Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
-
- Δημοσιεύσεις: 2826
- Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
- Phorum.gr user: neon imposter
Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Με αφορμή τη συζήτηση περί Σωκράτους και των γνώσεων που είχε, δεν είχε, απέκτησε, δεν είχε νόημα να αποκτήσει κλπ. παραθέτω το νήμα αυτού του τύπου για το Μπουβάρ και Πεκυσέ του Φλωμπέρ, βιβλίο που πραγματεύεται τη ματαιότητα της απόκτησης γνώσεων και το οποίο έμεινε ανολοκλήρωτο, κάπως ειρωνικά θα έλεγε κανείς
Το Μπουβάρ και Πεκυσέ κυκλοφορεί στην Ελληνική, βλέπω, από Πόλις και Ηριδανό - το είχα διαβάσει από Ηριδανό.
Μου είχε μείνει η σκηνή που προσπάθησαν να κάνουν medium μια γραία και την έκαναν τελικά αλκοολική.
Ωραίο ανάγνωσμα
Το Μπουβάρ και Πεκυσέ κυκλοφορεί στην Ελληνική, βλέπω, από Πόλις και Ηριδανό - το είχα διαβάσει από Ηριδανό.
Μου είχε μείνει η σκηνή που προσπάθησαν να κάνουν medium μια γραία και την έκαναν τελικά αλκοολική.
Ωραίο ανάγνωσμα
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Τέτοιες αναζητήσεις φαίνεται να αρμόζουν περισσότερο σε εποχές που η επιστημονική μέθοδος ήταν σε πιο εμβρυακό στάδιο, με την έλλειψη τεχνολογικών μέσων να αφήνει πολύ περισσότερο χώρο για φιλοσοφική διείσδυση.
Θα είχε ενδιαφέρον να σημειωνόταν τι είδους αντιφάσεις εντόπιζαν οι πρωταγωνιστές στα πεδία που έμπλεκαν, μήπως ξεδιαλύνει μια ιδέα παραπάνω που το πήγαινε ο συγγραφέας σε σχέση με αυτά που σημειώνονται για την γνώση σαν θέμα αισθητικής και τον ρόλο των υποτιθέμενων εγγενών τάσεων.
Θα είχε ενδιαφέρον να σημειωνόταν τι είδους αντιφάσεις εντόπιζαν οι πρωταγωνιστές στα πεδία που έμπλεκαν, μήπως ξεδιαλύνει μια ιδέα παραπάνω που το πήγαινε ο συγγραφέας σε σχέση με αυτά που σημειώνονται για την γνώση σαν θέμα αισθητικής και τον ρόλο των υποτιθέμενων εγγενών τάσεων.
If reality is the sum of our perceptions, to acquire more varying points of view is to acquire, literally, more reality
-
- Δημοσιεύσεις: 2826
- Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
- Phorum.gr user: neon imposter
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Εντύπωση μου έκανε που γράφει (νομίζω αυτός το γράφει στο νήμα του) ότι ο Φλωμπέρ διάβασε πάρα πολύ, σε όλα τα πεδία που καλύπτουν οι έρευνες των δύο δακτυλογράφων (typists λέει απ ό,τι θυμάμαι), για να γράψει το μυθιστόρημα.Stalker έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 11:44Τέτοιες αναζητήσεις φαίνεται να αρμόζουν περισσότερο σε εποχές που η επιστημονική μέθοδος ήταν σε πιο εμβρυακό στάδιο, με την έλλειψη τεχνολογικών μέσων να αφήνει πολύ περισσότερο χώρο για φιλοσοφική διείσδυση.
Θα είχε ενδιαφέρον να σημειωνόταν τι είδους αντιφάσεις εντόπιζαν οι πρωταγωνιστές στα πεδία που έμπλεκαν, μήπως ξεδιαλύνει μια ιδέα παραπάνω που το πήγαινε ο συγγραφέας σε σχέση με αυτά που σημειώνονται για την γνώση σαν θέμα αισθητικής και τον ρόλο των υποτιθέμενων εγγενών τάσεων.
Χμ
Ok, τι και πόσο διάβασε είναι ένα ζήτημα. Π.χ., αν το έγραφε το 2000, θα εντρυφούσε στην πυρηνική φυσική π.χ.; Το βρίσκω λίγο δύσκολο.
Δεχόμαστε ότι διάβασε - το μυθιστόρημα γράφεται το 1881 - τη χρονιά εκείνη πεθαίνει ο Ντοστογιέφσκι.
Για τον Ντοστογιέφσκι γνωρίζουμε ότι έγραφε τα μυθιστορήματα σε συνέχειες, κ δημοσιεύονται σε εφημερίδες κλπ (αυτός είναι ο τρόπος που έγραφαν αρκετοί εκείνοι την εποχή). Δλδ δεν είχε καν τον χρόνο για proofreading. Ο Ντοστογιέφσκι διάβαζε εφημερίδες κυρίως και σημείωνε τα άρθρα που τον ενδιέφεραν. Δεν νομίζω να εντρυφούσε - προτιμούσε το Μπάντεν Μπάντεν και το καζίνο.
Θέλω να πω, αυτό το erudition που προβάλλει για τον Φλωμπέρ είναι λίγο... too much. Βέβαια, ο Ντοστογιέφσκι ήταν μεγαλοφυία, και touched by the hand of God, είχε και την ιερά νόσο.
Θα μπορούσε να πει - αφού διάβασε ο Φλωμπέρ αρκετά και βλέποντας τη ματαιότητα των ανθρωπίνων εγχειρημάτων αποφάσισε να τα σατιρίσει.
Δλδ το διάβασμα πάνω σε διάφορα πεδία επιστημονικής γνώσης ήταν η αφορμή για να σατιρίσει την ανθρώπινη προσπάθεια - όχι η απόφαση του να σατιρίσει την ανθρώπινη προσπάθεια η αφορμή για να διαβάσει πάνω στα διάφορα πεδία.
- έργο_μακέτο
- Δημοσιεύσεις: 4354
- Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
- Phorum.gr user: έργο μακέτο
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Έγω γράψει ένα άρθρο που πραγματεύεται το ζήτημα της ακαθοριστίας του όντος. Αν θες να ρήξεις μια ματιά.
https://penadiafyghs.blogspot.com/2022/ ... 2.html?m=1
https://penadiafyghs.blogspot.com/2022/ ... 2.html?m=1
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
-
- Δημοσιεύσεις: 2826
- Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
- Phorum.gr user: neon imposter
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Thanks θα το δωέργο_μακέτο έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 13:34Έγω γράψει ένα άρθρο που πραγματεύεται το ζήτημα της ακαθοριστίας του όντος. Αν θες να ρήξεις μια ματιά.
https://penadiafyghs.blogspot.com/2022/ ... 2.html?m=1
-
- Δημοσιεύσεις: 2826
- Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
- Phorum.gr user: neon imposter
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Ωραίο κατατοπιστικό κείμενο.
Ωραία και η χρήση του δάσους που είναι ένα σύμβολο το οποίο μπορεί να έχει άπειρες χρήσεις, από το Ξέφωτο του Δάντη ως το Forest των Cure, και το οποίο υπό μία έννοια οδηγεί στην πρωταρχική εκπεσούσα ανθρώπινη κατάσταση.
Μου άρεσε ιδιαίτερα η φράση
" Τα εργαλεία της νόησης είναι σχήματα τα οποία χρησιμοποιεί ο άνθρωπος για να δώσει ένα νόημα στο χάος και την απροσδιοριστία των αισθητηριακών δεδομένων"
καθώς μου θύμισε το "σχήματα λόγου" και δυνατή αντιπαραβολή τους με "σχήματα νόησης," δλδ επιστροφή στο ερώτημα Does the mind rule the tongue or does the tongue rule the mind για να παραφράσουμε τον Moz.
Γενικότερα, το κείμενο με παρέπεμψε στη μεγαλειώδη φράση που διατυπώνει ο Judge Holden στο Blood Meridian,
Whatever in creation exists without my knowledge exists without my consent
(Μάλιστα, ειρωνεία, βλέπω ότι η φράση που ακολουθεί τη συγκεκριμένη φράση είναι αυτή - He looked about at the dark forest in which they were bivouacked)
Ωραία και η χρήση του δάσους που είναι ένα σύμβολο το οποίο μπορεί να έχει άπειρες χρήσεις, από το Ξέφωτο του Δάντη ως το Forest των Cure, και το οποίο υπό μία έννοια οδηγεί στην πρωταρχική εκπεσούσα ανθρώπινη κατάσταση.
Μου άρεσε ιδιαίτερα η φράση
" Τα εργαλεία της νόησης είναι σχήματα τα οποία χρησιμοποιεί ο άνθρωπος για να δώσει ένα νόημα στο χάος και την απροσδιοριστία των αισθητηριακών δεδομένων"
καθώς μου θύμισε το "σχήματα λόγου" και δυνατή αντιπαραβολή τους με "σχήματα νόησης," δλδ επιστροφή στο ερώτημα Does the mind rule the tongue or does the tongue rule the mind για να παραφράσουμε τον Moz.
Γενικότερα, το κείμενο με παρέπεμψε στη μεγαλειώδη φράση που διατυπώνει ο Judge Holden στο Blood Meridian,
Whatever in creation exists without my knowledge exists without my consent
(Μάλιστα, ειρωνεία, βλέπω ότι η φράση που ακολουθεί τη συγκεκριμένη φράση είναι αυτή - He looked about at the dark forest in which they were bivouacked)
- έργο_μακέτο
- Δημοσιεύσεις: 4354
- Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
- Phorum.gr user: έργο μακέτο
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Θα το ψάξω.neon imposter έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 13:54Ωραίο κατατοπιστικό κείμενο.
Ωραία και η χρήση του δάσους που είναι ένα σύμβολο το οποίο μπορεί να έχει άπειρες χρήσεις, από το Ξέφωτο του Δάντη ως το Forest των Cure, και το οποίο υπό μία έννοια οδηγεί στην πρωταρχική εκπεσούσα ανθρώπινη κατάσταση.
Μου άρεσε ιδιαίτερα η φράση
" Τα εργαλεία της νόησης είναι σχήματα τα οποία χρησιμοποιεί ο άνθρωπος για να δώσει ένα νόημα στο χάος και την απροσδιοριστία των αισθητηριακών δεδομένων"
καθώς μου θύμισε το "σχήματα λόγου" και δυνατή αντιπαραβολή τους με "σχήματα νόησης," δλδ επιστροφή στο ερώτημα Does the mind rule the tongue or does the tongue rule the mind για να παραφράσουμε τον Moz.
Γενικότερα, το κείμενο με παρέπεμψε στη μεγαλειώδη φράση που διατυπώνει ο Judge Holden στο Blood Meridian,
Whatever in creation exists without my knowledge exists without my consent
(Μάλιστα, ειρωνεία, βλέπω ότι η φράση που ακολουθεί τη συγκεκριμένη φράση είναι αυτή - He looked about at the dark forest in which they were bivouacked)
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- έργο_μακέτο
- Δημοσιεύσεις: 4354
- Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
- Phorum.gr user: έργο μακέτο
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Δεν το είχα σκεφτεί κι ετσί. Το δάσος είναι μια αλληγορία για τον άγνωστο και ασκιαγράφητο εξωτερικό κόσμο του ανθρώπου. Το χρησιμοποίησα επειδή έχει ένα μεγάλο αριθμό ζώων και φυτών, τα οποία διαμορφώνουν ένα χαοτικό οικοσύστημα, όσο χαοτική και η πρωτογενής εμπειρία του ανθρώπου. Το σπίτι κατά μεσής του δάσους συμβολίζει το μυαλό του ανθρώπου. Ζεστό και φιλόξενο, εγκλωβισμένο όμως μέσα σ'αυτό το δάσος.neon imposter έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 13:54Ωραίο κατατοπιστικό κείμενο.
Ωραία και η χρήση του δάσους που είναι ένα σύμβολο το οποίο μπορεί να έχει άπειρες χρήσεις, από το Ξέφωτο του Δάντη ως το Forest των Cure, και το οποίο υπό μία έννοια οδηγεί στην πρωταρχική εκπεσούσα ανθρώπινη κατάσταση.
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
-
- Δημοσιεύσεις: 2826
- Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
- Phorum.gr user: neon imposter
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Σαφώς. Απλώς, πιστεύω το ίδιο άγνωστος και ασκιαγράφητος είναι ο εσωτερικός κόσμος του ανθρώπου. Και το ίδιο χαοτικό το μυαλό του. Γι' αυτό, το σπίτι στη μέση του δάσους μπορεί να είναι κ το ζαχαρωτό σπίτι μίας κανιβάλου μάγισσας. Δλδ καμιά φορά το δάσος και το πυκνό σκοτάδι του ίσως να είναι πολύ πιο αθώο από το σπιτάκι στο κέντρο του.έργο_μακέτο έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 14:16Δεν το είχα σκεφτεί κι ετσί. Το δάσος είναι μια αλληγορία για τον άγνωστο και ασκιαγράφητο εξωτερικό κόσμο του ανθρώπου. Το χρησιμοποίησα επειδή έχει ένα μεγάλο αριθμό ζώων και φυτών, τα οποία διαμορφώνουν ένα χαοτικό οικοσύστημα, όσο χαοτική και η πρωτογενής εμπειρία του ανθρώπου. Το σπίτι κατά μεσής του δάσους συμβολίζει το μυαλό του ανθρώπου. Ζεστό και φιλόξενο, εγκλωβισμένο όμως μέσα σ'αυτό το δάσος.neon imposter έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 13:54Ωραίο κατατοπιστικό κείμενο.
Ωραία και η χρήση του δάσους που είναι ένα σύμβολο το οποίο μπορεί να έχει άπειρες χρήσεις, από το Ξέφωτο του Δάντη ως το Forest των Cure, και το οποίο υπό μία έννοια οδηγεί στην πρωταρχική εκπεσούσα ανθρώπινη κατάσταση.
Κατά τ' άλλα, πάντα μου άρεσε η φράση του Pound, "aram nemus vult" , το άλσος θέλει τον βωμό του, που αναφέρει στα Cantos. Τότε ίσως γίνει ζεστό το δάσος.
- έργο_μακέτο
- Δημοσιεύσεις: 4354
- Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
- Phorum.gr user: έργο μακέτο
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Ωραίο αυτό.neon imposter έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 14:31Σαφώς. Απλώς, πιστεύω το ίδιο άγνωστος και ασκιαγράφητος είναι ο εσωτερικός κόσμος του ανθρώπου. Και το ίδιο χαοτικό το μυαλό του. Γι' αυτό, το σπίτι στη μέση του δάσους μπορεί να είναι κ το ζαχαρωτό σπίτι μίας κανιβάλου μάγισσας. Δλδ καμιά φορά το δάσος και το πυκνό σκοτάδι του ίσως να είναι πολύ πιο αθώο από το σπιτάκι στο κέντρο του.έργο_μακέτο έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 14:16Δεν το είχα σκεφτεί κι ετσί. Το δάσος είναι μια αλληγορία για τον άγνωστο και ασκιαγράφητο εξωτερικό κόσμο του ανθρώπου. Το χρησιμοποίησα επειδή έχει ένα μεγάλο αριθμό ζώων και φυτών, τα οποία διαμορφώνουν ένα χαοτικό οικοσύστημα, όσο χαοτική και η πρωτογενής εμπειρία του ανθρώπου. Το σπίτι κατά μεσής του δάσους συμβολίζει το μυαλό του ανθρώπου. Ζεστό και φιλόξενο, εγκλωβισμένο όμως μέσα σ'αυτό το δάσος.neon imposter έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 13:54Ωραίο κατατοπιστικό κείμενο.
Ωραία και η χρήση του δάσους που είναι ένα σύμβολο το οποίο μπορεί να έχει άπειρες χρήσεις, από το Ξέφωτο του Δάντη ως το Forest των Cure, και το οποίο υπό μία έννοια οδηγεί στην πρωταρχική εκπεσούσα ανθρώπινη κατάσταση.
Κατά τ' άλλα, πάντα μου άρεσε η φράση του Pound, "aram nemus vult" , το άλσος θέλει τον βωμό του, που αναφέρει στα Cantos. Τότε ίσως γίνει ζεστό το δάσος.
Στην περίπτωση των ανθρώπων με αδιάγνωστη σχιζοφρένεια η με κάποια αυτοκαταστροφική διαταραχή θα μπορούσε να ισχύει.
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
-
- Δημοσιεύσεις: 2826
- Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
- Phorum.gr user: neon imposter
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Να σου πω την αλήθεια περισσότερο τους απολύτως λογικούς φοβάμαι. Όπως έλεγε π.χ. και ο Τσέστερτον αναφερόμενος στη Γαλλική Επανάσταση, οι Γάλλοι είναι αρκετά επίφοβοι επειδή το τραβάνε πάντα ως τα άκρα (η φράση jusqu'au-boutiste σε αυτούς συναντάται, ο "τραβών ως τα άκρα" τεσπά).
Ο Ροβεσπιέρος, κάπου είχα διαβάσει, έκανε τα πάντα στο όνομα της Λογικής
Ο Ροβεσπιέρος, κάπου είχα διαβάσει, έκανε τα πάντα στο όνομα της Λογικής
- έργο_μακέτο
- Δημοσιεύσεις: 4354
- Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
- Phorum.gr user: έργο μακέτο
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Η λογική από μόνη της είναι μια δευτερογενής ψυχική δύναμη. Έχει εργαλειακό ρόλο στην οργάνωση της ψυχικής ζωής. Συνεπώς, όταν η λογική δρα ως κανίβαλος εις βάρος των συναισθημάτων και των αξιών του ανθρώπου αυτού η άλλων κάποια διαστροφή υπάρχει πιο κάτω.neon imposter έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 14:43Να σου πω την αλήθεια περισσότερο τους απολύτως λογικούς φοβάμαι. Όπως έλεγε π.χ. και ο Τσέστερτον αναφερόμενος στη Γαλλική Επανάσταση, οι Γάλλοι είναι αρκετά επίφοβοι επειδή το τραβάνε πάντα ως τα άκρα (η φράση jusqu'au-boutiste σε αυτούς συναντάται, ο "τραβών ως τα άκρα" τεσπά).
Ο Ροβεσπιέρος, κάπου είχα διαβάσει, έκανε τα πάντα στο όνομα της Λογικής
Ας δούμε για παράδειγμα το αρχέτυπο του διεστραμμένου επιστήμονα που βρίσκεται όλη μέρα σε ένα υπόγειο εργαστήριο και δοκιμάζει δηλητηριώδη υγρά γελώντας σατανικά κάθε φορά που λαμβάνει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Κάτι σαν ένας Δρακουμέλ που θέλει να εξολοθρεύσει τα απανταχού στρουμφάκια. Κάποια διαστροφή υπάρχει στον ψυχισμό αυτού του ανθρώπου. Δεν πολύ ρεαλιστικό αυτό το αρχέτυπο αλλά αποτελεί δείγμα για το πόσο καταστροφικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι νοητικές δυνατότητες ενός ανθρώπου.
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
-
- Δημοσιεύσεις: 2826
- Εγγραφή: 05 Αύγ 2022, 11:16
- Phorum.gr user: neon imposter
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Πολύ σωστά. Για να συμπληρώσω, θυμήθηκα τη φράση Mettre la charrue avant les boeufs - βάζουμε το άροτρο μπροστά από τα βόδια, και για να τη χρησιμοποιήσω ως βάση για μία εικόνα, η λογική είναι το άροτρο, τα βόδια εμείς (κανένα pun intended), ο επιστήμονας ο όνος (pun intended) που μπαίνει μπροστά από το άροτρο πλήρης έπαρσης για να καθοδηγήσει τα ζώα που έχει βάλει από πίσω.έργο_μακέτο έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 14:55Η λογική από μόνη της είναι μια δευτερογενής ψυχική δύναμη. Έχει εργαλειακό ρόλο στην οργάνωση της ψυχικής ζωής. Συνεπώς, όταν η λογική δρα ως κανίβαλος εις βάρος των συναισθημάτων και των αξιών του ανθρώπου αυτού η άλλων κάποια διαστροφή υπάρχει πιο κάτω.neon imposter έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 14:43Να σου πω την αλήθεια περισσότερο τους απολύτως λογικούς φοβάμαι. Όπως έλεγε π.χ. και ο Τσέστερτον αναφερόμενος στη Γαλλική Επανάσταση, οι Γάλλοι είναι αρκετά επίφοβοι επειδή το τραβάνε πάντα ως τα άκρα (η φράση jusqu'au-boutiste σε αυτούς συναντάται, ο "τραβών ως τα άκρα" τεσπά).
Ο Ροβεσπιέρος, κάπου είχα διαβάσει, έκανε τα πάντα στο όνομα της Λογικής
Ας δούμε για παράδειγμα το αρχέτυπο του διεστραμμένου επιστήμονα που βρίσκεται όλη μέρα σε ένα υπόγειο εργαστήριο και δοκιμάζει δηλητηριώδη υγρά γελώντας σατανικά κάθε φορά που λαμβάνει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Κάτι σαν ένας Δρακουμέλ που θέλει να εξολοθρεύσει τα απανταχού στρουμφάκια. Κάποια διαστροφή υπάρχει στον ψυχισμό αυτού του ανθρώπου. Δεν πολύ ρεαλιστικό αυτό το αρχέτυπο αλλά αποτελεί δείγμα για το πόσο καταστροφικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι νοητικές δυνατότητες ενός ανθρώπου.
Είναι γοητευτική η εικόνα ενός αυτιστικού επιστήμονα κλεισμένου στον γυάλινο πύργο του, αλλά είναι το ίδιο επικίνδυνη με εκείνη του ζώου που είναι πιο ίσου από τα υπόλοιπα.
Η φάρμα αυτή είναι γεμάτη μιζέρια
- ksk
- Δημοσιεύσεις: 10302
- Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
- Phorum.gr user: ksk
- Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Ο τίτλος νηματοθετη μου είναι παραπλανητικός...neon imposter έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 10:40Με αφορμή τη συζήτηση περί Σωκράτους και των γνώσεων που είχε, δεν είχε, απέκτησε, δεν είχε νόημα να αποκτήσει κλπ. παραθέτω το νήμα αυτού του τύπου για το Μπουβάρ και Πεκυσέ του Φλωμπέρ, βιβλίο που πραγματεύεται τη ματαιότητα της απόκτησης γνώσεων και το οποίο έμεινε ανολοκλήρωτο, κάπως ειρωνικά θα έλεγε κανείς
Το Μπουβάρ και Πεκυσέ κυκλοφορεί στην Ελληνική, βλέπω, από Πόλις και Ηριδανό - το είχα διαβάσει από Ηριδανό.
Μου είχε μείνει η σκηνή που προσπάθησαν να κάνουν medium μια γραία και την έκαναν τελικά αλκοολική.
Ωραίο ανάγνωσμα
Το θέμα σου τελικά πραγματεύεται την ματαιότητα ‘η το πεπερασμενο της ανθρώπινης γνώσης;
Υ.Γ Υπάρχει περίπτωση να γίνει κάποιος διαμέσο χωρίς να έχει το χάρισμα;
Δλδ είναι επίκτητο;
Παρατηρητής...
- ksk
- Δημοσιεύσεις: 10302
- Εγγραφή: 15 Απρ 2018, 12:10
- Phorum.gr user: ksk
- Τοποθεσία: Στην ομορφοτερη χωρα του κοσμου, στην Ελλαδα μας
Re: Περί του πεπερασμένου των ανθρωπίνων γνώσεων κλπ.
Οκ...ιερά νουσος...δλδ επιληψία...μάλιστα πες την έτσι λοιπόν και αφήστε την Ιερά Νουσο ήσυχη.neon imposter έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 13:28Εντύπωση μου έκανε που γράφει (νομίζω αυτός το γράφει στο νήμα του) ότι ο Φλωμπέρ διάβασε πάρα πολύ, σε όλα τα πεδία που καλύπτουν οι έρευνες των δύο δακτυλογράφων (typists λέει απ ό,τι θυμάμαι), για να γράψει το μυθιστόρημα.Stalker έγραψε: ↑27 Σεπ 2022, 11:44Τέτοιες αναζητήσεις φαίνεται να αρμόζουν περισσότερο σε εποχές που η επιστημονική μέθοδος ήταν σε πιο εμβρυακό στάδιο, με την έλλειψη τεχνολογικών μέσων να αφήνει πολύ περισσότερο χώρο για φιλοσοφική διείσδυση.
Θα είχε ενδιαφέρον να σημειωνόταν τι είδους αντιφάσεις εντόπιζαν οι πρωταγωνιστές στα πεδία που έμπλεκαν, μήπως ξεδιαλύνει μια ιδέα παραπάνω που το πήγαινε ο συγγραφέας σε σχέση με αυτά που σημειώνονται για την γνώση σαν θέμα αισθητικής και τον ρόλο των υποτιθέμενων εγγενών τάσεων.
Χμ
Ok, τι και πόσο διάβασε είναι ένα ζήτημα. Π.χ., αν το έγραφε το 2000, θα εντρυφούσε στην πυρηνική φυσική π.χ.; Το βρίσκω λίγο δύσκολο.
Δεχόμαστε ότι διάβασε - το μυθιστόρημα γράφεται το 1881 - τη χρονιά εκείνη πεθαίνει ο Ντοστογιέφσκι.
Για τον Ντοστογιέφσκι γνωρίζουμε ότι έγραφε τα μυθιστορήματα σε συνέχειες, κ δημοσιεύονται σε εφημερίδες κλπ (αυτός είναι ο τρόπος που έγραφαν αρκετοί εκείνοι την εποχή). Δλδ δεν είχε καν τον χρόνο για proofreading. Ο Ντοστογιέφσκι διάβαζε εφημερίδες κυρίως και σημείωνε τα άρθρα που τον ενδιέφεραν. Δεν νομίζω να εντρυφούσε - προτιμούσε το Μπάντεν Μπάντεν και το καζίνο.
Θέλω να πω, αυτό το erudition που προβάλλει για τον Φλωμπέρ είναι λίγο... too much. Βέβαια, ο Ντοστογιέφσκι ήταν μεγαλοφυία, και touched by the hand of God, είχε και την ιερά νόσο.
Θα μπορούσε να πει - αφού διάβασε ο Φλωμπέρ αρκετά και βλέποντας τη ματαιότητα των ανθρωπίνων εγχειρημάτων αποφάσισε να τα σατιρίσει.
Δλδ το διάβασμα πάνω σε διάφορα πεδία επιστημονικής γνώσης ήταν η αφορμή για να σατιρίσει την ανθρώπινη προσπάθεια - όχι η απόφαση του να σατιρίσει την ανθρώπινη προσπάθεια η αφορμή για να διαβάσει πάνω στα διάφορα πεδία.
Παρατηρητής...
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση ΖΗΤΉΜΑΤΑ (ανθρωπίνων κλπ ) ΔΙΚΑΙΩΜΆΤΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΨΉΦΙΣΜΑΤΑ ..
από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 19 Ιαν 2024, 15:44 » σε Κοινωνικά θέματα - 7 Απαντήσεις
- 117 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06
19 Ιαν 2024, 18:56
-
-
- 0 Απαντήσεις
- 231 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Sandstorm
12 Οκτ 2022, 14:15
-
-
Νέα δημοσίευση Ἀνθρώπινα Δικαιώματα κατὰ Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων.
από tanipteros » 29 Ιαν 2024, 19:40 » σε Διεθνής πολιτική - 0 Απαντήσεις
- 61 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από tanipteros
29 Ιαν 2024, 19:40
-
-
-
Νέα δημοσίευση Καταδίκη Συριζα απο το Ευρωπαικο Δικαστηριο Ανθρωπινων Δικαιωματων
από talaipwros » 14 Μαρ 2023, 12:22 » σε Εσωτερική Πολιτική - 8 Απαντήσεις
- 352 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ίακχος
14 Μαρ 2023, 15:39
-