Για μια σειρά από σοβαρούς λόγους όπως:Οργισμένος έγραψε:Και δλδ γιατι να μην κλεισει η θαλασσα; Τι ειμαστε; Πολυκαταστημα με εκπτωσεις;;; Ναυτικο διεθνες δικαιο, τελεία.
- Η ελεύθερη ναυσιπλοΐα είναι παραδοσιακό και διαχρονικά καθιερωμένο δικαίωμα ήδη από τον 18ο αιώνα. Θεωρείται η κορωνίδα της ελευθερίας των θαλασσών.
- Η επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στα 12 μίλια αντίκειται στην αρχή της καλής πίστης και της καλής γειτονίας και δεν παράγει δίκαιο αποτέλεσμα, π.χ. αποκόπτοντας ορισμένα τουρκικά λιμάνια σε μια ευαίσθητη περιοχή με οικονομική δραστηριότητα (π.χ. ο τουρισμός των τουρκικών παραλίων, το εμπόριο κλπ)
- Εαν η Ελλάδα κλείσει το Αιγαίο για τη διεθνή ναυσιπλοΐα τότε μπορεί με διάφορα προσχήματα (π.χ. εθνική ασφάλεια) να διακόπτει τον πλου ξένων πλοίων στα χωρικά της ύδατα. Το να είσαι αποκλειστικός αστυφύλακας μιας ημίκλειστης θάλασσας που αποτελεί πέρασμα προς άλλες θάλασσες (Μαύρη Θάλασσα, Μεσόγειος, Ερυθρά Θάλασσα κλπ) δεν θα το δουν με θετικό μάτι όλα τα κράτη που χρησιμοποιούν το Αιγαίο για τις ανάγκες τους.
- Το άρθρο 15 του Δικαίου της Θάλασσας για τα κράτη με έναντι κείμενες ακτές ορίζει ότι όταν υπάρχουν "ειδικές περιστάσεις" δεν ακολουθείται η οριοθέτηση με βάση τη μέση γραμμή αλλά κατά διαφορετικό τρόπο.
- Σύμφωνα με το άρθρο 123 του Δικαίου της Θάλασσας ορίζεται ότι "Τα κράτη που συνορεύουν με κλειστή ή ημίκλειστη θάλασσα πρέπει να συνεργάζονται μεταξύ τους στην άσκηση των δικαιωμάτων τους και την εκτέλεση των καθηκόντων τους σύμφωνα με την παρούσα σύμβαση."
- Το Δίκαιο της Θάλασσας ορίζει επίσης στο άρθρο 300 ότι "Τα κράτη μέρη εκπληρώνουν με καλή πίστη τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνονται με την παρούσα σύμβαση και θα ασκούν τα δικαιώματα, τη δικαιοδοσία και τις ελευθερίες που αναγνωρίζονται από τη παρούσα σύμβαση κατά τρόπο που δεν αποτελεί κατάχρηση δικαιώματος."