Έχω πολλά υπ' όψιν αλλά επειδή δεν είμαι σε φάση αναλύσεων, βάλε στην θέση των "απάτριδων" τους αντιεθνικιστές και ίσως ξεμπουκώσεις.Αχθος Αρουρης έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 16:15δεν παει το μυαλο μου καπου για τους απατριδες ......ΓΑΛΗ έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 13:30Και οι "απάτριδες" με την καλή διεθνιστική έννοια , στην εσπερία καταρτίσθηκαν, μορφώθηκαν και ανδρώθηκαν.Αχθος Αρουρης έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 01:10το εχω ξαναπει .........
πνευματικοι κληρονομοι της κληρονομιας που
αφησαν οι αρχαιοι, ειναι οι δυτικοι .......
εμεις κληρονομησαμε το φιλεριδον,
τους εμφυλιους πολεμους, την φιλοπρωτεια ...
.... με μια λεξη κληρονομησαμε την κολαση .......
με φωτεινες εξαιρεσεις......παπαγιωργης,
καπετανακης, συκουτρης, γεωργουλης .........
αλλα κι αυτοι ειχαν καταρτισθει, μορφωθει
και ανδρωθει που αλλου ....εκει στην εσπερια ...
οπου και οι κληρονομοι .............
...................................
......... μπουκωσε για σημερα.....
εχεις υπ'οψιν κατι ; .........
Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Το θέμα είναι τι θα γίνει με τους αντιορθολογιστες του σήμερα.
Ζούμε σε μια οικονομία.
- tanipteros
- Δημοσιεύσεις: 8574
- Εγγραφή: 07 Μάιος 2018, 15:39
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
για ποια ηθική μιλάμε ? Των φιλοσόφων ή της πόλης ?
Η πόλη είχε τις ιερόδουλες και κάθε καλοκαίρι πόλεμο
Η πόλη είχε τις ιερόδουλες και κάθε καλοκαίρι πόλεμο
δεν βγαίνουνε...δεν βγαίνουνε, τα δόλια τα κατσίκια μας...
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
και μεις θα παλαβωσουμε..με όλα μας τα δίκια μας...!!!
- Αχθος Αρουρης
- Δημοσιεύσεις: 1071
- Εγγραφή: 02 Ιουν 2022, 21:27
- Phorum.gr user: Αχθος Αρουρης
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
υποπτοι αντιεθνικισμου .... υποψιαζομαι αριστερουχους .....ΓΑΛΗ έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 16:22Έχω πολλά υπ' όψιν αλλά επειδή δεν είμαι σε φάση αναλύσεων, βάλε στην θέση των "απάτριδων" τους αντιεθνικιστές και ίσως ξεμπουκώσεις.Αχθος Αρουρης έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 16:15δεν παει το μυαλο μου καπου για τους απατριδες ......
......... μπουκωσε για σημερα.....
εχεις υπ'οψιν κατι ; .........
......... λεκατσας ;; ενας αλλος ζωντανος που τον
φοβουνται για την αρχαιογνωσια του ;; πως τον λενε .....
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Άσ' το. Ο Λεκατσάς στην τελική ήταν αρχαιογνώστης.Αχθος Αρουρης έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 16:45υποπτοι αντιεθνικισμου .... υποψιαζομαι αριστερουχους .....ΓΑΛΗ έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 16:22Έχω πολλά υπ' όψιν αλλά επειδή δεν είμαι σε φάση αναλύσεων, βάλε στην θέση των "απάτριδων" τους αντιεθνικιστές και ίσως ξεμπουκώσεις.Αχθος Αρουρης έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 16:15
δεν παει το μυαλο μου καπου για τους απατριδες ......
......... μπουκωσε για σημερα.....
εχεις υπ'οψιν κατι ; .........
......... λεκατσας ;; ενας αλλος ζωντανος που τον
φοβουνται για την αρχαιογνωσια του ;; πως τον λενε .....
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.
- Αχθος Αρουρης
- Δημοσιεύσεις: 1071
- Εγγραφή: 02 Ιουν 2022, 21:27
- Phorum.gr user: Αχθος Αρουρης
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
εγω τ' αφηνω ...... αυτο δεν μ' αφηνει .....ΓΑΛΗ έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 16:47Άσ' το. Ο Λεκατσάς στην τελική ήταν αρχαιογνώστης.Αχθος Αρουρης έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 16:45υποπτοι αντιεθνικισμου .... υποψιαζομαι αριστερουχους .....
......... λεκατσας ;; ενας αλλος ζωντανος που τον
φοβουνται για την αρχαιογνωσια του ;; πως τον λενε .....
θα το πεταξω απο το μπαλκονι εξω
στο δρομο ..... να ησυχασω .....
... το θελει κανενας αλλος εδω μεσα ; ......
καλο απογεμα ....... και καλες ......... συνθεσεις ...
- Αχθος Αρουρης
- Δημοσιεύσεις: 1071
- Εγγραφή: 02 Ιουν 2022, 21:27
- Phorum.gr user: Αχθος Αρουρης
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
........ μα πως μπορω να σε ξεχασω .....taxalata xalasa έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 08:10φιλοπρωτεια = φιλοπρωτια;Αχθος Αρουρης έγραψε: ↑27 Δεκ 2023, 01:10το εχω ξαναπει .........
πνευματικοι κληρονομοι της κληρονομιας που
αφησαν οι αρχαιοι, ειναι οι δυτικοι .......
εμεις κληρονομησαμε το φιλεριδον,
τους εμφυλιους πολεμους, την φιλοπρωτεια ...
.... με μια λεξη κληρονομησαμε την κολαση .......
με φωτεινες εξαιρεσεις......παπαγιωργης,
καπετανακης, συκουτρης, γεωργουλης .........
αλλα κι αυτοι ειχαν καταρτισθει, μορφωθει
και ανδρωθει που αλλου ....εκει στην εσπερια ...
οπου και οι κληρονομοι .............
...................................
με φωτεινες εξαιρεσεις....
με ξέχασες...
στη λιστα αυτη μνημονευω μονο αυτους
που εχουν απελευθερωθει απο τα γη.ι.να
και φθαρτα .....
φιλοπρωτεια .... εγω το ξερω με ει ...
αγαπη προς τα πρωτεια ....
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Ακόμα και στον Όμηρο τα πράγματα δεν είναι τόσο καθαρά όπως λες αλλά αν λάβουμε υπόψη τις διδασκαλίες των ορφικών, των πυθαγορείων, του Αναξαγόρα, του Παρμενίδη, του Εμπεδοκλή, μου φαίνεται το αντίθετο.έργο_μακέτο έγραψε: ↑07 Δεκ 2023, 19:18Αν πάρουμε ως παραδοχή ότι η βάση της ηθικής του αρχαίου ελληνικού κόσμου ήταν τα έπη του Ομήρου και τα ποιήματα του Ησίοδου συμπεραίνουμε ότι ο κόσμος για τους αρχαίους έλληνες ήταν μια συνεχής και αέναη αντιπαράθεση μεταξύ ανθρώπινων, φυσικών και υπερφυσικών παραγόντων. Οι όποιες αξίες υπήρχαν είχαν καθαρά εγωκεντρικό η ωφελιμιστικό χαρακτήρα (να ζήσω εγώ , η οικογένεια μου, η πόλη μου ) και δεν φαίνεται να υπήρχε ένα μεταφυσικό ιδεατό αξιών όπως στο χριστιανισμό ( αγάπη, καλοσύνη, εγκράτεια κλπ ). Ο ανθρωπότυπος που θεωρούταν ας πούμε ιδεατός ήταν αυτός που είχε ισχυρή θέληση και μπορούσε να την επιβάλλει με σωματική και ψυχική δύναμη, έξω από μοραλιστικά πλαίσια, κοινωνικές επιταγές, πρέπει και μη κλπ. Ο πιο δυνατός κέρδιζε, όχι ο πιο ηθικός.
Σήμερα, ακόμα κι αυτοί που μελετάνε ας πούμε τον αρχαίο ελληνικό κόσμο τον φιλτράρουν και ίσως τον παραμορφώνουν με την χριστιανική ηθική κοσμοθεωρία που ασυνεόδητα κουβαλάνε. Οι αρχαιολάτρες του καναπέ (youtube) με την ίδια ευκολία που αναφέρονται στην Ιλιάδα, κάνουν ηθικές κρίσεις για προβλήματα που παρατηρούν στο σύγχρονο κόσμο, λένε για παράδειγμα "που είναι η δικαιοσύνη" όταν ένας πολιτικός κλέβει χρήμα και δεν μπαίνει στη φυλακή, λες και η δικαιοσύνη είναι ένας μεταφυσικός νόμος που επιβάλλεται από μόνος του χωρίς να είναι αποτέλεσμα της βούλησης κάποιου ανθρώπου, ανθρώπων, η θεού. Ένας αρχαίος έλληνας δεν νομίζω ότι θα σκεφτόταν έτσι. Νομίζω ότι ή θα έλεγε να σηκωθούμε να τους γαμήσουμε (η εξοστρακίσουμε) ή να αποδεχτούμε ότι έτσι είναι ο κόσμος και να προσαρμοστούμε αναλόγως (βλέπε στωικούς). Δεν υπήρχε η Δικαιοσύνη ως αφηρημένη καθολική η πανανθρώπινη έννοια, πέρα κι έξω από τη βούληση προσωπικών παραγόντων .
Κατα μια εννοια, οι μαρξιστές είναι πιο κοντά στην αρχαιοελληνική ηθική διότι μιλάνε για σύγκρουση συμφερόντων (δυνάμεων όχι ηθικών χαρακτήρων) κι όχι για ιδεαλιστικούς αγώνες για την επικράτηση της δικαιοσύνης όπως οι ουτοπικοί αριστεροί.
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Αυτό που προφανώς δεν είναι αντιληπτό, είναι ότι η "αρχαιοελληνική ηθική" δεν ήταν μια σαφής/ενιαία προσέγγιση, ακριβώς επειδή υπήρχαν και διαφορετικές απόψεις περί "ηθικής" μεταξύ των φιλοσόφων, πόλεων-κρατών κλπτίποτα έγραψε: ↑31 Δεκ 2023, 13:44Ακόμα και στον Όμηρο τα πράγματα δεν είναι τόσο καθαρά όπως λες αλλά αν λάβουμε υπόψη τις διδασκαλίες των ορφικών, των πυθαγορείων, του Αναξαγόρα, του Παρμενίδη, του Εμπεδοκλή, μου φαίνεται το αντίθετο.έργο_μακέτο έγραψε: ↑07 Δεκ 2023, 19:18Αν πάρουμε ως παραδοχή ότι η βάση της ηθικής του αρχαίου ελληνικού κόσμου ήταν τα έπη του Ομήρου και τα ποιήματα του Ησίοδου συμπεραίνουμε ότι ο κόσμος για τους αρχαίους έλληνες ήταν μια συνεχής και αέναη αντιπαράθεση μεταξύ ανθρώπινων, φυσικών και υπερφυσικών παραγόντων. Οι όποιες αξίες υπήρχαν είχαν καθαρά εγωκεντρικό η ωφελιμιστικό χαρακτήρα (να ζήσω εγώ , η οικογένεια μου, η πόλη μου ) και δεν φαίνεται να υπήρχε ένα μεταφυσικό ιδεατό αξιών όπως στο χριστιανισμό ( αγάπη, καλοσύνη, εγκράτεια κλπ ). Ο ανθρωπότυπος που θεωρούταν ας πούμε ιδεατός ήταν αυτός που είχε ισχυρή θέληση και μπορούσε να την επιβάλλει με σωματική και ψυχική δύναμη, έξω από μοραλιστικά πλαίσια, κοινωνικές επιταγές, πρέπει και μη κλπ. Ο πιο δυνατός κέρδιζε, όχι ο πιο ηθικός.
Σήμερα, ακόμα κι αυτοί που μελετάνε ας πούμε τον αρχαίο ελληνικό κόσμο τον φιλτράρουν και ίσως τον παραμορφώνουν με την χριστιανική ηθική κοσμοθεωρία που ασυνεόδητα κουβαλάνε. Οι αρχαιολάτρες του καναπέ (youtube) με την ίδια ευκολία που αναφέρονται στην Ιλιάδα, κάνουν ηθικές κρίσεις για προβλήματα που παρατηρούν στο σύγχρονο κόσμο, λένε για παράδειγμα "που είναι η δικαιοσύνη" όταν ένας πολιτικός κλέβει χρήμα και δεν μπαίνει στη φυλακή, λες και η δικαιοσύνη είναι ένας μεταφυσικός νόμος που επιβάλλεται από μόνος του χωρίς να είναι αποτέλεσμα της βούλησης κάποιου ανθρώπου, ανθρώπων, η θεού. Ένας αρχαίος έλληνας δεν νομίζω ότι θα σκεφτόταν έτσι. Νομίζω ότι ή θα έλεγε να σηκωθούμε να τους γαμήσουμε (η εξοστρακίσουμε) ή να αποδεχτούμε ότι έτσι είναι ο κόσμος και να προσαρμοστούμε αναλόγως (βλέπε στωικούς). Δεν υπήρχε η Δικαιοσύνη ως αφηρημένη καθολική η πανανθρώπινη έννοια, πέρα κι έξω από τη βούληση προσωπικών παραγόντων .
Κατα μια εννοια, οι μαρξιστές είναι πιο κοντά στην αρχαιοελληνική ηθική διότι μιλάνε για σύγκρουση συμφερόντων (δυνάμεων όχι ηθικών χαρακτήρων) κι όχι για ιδεαλιστικούς αγώνες για την επικράτηση της δικαιοσύνης όπως οι ουτοπικοί αριστεροί.
Κατά τα άλλα, τα ομηρικά έπη δεν ήταν φιλοσοφικές προσεγγίσεις. Ήταν επική ηθογραφία, όπως και τα έπη άλλων πολιτισμών. Έτερον εκάτερον.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Με λίγα λόγια, εκτός από "αρχαιολάτρες του καναπέ" υπάρχουν και "χριστιανοκριτικοί του καναπέ".
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.
Re: Ηθική του αρχαίου ελληνικού κόσμου
Υπάρχει επίσης κάτι άλλο που νομίζω ότι δεν είναι αντιληπτό, ότι πολλές φορές μιλάμε για την σύγχρονη κοσμική κοινωνία σαν να ήταν χριστιανική κοινωνία, αλλά δεν είναι και υπέστη μεγάλη επιρροή από τον αρχαίο πολιτισμό και από άλλους πολιτισμούς και οργάνωσεις όπως τον ελευθεροτεκτονισμό.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑31 Δεκ 2023, 13:58Αυτό που προφανώς δεν είναι αντιληπτό, είναι ότι η "αρχαιοελληνική ηθική" δεν ήταν μια σαφής/ενιαία προσέγγιση, ακριβώς επειδή υπήρχαν και διαφορετικές απόψεις περί "ηθικής" μεταξύ των φιλοσόφων, πόλεων-κρατών κλπτίποτα έγραψε: ↑31 Δεκ 2023, 13:44Ακόμα και στον Όμηρο τα πράγματα δεν είναι τόσο καθαρά όπως λες αλλά αν λάβουμε υπόψη τις διδασκαλίες των ορφικών, των πυθαγορείων, του Αναξαγόρα, του Παρμενίδη, του Εμπεδοκλή, μου φαίνεται το αντίθετο.έργο_μακέτο έγραψε: ↑07 Δεκ 2023, 19:18Αν πάρουμε ως παραδοχή ότι η βάση της ηθικής του αρχαίου ελληνικού κόσμου ήταν τα έπη του Ομήρου και τα ποιήματα του Ησίοδου συμπεραίνουμε ότι ο κόσμος για τους αρχαίους έλληνες ήταν μια συνεχής και αέναη αντιπαράθεση μεταξύ ανθρώπινων, φυσικών και υπερφυσικών παραγόντων. Οι όποιες αξίες υπήρχαν είχαν καθαρά εγωκεντρικό η ωφελιμιστικό χαρακτήρα (να ζήσω εγώ , η οικογένεια μου, η πόλη μου ) και δεν φαίνεται να υπήρχε ένα μεταφυσικό ιδεατό αξιών όπως στο χριστιανισμό ( αγάπη, καλοσύνη, εγκράτεια κλπ ). Ο ανθρωπότυπος που θεωρούταν ας πούμε ιδεατός ήταν αυτός που είχε ισχυρή θέληση και μπορούσε να την επιβάλλει με σωματική και ψυχική δύναμη, έξω από μοραλιστικά πλαίσια, κοινωνικές επιταγές, πρέπει και μη κλπ. Ο πιο δυνατός κέρδιζε, όχι ο πιο ηθικός.
Σήμερα, ακόμα κι αυτοί που μελετάνε ας πούμε τον αρχαίο ελληνικό κόσμο τον φιλτράρουν και ίσως τον παραμορφώνουν με την χριστιανική ηθική κοσμοθεωρία που ασυνεόδητα κουβαλάνε. Οι αρχαιολάτρες του καναπέ (youtube) με την ίδια ευκολία που αναφέρονται στην Ιλιάδα, κάνουν ηθικές κρίσεις για προβλήματα που παρατηρούν στο σύγχρονο κόσμο, λένε για παράδειγμα "που είναι η δικαιοσύνη" όταν ένας πολιτικός κλέβει χρήμα και δεν μπαίνει στη φυλακή, λες και η δικαιοσύνη είναι ένας μεταφυσικός νόμος που επιβάλλεται από μόνος του χωρίς να είναι αποτέλεσμα της βούλησης κάποιου ανθρώπου, ανθρώπων, η θεού. Ένας αρχαίος έλληνας δεν νομίζω ότι θα σκεφτόταν έτσι. Νομίζω ότι ή θα έλεγε να σηκωθούμε να τους γαμήσουμε (η εξοστρακίσουμε) ή να αποδεχτούμε ότι έτσι είναι ο κόσμος και να προσαρμοστούμε αναλόγως (βλέπε στωικούς). Δεν υπήρχε η Δικαιοσύνη ως αφηρημένη καθολική η πανανθρώπινη έννοια, πέρα κι έξω από τη βούληση προσωπικών παραγόντων .
Κατα μια εννοια, οι μαρξιστές είναι πιο κοντά στην αρχαιοελληνική ηθική διότι μιλάνε για σύγκρουση συμφερόντων (δυνάμεων όχι ηθικών χαρακτήρων) κι όχι για ιδεαλιστικούς αγώνες για την επικράτηση της δικαιοσύνης όπως οι ουτοπικοί αριστεροί.
Κατά τα άλλα, τα ομηρικά έπη δεν ήταν φιλοσοφικές προσεγγίσεις. Ήταν επική ηθογραφία, όπως και τα έπη άλλων πολιτισμών. Έτερον εκάτερον.
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 73 Απαντήσεις
- 2812 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Naida
25 Φεβ 2023, 15:18
-
- 6 Απαντήσεις
- 511 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
30 Ιαν 2023, 14:36
-
- 10 Απαντήσεις
- 244 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Ληστοσυμμορίτης
10 Μαρ 2024, 13:21
-
- 7 Απαντήσεις
- 129 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ
18 Απρ 2024, 15:44