Επίκουρος ή Στωικοί ;
- έργο_μακέτο
- Δημοσιεύσεις: 4374
- Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
- Phorum.gr user: έργο μακέτο
Επίκουρος ή Στωικοί ;
Και τα δύο φιλοσοφικά ρεύματα τοποθετούν ως σκοπό του ανθρώπινου βίου την αταραξία, ωστόσο έχουν σημαντικές διαφορές, γνωσιολογικές, οντολογικές, κοσμολογικές, και βιοθεωρητικές.
Ποιό από τα δύο θεωρείτε πως αποτελεί καλύτερο φάρμακο για την ψυχή (όπως θα έλεγε ο Επίκουρος);
Ποιό από τα δύο θεωρείτε πως αποτελεί καλύτερο φάρμακο για την ψυχή (όπως θα έλεγε ο Επίκουρος);
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
Re: Επίκουρος ή Στωικοί ;
πολύ πρωί για να απαντήσω όπως θα ήθελα, θα επανέλθω
ωραίο κάψιμο
ωραίο κάψιμο
- Καραμελίτσα
- Δημοσιεύσεις: 9023
- Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35
Re: Επίκουρος ή Στωικοί ;
Στωικοί. Ο Επικουρισμός ως ηθική είναι μικρής εμβέλειας.
Οι συγχρονοι Επικούρειοι το 2015 θα κατέβαιναν σε διαδηλώσεις με κατσαρόλες να φωνάζουν μένουμε Ευρώπη, μέχρι εκεί φτάνει η αταραξία τους.
Παρεμπιμπτόντως, στους στωικούς η αταραξία δεν είναι σκοπός είναι παρενέργεια.
Οι συγχρονοι Επικούρειοι το 2015 θα κατέβαιναν σε διαδηλώσεις με κατσαρόλες να φωνάζουν μένουμε Ευρώπη, μέχρι εκεί φτάνει η αταραξία τους.
Παρεμπιμπτόντως, στους στωικούς η αταραξία δεν είναι σκοπός είναι παρενέργεια.
Z
- Ληστοσυμμορίτης
- Δημοσιεύσεις: 4233
- Εγγραφή: 17 Σεπ 2023, 17:16
Re: Επίκουρος ή Στωικοί ;
οι επίκουροι είναι ότι πιο κοντά στην σύγχρονη επιστήμη
Καπιταλισμός ένα σύστημα που σαπίζει
- έργο_μακέτο
- Δημοσιεύσεις: 4374
- Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
- Phorum.gr user: έργο μακέτο
Re: Επίκουρος ή Στωικοί ;
Ανέλυσέ το.Καραμελίτσα έγραψε: ↑28 Απρ 2024, 17:03Στωικοί. Ο Επικουρισμός ως ηθική είναι μικρής εμβέλειας.
Οι συγχρονοι Επικούρειοι το 2015 θα κατέβαιναν σε διαδηλώσεις με κατσαρόλες να φωνάζουν μένουμε Ευρώπη, μέχρι εκεί φτάνει η αταραξία τους.
Παρεμπιμπτόντως, στους στωικούς η αταραξία δεν είναι σκοπός είναι παρενέργεια.
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- Antipnevma
- Δημοσιεύσεις: 1532
- Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11
Re: Επίκουρος ή Στωικοί ;
Τίποτε από τα δύο. Στο ηθικό επίπεδο επιλέγουμε Κυρηναϊκούς αλλά σε γνωσιοθεωρητικά ζητήματα Πυρρωνικούς. Ο Κυρηναϊσμός προτείνει πιο γόνιμες και ρεαλιστικές απόψεις περί ηδονής σε σχέση με τον Επίκουρο ενώ ο Πυρρωνισμός είναι η μόνη αρχαία φιλοσοφία που μπορεί να συμβιβαστεί γνωσιοθεωρητικά με την προσέγγιση της σύγχρονης επιστήμης.
Ο Επικουρισμός και ο Στοϊκισμός προτείνουν κάποιες ορθές απόψεις σε επί μέρους ζητήματα αλλά στο σύνολό τους είναι σαθρά οικοδομήματα.
Ο Επικουρισμός και ο Στοϊκισμός προτείνουν κάποιες ορθές απόψεις σε επί μέρους ζητήματα αλλά στο σύνολό τους είναι σαθρά οικοδομήματα.
Re: Επίκουρος ή Στωικοί ;
Χμμ... Δεν ξέρω, είμαι επιφυλακτικός. Πάντως, ο Επίκουρος, ως φιλόσοφος, είναι παρεξηγημένος, κυρίως γιατί του έχουν αποδοθεί ιδέες που, όχι μόνο δεν εξέφρασε, αλλά απέρριψε (αθεΐα, προτροπή σε ακολασία κ.λπ.)
ποταμοῖς τοῖς αὐτοῖς ἐμβαίνομέν τε καὶ οὐκ ἐμβαίνομεν, εἶμέν τε καὶ οὐκ εἶμεν.
- Καραμελίτσα
- Δημοσιεύσεις: 9023
- Εγγραφή: 17 Σεπ 2020, 17:35
Re: Επίκουρος ή Στωικοί ;
Πόση εμβέλεια να έχει ένα ηθικό σύστημα που βασίζεται στο να μην αφήνεις τα άτομα μέσα σου να κάνουν άγριες κινήσεις και σε ταράζουν, που ακόμα και η φιλία φτάνει μέχρι το να μην προκαλεί ταραχή και δεν εμπεριέχει το "μοιράζομαι τον πόνο για να αντέξω"; Να μην πω για την απόσυρση από τα κοινά.έργο_μακέτο έγραψε: ↑28 Απρ 2024, 17:45Ανέλυσέ το.Καραμελίτσα έγραψε: ↑28 Απρ 2024, 17:03Στωικοί. Ο Επικουρισμός ως ηθική είναι μικρής εμβέλειας.
Οι συγχρονοι Επικούρειοι το 2015 θα κατέβαιναν σε διαδηλώσεις με κατσαρόλες να φωνάζουν μένουμε Ευρώπη, μέχρι εκεί φτάνει η αταραξία τους.
Παρεμπιμπτόντως, στους στωικούς η αταραξία δεν είναι σκοπός είναι παρενέργεια.
Ποιους αφορά; Απαραίτητα κάποιους που έχουν λύσει το βιοποριστικό τους, δεν παίζει αταραξία άμα πρέπει να δουλέψεις για να φας, δεν έχουν οικογένεια (ή την έχουν ψιλογραμμένη για να μην τους ταράζει), δε θέλουν έντονες σχέσεις, έχουν ελάχιστες φιλοδοξίες, και μηδενική κοινωνική δράση. Ούτε καν να φας μέχρι σκασμού το Πάσχα δεν είναι καλό. Είναι καλό για συνταξιούχους μπούμερ με μεγάλη συνταξη και προβλήματα υγείας.
Και στην Αθήνα, και στη Ρώμη, μια αντίστοιχη ομάδα ανθρώπω έλκυαν οι Επικούρειοι. Απλά εκεί αν ήσουν εισοδηματίας και ασχολούσουν με τα δημόσια με λάθος τρόπο, μπορεί να έχανες και κανά κεφάλι.
Z
Re: Επίκουρος ή Στωικοί ;
Τους κυνικούς γιατί τους άφησες έξω;έργο_μακέτο έγραψε: ↑27 Απρ 2024, 12:53Και τα δύο φιλοσοφικά ρεύματα τοποθετούν ως σκοπό του ανθρώπινου βίου την αταραξία, ωστόσο έχουν σημαντικές διαφορές, γνωσιολογικές, οντολογικές, κοσμολογικές, και βιοθεωρητικές.
Ποιό από τα δύο θεωρείτε πως αποτελεί καλύτερο φάρμακο για την ψυχή (όπως θα έλεγε ο Επίκουρος);
Μην ξεχνάς ότι ήταν οι κυνικοί και οι στωικοί που κυνηγήθηκαν από τους Ρωμαίους, αλλά άφησαν σχετικά απείραχτους τους επικούριους...
.
Bellum omnium contra omnes
Ου παντός πλειν εις Κόρινθον...
Ου παντός πλειν εις Κόρινθον...
-
- Δημοσιεύσεις: 1937
- Εγγραφή: 29 Μαρ 2023, 11:19
Re: Επίκουρος ή Στωικοί ;
Μαρεσει που γράφεις στον άλλον μην ξεχνάς για κάτι που δεν έγινε ποτεOANNHSEA έγραψε: ↑29 Απρ 2024, 22:00Τους κυνικούς γιατί τους άφησες έξω;έργο_μακέτο έγραψε: ↑27 Απρ 2024, 12:53Και τα δύο φιλοσοφικά ρεύματα τοποθετούν ως σκοπό του ανθρώπινου βίου την αταραξία, ωστόσο έχουν σημαντικές διαφορές, γνωσιολογικές, οντολογικές, κοσμολογικές, και βιοθεωρητικές.
Ποιό από τα δύο θεωρείτε πως αποτελεί καλύτερο φάρμακο για την ψυχή (όπως θα έλεγε ο Επίκουρος);
Μην ξεχνάς ότι ήταν οι κυνικοί και οι στωικοί που κυνηγήθηκαν από τους Ρωμαίους, αλλά άφησαν σχετικά απείραχτους τους επικούριους...
.
- έργο_μακέτο
- Δημοσιεύσεις: 4374
- Εγγραφή: 22 Σεπ 2021, 23:19
- Phorum.gr user: έργο μακέτο
Re: Επίκουρος ή Στωικοί ;
Νομίζω ότι απευθύνεται στο μέσο άνθρωπο που ζει μια καθημερινή ζωή γεματή πολλές αφορμές για να ταραχθεί. Οι κατηγορίες που περιγράφεις μπορούν να λύσουν το ζήτημα της αταραξίας και χωρίς τον επικουρισμό.Καραμελίτσα έγραψε: ↑29 Απρ 2024, 20:49Πόση εμβέλεια να έχει ένα ηθικό σύστημα που βασίζεται στο να μην αφήνεις τα άτομα μέσα σου να κάνουν άγριες κινήσεις και σε ταράζουν, που ακόμα και η φιλία φτάνει μέχρι το να μην προκαλεί ταραχή και δεν εμπεριέχει το "μοιράζομαι τον πόνο για να αντέξω"; Να μην πω για την απόσυρση από τα κοινά.έργο_μακέτο έγραψε: ↑28 Απρ 2024, 17:45Ανέλυσέ το.Καραμελίτσα έγραψε: ↑28 Απρ 2024, 17:03Στωικοί. Ο Επικουρισμός ως ηθική είναι μικρής εμβέλειας.
Οι συγχρονοι Επικούρειοι το 2015 θα κατέβαιναν σε διαδηλώσεις με κατσαρόλες να φωνάζουν μένουμε Ευρώπη, μέχρι εκεί φτάνει η αταραξία τους.
Παρεμπιμπτόντως, στους στωικούς η αταραξία δεν είναι σκοπός είναι παρενέργεια.
Ποιους αφορά; Απαραίτητα κάποιους που έχουν λύσει το βιοποριστικό τους, δεν παίζει αταραξία άμα πρέπει να δουλέψεις για να φας, δεν έχουν οικογένεια (ή την έχουν ψιλογραμμένη για να μην τους ταράζει), δε θέλουν έντονες σχέσεις, έχουν ελάχιστες φιλοδοξίες, και μηδενική κοινωνική δράση. Ούτε καν να φας μέχρι σκασμού το Πάσχα δεν είναι καλό. Είναι καλό για συνταξιούχους μπούμερ με μεγάλη συνταξη και προβλήματα υγείας.
Και στην Αθήνα, και στη Ρώμη, μια αντίστοιχη ομάδα ανθρώπω έλκυαν οι Επικούρειοι. Απλά εκεί αν ήσουν εισοδηματίας και ασχολούσουν με τα δημόσια με λάθος τρόπο, μπορεί να έχανες και κανά κεφάλι.
Επίσης, ο Επίκουρος στον Κήπο του δεχόταν γυναίκες και δούλους, πράγμα ασυνήθιστο για την εποχή. Κάτι Αριστοτέληδες από την άλλη, δεχόντουσαν μόνο την αργόσχολη πνευματική ελίτ (μουσοφραγκάτοι boomers της εποχής) και παρέδιδαν μαθήματα κατά παραγγελία σε βορειοελλαδίτικα αρχοντόπουλα.
- Have you been to Samos ?
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.
- Yes, I was one of the first.
- No, you have not been to Samos!
- Yes I have!
- Look, you are not here today to insult me.