Re: Πάνε να απαγορεύσουν το "Μακεδονία ξακουστή"
Δημοσιεύτηκε: 11 Μαρ 2019, 18:28
Πού ακριβώς το δήλωσε αυτο η Ραντμιλα;
Καλώς ήρθατε στο Phorum.com.gr Είμαστε εδώ πολλά ενεργά μέλη της διαδικτυακής κοινότητας του Phorum.gr που έκλεισε. Σας περιμένουμε όλους!
https://www.phorum.com.gr/
Το δημοσίευμα είναι του Νοέμβριου.
Δεν είναι αυτο το θέμα. Μπορεί να χρειάζονται και απαγορεύσεις. Το ζήτημα εδω ειναι γιατί να θεωρηθεί αλυτρωτικού χαρακτήρα ή εχθρικό το συγκεκριμένο άσμα. Ουσιαστικά καταλήγουμε ότι αυτο που ενοχλεί ειναι η χρήση του ονόματος "Μακεδονία" και τίποτε άλλο.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 18:36Το δημοσίευμα είναι του Νοέμβριου.
Σε κάθε περίπτωση, θα είχε πολύ ενδιαφέρον η σαφής αιτιολόγηση της απαγόρευσης του τραγουδιού τόσο ως αίτημα από την πλευρά των γειτόνων όσο και ως αποδοχή του αιτήματος ή πρωτοβουλία των δικών μας αξωματούχων. Τα σχετικά με τους κινδύνους για την φιλία κλπ είναι παρλαπίπες.
Η φιλία δεν δομείται με απαγορεύσεις.
Λίνο Βεντούρα έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 18:51Ουσιαστικά καταλήγουμε ότι αυτο που ενοχλεί ειναι η χρήση του ονόματος "Μακεδονία" και τίποτε άλλο.
Υδράργυρος έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 11:23Εσυ το χεις τερματισει τον τελευταιο καιρο. Για δες το γιατι η πολυ θρησκεια δεν κανει καλοbluerose έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 10:55Ο Γέροντας, ξεριζωμένος από την βρεφική του ηλικία, και έχοντας ζήσει τη φρίκη του πολέμου και της Κατοχής, γνώριζε από την πείρα του ότι το να «διάγωμεν ήρεμον και ησύχιον βίον» είναι μεγάλη ευλογία.
Αγαπούσε τη Πατρίδα και έλεγε: «Και η Πατρίδα είναι μία μεγάλη οικογένεια». Δεν επεδίωκε το εθνικό μεγαλείο, τη δόξα και την ισχύ με την κοσμική έννοια, αλλά την ειρήνη, τη πνευματική άνοδο και την ηθική ζωή των πολιτών, για να μας βοηθά και ο Θεός. Ούτε επιζητούσε την ασφάλεια για ν’ απολαμβάνουν οι άνθρωποι τις ανέσεις τους.
Ενώ ζούσε έκτος κόσμου, αγωνίσθηκε όσο λίγοι για το καλό της Πατρίδας.
Αξιοθαύμαστη ήταν η δραστηριότητα και η προσφορά του στα εξωτερικά εθνικά θέματα μας. Μιλούσε εναντίον των ανθελληνικών ρευμάτων, των πλαστογράφων της ιστορικής αληθείας, και κυρίως εναντίον των αδίκων εδαφικών διεκδικήσεων σε βάρος της Ελλάδας, των Σκοπιανών «πανσλαυϊστών», Αλβανών, Τούρκων κ.ά. Έλεγε: «Ο ένας θέλει τη Θεσσαλονίκη, ο άλλος θέλει να φθάσει μέχρι τη Λάρισα, ο άλλος θέλει το Αιγαίο. Μα τέλος πάντων δεν υπήρχε ποτέ Ελλάδα;».
Ο Γέροντας αγαπούσε πολύ την Ελλάδα...έλεγε να κάνουμε προσευχή οι Ελληνες
[img]https://i.postimg.cc/D0St1Zs1/meta ... .jpg[/img]
https://www.pentapostagma.gr/2018/01/%C ... CE%B9.html
Δηλαδή εσύ να χρησιμοποιείς τον όρο αυτοτελώς αλλά ο απέναντι όχι...Spiros252 έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 12:10Για αυτόν ακριβώς το λόγο το άρθρο 7 είναι καταχρηστικά υπέρ των Σκοπιανών, επειδή δεν τους υποχρεώνει και μάλιστα τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν τον όρο Μακεδονία σκέτο. Θα έπρεπε για κάθε περίπτωση να χρησιμοποιείται ο σύνθετος όρος Βόρεια Μακεδονία, και να μην επιτρέπεται αυτοτελώς η χρήση του όρου.stavmanr έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 11:58Θα συμφωνούσες δηλαδή με ένα αντίστοιχο τραγούδι των σκοπιανων που θα έλεγε "Μακεδονία ξακουστή που είσαι μία και είσαι σκοπιανή" με την υποσημείωση ενός σκοπιανού ότι αναφέρεται στο βόρειο γεωγραφικό τμήμα που σήμερα καταλαμβάνουν τα σκοπια;ΓΑΛΗ έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 11:32
Καμμία σχέση. Αυτό όντως είναι αλυτρωτικό και είναι λογικό να αποσύρεται ή να είναι "παράτυπο" στις παρελάσεις. Το "Μακεδονία ξακουστή" δεν είναι γιατί αναφέρεται στην ελληνική επικράτεια και σ' αυτούς που "έδιωξε" και όχι σε εδάφη που θέλει να καταλάβει. Έγινε αντικατάσταση των "Βουλγάρων" με το "βαρβάρων" και θεσμικώς πλέον είναι οκ.
Εlementary my dear watson.
Δεν απάντησες στο ερώτημα.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 12:27Το θέμα δεν είναι σε τι θα συμφωνούσα εγώ σε κάτι υποθετικό αλλά το τι ακριβώς λέει το τραγούδι και σε ποιο σημείο εκφράζει αλυτρωτισμό.stavmanr έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 11:58Θα συμφωνούσες δηλαδή με ένα αντίστοιχο τραγούδι των σκοπιανων που θα έλεγε "Μακεδονία ξακουστή που είσαι μία και είσαι σκοπιανή" με την υποσημείωση ενός σκοπιανού ότι αναφέρεται στο βόρειο γεωγραφικό τμήμα που σήμερα καταλαμβάνουν τα σκοπια;ΓΑΛΗ έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 11:32
Καμμία σχέση. Αυτό όντως είναι αλυτρωτικό και είναι λογικό να αποσύρεται ή να είναι "παράτυπο" στις παρελάσεις. Το "Μακεδονία ξακουστή" δεν είναι γιατί αναφέρεται στην ελληνική επικράτεια και σ' αυτούς που "έδιωξε" και όχι σε εδάφη που θέλει να καταλάβει. Έγινε αντικατάσταση των "Βουλγάρων" με το "βαρβάρων" και θεσμικώς πλέον είναι οκ.
Εlementary my dear watson.
Θα επαναλάβω ότι πρώτον, το τραγούδι αναφέρεται στην ελευθερία της ελληνικής επικράτειας της Μακεδονίας, χωρίς καμμία αναφορά σε σκλαβωμένη πατρίδα που πρέπει να ελευθερωθεί ή κάτι σχετικό και δεύτερον αναφέρει το "του Αλεξάνδρου η χώρα", που -κατά τη γνώμη μου- ενοχλεί περισσότερο απ' όσο λένε.
Δεν υπάρχει κανείς υπαινιγμός αλυτρωτισμού και δεν υπάρχει κάποια αναφορά σε μοναδικότητα.
Επαναλαμβάνω ότι το τραγουδι δεν λογοκρίνεται. Απλά δεν υιοθετείται και δεν παίζεται στις εθνικές επέτειους πλέον, καθώς θίγει και αφήνει υπονοούμενα ή απροσδιόριστα πράγματα για τον ευρυτερο γεωγραφικο χώρο της Μακεδονίας.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 19:37Εγώ νομίζω ότι είναι πιο πολύ μια χειρονομία καλής θελήσεως παρά "απαίτηση". Άλλωστε ασχέτως τι λένε οι στίχοι, είναι το όπιο των νυν και μελλοντικών ελ μακεδονομάχων, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Καλά κάνει η Ελλάδα και τους κόβει τη δόση.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα άσμα του μακεδονικού αγώνα. Ειναι μέρος της ιστορίας της Ελλάδας ο μακεδονικός αγώνας και οι Μακεδονομάχοι τιμούνται από το ελληνικό κράτος.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 19:37Εγώ νομίζω ότι είναι πιο πολύ μια χειρονομία καλής θελήσεως παρά "απαίτηση". Άλλωστε ασχέτως τι λένε οι στίχοι, είναι το όπιο των νυν και μελλοντικών ελ μακεδονομάχων, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Καλά κάνει η Ελλάδα και τους κόβει τη δόση.
Αυτό λέω, κόβεται η κρατική δόση. Μπορούν να το βρουν κι αλλού αλλά σταματάει ο ρόλος του κράτους ως ντήλερ.stavmanr έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 19:45Επαναλαμβάνω ότι το τραγουδι δεν λογοκρίνεται. Απλά δεν υιοθετείται και δεν παίζεται στις εθνικές επέτειους πλέον, καθώς θίγει και αφήνει υπονοούμενα ή απροσδιόριστα πράγματα για τον ευρυτερο γεωγραφικο χώρο της Μακεδονίας.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 19:37Εγώ νομίζω ότι είναι πιο πολύ μια χειρονομία καλής θελήσεως παρά "απαίτηση". Άλλωστε ασχέτως τι λένε οι στίχοι, είναι το όπιο των νυν και μελλοντικών ελ μακεδονομάχων, ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Καλά κάνει η Ελλάδα και τους κόβει τη δόση.
Δεν έχεις καμμία συναίσθηση του τι γράφεις. Πρώτον, οι σκοπιανοί δεν θα χρησιμοποιούσαν τους όρους "σκοπιανοί" και "Σκοπίων" σε ένα τραγούδι. Αν το έκαναν, θα το επικροτούσα.stavmanr έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 19:37Δεν απάντησες στο ερώτημα.
Έδωσες όλα τα επιχειρήματα του σκοπιανού στην υποθετική περίπτωση που έθεσα.
Και φυσικά το θέμα είναι αν θα συμφωνουσες εσύ, καθώς με εσένα συζητώ και τις δικές σου απόψεις διαβάζω.
Φαντάσου λοιπόν ενα ... αντίστοιχο σκοπιανό τραγούδι που λέει κατά λέξη τα εξής:
"Μακεδονία ξακουστή,
του Αλεξάνδρου η χώρα,
που έδιωξες τους βάρβαρους
κι ελεύθερη είσαι τώρα.
Ήσουν και θα 'σαι σκοπιανή,
Σκοπίων το καμάρι,
κι εμείς θα σ' αντικρίζουμε
περήφανα και πάλι.
Οι σκοπιανοί δεν μπορούν
να ζούνε σκλαβωμένοι,
όλα και αν τα χάσουνε
η λευτεριά τους μένει."
Ακούω (διαβάζω) ...
Έχεις καμία ιδέα ποια ήταν γεωγραφικά η "Μακεδονία του Αλεξάνδρου" που το τραγούδι θέλει "ησουν και θα είσαι ελληνική";Λίνο Βεντούρα έγραψε: ↑11 Μαρ 2019, 19:50Ποια ειναι αυτά τα υπονοούμενα, θα μας τα υποδείξεις επιτέλους;