
Ρωμαίος Αυτοκράτωρ
Από τους σπουδαιότερους Ρωμαίους αυτοκράτορες.Γεννημένος στην Ιβηρική Χερσόνησο (Ισπανία). Βασίλευσε από το 161 έως το 180 μ.Χ. Επί των ημερών του η ρωμαϊκή αυτοκρατορία έφτασε στο απόγειό της (η αρχή της πτώσης της έγινε με το διάδοχό του Κόμοδο).
Ανάμεσα στα άλλα θεωρείται και σπουδαίος στωικός φιλόσοφος.

Έγραψε το περίφημο «Τα εις εαυτόν» που αρχικά είχε το χαρακτήρα ενός προσωπικού οδηγού διακυβέρνησης και αυτοβελτίωσης. Σήμερα θεωρείται από τα πιο σημαντικά φιλοσοφικά έργα της ύστερης αρχαιότητας.
Το έργο χωρίζεται σε 12 βιβλία και είναι γραμμένο στην Κοινή Ελληνική. Διεθνώς είναι γνωστό ως Meditations («Στοχασμοί» ή «Διαλογισμοί»). Οι αφορισμοί προέρχονται από το έργο αυτό.


•Αλλήλων καταφρονούντες αλλήλοις αρεσκεύονται και αλλήλων υπερέχειν θέλοντες, αλλήλοις υποκατακλίνονται.
Παρόλο που περιφρονεί ο ένας τον άλλο, καλοπιάνει ο ένας τον άλλο, και παρόλο που θέλουν να υπερέχουν, υποκλίνονται ο ένας στον άλλο.
— “Τα εις εαυτόν” ια’14

•Ένδον σκάπτε, ένδον η πηγή του αγαθού και αεί αναβλύειν δυναμένη, εάν αεί σκάπτεις.
Σκάβε μέσα σου· μέσα σου είναι η πηγή του καλού και θα αναβλύζει πάντα αν πάντα την αναζητείς.
— “Τα εις εαυτόν” ζ’ 59

•Άριστος τρόπος του αμύνεσθαι το μη εξομοιούσθαι.
Ο καλύτερος τρόπος για να αντιστέκεσαι είναι να μην εξομοιώνεσαι (με τον αντίπαλο).
— “Τα εις εαυτόν” στ’6

•Ουδέν ουδενί συμβαίνει, ό ού πέφυκε φέρειν.
Τίποτε δεν μπορεί να σου συμβεί που δεν είναι στη φύση σου να το αντέξεις.
— “Τα εις εαυτόν” ε’18

•Αδικεί πολλάκις ο μη ποιών τι, ου μόνον ο ποιών τι.
Πολλές φορές είναι άδικος αυτός που δεν κάνει κάτι, όχι μόνο αυτός που κάνει κάτι.
— “Τα εις εαυτόν” θ’ 5

•Μη ως μύρια μέλλων έτη ζην. Το χρεών επήρτηται. Έως ζης, έως έξεστιν, αγαθός γενού.
Μη φέρεσαι σαν να πρόκειται να ζήσεις μύρια χρόνια. Το μοιραίο κρέμεται πάνω σου. Όσο ζεις, όσο είναι ακόμα δυνατόν, γίνε καλός.
— “Τα εις εαυτόν”' δ’ 16

•Ει μη καθήκει, μη πράξης· ει μη αληθές εστι, μη είπης.
Αν δεν είναι σωστό, μην το κάνεις· αν δεν είναι αλήθεια, μην το πεις.
— “Τα εις εαυτόν” ιβ’17

•Του ανθρωπίνου βίου ο μεν χρόνος στιγμή, η δε ουσία ρέουσα, η δε αίσθησις αμυδρά, η δε όλου του σώματος σύγκρισις εύσηπτος, η δε ψυχή ρόμβος, η δε τύχη δυστέκμαρτον, η δε φήμη άκριτον.
— «Τα εις εαυτόν», β’17

•Εν ολιγίστοις κείται το ευδαιμόνως βιώσαι.
Η ευτυχία στη ζωή εξαρτάται από πολύ λίγα πράγματα.
— “Τα εις εαυτόν” ζ’ 67

•Ορθόν ούν είναι χρη, ουχί ορθούμενον.
Πρέπει να στέκεσαι όρθιος, όχι να σε κρατάνε όρθιο. με δανεικα εγγυημενα με την δουλεια των παιδιων των αλλων...
— “Τα εις εαυτόν” γ’ 5

•Βραχύβιον και ο επαινών και ο επαινούμενος και ο μνημονεύων και ο μνημονευόμενος.
Είναι όλα εφήμερα: και αυτός που επαινεί και ο επαινούμενος, και αυτός που μνημονεύει και ο μνημονευόμενος.
— “Τα εις εαυτόν”' γ’ 35

•Η βιωτική τη παλαιστική ομοιοτέρα ήπερ τη ορχηστική κατά το προς τα εμπίπτοντα και ού προεγνωσμένα έτοιμος και απτώς εστάναι.
Η τέχνη της ζωής μοιάζει περισσότερο με πάλη παρά με χορό, με την έννοια ότι πρέπει να είσαι έτοιμος και ακλόνητος σ’ αυτά που συμβαίνουν απροειδοποίητα.
— “Τα εις εαυτόν” ζ’ 61

•Το τω σμήνει μη συμφέρον ουδέ τη μελίσση συμφέρει.
Ό,τι δεν συμφέρει το μελίσσι, δεν συμφέρει και τη μέλισσα.
— “Τα εις εαυτόν” στ’54

•Οι άνθρωποι γεγόνασιν αλλήλων ένεκα. Ή δίδασκε ούν ή φέρε.
Οι άνθρωποι έγιναν ο ένας για τον άλλο. Ή να τους καθοδηγείς λοιπόν ή να τους δέχεσαι όπως είναι.
— “Τα εις εαυτόν” η’59

•Εγγύς μεν η ση περί πάντων λήθη, εγγύς δε η πάντων περί σου λήθη.
Σύντομα θα τα έχεις ξεχάσει όλα και σύντομα θα σε έχουν ξεχάσει όλοι. Εσενα Μαρκο, όχι
— “Τα εις εαυτόν” ζ’ 21

•Ο τα νυν ιδών πάντα εώρακεν, όσα τε εξ αϊδίου εγένετο και όσα εις το άπειρον έσται. Πάντα γαρ ομογενή και ομοειδή.
Όποιος είδε τα τωρινά, τα είδε όλα, και αυτά που γίνονταν ανέκαθεν και όσα θα γίνουν στο άπειρο μέλλον. Γιατί όλα είναι ίδια κι όμοια.
— “Τα εις εαυτόν” στ’37

•Ποριείς δε, αν ως εσχάτην του βίου εκάστην πράξιν ενεργής.
Να πορεύεσαι σαν κάθε πράξη σου να είναι η τελευταία της ζωής σου.
— “Τα εις εαυτόν” β’ 5

•Τοσούτου άξιος έκαστός εστιν, όσου άξιά εστι ταύτα περί ά εσπούδακεν.
Αξίζει κανείς τόσο όσο αξίζουν τα πράγματα με τα οποία ασχολήθηκε συστηματικά.
— “Τα εις εαυτόν” ζ’ 3

•Ότι πάν υπόληψις.
Διότι τα πάντα είναι μια ιδέα.
όπως τα αντιλαμβάνεσαι εσύ)
— “Τα εις εαυτόν” β’15

Ζητώ γαρ την αλήθειαν υφ’ ής ουδείς πώποτε εβλάβη.
— “Τα εις εαυτόν” στ΄21

•Πρόσεχε τω υποκειμένω ή τη ενεργεία ή τω δόγματι ή τω σημαινομένω.
Πρόσεχε την ουσία του πράγματος λαμβάνοντας υπόψη ή τις ενέργειες ή τα κίνητρα ή το πώς παρουσιάζεται.
— “Τα εις εαυτόν”' η’ 22

•Ότι ουδέν ήττον τα αυτά ποιήσουσι, καν συ διαρραγής.
Δεν θα κάνουν τίποτα λιγότερο, ακόμα κι αν εσύ γίνεις έξαλλος.
— “Τα εις εαυτόν” η’ 4

•Πεποίηκά τι κοινωνικώς; ουκούν ωφέλημαι.
Έκανα κάτι για το κοινωνικό σύνολο; άρα είμαι ωφελημένος. κοινωνικοφιλος (communoφιλος) ο αυτοκρατωρας... :003: Σπεσιαλ για βασιλικους αυτο....
— “Τα εις εαυτόν” ια’4

•Τι ποιείς, άνθρωπε; Τούτο ου δει προλέγειν. Αυτό φανήσεται.
Τι κάνεις άνθρωπε; Δεν χρειάζεται να το λες από πριν. Αυτό [που κάνεις] θα φανεί.
— “Τα εις εαυτόν” ια’ 15

•Ο αμαρτάνων εαυτώ αμαρτάνει. Ο αδικών εαυτόν αδικεί, εαυτόν κακόν ποιών.
— “Τα εις εαυτόν” θ’4

•Έωθεν προλέγειν εαυτώ: συντεύξομαι περιέργω, αχαρίστω, υβριστή, δολερώ, βασκάνω, ακοινωνήτω. Πάντα ταύτα συμβέβηκεν εκείνοις παρά την άγνοιαν των αγαθών και κακών.
Να λες στον εαυτό σου κάθε πρωί: Θα συναντήσω σήμερα ανθρώπους που θα είναι παράξενοι, αχάριστοι, υβριστές, δολεροί, φθονεροί, αντικοινωνικοί. Όλα αυτά τα έχουν εξαιτίας της άγνοιάς τους για το καλό και το κακό.
— “Τα εις εαυτόν” β΄1

•Ολίγα πρήσσε, φησίν, ει μέλλεις ευθυμήσειν.
Λένε ότι [πρέπει] να κάνεις λίγα αν θες να είσαι σε καλή διάθεση.
— “Τα εις εαυτόν” δ’, 24

•Γελοίόν εστι την μεν ιδίαν κακίαν μη φεύγειν, ό και δυνατόν εστι, την δε των άλλων φεύγειν, όπερ αδύνατον.
Είναι γελοίο τη δική σου κακία να μην προσπαθείς να την αποφύγεις – παρόλο που αυτό είναι δυνατό– ενώ προσπαθείς να αποφύγεις την κακία των άλλων –πράγμα που είναι αδύνατο.
— “Τα εις εαυτόν” ζ΄72

•Ουκ έστι χείρων ουδεμία φύσις τέχνης. Και γαρ αι τέχναι τας φύσεις μιμούνται.
Καμιά μορφή της φύσης δεν είναι κατώτερη από την τέχνη, αφού οι τέχνες απλά μιμούνται τη φύση.
— “Τα εις εαυτόν” ια΄10

•Μη καταφρόνει θανάτου, αλλά ευαρέστει αυτώ, ως και τούτου ενός όντος ών η φύσις εθέλει.
Να μην αποστρέφεσαι τον θάνατο αλλά να τον βλέπεις με ευαρέσκεια. Γιατί ακόμα και ο θάνατος είναι ένα από τα πράγματα που θέλει η φύση.
— “Τα εις εαυτόν” θ΄3

•Γεγόναμεν γαρ προς συνεργίαν ως πόδες, ως χείρες, ως βλέφαρα, ως οι στοίχοι των άνω και κάτω οδόντων. Το ούν αντιπράσσειν αλλήλοις παρά φύσιν.
Γεννηθήκαμε για να συνεργαζόμαστε όπως τα πόδια, τα χέρια, τα βλέφαρα, όπως οι σειρές των επάνω και των κάτω δοντιών. Οπότε το να είμαστε αντίθετοι και να πολεμούμε ο ένας τον άλλον είναι παρά φύσιν.
— “Τα εις εαυτόν” β΄1

•Μήτε ακούσιος ενέργει μήτε ακοινώνητος μήτε ανεξέταστος μήτε ανθελκόμενος. Μήτε κομψεία την διάνοιάν σου καλλωπιζέτω, μήτε πολυρρήμων μήτε πολυπράγμων έσο.
— “Τα εις εαυτόν” γ’ 3

•Πάντα εν μεταβολήι· και αυτός συ εν διηνεκεί αλλοιώσει και κατά τι φθορά, και ο κόσμος δε όλος.
Τα πάντα αλλάζουν συνεχώς. Και εσύ είσαι σε μια διαδικασία διαρκούς αλλοίωσης και φθοράς, και επίσης όλος ο κόσμος.
— Τα εις εαυτόν, θ’19

•Μηκέθ᾽ όλως περί του οίόν τινα είναι τον αγαθόν άνδρα διαλέγεσθαι, αλλά είναι τοιούτον.
Σταμάτα πια να επιχειρηματολογείς για το πώς πρέπει να είναι ο καλός άνθρωπος, αλλά να είσαι τέτοιος.
— “Τα εις εαυτόν” ι΄16

•Ό τι ποτε τούτό ειμι, σαρκία εστί και πνευμάτιον και το ηγεμονικόν.
Αυτό είμαι: σαρκίο και πνεύμα και μυαλό για να τα συντονίζει.
— “Τα εις εαυτόν” β΄2

•Φοβείταί τις μεταβολήν; τι γαρ δύναται χωρίς μεταβολής γενέσθαι;
Φοβάται κανένας την αλλαγή; Αλλά τι μπορεί να γίνει χωρίς αλλαγή!
— “Τα εις εαυτόν” ζ΄18

•Έσω βλέπε· μηδενός πράγματος μήτε η ιδία ποιότης μήτε η αξία παρατρεχέτω σε.
Να βλέπεις κάτω από την επιφάνεια. Να μη σου διαφεύγει η ιδιαίτερη αξία κανενός πράγματος μήτε η ποιότητά του.
— “Τα εις εαυτόν” στ’, 3

•Τούτων αεί μεμνήσθαι, τις η των όλων φύσις, και τις η εμή.
Πάντοτε να θυμάμαι, ποια είναι η φύση όλων των πραγμάτων και ποια είναι η δικιά μου.
— “Τα εις εαυτόν” β΄9

•Το τεχνίον ό έμαθες φίλει, τούτῳ προσαναπαύου.
Να αγαπάς τη μικρή τέχνη που έμαθες και να στηρίζεσαι σε αυτήν.
— “Τα εις εαυτόν” δ’ 31

•Παρά του πάππου Ουήρου (Βέρου) το καλόηθες και αόργητον.
Από τον παππού μου Ουήρο (Verus) πήρα τον καλό και ήπιο χαρακτήρα.
— “Τα εις εαυτόν” α’ 1

•Παν το συμβαίνον ούτως σύνηθες και γνώριμον ως το ρόδον εν τω έαρι και οπώρα εν τω θέρει. Τοιούτον γαρ και νόσος και θάνατος και βλασφημία και επιβουλή και όσα τους μωρούς ευφραίνει ή λυπεί.
Όλα όσα συμβαίνουν είναι συνηθισμένα και γνώριμα όπως το τριαντάφυλλο την άνοιξη και τα φρούτα το καλοκαίρι. Έτσι είναι και η αρρώστια και ο θάνατος και η βλασφημία και η κακία και όλα όσα ευφραίνουν ή λυπούν τους μωρούς.
— “Τα εις εαυτόν” δ΄43

•Μικρόν μεν ουν ό ζη έκαστος˙ μικρόν δε το της γης γωνίδιον όπου ζη.
Ο καθένας ζει για λίγο. Και μικρή είναι η γωνιά της γης όπου ζει.
— “Τα εις εαυτόν” γ΄10

•Παρά του τροφέως... και το φερέπονον και ολιγοδεές˙ και το αυτουργικόν και απολύπραγμον˙ και το δυσπρόσδεκτον διαβολής.
Από τον δάσκαλό μου [έμαθα]... και τη σκληρή δουλειά και την ολιγάρκεια. Και την αυτενέργεια και την αποφυγή πολυπραγμοσύνης. Και το να δέχομαι με μεγάλη επιφύλαξη τις διαβολές.
— («Τα εις εαυτόν», α’ 5)

•Περί θανάτου: ή σκεδασμός, ει άτομοι˙ ει δ ένωσις, ήτοι σβέσις ή μετάστασις.
(«Τα εις εαυτόν», ζ’32)

•Βλέπε γαρ οπίσω το αχανές του αιώνος και το πρόσω άλλο άπειρον. Εν δη τούτω τι διαφέρει ο τριήμερος του τριγερηνίου;
(τριγερήνιος=αυτός που έχει τριπλάσια ηλικία από τον Γερήνιο Νέστορα, ο υπέργηρος.)
— («Τα εις εαυτόν», θ’ 49)
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Άβαταρ μέλους
Μπίστης
Δημοσιεύσεις: 14685
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:39
Τοποθεσία: Helsingør

Re: Τα εις Ευατον. Marcus Aurelius.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μπίστης » 04 Απρ 2022, 12:23

Πολύ ωραία τα γράφει !

Δεν ήταν κάγκουρας όπως οι υπόλοιποι Ρωμαίοι ;
"I beseech you, in the bowels of Christ, think it possible you may be mistaken".

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16600
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Τα εις Ευατον. Marcus Aurelius.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 04 Απρ 2022, 20:45

Μπίστης έγραψε:
04 Απρ 2022, 12:23
Πολύ ωραία τα γράφει !

Δεν ήταν κάγκουρας όπως οι υπόλοιποι Ρωμαίοι ;
δεν ηταν καγκουρες ολοι οι ρωμαιοι... οχι περισσοτερο απο τους μακεδονοι η αθηναιοι...

η καγκουρια ητο της μοδας γενικα...
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 69788
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Τα εις Ευατον. Marcus Aurelius.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 05 Απρ 2022, 13:02

Διόρθωσε τον τίτλο.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
Ζενίθεδρος
Δημοσιεύσεις: 14541
Εγγραφή: 27 Ιούλ 2018, 18:56
Phorum.gr user: Ζενίθεδρος
Επικοινωνία:

Re: Τα εις Ευατον. Marcus Aurelius.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζενίθεδρος » 05 Απρ 2022, 13:30

Το είχα διαβάσει όλο το βιβλίο όταν ήμουν 10. Αργότερα έμαθα πως ήταν ένθερμος διώκτης των Χριστιανών αυτός ο "μέγας φιλόσοφος".
Ακόμα τούτη ή άνοιξη ραγιάδες, ραγιάδες, τούτο το καλοκαίρι, μέχρι να ρθεί ο Μόσκοβος να φέρει το σεφέρι.
☦𓀢

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16600
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Τα εις Ευατον. Marcus Aurelius.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 06 Απρ 2022, 01:41

ΓΑΛΗ έγραψε:
05 Απρ 2022, 13:02
Διόρθωσε τον τίτλο.
το ειδες ε; εισαι γατα...
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Άβαταρ μέλους
aljawn
Δημοσιεύσεις: 6238
Εγγραφή: 19 Απρ 2019, 20:19
Phorum.gr user: aljawn

Re: Τα εις Ευατον. Marcus Aurelius.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από aljawn » 06 Απρ 2022, 01:48

Ο Μ Α θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους στωικούς και το Meditations ως το σημαντικότερο σύγγραμα της στωικής μετά το Εγχειρίδιο. Ο τελευταίος δε από τους πέντε καλούς αυτοκράτορες της δυναστείας του Ναρβα, έκανε το λάθος να ορίσει διάδοχο του τον γιο του και όχι να υιοθετήσει τον καλυτερο δυνατό όπως οι τέσσερις προηγούμενοι.

Τυπικά το μέγιστο της ακμής της Ρώμης είναι ο Αυρηλιανος, όχι ο Μ Α.

Άβαταρ μέλους
έργο_μακέτο
Δημοσιεύσεις: 4345
Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
Phorum.gr user: έργο μακέτο

Re: Τα εις Ευατον. Marcus Aurelius.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από έργο_μακέτο » 06 Απρ 2022, 03:08

Το χω διαβάσει το βιβλίο.

Δεν με εντυπωσίασε ιδιαίτερα.
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.

Άβαταρ μέλους
taxalata xalasa
Δημοσιεύσεις: 16600
Εγγραφή: 27 Αύγ 2021, 20:52

Re: Τα εις Ευατον. Marcus Aurelius.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από taxalata xalasa » 06 Απρ 2022, 03:35

Ζενίθεδρος έγραψε:
05 Απρ 2022, 13:30
Το είχα διαβάσει όλο το βιβλίο όταν ήμουν 10. Αργότερα έμαθα πως ήταν ένθερμος διώκτης των Χριστιανών αυτός ο "μέγας φιλόσοφος".
ακολουθει σεντονουλις.... σπεσιαλ για τον δασκαλο Ζεν.
ΠΡΟΣΟΧΗ : με δικη σου ευθυνη οτι διαβασεις.... καρδιοπαθεις εθνικιστες και υπερθρησκοι να παρουν το υπογλωσσιο και γενικα οι εχοντες θεμα ψυχεθνολογκης φυσης να παρουν την δοση τους... proethnvs και antiethvs...
SpoilerShow
κοιτα, κατι πρεπει να εκαναν για να φανε κυνηγι διοτι,

το 169 μ.Χ. γινεται μοναδικος αυτοκρατορας με τον θανατο του Λούσιου Βέρου

το 170 μ.Χ. διατάζει ανθρώπινη µεταχείριση για τους χριστιανούς και τους σκλάβους σε όλη τη Ρωµαϊκή Αυτοκρατορία. :o:8)
...
το 177 μ.Χ.
• οι εκκλησίες στη νότια Γαλατία καταστρέφονται όταν ένα πλήθος κατηγορεί τους ντόπιους χριστιανούς ότι ασκούν κανιβαλισμό. :o
• Σαράντα επτά χριστιανοί (ισως κανίβαλοι) μαρτυρούν στη Λυών (μεταξύ αυτών είναι ο Άγιος Μπλαντίνα και ο Πόθινος, επίσκοπος της Λυών). [1]
ξεκινά έναν συστηματικό διωγμό των Χριστιανών στη Ρώμη.
• οι οπαδοί καταφεύγουν στις κατακόμβες της Ρωμης που ειχαν ετοιμασει ηδη. :8)
[1] Demougeot, Émilienne (1966). "À propos des martyrs lyonnais de 177".

Ζενι, εχεις βιντεο :8) η μαρτυριες οτι οι χριστιανοι την εποχη εκεινη δεν εισαν κανιβαλοι ή κι αν ησαν θα στο ελεγαν; :003:

αφου δεν ειχε σχηματιστει ακομα κεντρικη διδασκαλια και ο καθενας ελεγε χριστιανος και εννοουσε αλλο απο αυτο που θεωρεις εσυ σημερα... αυτοι μπορει να νομιζαν οτι επρεπε να φανε το κρεας του Ανθρωπου και να πιουνε το Αιμα του...

ισως ναι, ισως οχι.... ισως τους ακουσαν οι αλλοι να λενε κατι τετοια «μεταφορικα σχηματα λογου» και να το πηραν κυριολεκτικα και τους σκοτωσαν ως ενοχους για την κατηγορια των «κανιβαλων», οχι για την κατηγορια των «χριστιανων».

επισης στην Ρωμη υπηρχε θρησκεια και ο χριστιανισμος ηταν ιουδαικη αιρεση και οι εβραιοι συγγενεις με τους φοινικες και τους καρχηδονιους και εννοειται οτι ησαν αδιαλακτοι οι ρωμαιοι στο να μην κανει προπαγανδα μια ηττημενη καρχηδονια (κατα την οπτικη τους) θρησκεια.

Οι διωγμοι των εβραιων ησαν πολλοι απο Σελευκιδων εποχη... αιωνες... στην αρχη της μ.Χ. εποχης δεν ξεχωριζαν εβραιους και χριστιανους, ολοι στο ιδιο τσουβαλι αφου...
ο Μαρκος Αουρελιος τους καλομεταχειριστηκε με διαταγμα, όπως και τους σκλαβους που ησαν στην ιδια μοιρα με τους αοριστους πρωτο-χριστιανους, αλλα οπως ειδες 7 χρονια μετα διαδωθηκε η φημη του κανιβαλισμου και τους εφαε η μαρμαγκα...

απο μονοι τους, ηθελεστα και παθεστα....

ειναι κακομοιρια να παραπανιεται ενας χριστιανος του σημερα για το τι εκανε ο μαρκος αουρελιος η ο καθε ρωμαιος για να διαφυλαξει το status qvo της γεωγραφικης επικρατειας του και συναμα να θεωρει αοριστα οτι οι αοριστοι πρωτο-χριστιανοι ήσαν αθωες περιστερες... και οτι παντα φταινε οι αλλοι.... «οχι εμεις κυρ δασκαλε, οι αλλοι το εκαναν»...

παιδιαστικα παραμυθακια..

Φανατισμος...

οπεν γιορ μαϊντ, νοτ γιορ αςς :wink
____________________

οι χριστιανοι εξαπλωθηκαν αφου οι εβραιοι εξαφανιστηκαν... οι εβραιοι γιναν πρωτο-χριστιανοι για να αποφυγουν την σφαγη; κοιτα τι εγινε πριν τον Αουρέλιο.

Ανδριανος (ιδρυτης Πανελληνιου, Ευεργετης μικρων αγροτων με διανομη αυτοκρατορικων γαιων)
131 μ.Χ.
• Το διάταγµα του Αδριανού απαγορεύει την πρακτική της περιτοµής.
• Επιπλέον, ο Αδριανός απαγορεύει τη δηµόσια ανάγνωση της Τορά µε την ποινή του θανάτου, καθώς και την τήρηση των εορτών και του Σαββάτου, τη διδασκαλία του Ιουδαϊκού Νόµου και τη χειροτονία ραβίνων. Πολιτισμικη Εβραιοκτονια «δημοσιως» = ΚΑΤΑΚΟΜΒΕΣ....οπου φυγει φυγει...

• Ο ναός του Μπααλσσαµίν Baalshamin είναι χτισµένος στην Παλµύρα.

132 µ.Χ. • Ο Ναός του Ολυµπίου Διός (Αθήνα) ολοκληρώνεται µε το σχέδιο του Κοσούτιου.

133 µ.Χ. • Εξέγερση του Μπαρ Κόχµπα: Ο Σέξτος Ιούλιος Σεβέρος, Ρωµαίος κυβερνήτης της Βρετανίας, στέλνεται στην Ιουδαία για να καταπνίξει την εξέγερση. Εβραίοι αντάρτες, µε επικεφαλής τον Simon bar Kokhba και τον Eleazar, έκοψαν τις ζωτικής σηµασίας γραµµές ανεφοδιασµού και τις ρωµαϊκές φρουρές στην Παλαιστίνη. Παρά τις ρωµαϊκές ενισχύσεις από τη Συρία και την Αίγυπτο, ιδρύουν ένα ανεξάρτητο κράτος στην Ιουδαία.

134 µ.Χ. • Καλοκαίρι - Ο Σέξτος Ιούλιος Σεβέρος, Ρωµαίος κυβερνήτης της Ιουδαίας ξεκινά µια εκστρατεία ενάντια στα οχυρά των Εβραίων ανταρτών στα βουνά.
• Οι Ρωµαίοι ανακαταλαµβάνουν την Ιερουσαλήµ. Η σε µεγάλο βαθµό κατεστραµµένη πόλη µετονοµάζεται σε Aelia Capitolina.
135 µ.Χ. • Ξεκινά µια εβραϊκή διασπορά, καθώς ο αυτοκράτορας Αδριανός αποκλείει τους Εβραίους από την Ιερουσαλήµ και οι επιζώντες της σφαγής διασκορπίζονται σε όλη τη Ρωµαϊκή Αυτοκρατορία. Πολλοί πηγαίνουν στα λιµάνια της Μεσογείου.
• Η Ιερουσαλήµ µετονοµάζεται σε Κολόνια Αέλια Καπιτολίνα Colonia Aelia Capitolina, προς τιµήν του Αδριανού. Η Λεγεώνα Legio VI Ferrata ανοικοδοµεί το λεγεωνάριο φρούριο στην πόλη και κατασκευάζει έναν ρωµαϊκό ναό στο Γολγοθά.
• Ένας βωµός στον Δία υψώνεται, στη θέση του Ναού στην Ιερουσαλήµ.
•136 μ.Χ. η Γιουδαια, χωρις Γιουδαιους πλεον µετονοµάστηκε στη Συρία Παλαιστίνη.

_______________________________
οι αποκλεισμενοι εβραιοι, με τα σακουλια τους στον ωμο, γινανε η βαση της διαδοσης της εβραικης θρησκειας στην αυτοκρατορια διαμεσου της χριστιανικης αιρεσης και πολλοι απ αυτους εγιναν οι πρωτοι χριστιανοι για να σωθουν αλλα ταυτοχρονα να διατηρουν την παλαια διαθηκη τους δια μεσου της αιρεσης που προϋποθετει την εβραικη θρησκεια για να υπαρξει... δεν υπαρχει καινη διαθηκη αν δεν υπαρχει παλαια διαθηκη και γεννεσις και ολα τα βιβλια που ειχε απογορεψει ο Ηανδριάν.

ακομα και ετσι, ο μαρκος αουρελιος 35 χρονια μετα διαταζει ανθρωπινη μεταχειριση στους «χριστιανους» [καμουφλαρισμενοι εβραιοι].... και περναν 6 χρονι υπερδιαδοσης του χριστιανισμου ανευ πιεσης λογω διαταγματος.

Βγηκε η βρωμα για Κανιβαλισμο και ξες πως ειν αυτα.... καλυτερα να σου βγει το ματι παρα το ονομα...

________________________
Επι απαγορευσης, με ποινη θανατου, της αναγνωσης της Τορα, διαδιδεται ο χριστιανισμος στα περιξ της αγορας (που κρυβει την εβραικη θρησκεια ως σωστη μεχρι την στιγμη που δεν πιστευουν οι ραββινοι τον Dζίζους Κράιστ σουπερσταρ και απο τοτε κανουν λαθος.
Πριν ομως, δεν εκαμαν λαθος και εκεινα που εισαν απαγορευμενα να διαδιδονται, δεν εισαν λαθος, αλλα «μην τα λεμε δημοσιως γιατι θα μας κοψουν το κεφαλι. Να λεμε δημοσιως τα χριστιανικα που δεν απαγορευονται και στα κρυφα θα λεμε και την Τορα στο πλαισιο του σωστου παρελθοντος της π.Χ. εποχης»).
Βεβαια αυτο τους ηρθε μπουμερανγκ, κατα το what goes around, comes around και φαγανε κυνηγι απο αυτους που οι ιδιοι δημιουργησαν για να σωθουν απο τους ρωμαιους... αιωνες μετα οι φανατικοι πλεον χριστιανοι κυνηγησαν τους εβραιους που ειχαν διασωθει δια μεσου του χριστιανισμου.... το καρμα της καρμεντας ...

περιεργα μονοπατια...

:chickencatch::vp12::vp15::smt033
timeo danaos et dona ferentes
τίμα ταν δαναο που φερει ντονατς (doughnuts) :smt005:
καμια σχεση βεβαια, αλλα ετσι για τους καθωσπρεπηδες...
𐀲𐀏𐀨𐀲𐀏𐀨𐀭 𐀀𐀗𐀨:𐀣𐀬𐀔:𐀓𐀫:𐀀𐀗𐀨:𐀏𐀬:𐀣𐀦

Μέσα στα πλαίσια μιας σχέσης πολιτικής πελατείας, διαφθοράς, εξαγοράς και εξευτελισμού της έννοιας της ίδιας της πολιτικής.

Με πρᾰ́σῐνους, κῠᾰνέους και ἐρῠθρούς Κοκούς...

Απάντηση

Επιστροφή στο “Φιλοσοφία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών