Σελίδα 1 από 2

Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 07 Ιουν 2023, 13:36
από Sol
«Η πλειοψηφία του κόσμου κατανοεί την πολιτική απλώς και μόνο εντελώς σαν κάτι τι το αστικό. Περιορίζουν την πολιτική εντελώς εμπειρικά σε δολοπλοκίες, μάχες για την εξουσία, καριεριστικές μηχανορραφίες για υπουργικές καρέκλες, διαφθορά, εκλογική απάτη, αγορά ψήφων, μια μέθοδο αξιότιμων πολιτικών στις εκλογικές μάχες.»

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2023, 08:28
από Sol

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 17 Ιουν 2023, 08:29
από panos291
Παλι οι ίδιες μαλακιες?

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 11 Αύγ 2023, 23:27
από Sol

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 12 Αύγ 2023, 00:00
από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Sol έγραψε:
11 Αύγ 2023, 23:27
πίπες για χαζούς

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 12 Αύγ 2023, 00:08
από Sol
Ειδικά από τον μπρεχτ

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 12 Αύγ 2023, 00:24
από ΑΛΟΓΟΜΟΥΡΗΣ
Sol έγραψε:
12 Αύγ 2023, 00:08
Ειδικά από τον μπρεχτ
Ναι, αυτό το quote (αν είναι αληθινό) είναι μια παπαριά την οποία ακούει ο βλάκας και εντυπωσιάζεται. επικυρώνεται και από την αυθεντία του Μπρεχτ... η ουσία όμως είναι ότι είναι μια ανούσια παπαριά

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 12 Αύγ 2023, 01:38
από Scouser
Sol έγραψε:
11 Αύγ 2023, 23:27
Περισσότερη συμμετοχή στα κοινά από των Ελ στα '80s δεν θα βρεις ούτε στην αρχαία Αθήνα. Και τι έγινε;

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 15 Αύγ 2023, 00:19
από paul25
Scouser έγραψε:
12 Αύγ 2023, 01:38
Sol έγραψε:
11 Αύγ 2023, 23:27
Περισσότερη συμμετοχή στα κοινά από των Ελ στα '80s δεν θα βρεις ούτε στην αρχαία Αθήνα. Και τι έγινε;
Για συμμετοχή μιλάμε, τότε δεν υπήρχε συμμετοχη, μόνο οπαδισμος.

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 15 Αύγ 2023, 12:59
από Scouser
paul25 έγραψε:
15 Αύγ 2023, 00:19
Scouser έγραψε:
12 Αύγ 2023, 01:38
Sol έγραψε:
11 Αύγ 2023, 23:27
Περισσότερη συμμετοχή στα κοινά από των Ελ στα '80s δεν θα βρεις ούτε στην αρχαία Αθήνα. Και τι έγινε;
Για συμμετοχή μιλάμε, τότε δεν υπήρχε συμμετοχη, μόνο οπαδισμος.
Εσύ το λες αυτό, κρίνοντας μάλιστα εκ των υστέρων. Δεν αντιλαμβάνομαι πώς αντιλαμβάνεστε μερικοί τη συμμετοχή στα κοινά στην πράξη, νομίζετε ότι γίνεται όπως την περιγράφει ο Πλάτωνας στην Πολιτεία του; Μεγαλύτερη συμμετοχή στα κοινά (πραγματικών ανθρώπων, όχι high elves) από τα '80s δεν θα βρεις ποτέ στην ελληνική ιστορία. Όχι μόνο του σύγχρονου ελληνικού κράτους, γενικότερα. Και που οδήγησε τελικά; Στη χρεωκοπία, τα μνημόνια, τον παρτακισμό και την κοινωνική εξαχρείωση.

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 15 Αύγ 2023, 13:02
από Dwarven Blacksmith
Ο πολυκομματισμός κατευθύνει τα πράγματα όπου "χρειάζεται" ανεξαρτήτως βαθμού συμμετοχής, γι αυτό είναι η τέλεια μορφή πολιτεύματος στον καπιταλισμό, ανώτερη από τη δικτατορία και το φασισμό.
Ο πολυκομματισμός και η δημοκρατία είναι έννοιες ασυμβίβαστες.

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 15 Αύγ 2023, 14:17
από paul25
Scouser έγραψε:
15 Αύγ 2023, 12:59
paul25 έγραψε:
15 Αύγ 2023, 00:19
Scouser έγραψε:
12 Αύγ 2023, 01:38

Περισσότερη συμμετοχή στα κοινά από των Ελ στα '80s δεν θα βρεις ούτε στην αρχαία Αθήνα. Και τι έγινε;
Για συμμετοχή μιλάμε, τότε δεν υπήρχε συμμετοχη, μόνο οπαδισμος.
Εσύ το λες αυτό, κρίνοντας μάλιστα εκ των υστέρων. Δεν αντιλαμβάνομαι πώς αντιλαμβάνεστε μερικοί τη συμμετοχή στα κοινά στην πράξη, νομίζετε ότι γίνεται όπως την περιγράφει ο Πλάτωνας στην Πολιτεία του; Μεγαλύτερη συμμετοχή στα κοινά (πραγματικών ανθρώπων, όχι high elves) από τα '80s δεν θα βρεις ποτέ στην ελληνική ιστορία. Όχι μόνο του σύγχρονου ελληνικού κράτους, γενικότερα. Και που οδήγησε τελικά; Στη χρεωκοπία, τα μνημόνια, τον παρτακισμό και την κοινωνική εξαχρείωση.
Ε ναι! Περίπου τύπου αρχαίας Ελλάδας εννοουμε, δηλαδή ουσιαστικής Δημοκρατίας. Το υποκείμενο πολιτικό ον παράγει πολιτική, δεν την ακολουθεί. Ένας οπαδός πολιτικης μπορεί να συμμετέχει σε όλες τις πολιτικες εκδηλώσεις να δίνει το παρον, αλλά δεν την οργανώνει, δεν την οριοθετεί, το αφήνει σε άλλους αυτο. Είναι μια συμμετοχή σε μια πολιτική οργανωμένη από τα πάνω προς τα κάτω και όχι το ανάποδο.

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 15 Αύγ 2023, 14:38
από Scouser
paul25 έγραψε:
15 Αύγ 2023, 14:17
Scouser έγραψε:
15 Αύγ 2023, 12:59
paul25 έγραψε:
15 Αύγ 2023, 00:19


Για συμμετοχή μιλάμε, τότε δεν υπήρχε συμμετοχη, μόνο οπαδισμος.
Εσύ το λες αυτό, κρίνοντας μάλιστα εκ των υστέρων. Δεν αντιλαμβάνομαι πώς αντιλαμβάνεστε μερικοί τη συμμετοχή στα κοινά στην πράξη, νομίζετε ότι γίνεται όπως την περιγράφει ο Πλάτωνας στην Πολιτεία του; Μεγαλύτερη συμμετοχή στα κοινά (πραγματικών ανθρώπων, όχι high elves) από τα '80s δεν θα βρεις ποτέ στην ελληνική ιστορία. Όχι μόνο του σύγχρονου ελληνικού κράτους, γενικότερα. Και που οδήγησε τελικά; Στη χρεωκοπία, τα μνημόνια, τον παρτακισμό και την κοινωνική εξαχρείωση.
Ε ναι! Περίπου τύπου αρχαίας Ελλάδας εννοουμε, δηλαδή ουσιαστικής Δημοκρατίας. Το υποκείμενο πολιτικό ον παράγει πολιτική, δεν την ακολουθεί. Ένας οπαδός πολιτικης μπορεί να συμμετέχει σε όλες τις πολιτικες εκδηλώσεις να δίνει το παρον, αλλά δεν την οργανώνει, δεν την οριοθετεί, το αφήνει σε άλλους αυτο. Είναι μια συμμετοχή σε μια πολιτική οργανωμένη από τα πάνω προς τα κάτω και όχι το ανάποδο.
Η αρχαία ελληνική δημοκρατία πάντως χρεωκόπησε, γιατί οι δημαγωγοί έκαναν στην ουσία ότι ήθελαν, παρασύροντας τον κόσμο. Αυτοί που εξόρισαν τον Αριστείδη και τον Θεμιστοκλή, αυτοί που θανάτωσαν τον Σωκράτη, αυτοί αποφάσισαν την εκστρατεία στη Σικελία ή τη θανάτωση των 10 στρατητών μετά τη ναυμαχία στις Αργινούσες, ενεργοί πολίτες ήταν.

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 15 Αύγ 2023, 15:40
από Rakomelofronas
- Ο επηρεασμός ή έλεγχος του κράτους
- Η ειρηνική επίλυση συγκρούσεων
- Η διαχείριση των δημόσιων πραγμάτων
- Η διαδικασία κατανομής και άσκησης ισχύος

Η πολιτική είναι η μόνη κοινωνική διαδικασία εκτός των στενά οικονομικών (παραγωγή, διανομή, κατανάλωση) που η Αριστερά αναγνωρίζει. Όλοι οι άλλοι θεσμοί και πτυχές της ζωής μας (επιστήμη - τεχνολογία, θρησκεία, τέχνη, Δίκαιο κτλ) θεωρούνται εργαλεία προς χρήση κατά το δοκούν.

Re: Μορφές κοινωνικής συνείδησης VΙ: Πολιτική

Δημοσιεύτηκε: 15 Αύγ 2023, 19:53
από paul25
Scouser έγραψε:
15 Αύγ 2023, 14:38
paul25 έγραψε:
15 Αύγ 2023, 14:17
Scouser έγραψε:
15 Αύγ 2023, 12:59

Εσύ το λες αυτό, κρίνοντας μάλιστα εκ των υστέρων. Δεν αντιλαμβάνομαι πώς αντιλαμβάνεστε μερικοί τη συμμετοχή στα κοινά στην πράξη, νομίζετε ότι γίνεται όπως την περιγράφει ο Πλάτωνας στην Πολιτεία του; Μεγαλύτερη συμμετοχή στα κοινά (πραγματικών ανθρώπων, όχι high elves) από τα '80s δεν θα βρεις ποτέ στην ελληνική ιστορία. Όχι μόνο του σύγχρονου ελληνικού κράτους, γενικότερα. Και που οδήγησε τελικά; Στη χρεωκοπία, τα μνημόνια, τον παρτακισμό και την κοινωνική εξαχρείωση.
Ε ναι! Περίπου τύπου αρχαίας Ελλάδας εννοουμε, δηλαδή ουσιαστικής Δημοκρατίας. Το υποκείμενο πολιτικό ον παράγει πολιτική, δεν την ακολουθεί. Ένας οπαδός πολιτικης μπορεί να συμμετέχει σε όλες τις πολιτικες εκδηλώσεις να δίνει το παρον, αλλά δεν την οργανώνει, δεν την οριοθετεί, το αφήνει σε άλλους αυτο. Είναι μια συμμετοχή σε μια πολιτική οργανωμένη από τα πάνω προς τα κάτω και όχι το ανάποδο.
Η αρχαία ελληνική δημοκρατία πάντως χρεωκόπησε, γιατί οι δημαγωγοί έκαναν στην ουσία ότι ήθελαν, παρασύροντας τον κόσμο. Αυτοί που εξόρισαν τον Αριστείδη και τον Θεμιστοκλή, αυτοί που θανάτωσαν τον Σωκράτη, αυτοί αποφάσισαν την εκστρατεία στη Σικελία ή τη θανάτωση των 10 στρατητών μετά τη ναυμαχία στις Αργινούσες, ενεργοί πολίτες ήταν.
Το αν θα είναι επιτυχής η όχι κρινόμενη από τα αποτελέσματα της μια Δημοκρατία σε λειτουργία είναι άλλο θέμα για το οποίο δεν μπορούμε να αποφανθούμε κατά πόσο μπορεί να οφείλεται στην συμμετοχή των πολιτών η όχι. Τα συστήματα αυτά δεν είναι πλήρως ορατά και πόσο μάλλον όταν έχουν εφαρμοστεί τόσο λίγο στην ανθρώπινη ιστορία. Άσχετα λοιπόν από την πορεία που προσδίδει μια ουσιαστική συμμετοχή, το ζητούμενο παραμένει, η επίτευξη πληρέστερης και ουσιαστικότερης συμμετοχής των πολιτών και ο τρόπος με τον οποίο θα επιτευχθεί.