τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Φιλοσοφικά ερωτήματα και σκέψεις.
Άβαταρ μέλους
Κουρκούας
Δημοσιεύσεις: 1410
Εγγραφή: 28 Ιαν 2019, 21:58
Phorum.gr user: Κουρκούας

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Κουρκούας » 19 Φεβ 2019, 11:02

Η "φιλοσοφία" με σύντομες φράσεις στις μέρες μας είναι μέρος του κλάδου που λέγεται διαφήμιση: πουλάς καλύτερα με ευκολομνημόνευτες ατάκες (και στην αρχαιότητα το αντίστοιχο ήταν μέρος εκπαίδευσης της ρητορικής.)

Αν η αρχαιοελληνική φιλοσοφία ήταν οι σύντομες ατάκες, τότε ο καλύτερος εκπρόσωπός της τη σήμερον ημέρα είναι ο μάστερ γιόντα.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 68605
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 19 Φεβ 2019, 11:12

Κουρκούας έγραψε:
19 Φεβ 2019, 11:02
Η "φιλοσοφία" με σύντομες φράσεις στις μέρες μας είναι μέρος του κλάδου που λέγεται διαφήμιση: πουλάς καλύτερα με ευκολομνημόνευτες ατάκες (και στην αρχαιότητα το αντίστοιχο ήταν μέρος εκπαίδευσης της ρητορικής.)

Αν η αρχαιοελληνική φιλοσοφία ήταν οι σύντομες ατάκες, τότε ο καλύτερος εκπρόσωπός της τη σήμερον ημέρα είναι ο μάστερ γιόντα.
Σαφώς δεν ήταν οι σύντομες ατάκες.

Και σαφέστερα δεν ήταν οι αβάσιμοι πλατειασμοί.
Δηλαδή αυτό που αναφέρει ο Καβάφης ως την ποικίλη δράση των στοχαστικών προσαρμογών στο 200π.Χ.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

ΑΙΝΕΙΑΝ06
Δημοσιεύσεις: 19092
Εγγραφή: 30 Σεπ 2018, 00:23

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 19 Φεβ 2019, 11:33

Μια φιλοσοφική σκέψη θέλει μακροσκελή ανάλυση κσι επιχειρηματολογια και αυτό δεν γίνεται με λακωνικό τροπο με σύντομες εκφράσεις οι οποίες θυμιζουν περισσότερο συνθήματα

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 68605
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 19 Φεβ 2019, 13:02

ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
19 Φεβ 2019, 11:33
Μια φιλοσοφική σκέψη θέλει μακροσκελή ανάλυση κσι επιχειρηματολογια και αυτό δεν γίνεται με λακωνικό τροπο με σύντομες εκφράσεις οι οποίες θυμιζουν περισσότερο συνθήματα
Είναι άλλο η σκέψη και άλλο η επιχειρηματολογία. Όπως επίσης είναι άλλο η επιχειρηματολογία σε έναν διάλογο μεταξύ δασκάλων και άλλο η επιχειρηματολογία που χρησιμοποιεί ένας δάσκαλος για να αναλύσει στους μαθητές το χ ή το ψ δεδομένο.

Χρησιμοποιώ το "δάσκαλος" και "μαθητής" σχηματικά και όχι ως δεδομένο κριτικής σκέψης.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 8928
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 19 Φεβ 2019, 17:54

ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
19 Φεβ 2019, 07:56
Ζαποτέκος έγραψε:
18 Φεβ 2019, 23:21
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
18 Φεβ 2019, 22:28


Οχι
Και οτι ανοησίες έλεγαν η έκαναν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι , δεν χρειάζεται να το παρουσιάζουμε εμείς σήμερα σαν απαύγασμα σοφίας ..
Ποιός σου είπε εσένα πως είσαι απόγονος των αρχαίων σοφών ; :smt005:
..ενω εσεις ..τους έχετε προγονους !! :smt005:
Συ είπας. :wink
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
19 Φεβ 2019, 08:01
Οσο για το λακωνιζειν των Λακεδαιμονίων , λόγω του οτι αυτοι ηταν ενα απέραντο στρατόπεδο , θυμίζει αυτό που λέγει ένας λοχίας στους φαντάρους "απεχθάνομαι τα πολλά λογια απο φακταρους !!"
Στρατιοτικοποιημενη κοινωνία με τα δεδομένα της εποχης τους και η φιλοσοφια τυς ηταν ανάλογη .
Αυτό που εννοείς ίσχυε μόνο για την τάξη των Ομοίων. :8)
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 8928
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 19 Φεβ 2019, 19:09

τὸ μὲν γάρ σιδηροῦν νόμισμα μικρὰν ἔχειν ἐποίησεν ἀπὸ πολλοῦ σταθμοῦ δύναμιν ὁ Λυκοῦργος, ὡς εἴρηται, τὸ δὲ τοῦ λόγου νόμισμα τοὐναντίον ἀπ᾽ εὐτελοῦς καὶ ὀλίγης λέξεως εἰς πολλὴν καὶ περιττὴν κατεσκεύασε διάνοιαν, τῇ πολλῇ σιωπῇ τοὺς παῖδας ἀποφθεγματικοὺς καὶ πεπαιδευμένους πρὸς τὰς ἀποκρίσεις μηχανώμενος, ὡς γάρ τὸ σπέρμα τῶν πρὸς τὰς συνουσίας ἀκολάστων ἄγονον ὡς τὰ πολλὰ καὶ ἄκαρπόν ἐστιν, οὕτως ἡ πρὸς τὸ λαλεῖν ἀκρασία κενὸν τὸν λόγον ποιεῖ καὶ ἀνόητον.

Όπως ειπώθηκε ο Λυκούργος έκανε ώστε το βαρύ σιδερένιο νόμισμα να έχει μικρή αξία. Aντίθετα όμως το νόμισμα του λόγου το έκανε έτσι ώστε απλές και λίγες λέξεις να περιέχουν πολλή διάνοια. Έτσι εκπαίδευσε τα παιδιά στις αποφθεγματικές αποκρίσεις. Γιατί όπως το σπέρμα των συνουσιαζομένων ακολάστων είναι άγονο και άκαρπο , έτσι και η ακράτεια στην ομιλία κάνει τον λόγο κενό και ανόητο.

http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ection%3D1

Γρηγόριος Θεολόγος σε επιστολή του προς τον Νικόβουλο :

Το Λακωνίζειν ου τουτο εστιν, όπερ οίει, ολίγας συλλαβάς γράφειν , αλλά περί πλείστων ολίγας...

Το Λακωνίζειν δεν είναι, όπως νομίζεις, να γράφεις λίγες συλλαβές, αλλά να γράφεις για πολλά λίγες. Έτσι και εγώ λέω βραχυλογώτατο τον Όμηρο ...
https://books.google.gr/books?id=IRIwf5 ... 82&f=false

Μετά την άλωση των Αθηνών o Λύσανδρος ειδοποιεί τους εφόρους : Αλώθηκε η Αθήνα. Και οι έφοροι ανταπάντησαν : Αρκεί το "αλώθηκε" . Αν και δεν έγιναν ακριβώς έτσι τα πράγματα. :D

Καίτοι Λακεδαιμονίων ἐστὶν ἀκοῦσαι λεγόντων ὡς Λύσανδρος μὲν ἔγραψε τοῖς ἐφόροις τάδε·
« Ἁἁλώκαντι ταὶ Ἀθᾶναι, »
Λυσάνδρῳ δ' ἀντέγραψαν οἱ ἔφοροι·
« Ἀρκεῖ τό γε ἑαλώκειν. »
Ἀλλ' εὐπρεπείας χάριν οὗτος ὁ λόγος πέπλασται. Τὸ δ' ἀληθινὸν δόγμα τῶν ἐφόρων οὕτως εἶχε·
« Τάδε τὰ τέλη τῶν Λακεδαιμονίων ἔγνω· καββαλόντες τὸν Πειραιᾶ καὶ τὰ μακρὰ σκέλη, καὶ ἐκβάντες ἐκ πασῶν τῶν πόλεων τὰν αὑτῶν γᾶν ἔχοντες, ταῦτά κα δρῶντες τὰν εἰράναν ἔχοιτε, αἰ χρήδοιτε, καὶ τοὺς φυγάδας ἀνέντες. Περὶ τᾶν ναῶν τῶ πλήθεος, ὁκοῖόν τί κα τηνεὶ δοκέῃ, ταῦτα ποιέετε. »


http://remacle.org/bloodwolf/historiens ... ndregr.htm

Μετά την τρομερή ήττα στην Κύζικο :

παρὰ δὲ Ἱπποκράτους τοῦ Μινδάρου ἐπιστολέως εἰς Λακεδαίμονα γράμματα πεμφθέντα ἑάλωσαν εἰς Ἀθήνας λέγοντα τάδε· Ἔρρει τὰ κᾶλα. Μίνδαρος ἀπεσσύα. πεινῶντι τὤνδρες. ἀπορίομες τί χρὴ δρᾶν.

Ο Ιπποκράτης, υπαρχηγός του Μινδάρου, έστειλε στη Λακεδαίμονα την ακόλουθη γραπτή αναφορά, που έπεσε στα χέρια των Αθηναίων: «Χάθηκαν τα πλοία. Μίνδαρος σκοτώθηκε. Πεινούν οι άντρες. Δεν ξέρουμε τί να κάνουμε».

http://www.greek-language.gr/digitalRes ... =32&page=1

Όταν ο Μέγας Αλέξανδρος ζήτησε από τις ελληνικές πόλεις να τον λατρεύουν ως θεό , οι Σπαρτιάτες είπαν σκωπτικά και λακωνικά : Αν ο Αλέξανδρος θέλει να είναι θεός, ας είναι.

Ἀλέξανδρος ὅτε ἐνίκησε Δαρεῖον καὶ τὴν Περσῶν ἀρχὴν κατεκτήσατο, μέγα ἐφ᾽ ἑαυτῷ φρονῶν καὶ ὑπὸ τῆς εὐτυχίας τῆς περιλαβούσης αὐτὸν τότε ἐκθεούμενος, ἐπέστειλε τοῖς Ἕλλησι θεὸν αὐτὸν ψηφίσασθαι. γελοίως γε. οὐ γὰρ ἅπερ οὖν ἐκ τῆς φύσεως οὐκ εἶχε, ταῦτα ἐκ τῶν ἀνθρώπων αἰτῶν ἐκεῖνος ἐκέρδαινεν. ἄλλοι μὲν οὖν ἄλλα ἐψηφίσαντο, Λακεδαιμόνιοι δὲ ἐκεῖνα ῾ἐπειδὴ Ἀλέξανδρος βούλεται θεὸς εἶναι, ἔστω θεόσ᾽, Λακωνικῶς τε ἅμα καὶ κατὰ τὸν ἐπιχώριόν σφισι τρόπον ἐλέγξαντες τὴν ἔμπληξιν οἱ Λακεδαιμόνιοι τοῦ Ἀλεξάνδρου.

http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... apter%3D19

Όταν ο Φίλιππος Β΄έγραψε στους Σπαρτιάτες "Εάν έρθω στην Λακωνική θα τα κάνω όλα άνω κάτω". Και αυτοί του ανταπάντησαν : "Εάν".

καὶ πάλιν γράψαντος αὐτοῖς τοῦ Φιλίππου ‘ἂν ἐμβάλω εἰς τὴν Λακωνικήν, ἀναστάτους ὑμᾶς ποιήσω,’ ἀντέγραψαν ‘αἴκα.’
(Πλούταρχος, Περί αδολεσχίας )

https://el.wikisource.org/wiki/Περί_αδο ... λούταρχος)

Φιλίππου γράφοντος, ὅτε εἰς τὴν χώραν αὐτῶν παρεγένετο, πότερον βούλονται φίλιον ἐλθεῖν ἢ πολέμιον αὐτόν, ἀντεφώνησαν, ‘οὐδέτερον.’

Όταν ο Φίλιππος έγραψε στους Λακεδαιμονίους πώς θέλουν να έρθει στην χώρα τους, ως φίλος ή ως εχθρός, αυτοί απάντησαν : Ουδέτερος.

http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... age%3D233e
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

nemo
Δημοσιεύσεις: 6898
Εγγραφή: 04 Ιούλ 2018, 11:08

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από nemo » 19 Φεβ 2019, 19:28

Θεσπέσιο θέμα συνεχίστε το μεχρι τέλους

Άβαταρ μέλους
Αίγαγρος
Δημοσιεύσεις: 6094
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 23:33

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Αίγαγρος » 19 Φεβ 2019, 20:42

Προσωπικά, το λακωνίζειν δεν το αντιλαμβάνομαι με τη στενή έννοια του όρου, δηλαδή σύντομες εκφράσεις σε μορφή ρήσεων*, και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Αντιθέτως, το λακωνίζειν είναι κάτι πολύ ευρύτερο και αναφέρεται σε μία γενικότερη στάση ζωής, λιτής και απέριττης,
χωρίς φτιασίδια και καλλωπισμούς. Τραχιά και κυνική απέναντι στο μεγαλείο της φύσης και στον αμοραλισμό της μοίρας.
Μια στάση όχι μόνο ως προς το ζην, αλλά ως προς το εύ ζην (άρα και απέναντι στο θάνατο) -όπως αυτό τέλος πάντων το αντιλαμβανόντουσαν οι Λακεδαιμόνιοι. Αφορούσε δηλαδή το ήθος, κατά το ἦθος ἀνθρώπῳ δαίμων.
#γνώμη_μου_πάντα

*που και αυτό το θεωρώ άστοχο, αφού δεν θεωρώ πως η σύμπτυξη του λόγου ήταν αυτοσκοπός,
αλλά πως το νόημα, η ουσία της σκέψης δεν χρειάζεται πολλά λόγια, αλλά αρκούν τα απολύτως απαραίτητα για να είναι κανείς ακριβής και κατανοητός. Σοφόν το σαφές που έλεγε και ο Ευριπίδης -ή συνειρμικά, κατά το ανάλογο οὐκ ἐν τῷ πολλῷ τὸ εὖ,
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Αίγαγρος την 19 Φεβ 2019, 22:41, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.

ΑΙΝΕΙΑΝ06
Δημοσιεύσεις: 19092
Εγγραφή: 30 Σεπ 2018, 00:23

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 19 Φεβ 2019, 20:54

Αμα τυχόν έκανες παρεα με κάποιον Λακεδαιμόνιο θα πεθαινες απο πλήξη και βαρεμαρα , θα σου μιλούσε μονο όταν ηταν απαραίτητο !! :smt005:

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 8928
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 19 Φεβ 2019, 21:07

Αίγαγρος έγραψε:
19 Φεβ 2019, 20:42
Προσωπικά, το λακωνίζειν δεν το αντιλαμβάνομαι με τη στενή έννοια του όρου, δηλαδή σύντομες εκφράσεις σε μορφή ρήσεων*, και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε. Αντιθέτως, το λακωνίζειν είναι κάτι πολύ ευρύτερο και αναφέρεται σε μία γενικότερη στάση ζωής, λιτής και απέριττης,
χωρίς φτιασίδια και καλλωπισμούς. Τραχιά και κυνική απέναντι στο μεγαλείο της φύσης και στον αμοραλισμό της μοίρας.
Μια στάση όχι μόνο ως προς το ζην, αλλά ως προς το εύ ζην (άρα και απέναντι στο θάνατο) -όπως αυτό τέλος πάντων το αντιλαμβανόντουσαν οι Λακεδαιμόνιοι. Αφορούσε δηλαδή το ήθος, κατά το ἦθος ἀνθρώπῳ δαίμων.
#γνώμη_μου_πάντα

*που και αυτό το θεωρώ άστοχο, αφού δεν θεωρώ πως η σύμπτυξη του λόγου ήταν αυτοσκοπός,
αλλά πως το νόημα, η ουσία της σκέψης δεν χρειάζεται πολλά λόγια, αλλά αρκούν τα απολύτως απαραίτητα για να είναι κανείς ακριβής και κατανοητός. Σοφόν το σαφές που έλεγε και ο Ευριπίδης -ή συνειρμικά, κατά το ανάλογο οὐκ ἐν τῷ μεγάλῳ τὸ εὖ,
:goodpost::+1::bravo::smt023

Αυτό νομίζω είναι το νόημα.
ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
19 Φεβ 2019, 20:54
Αμα τυχόν έκανες παρεα με κάποιον Λακεδαιμόνιο θα πεθαινες απο πλήξη και βαρεμαρα , θα σου μιλούσε μονο όταν ηταν απαραίτητο !! :smt005:
Σιγά μην γλίτωνες την ξενηλασία. :lol: Έχεις δεί τις πινακίδες στις εισόδους των πόλεων στο Ουέστ που γράφουν Ξένε, δεν γουστάρουμε τους ξένους ή Ξένε, ο πιο πλούσιος κάτοικος είναι ο νεκροθάφτης μας ; :smt005:
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

ΑΙΝΕΙΑΝ06
Δημοσιεύσεις: 19092
Εγγραφή: 30 Σεπ 2018, 00:23

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΑΙΝΕΙΑΝ06 » 19 Φεβ 2019, 21:11

Ζαποτέκος έγραψε:
19 Φεβ 2019, 21:07
Σιγά μην γλίτωνες την ξενηλασία. :lol: Έχεις δεί τις πινακίδες στις εισόδους των πόλεων στο Ουέστ που γράφουν Ξένε, δεν γουστάρουμε τους ξένους ή Ξένε, ο πιο πλούσιος κάτοικος είναι ο νεκροθάφτης μας ; :smt005:
Στο τέλος οι Λακεδαιμόνιοι υποτάχτηκαν στις σάρισσες του Αντίπατρου , οι φιλοσοφίες τους δεν τους βοήθησαν πουθενά ..

Άβαταρ μέλους
Ζαποτέκος
Δημοσιεύσεις: 8928
Εγγραφή: 14 Ιαν 2019, 17:08

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ζαποτέκος » 19 Φεβ 2019, 21:16

ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
19 Φεβ 2019, 21:11
Ζαποτέκος έγραψε:
19 Φεβ 2019, 21:07
Σιγά μην γλίτωνες την ξενηλασία. :lol: Έχεις δεί τις πινακίδες στις εισόδους των πόλεων στο Ουέστ που γράφουν Ξένε, δεν γουστάρουμε τους ξένους ή Ξένε, ο πιο πλούσιος κάτοικος είναι ο νεκροθάφτης μας ; :smt005:
Στο τέλος οι Λακεδαιμόνιοι υποτάχτηκαν στις σάρισσες του Αντίπατρου , οι φιλοσοφίες τους δεν τους βοήθησαν πουθενά ..

Πολύ περισσότερο επιβίωσαν του Μακεδονικού βασιλείου. Βλ. Κοινό των Ελευθερολακώνων και Κοινό των Λακεδαιμονίων.
… εις μικράς μεν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δε και επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται . ( Στρατηγικόν Κεκαυμένου )

stavmanr
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 31881
Εγγραφή: 14 Δεκ 2018, 11:41

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από stavmanr » 24 Φεβ 2019, 20:08

Κουρκούας έγραψε:
19 Φεβ 2019, 11:02
Η "φιλοσοφία" με σύντομες φράσεις στις μέρες μας είναι μέρος του κλάδου που λέγεται διαφήμιση: πουλάς καλύτερα με ευκολομνημόνευτες ατάκες (και στην αρχαιότητα το αντίστοιχο ήταν μέρος εκπαίδευσης της ρητορικής.)

Αν η αρχαιοελληνική φιλοσοφία ήταν οι σύντομες ατάκες, τότε ο καλύτερος εκπρόσωπός της τη σήμερον ημέρα είναι ο μάστερ γιόντα.
:lol:
:smt023

Το σύγχρονο "λακωνίζειν" εμπεριέχει συνήθως μεγάλες ή μικροτερες δόσεις σοφισμάτων και λογικών σφαλμάτων. Δηλαδή, όπως το έγραψες: διαφήμιση.

Άβαταρ μέλους
Interregnum
Δημοσιεύσεις: 345
Εγγραφή: 19 Ιαν 2019, 16:12
Phorum.gr user: outpost 7 / Κίρκος
Τοποθεσία: It's all a deep end

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Interregnum » 18 Μαρ 2019, 17:52

ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
19 Φεβ 2019, 21:11
Στο τέλος οι Λακεδαιμόνιοι υποτάχτηκαν στις σάρισσες του Αντίπατρου , οι φιλοσοφίες τους δεν τους βοήθησαν πουθενά ..
“Ο Αρχίδαμος όταν είδε βολή καταπέλτη, που τότε για πρώτη φορά είχε έρθει από τη Σικελία, φώναξε: Ηρακλή μου, χάθηκε η προσωπική αξία!

Κάθε τι γεννιέται, αναπτύσσεται, ακμάζει, και τέλος, είτε παρακμάζει, είτε γερνά, αμετάστρεπτα δυστυχώς..
Όπως και οι άνθρωποι, έτσι και οι πόλεις και οι πολιτείες, έχουν μία πορεία και μία ειμαρμένη.

Για την ακρίβεια των πραγμάτων και των διαδραματισθέντων, η φιλοσοφία τους δεν ωφέλησε τους Έλληνες, δυστυχώς.. -βέβαια, η Σπάρτη ήταν ένα μυστήριο και εκείνη την εποχή.
Στον Αλκαμένη και τον Θεόπομπο, τους βασιλείς, δόθηκε χρησμός· “η φιλοχρηματία θα καταστρέψει τη Σπάρτη”.
Τον Λύσανδρο όμως, που αφαίρεσε από τους Αθηναίους πολύ χρυσό και ασήμι και το εισήγαγε στην πόλη, τον δέχτηκαν και του απέδωσαν τιμές.
Εφαρμόζοντας, λοιπόν, τους νόμους του Λυκούργου η πόλη και μένοντας πιστή στον όρκο της, ήταν πρώτη σε όλη την Ελλάδα σε ευνομία και φήμη για πεντακόσια χρόνια. Καθώς σιγά σιγά παρέκκλιναν από την τήρηση των νόμων και εισέδυσαν κρυφά η πλεονεξία και η φιλοπλουτία, ελαττώθηκε και η δύναμή της, διότι και οι σύμμαχοι εξαιτίας αυτών τους αντιπαθούσαν. Όντας ωστόσο σε αυτή την κατάσταση, μετά τη νίκη του Φίλιππου του Μακεδόνα στη Χαιρώνεια, αφού όλοι τον αναγόρευσαν ηγεμόνα των Ελλήνων τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα και έκαναν το ίδιο αργότερα για τον γιο του Αλέξανδρου μετά την καταστροφή των Θηβαίων, μόνοι οι Λακεδαιμόνιοι, μολονότι η πόλη τους ήταν ατείχιστη, μολονότι ήταν ελάχιστοι λόγω των συνεχών πολέμων και είχαν γίνει πολύ πιο αδύναμοι και ευάλωτοι, διατηρώντας ακόμη κάτι μικρές σπίθες από τη νομοθεσία του Λυκούργου, δεν εκστράτευσαν μαζί με τούτους ούτε με τους επόμενους βασιλείς της Μακεδονίας ούτε πήγαν σε κοινή συνέλευση ούτε πλήρωσαν φόρο, μέχρις ότου, έχοντας τελείως περιφρονήσει τη νομοθεσία του Λυκούργου, γνώρισαν την τυραννία από τους ίδιους τους συμπολίτες τους, χωρίς να διατηρούν τίποτε πια από την πατροπαράδοτη πειθαρχία, και, αφού έγιναν όμοιοι με τους άλλους, κατέθεσαν την πρωτύτερη δόξα και παρρησία, έπεσαν στη δουλεία και είναι σήμερα υποτελείς στους Ρωμαίους, όπως και οι υπόλοιποι Έλληνες.

Μία ανθολόγηση εκ των αποφθεγμάτων..
Όταν ρώτησε κάποιος τον Αγησίλαο σε τι ωφέλησαν τη Σπάρτη οι νόμοι του Λυκούργου, απάντησε: Στο να καταφρονεί τις ηδονές.
Προς εκείνον που εξέφρασε τον θαυμασμό του για την απλότητα των ρούχων και της τροφής του ιδίου και των υπόλοιπων Λακεδαιμονίων, είπε: Με αυτόν τον τρόπο ζωής, ξένε, εξαγοράζουμε την ελευθερία μας.

Όταν τον ρώτησαν κάποτε ποια από τις δύο αρετές είναι καλύτερη, η ανδρεία ή η δικαιοσύνη, είπε πως η ανδρεία δεν χρησιμεύει σε τίποτα, αν δεν συνοδεύεται από δικαιοσύνη. Αν όλοι γίνονταν δίκαιοι, δεν θα χρειαζόταν πια η ανδρεία.
Όποτε ήθελε να εκτελέσουν οι στρατιώτες γρήγορα κάποιο έργο, ο ίδιος πρώτος ασχολούνταν με αυτό μπροστά στα μάτια όλων.

Έχοντας μαζί του τον σοφό Ξενοφώντα, για τον οποίο ενδιαφερόταν πολύ, τον παρότρυνε να καλέσει τα παιδιά του στη Λακεδαίμονα για να ανατραφούν, επειδή θα λάμβαναν έτσι την πιο ωραία μόρφωση, να άρχουν και να άρχονται.

Έχοντας την πρόθεση να κηρύξει τον πόλεμο εναντίον των Περσών με σκοπό να ελευθερώσει τους Έλληνες που κατοικούσαν στην Ασία, ζήτησε χρησμό από το μαντείο του Διός στη Δωδώνη. Αφού του δόθηκε απάντηση, εφόσον βέβαια ισχύει αυτό που πιστεύεται, να εκστρατεύσει, την κοινοποίησε στους εφόρους. Αυτοί του σύστησαν να πάει και στους Δελφούς να ρωτήσει για την ίδια υπόθεση. Αφού πήγε, λοιπόν, στο μαντείο, διατύπωσε το ερώτημα ως εξής: Αλήθεια, Απόλλωνα, έχεις την ίδια άποψη με τον πατέρα σου; Μετά την καταφατική απάντηση του θεού, ο Αγησίλαος ορίστηκε, και έτσι ξεκίνησε την εκστρατεία.

Όταν κλήθηκε από τους εφόρους, λόγω του πολέμου που είχε ξεσπάσει στην Ελλάδα εναντίον της Σπάρτης εξαιτίας των χρημάτων που έστειλε ο Πέρσης βασιλιάς, είπε πως ο καλός άρχων πρέπει να άρχεται από τους νόμους και απέπλευσε από την Ασία προκαλώντας μεγάλη λύπη για την αποχώρησή του στους εκεί Έλληνες.
Σε απάντηση στους εφόρους έγραψε την εξής επιστολή: Ο Αγησίλαος χαιρετάει τους εφόρους. Έχουμε υποτάξει το μεγαλύτερο μέρος της Ασίας, διώξαμε τους βαρβάρους και δημιουργήσαμε στην Ιωνία πολλά οχυρά. Αφού όμως μου ζητάτε να επιστρέψω μέσα στην προθεσμία, φτάνω μετά την επιστολή ή ίσως και πριν από αυτή, διότι ασκώ την εξουσία όχι για τον εαυτό μου, αλλά για την πόλη και τους συμμάχους. Εξ άλλου, τότε ασκεί κανείς στ' αλήθεια την εξουσία με δικαιοσύνη, όταν άρχεται από τους νόμους και τους εφόρους ή όποιους άλλους τύχει να είναι άρχοντες στην πόλη.
Καθώς το Περσικό νόμισμα είχε επάνω χαραγμένο τοξότη, όταν διέλυε το στρατόπεδο, είπε ότι ο βασιλιάς τον έδιωχνε από την Ασία με τριάντα χιλιάδες τοξότες. Τόσοι ήταν οι χρυσοί δαρεικοί που στάλθηκαν μέσω του Τιμοκράτη στην Αθήνα και τη Θήβα και μοιράστηκαν στους πολιτικούς αρχηγούς, για να οδηγηθούν σε πόλεμο οι πόλεις εναντίον των Σπαρτιατών.
Όταν πληροφορήθηκε ότι σε μάχη που είχε γίνει στην περιοχή της Κορίνθου πέθαναν ελάχιστοι Σπαρτιάτες, από τους Κορίνθιους όμως, τους Αθηναίους και τους συμμάχους τους πάμπολλοι, δεν έδειξε να χαίρεται πολύ ούτε να κομπάζει για τη νίκη, αλλά στενάζοντας πολύ βαριά είπε: Αλίμονο στην Ελλάδα, που έχασε από δική της υπαιτιότητα τόσους όσοι θα ήταν αρκετοί να νικήσουν όλους τους βαρβάρους.

Ο Άγις, ο γιος του Αρχιδάμου, όταν κάποιος από τους γεροντότερους του είπε, τότε που είχε πια γεράσει, επειδή έβλεπε τις παλιές συνήθειες να χαλαρώνουν και άλλες κακές να παρεισφρέουν, για ποιό λόγο ήρθαν τα πάνω κάτω στην Σπάρτη, αστειευόμενος είπε: Λογικά έρχονται έτσι τα πράγματα, αν πράγματι συμβαίνει τούτο. Κι εγώ, όταν ήμουν παιδί, άκουγα από τον πατέρα μου πως τα πράγματα είχαν έρθει τα πάνω κάτω στις μέρες τους. Έλεγε όμως πως και ο δικός του πατέρας, όταν ήταν αυτός παιδί, τα ίδια έλεγε. Επομένως δεν πρέπει να απορεί κανείς που η επόμενη κατάσταση είναι χειρότερη από την προηγούμενη, αλλά αν σε κάποια περίπτωση αποδεικνυόταν καλύτερη ή παραπλήσια.

Σε κάποιον που υπερηφανευόταν για την ρητορική του τέχνη, είπε κάποιος Λάκων: Ωστόσο, μα τους Διόσκουρους, τέχνη που να μην είναι δεμένη με την αλήθεια ούτε υπάρχει ούτε θα υπάρξει ποτέ.
“Ο πολιτισμός, η κοινωνική ιεραρχία που γεννάται από τις πολιτισμικές αξίες, είναι που προΐστανται στην απόδοση ρόλων προηγουμένων κάθε οικονομικής αναλύσεως της παραγωγής και του καταμερισμού.” (Francois Perroux)

Άβαταρ μέλους
Chainis
Δημοσιεύσεις: 21282
Εγγραφή: 03 Απρ 2018, 19:39
Phorum.gr user: Chainis

Re: τὸ λακωνίζειν πολὺ μᾶλλόν ἐστιν φιλοσοφεῖν ἢ φιλογυμναστεῖν

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chainis » 18 Μαρ 2019, 18:12

ΑΙΝΕΙΑΝ06 έγραψε:
19 Φεβ 2019, 20:54
Αμα τυχόν έκανες παρεα με κάποιον Λακεδαιμόνιο θα πεθαινες απο πλήξη και βαρεμαρα , θα σου μιλούσε μονο όταν ηταν απαραίτητο !! :smt005:
Εσύ δηλαδή άμα δεν μιλάς και δεν σου μιλάνε πεθαίνεις από βαρεμάρα;
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας

Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Φιλοσοφία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών