Re: Γενικό Επιτελείο Φόρουμ.γρ.
Δημοσιεύτηκε: 11 Απρ 2021, 00:48
https://belisarius21.wordpress.com/2019 ... %83%cf%8d/
Αρματιστής έγραψε:
19 Οκτωβρίου 2019 στο 11:19
Θεωρώ ότι ο πολεμικός μας στόλος έχει γεράσει και αποτελεί αδήριτη ανάγκη η προμήθεια σύγχρονων μεγάλων μονάδων επιφανείας που θα διαθέτουν μεγάλες ανθυποβρυχιακές και Α/Α δυνατότητες. Ασφαλώς κάποιες από αυτές τις μονάδες επιβάλλεται να διαθέτουν και δυνατότητες Α/Α άμυνας περιοχής.
Εκείνο που αδυνατώ να αντιληφθώ είναι ότι η προμήθεια μονάδων επιφανείας με δυνατότητες Α/Α άμυνας περιοχής κρίνεται αναγκαία για να είναι δυνατή η παρουσία του ΠΝ στη νοτιοανατολική Μεσόγειο. Αναρωτιέμαι ποια είναι εκείνα τα ζωτικά εθνικά συμφέροντα που επιβάλλουν τη παρουσία της ισχυρότερης δύναμης του Ελληνικού στόλου (ο Βελισάριος αναφέρει ότι απαιτούνται 4-5 Belhara) στην περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Δηλαδή 150 περίπου χλμ ανατολικότερα της γραμμής Ρόδος – Κάρπαθος – Κρήτη. Κατά την άποψή μου ανατολικότερα της ως άνω γραμμής (περίπου) η Ελλάδα δεν διαθέτει ζωτικά συμφέροντα. Αν κάποιοι θεωρούν ότι τα πλοία αυτά (Belhara) θα συνεισφέρουν στην άμυνα της Κύπρου, νομίζω ότι βρίσκονται σε κατάσταση ονείρωξης. Αν πραγματικά η Ελλάδα θέλει να συνεισφέρει στην άμυνα της Κύπρου θα πρέπει να στείλει επιπλέον μονάδες του Στρατού Ξηράς και να προμηθευτεί βλήματα μακρού βεληνεκούς για τα F-16V.
Που βρίσκεται η μωρία της όλης ιστορίας σχετικά με τις Belhara:
• Ενώ δεν υπάρχουν λεφτά και οι 9 φρεγάτες “S” κλείνουν αισίως την 4η δεκαετία της ζωής τους, η κυβέρνηση και οι ναύαρχοι θέλουν να ρίξουν 2,4 δις ευρώ για την προμήθεια 2 Belhara, (που ασφαλώς τα 2,4 δις θα βρεθούν από ακριβό δανεισμό και επομένως το κόστος των πλοίων σε βάθος χρόνου θα πληρωθεί στο διπλάσιο).
• Επομένως όταν θα έρθουν μετά από 7 χρόνια οι Belhara το ΠΝ θα διαθέτει 4 ΜΕΚΟ που θα έχουν υποστεί ένα εξαιρετικά περιορισμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής και 2 Belhara, δια των οποίων φιλοδοξούν (κυβέρνηση και ναύαρχοι) να διαθέτουν παρουσία στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και να προστατεύουν και το Αιγαίο.
• Απαίτηση του ΠΝ (όπως λέγεται και κυκλοφορεί) είναι οι Belhara να μεταφέρουν πλέον των Aster 30 (;) και βλήματα SCALP Naval. Μα αυτά τα βλήματα υπάρχουν και μπορούν να εκτοξευτούν από τα Mirage 2000-5 Mk2, που είναι βεβαίως πλέον ευέλικτες και εύκαμπτες πλατφόρμες εκτόξευσης από ότι είναι οι φρεγάτες. Μάλλον ως φιγουρατζίδικο έξτρα εξάρτημα το βλέπω. Όπως να βάλω στο «κουτρουμπούχι» μου αεροτομή, και ζάντες των 400 ευρώ εκάστη.
• Με 2,4 δις ευρώ, τα οποία το Ελληνικό δημόσιο μπορεί να λάβει πλέον με φθηνό δανεισμό (και όχι όλα ταυτόχρονα), μπορεί (κατά τη γνώμη μου) να γίνει αφ’ ενός ένας ευρύτερος και σημαντικότερος εκσυγχρονισμός των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ και αφ’ ετέρου προμήθεια 4 νέων φρεγατών ΓΧ, που όμως δεν θα διαθέτουν δυνατότητες Α/Α άμυνας περιοχής. Η Α/Α άμυνα περιοχής απαιτεί πολλά-πολλά λεφτά, τα οποία δεν υπάρχουν.
• Όπως κάθε νέο οπλικό σύστημα, έτσι και οι Belhara θα παρουσιάσουν παιδικά προβλήματα και οι Γάλλοι είναι βέβαιο ότι θα μας ζητήσουν και τον ….. μας για να τα λύσουν. Ασφαλώς ως οι πρώτοι μ@@@@@ς χρήστες θα πληρώσουμε και το κόστος ανάπτυξης.
• Δεσμευόμαστε να προμηθευτούμε ένα πλοίο που ακόμη δεν έχει παραχθεί, δεν το έχει δοκιμάσει το Ναυτικό του κράτους που το κατασκευάζει και δεν γνωρίζουμε ούτε το πραγματικό κόστος κατασκευής του, ούτε και τα προβλήματα που θα παρουσιάσει. Θυμίζω ότι παλαιότερα είχε τεθεί μία απαράβατη προϋπόθεση για την προμήθεια οιουδήποτε οπλικού συστήματος. Να έχει κατασκευαστεί και να χρησιμοποιείται για κάποιο σοβαρό διάστημα από τις Ένοπλες Δυνάμεις της Χώρας κατασκευής. Η παράβλεψη αυτής της προϋπόθεσης από τους Τσοχατζόπουλο και Παπαντωνίου οδήγησε στα γνωστά προβλήματα με τα υποβρύχια τύπου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και τα Ελικόπτερα ΝΗ-90.
• Τα Γαλλικά συστήματα δεν είναι μόνο ακριβά στην προμήθεια, αλλά περισσότερο ακριβά είναι στην υποστήριξη. Θα σας θυμίσω. Το 1970 αγοράστηκαν 50 άρματα ΑΜΧ 30. Το 1987 η 30η ΕΜΑ (στη συνέχεια 1η ΕΜΑ και λίγο αργότερα 7η ΕΜΑ, που είχα την τιμή να τη διοικήσω) απέσυρε τα άρματα της (τα έστειλε σε νεκροταφείο) και τα αντικατέστησε με Μ48Α5 επειδή το κόστος ανακατασκευής τους ισοδυναμούσε με την προμήθεια 50 νέων αρμάτων. Τρία χρόνια αργότερα αποσύρθηκαν και τα άρματα των 31 και 32 ΕΜΑ, που είχαν έρθει στο διάστημα 1976-1980. Το ίδιο συνέβη και με τα ΤΟΜΑ ΑΜΧ 10. Σήμερα διαβάζουμε για τις χαμηλές διαθεσιμότητες των Μιράζ και όχι των F-16.
Το ΠΝ έχει σαν αποστολή (κατά την άποψή μου) να προστατεύσει τα ζωτικά εθνικά συμφέροντα στο Αιγαίο και τις εγγύς του Αιγαίου θάλασσες και κατόπιν τούτου θα επιχειρεί πάντοτε υπό την ομπρέλα της ΠΑ και των χερσαίων Α/Α συστημάτων.
Ασφαλώς χρειαζόμαστε μονάδες επιφανείας με δυνατότητες Α/Α άμυνας περιοχής. Όταν όμως δεν διαθέτεις χοντρό πορτοφόλι πηγαίνεις και σε κάτι μεταχειρισμένο που συνεχίζει να διαθέτει σοβαρές δυνατότητες. Παράδειγμα. Αγόρασα πριν 24 χρόνια ένα ΒΟΛΒΟ 850 Τ5 210 ΗP. Το 2013 είχε κάνει πλέον των 500.000 χλμ και ήθελε πάρα πολλά χρήματα για μία γενική επισκευή. Ήταν η περίοδος της κρίσης και όλοι ξεπούλαγαν τα μεγάλου κυβισμού ΙΧ. Στα μέσα του 2014 βρήκα το ίδιο αυτοκίνητο σε εξαιρετική κατάσταση (αρίστη σχεδόν) και το αγόρασα με 1400 ευρώ. Κλείνει τον 23ο χρόνο του και πηγαίνει καλύτερα από πολλά καινούργια.
Πιστεύω ότι πολύ σύντομα κάποιοι θα βρεθούν που θα θελήσουν να ξεφορτωθούν φρεγάτες με δυνατότητες Α/Α άμυνας περιοχής.
Η τυχόν προμήθεια των Belhara θα αποτελέσει κατά την άποψη ένα σοβαρότατο στρατηγικό λάθος εξοπλιστικής πολιτικής.