Καλαντα μεγαλης Παρασκευης

Συζητήσεις για τα εθνικά θέματα της Ελλάδας, τα στρατιωτικά ζητήματα και τις ένοπλες δυνάμεις.
Άβαταρ μέλους
GoBack
Δημοσιεύσεις: 28237
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 23:37

Καλαντα μεγαλης Παρασκευης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από GoBack » 12 Οκτ 2023, 17:18

Πρεπει επιτελους να αλλαξει η ακομα καλυτερα να απαγορευθει ο επιμαχος στιχος ειδικα τωρα που βρισκομαστε στη σωστη πλευρα της ιστοριας;Παραθετω και ενα κειμενο απο το 2019 που θεωρω οτι εχει να προσφερει στο νημα.





Σάββατο του Λαζάρου. Τα κοριτσάκια -µόνον- τραγουδούν τον «Λάζαρο». Αλλά τη Μεγάλη Πέµπτη αφήνουµε στα αγόρια να εκφρασθούν µε µια γκροτέσκο λαϊκάντζα κατά των Εβραίων: «..οι άνοµοι...». ∆εν συνεχίζω, ιδίως για όσα έµαθαν µερικοί στα παιδιά να παραφράζουν, προκαλούν ντροπή!

Ενα πρώτο σχόλιο: ένας µε λίγη γνώση κατανοεί ότι αποδίδονται στον όχλο που κραύγασε «Οχι» στον Ιησού, «Ναι» στον Βαραββά. ∆εν αφορούν τον εβραϊκό λαό που σεβόταν τον Χριστό. Αλλά όπως και να το κάνουµε πολλοί αδελφοί «εν περιστάσεσι» επηρεάζονται, εννοούν και τους σηµερινούς Εβραίους. Πώς θα αισθανόµαστε εµείς να προσάπτονται τέτοια επίθετα -για δεδοµένα σφάλµατα ή µη- στους προγόνους µας;

Μία προτεινόµενη ερµηνεία του φαινοµένου, η υφέρπουσα αντιπαλότητα Εβραίων-Ελλήνων από την Τουρκοκρατία για τον έλεγχο του δευτερογενή τοµέα της οικονοµίας είναι µάλλον ανεπαρκής. Και οι δύο λαοί συνυπάρχουν στη Ρώµη και το Βυζάντιο, τα δε κάλαντα είναι από τότε…

Η απόδοση αποκλειστικής ευθύνης στους Εβραίους για το µεγάλο έγκληµα εµφανίσθηκε ως τάση σε διάφορα κείµενα (1ος αιώνας κ.ε.): ο Πιλάτος, δηλαδή η ρωµαϊκή εξουσία, έκανε λάθος µεν, αλλά παρασύρθηκε από τους κατηγόρους. Το πάνε εκεί: άλλο η νοµική πλάνη, άλλο ηθική ευθύνη, είναι βαρύτερη. Οµως αυτά δεν έχουν σηµασία, καταλογίζονται από κοινού ευθύνες σε άτοµα, όχι στους λαούς. Γι’ αυτό τα Ευαγγέλια (1ος αιώνας) δεν κατηγορούν ούτε Ρωµαίους ούτε Εβραίους. Γενικώς όλα τα κείµενα αποδίδουν µία τάση να προσεγγισθούν και η Ρώµη και ο Εβραϊσµός, να αµβλυνθούν οι παλιές αρνητικές εντυπώσεις. Και το µείζον, να προβληθεί ο Νέος Κόσµος του Χριστού. Το ποιος έκανε κακό, δεν ήταν πρωτεύον. Αφού όλα κατέληξαν στην Ανάσταση…!

Το δράµα του Χριστού, οδηγουµένου «ως Αρνίον άκακον», εντέλει ήταν αίσιο! Συγχώρεσε, προσηλωµένος µε το ΙΝΒΙ, τους κατηγόρους του, αιτιολογώντας ότι «δεν ξέρουν τι κάνουν». Για να δοθεί τέρµα στο µίσος. Ετσι όµως οικονόµησε µία Εκκλησία Αγάπης. Αφού λοιπόν ο βασιλεύς συγχώρεσε, τώρα εµείς είµαστε βασιλικότεροι; Αλλο νόηµα έχουν τα περίφηµα ‘ουαί’ του Χριστού προς το ιερατείο, όχι προς τον Εβραϊσµό -τον οποίο ίσα-ίσα ανανέωνε-. Είναι θα λέγαµε σήµερα ‘δογµατική διαφορά’, δεν έχουν φυλετικό χαρακτήρα. Ούτε στο κεντρικό µυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, όπου γίνεται αναβίωση του Πάθους του Χριστού, υπάρχει κάποιος υπαινιγµός. Οπότε οι Χριστιανοί, θεωρητικά, αλλά και πρακτικά όσο γίνεται, δεν είναι ρατσιστές εναντίον Εβραίων, Κανενός. «Ο Θεός είναι Αγάπη», λέµε, και το κήρυγµα αν είχε µόνο µία λέξη, θα ήταν «Αγάπη».

Λεκτικοί χαρακτηρισµοί εις βάρος του εβραϊκού λαού είναι µία γνωστή τάση, οπότε οι Ρωµαιοκαθολικοί, λέγεται, αφαιρούν τέτοιες εκφράσεις. Οπως και για µας έχουν ανάλογες διάφοροι Λατίνοι συγγραφείς ή έγγραφα: π.χ. Haeretici Graeci. Το Βατικανό λόγω του ότι ήταν για αιώνες κράτος, στενοχώρησε πολύν κόσµο, αλλά προ ετών ο πάπας Ιωάννης Παύλος Β΄, µπροστά στο ανώτερο ∆ικαστήριο που υπάρχει, αυτό της Ιστορίας, ζήτησε συγγνώµη από όλους που η Ρωµαιοκαθολική Εκκλησία πρόσβαλε, ακόµη κι από µας. Κάτι που ξέρουν µόνον ειδικοί, οι πολλοί δεν το φαντάζονται. Οι ακολουθίες, η τέχνη, δεν διηγούνται απλώς το παρελθόν, το αναβιώνουν, το κάνουν Μυστήριο σε διαρκή ισχύ, στο παρόν-µέλλον, όπου τώρα υπάρχει -δηλαδή υπήρχε- ο Νέος Ισραήλ, το Βυζάντιο. Τα κάλαντα «Σήµερα» λένε, όχι «Σαν σήµερα µαύρος ουρανός…».

Στη βυζαντινή εικονογραφία η σκηνή της Προδοσίας του Ιούδα καταδικάζει τον προδότη εις βάρος του Χριστού, του οποίου εκπρόσωπος στη γη είναι ο αυτοκράτορας. Η προδοσία ήταν η αχίλλειος πτέρνα του τότε συστήµατος. Ανάλογοι προδότες ήταν ο απώτερος στόχος τέτοιων βαριών εκφράσεων. Οπότε το να λέγεται -Σήµερα!-, «άνοµος» ο λαός των Εβραίων [Ισραηλιτών] δεν στέκει. Πέρα από το ότι έχουν Νόµο πανάρχαιο! Τέτοιες εκφράσεις πλέον δεν έχουν αντίκρισµα. Μπορούν ασφαλώς να αλλάξουν, δεν είναι Οροι πίστεως. Η Εκκλησία, παροµοίως, αντικατέστησε τον γνωστό βυζαντινό ύµνο -«Νίκας τοις βασιλεύσι κατά βαρβάρων...»-, που πολλοί τον θεωρούν αντί εθνικού ύµνου, επειδή τώρα δεν έχουµε βασιλιάδες, για να µην προκαλείται το κοινό αίσθηµα, πολλοί ενοχλούνται. Βρέθηκε λύση: «νίκας τοις ευσεβέσι κατ’ εναντίων …». Αλλαγή, λοιπόν, του λεξιλογίου στα επίµαχα σηµεία. Ή… άλλα κάλαντα.

Κανονικά οι Χριστιανοί είναι µεσάζοντες υπέρ όλων των ανθρώπων, αλλοθρήσκων, αθέων, όχι κατήγοροι. Στους Εβραίους όµως, που δεν θεωρούνται ακριβώς αλλόθρησκοι, οφείλεται ιδιαίτερη τιµή, διότι αυτοί δηµιούργησαν την Εκκλησία της Πεντηκοστής.

Είναι τα τέκνα του Θεού Ισραήλ, του Θεού ηµών. Ούτως ή άλλως όµως η αγάπη είναι εντολή υπεράνω. Κάτι ανάλογο δεν έκανε ο Σαµαρείτης; Εδειξε αγάπη στον Ιουδαίο τραυµατία που δεν έδειξαν ούτε στο ιερατείο.

Πλέον δηµιουργούνται στενές σχέσεις µεταξύ των λαών. Από ένα σηµείο και πέρα κρέµεται πάνω µας δαµόκλειος σπάθη ολικής καταστροφής (πυρηνικά, υπερπληθυσµός, κλιµατικές αλλαγές, ένδεια,… κοκ). ∆ιατηρείται παγκόσµια ασφάλεια χωρίς ανοχή, πολιτική, θρησκευτική, ιδεολογική; Καλά είναι να αποφεύγονται οι επιθετικοί προσδιορισµοί που δείχνουν µόνιµο χαρακτηρισµό. Το «επιθετικό» επίθετο µας φέρνει αγκαλιά µε τον ρατσισµό. Κι εκεί αρχίζει το µίσος, η Κόλαση!

https://ikivotos.gr/post/8592/hellip-an ... -oi-hellip


ντισκας
Philip Mortimer έγραψε:
14 Μαρ 2023, 22:40
Όσον αφορά το 2019 προσωπικά ψήφισα τον Μητσοτάκη γιατί πίστεψα στο όραμα μη πολιτικά χρωματισμένου εκσυγχρονισμού που παρουσίασε.

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 15050
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Καλαντα μεγαλης Παρασκευης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 12 Οκτ 2023, 17:26

αυτό το κομματάκι λίγο πολύ είχε γίνει κανσελ απο την εποχή που το τραγουδούσα και εγώ. Θυμάμαι έπαιξε και μια μανούρα με κάτι εκκολαπτόμενα αυγά που επέμεναν να το λένε, παραλίγο να πέσει και ξύλο
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Άβαταρ μέλους
Bazoomba
Δημοσιεύσεις: 9234
Εγγραφή: 22 Σεπ 2019, 09:33
Phorum.gr user: Bazoomba

Re: Καλαντα μεγαλης Παρασκευης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Bazoomba » 12 Οκτ 2023, 17:30

Σενεκαβγεςαποτονλογαριασμοτουγκομπακη.
ΓΑΛΗ έγραψε:
09 Φεβ 2021, 16:09
Προσωπικώς, βρίσκω πολύ πιο γελοία -και σε κάποιο βαθμό επίσης γραφική- τη μεταξωτή θολούρα του σοβαροφανούς λόγου.

Άβαταρ μέλους
Εκτωρ
Δημοσιεύσεις: 2395
Εγγραφή: 20 Φεβ 2022, 01:30
Phorum.gr user: Έκτωρ

Re: Καλαντα μεγαλης Παρασκευης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Εκτωρ » 12 Οκτ 2023, 17:33

GoBack έγραψε:
12 Οκτ 2023, 17:18
Πρεπει επιτελους να αλλαξει η ακομα καλυτερα να απαγορευθει ο επιμαχος στιχος ειδικα τωρα που βρισκομαστε στη σωστη πλευρα της ιστοριας;Παραθετω και ενα κειμενο απο το 2019 που θεωρω οτι εχει να προσφερει στο νημα.





Σάββατο του Λαζάρου. Τα κοριτσάκια -µόνον- τραγουδούν τον «Λάζαρο». Αλλά τη Μεγάλη Πέµπτη αφήνουµε στα αγόρια να εκφρασθούν µε µια γκροτέσκο λαϊκάντζα κατά των Εβραίων: «..οι άνοµοι...». ∆εν συνεχίζω, ιδίως για όσα έµαθαν µερικοί στα παιδιά να παραφράζουν, προκαλούν ντροπή!

Ενα πρώτο σχόλιο: ένας µε λίγη γνώση κατανοεί ότι αποδίδονται στον όχλο που κραύγασε «Οχι» στον Ιησού, «Ναι» στον Βαραββά. ∆εν αφορούν τον εβραϊκό λαό που σεβόταν τον Χριστό. Αλλά όπως και να το κάνουµε πολλοί αδελφοί «εν περιστάσεσι» επηρεάζονται, εννοούν και τους σηµερινούς Εβραίους. Πώς θα αισθανόµαστε εµείς να προσάπτονται τέτοια επίθετα -για δεδοµένα σφάλµατα ή µη- στους προγόνους µας;

Μία προτεινόµενη ερµηνεία του φαινοµένου, η υφέρπουσα αντιπαλότητα Εβραίων-Ελλήνων από την Τουρκοκρατία για τον έλεγχο του δευτερογενή τοµέα της οικονοµίας είναι µάλλον ανεπαρκής. Και οι δύο λαοί συνυπάρχουν στη Ρώµη και το Βυζάντιο, τα δε κάλαντα είναι από τότε…

Η απόδοση αποκλειστικής ευθύνης στους Εβραίους για το µεγάλο έγκληµα εµφανίσθηκε ως τάση σε διάφορα κείµενα (1ος αιώνας κ.ε.): ο Πιλάτος, δηλαδή η ρωµαϊκή εξουσία, έκανε λάθος µεν, αλλά παρασύρθηκε από τους κατηγόρους. Το πάνε εκεί: άλλο η νοµική πλάνη, άλλο ηθική ευθύνη, είναι βαρύτερη. Οµως αυτά δεν έχουν σηµασία, καταλογίζονται από κοινού ευθύνες σε άτοµα, όχι στους λαούς. Γι’ αυτό τα Ευαγγέλια (1ος αιώνας) δεν κατηγορούν ούτε Ρωµαίους ούτε Εβραίους. Γενικώς όλα τα κείµενα αποδίδουν µία τάση να προσεγγισθούν και η Ρώµη και ο Εβραϊσµός, να αµβλυνθούν οι παλιές αρνητικές εντυπώσεις. Και το µείζον, να προβληθεί ο Νέος Κόσµος του Χριστού. Το ποιος έκανε κακό, δεν ήταν πρωτεύον. Αφού όλα κατέληξαν στην Ανάσταση…!

Το δράµα του Χριστού, οδηγουµένου «ως Αρνίον άκακον», εντέλει ήταν αίσιο! Συγχώρεσε, προσηλωµένος µε το ΙΝΒΙ, τους κατηγόρους του, αιτιολογώντας ότι «δεν ξέρουν τι κάνουν». Για να δοθεί τέρµα στο µίσος. Ετσι όµως οικονόµησε µία Εκκλησία Αγάπης. Αφού λοιπόν ο βασιλεύς συγχώρεσε, τώρα εµείς είµαστε βασιλικότεροι; Αλλο νόηµα έχουν τα περίφηµα ‘ουαί’ του Χριστού προς το ιερατείο, όχι προς τον Εβραϊσµό -τον οποίο ίσα-ίσα ανανέωνε-. Είναι θα λέγαµε σήµερα ‘δογµατική διαφορά’, δεν έχουν φυλετικό χαρακτήρα. Ούτε στο κεντρικό µυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, όπου γίνεται αναβίωση του Πάθους του Χριστού, υπάρχει κάποιος υπαινιγµός. Οπότε οι Χριστιανοί, θεωρητικά, αλλά και πρακτικά όσο γίνεται, δεν είναι ρατσιστές εναντίον Εβραίων, Κανενός. «Ο Θεός είναι Αγάπη», λέµε, και το κήρυγµα αν είχε µόνο µία λέξη, θα ήταν «Αγάπη».

Λεκτικοί χαρακτηρισµοί εις βάρος του εβραϊκού λαού είναι µία γνωστή τάση, οπότε οι Ρωµαιοκαθολικοί, λέγεται, αφαιρούν τέτοιες εκφράσεις. Οπως και για µας έχουν ανάλογες διάφοροι Λατίνοι συγγραφείς ή έγγραφα: π.χ. Haeretici Graeci. Το Βατικανό λόγω του ότι ήταν για αιώνες κράτος, στενοχώρησε πολύν κόσµο, αλλά προ ετών ο πάπας Ιωάννης Παύλος Β΄, µπροστά στο ανώτερο ∆ικαστήριο που υπάρχει, αυτό της Ιστορίας, ζήτησε συγγνώµη από όλους που η Ρωµαιοκαθολική Εκκλησία πρόσβαλε, ακόµη κι από µας. Κάτι που ξέρουν µόνον ειδικοί, οι πολλοί δεν το φαντάζονται. Οι ακολουθίες, η τέχνη, δεν διηγούνται απλώς το παρελθόν, το αναβιώνουν, το κάνουν Μυστήριο σε διαρκή ισχύ, στο παρόν-µέλλον, όπου τώρα υπάρχει -δηλαδή υπήρχε- ο Νέος Ισραήλ, το Βυζάντιο. Τα κάλαντα «Σήµερα» λένε, όχι «Σαν σήµερα µαύρος ουρανός…».

Στη βυζαντινή εικονογραφία η σκηνή της Προδοσίας του Ιούδα καταδικάζει τον προδότη εις βάρος του Χριστού, του οποίου εκπρόσωπος στη γη είναι ο αυτοκράτορας. Η προδοσία ήταν η αχίλλειος πτέρνα του τότε συστήµατος. Ανάλογοι προδότες ήταν ο απώτερος στόχος τέτοιων βαριών εκφράσεων. Οπότε το να λέγεται -Σήµερα!-, «άνοµος» ο λαός των Εβραίων [Ισραηλιτών] δεν στέκει. Πέρα από το ότι έχουν Νόµο πανάρχαιο! Τέτοιες εκφράσεις πλέον δεν έχουν αντίκρισµα. Μπορούν ασφαλώς να αλλάξουν, δεν είναι Οροι πίστεως. Η Εκκλησία, παροµοίως, αντικατέστησε τον γνωστό βυζαντινό ύµνο -«Νίκας τοις βασιλεύσι κατά βαρβάρων...»-, που πολλοί τον θεωρούν αντί εθνικού ύµνου, επειδή τώρα δεν έχουµε βασιλιάδες, για να µην προκαλείται το κοινό αίσθηµα, πολλοί ενοχλούνται. Βρέθηκε λύση: «νίκας τοις ευσεβέσι κατ’ εναντίων …». Αλλαγή, λοιπόν, του λεξιλογίου στα επίµαχα σηµεία. Ή… άλλα κάλαντα.

Κανονικά οι Χριστιανοί είναι µεσάζοντες υπέρ όλων των ανθρώπων, αλλοθρήσκων, αθέων, όχι κατήγοροι. Στους Εβραίους όµως, που δεν θεωρούνται ακριβώς αλλόθρησκοι, οφείλεται ιδιαίτερη τιµή, διότι αυτοί δηµιούργησαν την Εκκλησία της Πεντηκοστής.

Είναι τα τέκνα του Θεού Ισραήλ, του Θεού ηµών. Ούτως ή άλλως όµως η αγάπη είναι εντολή υπεράνω. Κάτι ανάλογο δεν έκανε ο Σαµαρείτης; Εδειξε αγάπη στον Ιουδαίο τραυµατία που δεν έδειξαν ούτε στο ιερατείο.

Πλέον δηµιουργούνται στενές σχέσεις µεταξύ των λαών. Από ένα σηµείο και πέρα κρέµεται πάνω µας δαµόκλειος σπάθη ολικής καταστροφής (πυρηνικά, υπερπληθυσµός, κλιµατικές αλλαγές, ένδεια,… κοκ). ∆ιατηρείται παγκόσµια ασφάλεια χωρίς ανοχή, πολιτική, θρησκευτική, ιδεολογική; Καλά είναι να αποφεύγονται οι επιθετικοί προσδιορισµοί που δείχνουν µόνιµο χαρακτηρισµό. Το «επιθετικό» επίθετο µας φέρνει αγκαλιά µε τον ρατσισµό. Κι εκεί αρχίζει το µίσος, η Κόλαση!

https://ikivotos.gr/post/8592/hellip-an ... -oi-hellip


ντισκας
Νωρίς το άνοιξες το νήμα. Το ξανασυζητάμε το Πάσχα.

Άβαταρ μέλους
GoBack
Δημοσιεύσεις: 28237
Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 23:37

Re: Καλαντα μεγαλης Παρασκευης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από GoBack » 12 Οκτ 2023, 17:38

Σενέκας έγραψε:
12 Οκτ 2023, 17:26
αυτό το κομματάκι λίγο πολύ είχε γίνει κανσελ απο την εποχή που το τραγουδούσα και εγώ. Θυμάμαι έπαιξε και μια μανούρα με κάτι εκκολαπτόμενα αυγά που επέμεναν να το λένε, παραλίγο να πέσει και ξύλο
Δεν θα το λεγα,ακομα και τωρα παραμενει χαιλαιτ.Ειναι το σημειο που το ματι των γερων/γριων αρχιζει και γυαλιζει,σφιγγουν τις γροθιες κλπ.Πολλες φορες δινουν και περισσοτερα λεφτα αν τα μικρα το πουν με παθος.
Philip Mortimer έγραψε:
14 Μαρ 2023, 22:40
Όσον αφορά το 2019 προσωπικά ψήφισα τον Μητσοτάκη γιατί πίστεψα στο όραμα μη πολιτικά χρωματισμένου εκσυγχρονισμού που παρουσίασε.

Άβαταρ μέλους
Σενέκας
Δημοσιεύσεις: 15050
Εγγραφή: 24 Απρ 2020, 08:57

Re: Καλαντα μεγαλης Παρασκευης

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σενέκας » 12 Οκτ 2023, 17:42

GoBack έγραψε:
12 Οκτ 2023, 17:38
Σενέκας έγραψε:
12 Οκτ 2023, 17:26
αυτό το κομματάκι λίγο πολύ είχε γίνει κανσελ απο την εποχή που το τραγουδούσα και εγώ. Θυμάμαι έπαιξε και μια μανούρα με κάτι εκκολαπτόμενα αυγά που επέμεναν να το λένε, παραλίγο να πέσει και ξύλο
Δεν θα το λεγα,ακομα και τωρα παραμενει χαιλαιτ.Ειναι το σημειο που το ματι των γερων/γριων αρχιζει και γυαλιζει,σφιγγουν τις γροθιες κλπ.Πολλες φορες δινουν και περισσοτερα λεφτα αν τα μικρα το πουν με παθος.
να τα λες μεγάλη Πέμπτη Μεγάλη Παρασκεύη πάντως είναι λίγο αρπαχτή, γενικά δηλαδή αυτοί που βγαίνουν συνήθως τέτοιες μέρες είναι γύφτοι ή αλβανοί, οι κατεξοχήν πλεονέκτες δηλαδή. Ο κανονικός κόσμος θα πάει μια φορά στον Λάζαρο, θα κάνει τη μπάζα του αξιοπρεπώς και θα φύγει. Αν έχεις και τα σωστά business tactics και τη σωστή νοοτροπία, ένα Σάββατο φτάνει
ΣΑΤΑΝΙΚΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ έγραψε:
05 Ιούλ 2020, 12:19
Η διάρροια του μπακογιάννη μετά από οξεία τροφική δηλητηρίαση είναι νέκταρ και αμβροσία

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Εθνικά Θέματα”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών