Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Η πολιτική στην Ελλάδα. Νέα, προτάσεις, κριτικές και σχόλια.
Άβαταρ μέλους
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 2148
Εγγραφή: 24 Σεπ 2019, 15:07

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ » 14 Ιαν 2020, 14:25

Θυμήθηκα ένα παλιό αλλά ενδιαφέρον κείμενο του εκδότη της φιλοσοφικής ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ, Παναγιώτη Δρακόπουλου:

"Αμβλώσεις" Π. Δρακόπουλου
Πολλοί ζητούν να διατυπώσουμε την άποψή μας για το θέμα των αμβλώσεων. Θα επιχειρήσουμε εδώ μια τοποθέτηση, όχι χωρίς δισταγμούς. Το θέμα δεν προσφέρεται σε μονοδιάστατες απαντήσεις.
Γι' αυτό και η θέση μας βρίσκεται μάλλον δίπλα σε ερωτήματα κι όχι σε απαντήσεις. Θα ήταν, ίσως, φρονιμότερο, το κείμενο που ακολουθεί να θεωρηθεί αφορμή για συζήτηση, κι όχι σαν μια κατηγορηματική τοποθέτηση.
Απ' όσο παρακολουθεί κανείς σε διάφορα έντυπα, το ζήτημα τίθεται σε αδρές γραμμές ως εξής:
Ορθώς νομιμοποιούνται οι αμβλώσεις διότι:
α) κάθε γυναίκα έχει το δικαίωμα να κάνει το κορμί της ό,τι θέλει, και
β) ούτως ή άλλως γίνονται.
Σ' αυτά, οι αντιτιθέμενοι απαντούν ότι κακώς νομιμοποιούνται οι αμβλώσεις, αφού:
α) η άμβλωση είναι φόνος, και
β) η χώρα μας έχει πρόβλημα πληθυσμιακής καταρρεύσεως.
Ας αρχίσουμε ξεκαθαρίζοντας το έδαφος από τα δεύτερα επιχειρήματα. Και κλοπές γίνονται, και βιασμοί και αδικήματα παντός είδους. Αυτό όμως δεν συνιστά υποχρέωση της πολιτείας να νομιμοποιήσει το σύνολο των εγκληματικών πράξεων. Από την άλλη μεριά, πρέπει να κατανοήσουμε ότι η αύξηση των γεννήσεων, την οποία πράγματι έχουμε ανάγκη, δεν μπορεί να γίνει δια παντός μέσου, ούτε δια εξαναγκασμού. Η κοινωνία που θ' απαγόρευε τις αμβλώσεις για να αυξήσει τον πληθυσμό της, θα πρέπει και να επιτρέψει τις μαζικές δολοφονίες αν αποκτήσει υπερπληθυσμό.
Ας έλθουμε τώρα στα κύρια επιχειρήματα.
Το ότι η άμβλωση είναι φόνος, δεν νομίζω πως τίθεται σοβαρώς υπό συζήτησιν. Εάν το έμβρυο είναι ζωντανό ή όχι μας το λένε οι ιατροί• φεμινίστριες, ιερείς και νομοθέτες δεν έχουν δικαίωμα γνωματεύσεως επ' αυτού. Και αφού το έμβρυο έχει ζωή, τότε η άμβλωση την αφαιρεί - τελεία και παύλα. Δεν μπορούμε να συζητήσουμε επ' αυτού. Μπορούμε, όμως, αν το ζήτημα τεθεί σε άλλη βάση.
Δεν υπάρχει κοινωνία που να θεωρεί τη ζωή ως το υπέρτατο αγαθό. Η κοινωνία ορίζει τον εαυτό της ως υπερασπιστή της ζωής των μελών της, ενώ ταυτοχρόνως ορίζει τη δική της σωτηρία ως υπέρτερη πάσης άλλης αξίας —και αυτής ακόμα της ζωής. Αυτό ίσως εξηγεί το παράδοξο όλες οι κοινωνίες να τιμωρούν το φόνο, αλλά και όλες να τον επιβάλλουν, σε πολλές περιπτώσεις.
Συνεπώς, είναι δυνατόν να νομιμοποιηθούν οι αμβλώσεις, να νομιμοποιηθεί αυτό το είδος φόνου; Το πρόβλημα είναι, με ποιο σκεπτικό. Η κοινωνία χρειάζεται μια προφανή λογική αν θέλει η νομιμοποίηση ενός είδους φόνου να μη διαταράξει την απολύτως αναγκαία συνοχή της, αν θέλει να μη κοπεί ο δικός της ομφάλιος λώρος με τις θεμελιώδεις προϋποθέσεις υπάρξεώς της. Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, να κατανοήσουμε την απόφαση της.
ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ νομιμοποιείται η άμβλωση κι όχι η παιδοκτονία; Μήπως διότι το έμβρυο δεν έχει συνείδηση ενώ το παιδί έχει; Εάν ναι, τότε ερωτάται: θα απαγορευθεί αμέσως η άμβλωση εφ' όσον αποδειχθεί ότι το έμβρυο έχει επίσης συνείδηση; Και ερωτάται ακόμη: θα επιτραπεί η αφαίρεση ζωής οιουδήποτε ανθρώπου δεν έχει συνείδηση — π.χ. οιουδήποτε βρίσκεται σε κωματώδη κατάσταση;
Μήπως διότι το έμβρυο δεν έχει αυτόνομη ύπαρξη, δεν μπορεί δηλαδή να ζήσει μόνο του; Εάν ναι, ερωτάται: αναγνωρίζεται, λοιπόν, η ιδιότης του ζωντανού μόνο σ' ένα πλάσμα που μπορεί να επιβιώσει χωρίς να εξαρτάται απολύτως από κανέναν; Μια απλή βόλτα στα νοσοκομεία θα φανερώσει πόσοι φόνοι πρόκειται να καλυφθούν από την ομπρέλα αυτής της λογικής. Και τι πρόκειται να συμβεί εάν ένας γιατρός ή μία νοσοκόμος, σκοτώσει σ' ένα μαιευτήριο όλα τα εντός θερμοκοιτίδων έμβρυα; Θα παραπεμφθεί για φθορά ξένης περιουσίας;
Φοβούμαι ότι παρόμοιοι συλλογισμοί ξεκινούν από την υποτίμηση του εμβρύου και την παμπάλαιη αντίληψη πως η ζωή αρχίζει με τη γέννα. Πόσο σοβαρό, όμως, μπορεί να είναι αυτό, σε μια εποχή που παρακολουθεί τις συναισθηματικές αντιδράσεις του εμβρύου, τις διαθέσεις του προς τους γονείς και τ' αδέλφια του, ή ακόμη και τις μουσικές του προτιμήσεις; Ποιος από μας πιστεύει σήμερα, στα σοβαρά, ότι η ζωή αρχίζει μετά τη γέννα, ή ότι ψυχή αποκτάς μόνο με το πρώτο κλάμα; Ας δούμε ξεκάθαρα την πραγματικότητα: ποιος από μας δεν αντιλαμβάνεται ότι η μόνη διαφορά μεταξύ παιδοκτονίας και εμβρυοκτονίας έγκειται στο γεγονός ότι το παιδί έχει πιο απτή παρουσία από του εμβρύου;
ΑΣ ΔΟΥΜΕ το άλλο αξίωμα: «κάθε γυναίκα έχει το δικαίωμα να κάνει το κορμί της ό,τι θέλει». Ο παραλογισμός αυτού του αξιώματος είναι εξόφθαλμος. Αυτό το αξίωμα καταργεί την κοινωνικότητα της ζωής και δέχεται μόνο την ατομικότητά της. Δεν θα συζητήσω αν αυτό είναι φιλοσοφικά έγκυρο. Είμαι όμως υποχρεωμένος να παρατηρήσω ότι αν η κοινωνία δεχθεί αυτό το αξίωμα, τότε χάνει αμέσως το δικαίωμα να διαθέτει «για το κοινό καλό» τη ζωή των μελών της, χάνει το δικαίωμα να επιβάλλει θυσίες. Διότι εάν κάθε γυναίκα δικαιούται να κάνει το κορμί της ό,τι θέλει, τότε και κάθε στρατιώτης έχει ακριβώς το ίδιο δικαίωμα. Οπότε, στις Θερμοπύλες θα πάει (αν πάει) μόνον ο νομοθέτης του νομοσχεδίου περί αμβλώσεων ή όσοι ψυχοπαθείς αποφασίσουν να διαθέσουν το κορμί τους για να λειανθούν τα Μηδικά ακόντια.
Και βεβαίως, το θέμα δεν σταματά εδώ. Το ζητούμενο με τη νομιμοποίηση των αμβλώσεων είναι κάθε γυναίκα να κάνει και το κορμί του παιδιού της ό,τι θέλει (αφού είτε γεννήθηκε είτε όχι, παιδί της πάντως είναι). Πώς είναι δυνατόν, όμως, ν' αφεθεί στα χέρια των γονιών το δικαίωμα των παιδιών τους να ζήσουν; Ή, εάν δοθεί αυτό το δικαίωμα, τότε σε ποιά ηλικία αίρεται; Με τη γέννα ή την ενηλικίωση; Πότε και για ποιό λόγο θα πάψουν οι γονείς να έχουν δικαίωμα ζωής και θανάτου πάνω στα παιδιά τους;
ΕΛΕΧΘΗ ότι οι αμβλώσεις πρέπει να νομιμοποιηθούν, διότι δεν είναι σωστό να γεννώνται παιδιά ανεπιθύμητα ή ακόμη και μισούμενα από τους γονείς τους. Το επιχείρημα αυτό είναι άξιο "σοβαρής" συζητήσεως. Αλλά η λογική που εισάγει δεν εξαντλείται στη νομιμοποίηση των αμβλώσεων, πηγαίνει πολύ πιο πέρα, αφού θέτει προϋποθέσεις για την τεκνογονία. Αν δεχθούμε την αρχή ότι η τεκνογονία είναι θεμιτή υπό κάποιες συγκεκριμένες ψυχολογικές προϋποθέσεις, τότε πώς όχι και υπό κάποιες οικονομικές προϋποθέσεις; Και πως θ' αρνηθούμε τη σημασία των βιολογικών προϋποθέσεων; Αν δεν είναι σωστό να κάνεις ένα παιδί που θα είναι δυστυχισμένο διότι το μισείς, δεν είναι επίσης σωστό να κάνεις ένα παιδί που θα πεινάει• και δεν είναι διόλου σωστό να κάνεις ένα παιδί που θα είναι κοντό και ως εξ αυτού κομπλεξικό και δυστυχισμένο. Με άλλους λόγους, το υπό συζήτησιν επιχείρημα εισάγει την ευγονική, και όχι απλώς τη νόμιμη άμβλωση. Αν η κοινωνία δεχθεί τη λογική του επιχειρήματος, τότε πρέπει η όλη συζήτηση να τεθεί σε άλλη βάση.
Αν η κοινωνία υιοθετήσει μια λογική που θέτει στο δικαίωμα της ζωής προϋποθέσεις, τότε πώς μπορεί να περιορίσει τους όρους της μόνο στην αρχή κι όχι και στο τέλος; Πώς, δηλαδή, μπορεί να είναι νόμιμη η άμβλωση κι όχι και η ευθανασία; Και πώς είναι δυνατόν μια κοινωνία να νομιμοποιεί την άμβλωση και να καταργεί ως... απάνθρωπη την ποινή του θανάτου; Αυτές οι ασυνέπειες, οι κυριολεκτικώς ασυναρτησίες, συνιστούν εξαιρετικά έντονες διασπαστικές δυνάμεις και ναρκοθετούν το θεμέλιο των περί δικαίου αντιλήψεων της κοινωνίας: το εύλογον.
ΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ το άλλο επιχείρημα: «Η άμβλωση πρέπει να νομιμοποιηθεί για να μπορεί κάθε γυναίκα να χαίρεται τον έρωτα ελεύθερα». Κατ' αρχήν, όποιος ενδιαφέρεται ακόμα για εννοιολογική ακρίβεια, θα πρέπει να κάνει μια επείγουσα διόρθωση: το πράγματι ζητούμενο εδώ δεν είναι η ελευθερία, αλλά η απουσία συνεπειών. Αυτή η διόρθωση είναι απαραίτητη, διότι έτσι θα κρατήσουμε απόσταση από το οδυνηρό πια ερώτημα: τί είναι ελευθερία και ποιό είναι το θεμέλιο της ελευθερίας του έρωτα;...
Εν πάση περιπτώσει, κατά το επιχείρημα αυτό, το έμβρυο δεν έχει οντότητα μολονότι είναι ζωντανό. Το έμβρυο είναι μια δυσάρεστη συνέπεια της σεξουαλικής επαφής. Το έμβρυο δηλαδή είναι, ακριβώς το ίδιο με τα κόπρανα που ακολουθούν ένα εξαίσιο γεύμα; Γι' αυτό και η αφαίρεση της ζωής του δεν θεωρείται φόνος, αλλά είδος οδυνηράς κενώσεως;
Δεν θα συζητήσω τώρα το πόσο μια τέτοια αντιμετώπιση στηρίζεται στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα. Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι τούτο: το έμβρυο αντιμετωπίζεται ωσάν να μην έχει οντότητα. Πρόκειται, δηλαδή, για επιχείρημα που στηρίζεται εξ ολοκλήρου και αποκλειστικά στην υπόθεση ότι η ζωή δεν συνεπάγεται οπωσδήποτε ύπαρξη οντότητος! Έτσι, ο άνθρωπος μπορεί να ζει χωρίς οντότητα. Η οντότητα είναι κάτι που του απονέμεται από τρίτους, με κριτήρια όλως άσχετα προς την υπόσταση του. Θα συνιστούσα σ' όλους όσους σπεύδουν να δεχθούν αυτή τη θέση μεγάλη προσοχή: πρόκειται για παγίδα θανάτου, για την αντίληψη πάνω στην οποία στηρίζεται ο πιο κτηνώδης φασισμός, ο πιο αδυσώπητος ολοκληρωτισμός. Ελπίζω πως αυτό είναι ιδιαιτέρως προφανές και δεν χρειάζεται να το αναπτύξω.
ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ δεν σταματά εδώ. Αν οι αμβλώσεις πρέπει να νομιμοποιηθούν για να μπορεί κάθε γυναίκα να απολαμβάνει τον έρωτα χωρίς δυσάρεστες συνέπειες, ερωτάται: πρόκειται να καταργηθούν και άλλες δυσάρεστες συνέπειες του έρωτα; Και η μέριμνα για την ανεμπόδιστη απόλαυση του έρωτα, θα περιορισθεί μόνο στις γυναίκες, ή θα επεκταθεί και στα αιτήματα του άνδρα;
Βεβαίως, εγείρονται και άλλα ερωτήματα. Είναι, άραγε, εφικτό το όραμα των σεξουαλικών σχέσεων χωρίς συνέπειες; Οι αμβλώσεις δεν έχουν συνέπειες —και μάλιστα εξαιρετικά δυσάρεστες; Και περαιτέρω: ποιες συνέπειες θέλουμε ν' αποφύγουμε; Θέλουμε ν' αποφύγουμε την κύηση; Αλλ' αυτή δεν εμποδίζει την σεξουαλική απόλαυση. Θέλουμε ν' αποφύγουμε τη μητρότητα; Αυτό μπορεί να λυθεί χωρίς φόνους, αν η πολιτεία κατοχυρώσει το δικαίωμα της μητέρας να αρνείται την ανατροφή του παιδιού της και να το αναλαμβάνει υποχρεωτικά ένας νηπιακός σταθμός. Θέλουμε ν' αποφύγουμε τα κοινωνικά σχόλια που συνοδεύουν την ανύπαντρη έγγυο; Αλλοίμονο, όμως, αν νομιμοποιηθεί ο φόνος για να σταματούν τα κουτσομπολιά.
Θέλουμε, μήπως, ν' αποφύγουμε τον συναισθηματικό δεσμό μητέρας-νεογέννητου; Αυτό, πράγματι, μόνο με άμβλωση το προλαβαίνουμε. Αλλά ας πούμε, λοιπόν, τα πράγματα με τ' όνομα τους: θέλουμε την άμβλωση για να εμποδίσουμε τη συναισθηματική σχέση μητέρας-παιδιού. Με άλλους λόγους, οι δυσάρεστες συνέπειες της σεξουαλικής σχέσεως είναι η δημιουργία συναισθήματος... Στη θέση ενός έρωτος με συναίσθημα, τοποθετείται ο κυριολεκτικώς, καννιβαλικός έρως!
ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ συνωθούνται και πιέζουν για μια διέξοδο, μιαν απάντηση. Μήπως αντί για τη νομιμοποίηση των αμβλώσεων μπορούμε να πάρουμε άλλα μέτρα, πιο κοντινά προς το αίσθημα Δικαίου και Προνοίας; Μήπως χρειαζόμαστε ως κοινωνία ένα νέον ορισμό της ζωής και του θανάτου; Μήπως πρέπει να ενισχύσουμε την αλληλεγγύη, την ανθρωπιά μας, το βάθεμα μας και να επανεξετάσουμε την ερημιά που παριστάνει την προοδευτικότητα; Μήπως πρέπει να περιορίσουμε τη σημασία της μόδας και να ασκηθούμε λίγο στη διαχρονική θεώρηση του κόσμου και του εαυτού μας; Μήπως κάποια από τα προβλήματα μας θεραπεύονται με συνειδητοποιήσεις μάλλον, παρά με νομοθετήματα;
Από την αποπλανητική έλξη στον σημειωτικό τυχοδιωκτισμό μια αμφίκρημνη παλινδρομία

Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 24341
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis » 14 Ιαν 2020, 14:33

Σέλευκας έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:23
Αν ένα έμβρυο είναι 6 μηνών και πεθάνει μέσα στην κοιλιά της μάνας ο γονέας υποχρεούται να το θάψει στο νεκροταφείο και να περάσει απο όλα τα γκισέ του δημοσίου για να δηλώσει την γέννα και μετά τον θάνατο.
Αυτό συμβαίνει επειδή από τους 6 μήνες και μετά δεν είναι δυνατή η έκτρωση με χειρουργικές μεθόδους, πρέπει να προκληθεί γέννα. Κι αυτή είναι μία μόνο από τις 152.000 διαφορές που έχει ένα έμβρυο στο τρίτο τρίμηνο από ένα έμβρυο στο πρώτο τρίμηνο.

Άβαταρ μέλους
foscilis
Δημοσιεύσεις: 24341
Εγγραφή: 21 Ιουν 2018, 11:42

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από foscilis » 14 Ιαν 2020, 14:34

ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:25
Θυμήθηκα ένα παλιό αλλά ενδιαφέρον κείμενο του εκδότη της φιλοσοφικής ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ, Παναγιώτη Δρακόπουλου:

"Αμβλώσεις" Π. Δρακόπουλου
Πολλοί ζητούν να διατυπώσουμε την άποψή μας για το θέμα των αμβλώσεων. Θα επιχειρήσουμε εδώ μια τοποθέτηση, όχι χωρίς δισταγμούς. Το θέμα δεν προσφέρεται σε μονοδιάστατες απαντήσεις.
Γι' αυτό και η θέση μας βρίσκεται μάλλον δίπλα σε ερωτήματα κι όχι σε απαντήσεις. Θα ήταν, ίσως, φρονιμότερο, το κείμενο που ακολουθεί να θεωρηθεί αφορμή για συζήτηση, κι όχι σαν μια κατηγορηματική τοποθέτηση.
Απ' όσο παρακολουθεί κανείς σε διάφορα έντυπα, το ζήτημα τίθεται σε αδρές γραμμές ως εξής:
Ορθώς νομιμοποιούνται οι αμβλώσεις διότι:
α) κάθε γυναίκα έχει το δικαίωμα να κάνει το κορμί της ό,τι θέλει, και
β) ούτως ή άλλως γίνονται.
Σ' αυτά, οι αντιτιθέμενοι απαντούν ότι κακώς νομιμοποιούνται οι αμβλώσεις, αφού:
α) η άμβλωση είναι φόνος, και
β) η χώρα μας έχει πρόβλημα πληθυσμιακής καταρρεύσεως.
Ας αρχίσουμε ξεκαθαρίζοντας το έδαφος από τα δεύτερα επιχειρήματα. Και κλοπές γίνονται, και βιασμοί και αδικήματα παντός είδους. Αυτό όμως δεν συνιστά υποχρέωση της πολιτείας να νομιμοποιήσει το σύνολο των εγκληματικών πράξεων. Από την άλλη μεριά, πρέπει να κατανοήσουμε ότι η αύξηση των γεννήσεων, την οποία πράγματι έχουμε ανάγκη, δεν μπορεί να γίνει δια παντός μέσου, ούτε δια εξαναγκασμού. Η κοινωνία που θ' απαγόρευε τις αμβλώσεις για να αυξήσει τον πληθυσμό της, θα πρέπει και να επιτρέψει τις μαζικές δολοφονίες αν αποκτήσει υπερπληθυσμό.
Ας έλθουμε τώρα στα κύρια επιχειρήματα.
Το ότι η άμβλωση είναι φόνος, δεν νομίζω πως τίθεται σοβαρώς υπό συζήτησιν. Εάν το έμβρυο είναι ζωντανό ή όχι μας το λένε οι ιατροί• φεμινίστριες, ιερείς και νομοθέτες δεν έχουν δικαίωμα γνωματεύσεως επ' αυτού. Και αφού το έμβρυο έχει ζωή, τότε η άμβλωση την αφαιρεί - τελεία και παύλα. Δεν μπορούμε να συζητήσουμε επ' αυτού. Μπορούμε, όμως, αν το ζήτημα τεθεί σε άλλη βάση.
Δεν υπάρχει κοινωνία που να θεωρεί τη ζωή ως το υπέρτατο αγαθό. Η κοινωνία ορίζει τον εαυτό της ως υπερασπιστή της ζωής των μελών της, ενώ ταυτοχρόνως ορίζει τη δική της σωτηρία ως υπέρτερη πάσης άλλης αξίας —και αυτής ακόμα της ζωής. Αυτό ίσως εξηγεί το παράδοξο όλες οι κοινωνίες να τιμωρούν το φόνο, αλλά και όλες να τον επιβάλλουν, σε πολλές περιπτώσεις.
Συνεπώς, είναι δυνατόν να νομιμοποιηθούν οι αμβλώσεις, να νομιμοποιηθεί αυτό το είδος φόνου; Το πρόβλημα είναι, με ποιο σκεπτικό. Η κοινωνία χρειάζεται μια προφανή λογική αν θέλει η νομιμοποίηση ενός είδους φόνου να μη διαταράξει την απολύτως αναγκαία συνοχή της, αν θέλει να μη κοπεί ο δικός της ομφάλιος λώρος με τις θεμελιώδεις προϋποθέσεις υπάρξεώς της. Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, να κατανοήσουμε την απόφαση της.
ΜΕ ΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ νομιμοποιείται η άμβλωση κι όχι η παιδοκτονία; Μήπως διότι το έμβρυο δεν έχει συνείδηση ενώ το παιδί έχει; Εάν ναι, τότε ερωτάται: θα απαγορευθεί αμέσως η άμβλωση εφ' όσον αποδειχθεί ότι το έμβρυο έχει επίσης συνείδηση; Και ερωτάται ακόμη: θα επιτραπεί η αφαίρεση ζωής οιουδήποτε ανθρώπου δεν έχει συνείδηση — π.χ. οιουδήποτε βρίσκεται σε κωματώδη κατάσταση;
Μήπως διότι το έμβρυο δεν έχει αυτόνομη ύπαρξη, δεν μπορεί δηλαδή να ζήσει μόνο του; Εάν ναι, ερωτάται: αναγνωρίζεται, λοιπόν, η ιδιότης του ζωντανού μόνο σ' ένα πλάσμα που μπορεί να επιβιώσει χωρίς να εξαρτάται απολύτως από κανέναν; Μια απλή βόλτα στα νοσοκομεία θα φανερώσει πόσοι φόνοι πρόκειται να καλυφθούν από την ομπρέλα αυτής της λογικής. Και τι πρόκειται να συμβεί εάν ένας γιατρός ή μία νοσοκόμος, σκοτώσει σ' ένα μαιευτήριο όλα τα εντός θερμοκοιτίδων έμβρυα; Θα παραπεμφθεί για φθορά ξένης περιουσίας;
Φοβούμαι ότι παρόμοιοι συλλογισμοί ξεκινούν από την υποτίμηση του εμβρύου και την παμπάλαιη αντίληψη πως η ζωή αρχίζει με τη γέννα. Πόσο σοβαρό, όμως, μπορεί να είναι αυτό, σε μια εποχή που παρακολουθεί τις συναισθηματικές αντιδράσεις του εμβρύου, τις διαθέσεις του προς τους γονείς και τ' αδέλφια του, ή ακόμη και τις μουσικές του προτιμήσεις; Ποιος από μας πιστεύει σήμερα, στα σοβαρά, ότι η ζωή αρχίζει μετά τη γέννα, ή ότι ψυχή αποκτάς μόνο με το πρώτο κλάμα; Ας δούμε ξεκάθαρα την πραγματικότητα: ποιος από μας δεν αντιλαμβάνεται ότι η μόνη διαφορά μεταξύ παιδοκτονίας και εμβρυοκτονίας έγκειται στο γεγονός ότι το παιδί έχει πιο απτή παρουσία από του εμβρύου;
ΑΣ ΔΟΥΜΕ το άλλο αξίωμα: «κάθε γυναίκα έχει το δικαίωμα να κάνει το κορμί της ό,τι θέλει». Ο παραλογισμός αυτού του αξιώματος είναι εξόφθαλμος. Αυτό το αξίωμα καταργεί την κοινωνικότητα της ζωής και δέχεται μόνο την ατομικότητά της. Δεν θα συζητήσω αν αυτό είναι φιλοσοφικά έγκυρο. Είμαι όμως υποχρεωμένος να παρατηρήσω ότι αν η κοινωνία δεχθεί αυτό το αξίωμα, τότε χάνει αμέσως το δικαίωμα να διαθέτει «για το κοινό καλό» τη ζωή των μελών της, χάνει το δικαίωμα να επιβάλλει θυσίες. Διότι εάν κάθε γυναίκα δικαιούται να κάνει το κορμί της ό,τι θέλει, τότε και κάθε στρατιώτης έχει ακριβώς το ίδιο δικαίωμα. Οπότε, στις Θερμοπύλες θα πάει (αν πάει) μόνον ο νομοθέτης του νομοσχεδίου περί αμβλώσεων ή όσοι ψυχοπαθείς αποφασίσουν να διαθέσουν το κορμί τους για να λειανθούν τα Μηδικά ακόντια.
Και βεβαίως, το θέμα δεν σταματά εδώ. Το ζητούμενο με τη νομιμοποίηση των αμβλώσεων είναι κάθε γυναίκα να κάνει και το κορμί του παιδιού της ό,τι θέλει (αφού είτε γεννήθηκε είτε όχι, παιδί της πάντως είναι). Πώς είναι δυνατόν, όμως, ν' αφεθεί στα χέρια των γονιών το δικαίωμα των παιδιών τους να ζήσουν; Ή, εάν δοθεί αυτό το δικαίωμα, τότε σε ποιά ηλικία αίρεται; Με τη γέννα ή την ενηλικίωση; Πότε και για ποιό λόγο θα πάψουν οι γονείς να έχουν δικαίωμα ζωής και θανάτου πάνω στα παιδιά τους;
ΕΛΕΧΘΗ ότι οι αμβλώσεις πρέπει να νομιμοποιηθούν, διότι δεν είναι σωστό να γεννώνται παιδιά ανεπιθύμητα ή ακόμη και μισούμενα από τους γονείς τους. Το επιχείρημα αυτό είναι άξιο "σοβαρής" συζητήσεως. Αλλά η λογική που εισάγει δεν εξαντλείται στη νομιμοποίηση των αμβλώσεων, πηγαίνει πολύ πιο πέρα, αφού θέτει προϋποθέσεις για την τεκνογονία. Αν δεχθούμε την αρχή ότι η τεκνογονία είναι θεμιτή υπό κάποιες συγκεκριμένες ψυχολογικές προϋποθέσεις, τότε πώς όχι και υπό κάποιες οικονομικές προϋποθέσεις; Και πως θ' αρνηθούμε τη σημασία των βιολογικών προϋποθέσεων; Αν δεν είναι σωστό να κάνεις ένα παιδί που θα είναι δυστυχισμένο διότι το μισείς, δεν είναι επίσης σωστό να κάνεις ένα παιδί που θα πεινάει• και δεν είναι διόλου σωστό να κάνεις ένα παιδί που θα είναι κοντό και ως εξ αυτού κομπλεξικό και δυστυχισμένο. Με άλλους λόγους, το υπό συζήτησιν επιχείρημα εισάγει την ευγονική, και όχι απλώς τη νόμιμη άμβλωση. Αν η κοινωνία δεχθεί τη λογική του επιχειρήματος, τότε πρέπει η όλη συζήτηση να τεθεί σε άλλη βάση.
Αν η κοινωνία υιοθετήσει μια λογική που θέτει στο δικαίωμα της ζωής προϋποθέσεις, τότε πώς μπορεί να περιορίσει τους όρους της μόνο στην αρχή κι όχι και στο τέλος; Πώς, δηλαδή, μπορεί να είναι νόμιμη η άμβλωση κι όχι και η ευθανασία; Και πώς είναι δυνατόν μια κοινωνία να νομιμοποιεί την άμβλωση και να καταργεί ως... απάνθρωπη την ποινή του θανάτου; Αυτές οι ασυνέπειες, οι κυριολεκτικώς ασυναρτησίες, συνιστούν εξαιρετικά έντονες διασπαστικές δυνάμεις και ναρκοθετούν το θεμέλιο των περί δικαίου αντιλήψεων της κοινωνίας: το εύλογον.
ΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ το άλλο επιχείρημα: «Η άμβλωση πρέπει να νομιμοποιηθεί για να μπορεί κάθε γυναίκα να χαίρεται τον έρωτα ελεύθερα». Κατ' αρχήν, όποιος ενδιαφέρεται ακόμα για εννοιολογική ακρίβεια, θα πρέπει να κάνει μια επείγουσα διόρθωση: το πράγματι ζητούμενο εδώ δεν είναι η ελευθερία, αλλά η απουσία συνεπειών. Αυτή η διόρθωση είναι απαραίτητη, διότι έτσι θα κρατήσουμε απόσταση από το οδυνηρό πια ερώτημα: τί είναι ελευθερία και ποιό είναι το θεμέλιο της ελευθερίας του έρωτα;...
Εν πάση περιπτώσει, κατά το επιχείρημα αυτό, το έμβρυο δεν έχει οντότητα μολονότι είναι ζωντανό. Το έμβρυο είναι μια δυσάρεστη συνέπεια της σεξουαλικής επαφής. Το έμβρυο δηλαδή είναι, ακριβώς το ίδιο με τα κόπρανα που ακολουθούν ένα εξαίσιο γεύμα; Γι' αυτό και η αφαίρεση της ζωής του δεν θεωρείται φόνος, αλλά είδος οδυνηράς κενώσεως;
Δεν θα συζητήσω τώρα το πόσο μια τέτοια αντιμετώπιση στηρίζεται στα σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα. Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι τούτο: το έμβρυο αντιμετωπίζεται ωσάν να μην έχει οντότητα. Πρόκειται, δηλαδή, για επιχείρημα που στηρίζεται εξ ολοκλήρου και αποκλειστικά στην υπόθεση ότι η ζωή δεν συνεπάγεται οπωσδήποτε ύπαρξη οντότητος! Έτσι, ο άνθρωπος μπορεί να ζει χωρίς οντότητα. Η οντότητα είναι κάτι που του απονέμεται από τρίτους, με κριτήρια όλως άσχετα προς την υπόσταση του. Θα συνιστούσα σ' όλους όσους σπεύδουν να δεχθούν αυτή τη θέση μεγάλη προσοχή: πρόκειται για παγίδα θανάτου, για την αντίληψη πάνω στην οποία στηρίζεται ο πιο κτηνώδης φασισμός, ο πιο αδυσώπητος ολοκληρωτισμός. Ελπίζω πως αυτό είναι ιδιαιτέρως προφανές και δεν χρειάζεται να το αναπτύξω.
ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ δεν σταματά εδώ. Αν οι αμβλώσεις πρέπει να νομιμοποιηθούν για να μπορεί κάθε γυναίκα να απολαμβάνει τον έρωτα χωρίς δυσάρεστες συνέπειες, ερωτάται: πρόκειται να καταργηθούν και άλλες δυσάρεστες συνέπειες του έρωτα; Και η μέριμνα για την ανεμπόδιστη απόλαυση του έρωτα, θα περιορισθεί μόνο στις γυναίκες, ή θα επεκταθεί και στα αιτήματα του άνδρα;
Βεβαίως, εγείρονται και άλλα ερωτήματα. Είναι, άραγε, εφικτό το όραμα των σεξουαλικών σχέσεων χωρίς συνέπειες; Οι αμβλώσεις δεν έχουν συνέπειες —και μάλιστα εξαιρετικά δυσάρεστες; Και περαιτέρω: ποιες συνέπειες θέλουμε ν' αποφύγουμε; Θέλουμε ν' αποφύγουμε την κύηση; Αλλ' αυτή δεν εμποδίζει την σεξουαλική απόλαυση. Θέλουμε ν' αποφύγουμε τη μητρότητα; Αυτό μπορεί να λυθεί χωρίς φόνους, αν η πολιτεία κατοχυρώσει το δικαίωμα της μητέρας να αρνείται την ανατροφή του παιδιού της και να το αναλαμβάνει υποχρεωτικά ένας νηπιακός σταθμός. Θέλουμε ν' αποφύγουμε τα κοινωνικά σχόλια που συνοδεύουν την ανύπαντρη έγγυο; Αλλοίμονο, όμως, αν νομιμοποιηθεί ο φόνος για να σταματούν τα κουτσομπολιά.
Θέλουμε, μήπως, ν' αποφύγουμε τον συναισθηματικό δεσμό μητέρας-νεογέννητου; Αυτό, πράγματι, μόνο με άμβλωση το προλαβαίνουμε. Αλλά ας πούμε, λοιπόν, τα πράγματα με τ' όνομα τους: θέλουμε την άμβλωση για να εμποδίσουμε τη συναισθηματική σχέση μητέρας-παιδιού. Με άλλους λόγους, οι δυσάρεστες συνέπειες της σεξουαλικής σχέσεως είναι η δημιουργία συναισθήματος... Στη θέση ενός έρωτος με συναίσθημα, τοποθετείται ο κυριολεκτικώς, καννιβαλικός έρως!
ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ συνωθούνται και πιέζουν για μια διέξοδο, μιαν απάντηση. Μήπως αντί για τη νομιμοποίηση των αμβλώσεων μπορούμε να πάρουμε άλλα μέτρα, πιο κοντινά προς το αίσθημα Δικαίου και Προνοίας; Μήπως χρειαζόμαστε ως κοινωνία ένα νέον ορισμό της ζωής και του θανάτου; Μήπως πρέπει να ενισχύσουμε την αλληλεγγύη, την ανθρωπιά μας, το βάθεμα μας και να επανεξετάσουμε την ερημιά που παριστάνει την προοδευτικότητα; Μήπως πρέπει να περιορίσουμε τη σημασία της μόδας και να ασκηθούμε λίγο στη διαχρονική θεώρηση του κόσμου και του εαυτού μας; Μήπως κάποια από τα προβλήματα μας θεραπεύονται με συνειδητοποιήσεις μάλλον, παρά με νομοθετήματα;
ΟΚ, πήραμε τη χριστιανική άποψη, πήραμε τη φεμινιστική, έλειπε ομολογουμένως η αγάμητη.

Άβαταρ μέλους
Kauldron
Δημοσιεύσεις: 48013
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 18:53

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Kauldron » 14 Ιαν 2020, 14:35

Αντιτίθεται ο Μπογδάνος με το κατέβασμα της αφίσας (αλλά στηρίζει τον υπουργό που τη διέταξε).
https://www.real.gr/politiki/arthro/mpo ... es-602034/

Αυτοί είναι σαν τους πασόκους του Γιωργάκη.
Οι μισοί μέσα ψήφιζαν τις περικοπές μισθών και συντάξεων, και οι άλλοι μισοί στους δρόμους και φώναζαν κατά της κυβέρνησης που οι ίδιοι στήριζαν.
Kappa έγραψε:
04 Φεβ 2024, 15:56
Κάποιες φορές, τα κρύα απογεύματα του χειμώνα, σκέφτομαι μήπως όλα είχαν εξελιχθεί αλλιώς αν της είχα στείλει dickpick.

Άβαταρ μέλους
Otto Weininger
Δημοσιεύσεις: 29353
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:29
Τοποθεσία: Schwarzspanierstraße 15

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Otto Weininger » 14 Ιαν 2020, 14:36

Δείτε δω την τρελεγκω. Να είναι άραγε τριτοκυματική φεμινίστρια;



"Beauty slept and angels wept
For Her immortal soul
In this response, all evil chose
To claim her for their very own"


Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40321
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 14 Ιαν 2020, 14:59

Kauldron έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:24
Ακριβώς. Δεν έχεις το δικαίωμα να κάνεις κήρυγμα σε κάποια για μια έκτρωση με επιχείρημα την υπογεννητικότητα ή κριτική στην κυβέρνηση για τον ίδιο λόγο, όταν μπορείς να κάνεις παιδιά και δεν κάνεις.
Έχεις κάθε δικαίωμα να ασκείς κριτική και να έχεις άποψη για ο,τιδήποτε. Εδώ έχουν δικαίωμα να είναι υπουργοί άμυνας άνθρωποι που δεν υπηρέτησαν καν στρατό.
Και το να μη μπορούν, μπορεί να είναι θέμα βιολογικό, μπορεί οικονομικό, κλπ. Το οτι θέλεις να του αφαιρέσεις το δικαίωμα λόγου, σημαίνει οτι μάλλον δεν έχεις επιχειρήματα.
Το νομικό δικαίωμα έχεις, όχι το ηθικό.

Αλλά αφού αναγνωρίζεις ως λόγο μη τεκνοποίησης το οικονομικό πρόβλημα, είναι περίεργο -ή μάλλον καθόλου- που το αναγνωρίζεις μόνο στους άτεκνους και όχι στις γυναίκες που επιλέγουν να διακόψουν την κύηση.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Kauldron
Δημοσιεύσεις: 48013
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 18:53

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Kauldron » 14 Ιαν 2020, 15:06

hellegennes έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:59
Kauldron έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:24
Ακριβώς. Δεν έχεις το δικαίωμα να κάνεις κήρυγμα σε κάποια για μια έκτρωση με επιχείρημα την υπογεννητικότητα ή κριτική στην κυβέρνηση για τον ίδιο λόγο, όταν μπορείς να κάνεις παιδιά και δεν κάνεις.
Έχεις κάθε δικαίωμα να ασκείς κριτική και να έχεις άποψη για ο,τιδήποτε. Εδώ έχουν δικαίωμα να είναι υπουργοί άμυνας άνθρωποι που δεν υπηρέτησαν καν στρατό.
Και το να μη μπορούν, μπορεί να είναι θέμα βιολογικό, μπορεί οικονομικό, κλπ. Το οτι θέλεις να του αφαιρέσεις το δικαίωμα λόγου, σημαίνει οτι μάλλον δεν έχεις επιχειρήματα.
Το νομικό δικαίωμα έχεις, όχι το ηθικό.

Αλλά αφού αναγνωρίζεις ως λόγο μη τεκνοποίησης το οικονομικό πρόβλημα, είναι περίεργο -ή μάλλον καθόλου- που το αναγνωρίζεις μόνο στους άτεκνους και όχι στις γυναίκες που επιλέγουν να διακόψουν την κύηση.
Αν δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά μεταξύ του να μην κάνω παιδί και να κάνω έκτρωση, δε μπορώ να σε βοηθήσω. Η Γαλη πόσταρε μια εικόνα, όπου το εξηγεί.
Ποιός σου είπε οτι δεν αναγνωρίζω το δικαίωμά της? Το να σου δίνω κάποια επιχειρήματα κατά ενός πράγματος σημαίνει οτι σου αφαιρώ το δικαίωμα να το κάνεις? Πχ αν εσύ καπνίζεις και σου πώ εγώ οτι το τσιγάρο προκαλεί αυτό κι αυτό το πρόβλημα, αυτό σημαίνει οτι σου απαγορεύω να καπνίζεις?
Η έκτρωση πέρα απ' το έμβρυο που σκοτώνει, προκαλεί και κάποιες ζημιές και στη γυναίκα, υπόψη (για να μην είναι τελείως ξεκάρφωτο με το κάπνισμα).
Kappa έγραψε:
04 Φεβ 2024, 15:56
Κάποιες φορές, τα κρύα απογεύματα του χειμώνα, σκέφτομαι μήπως όλα είχαν εξελιχθεί αλλιώς αν της είχα στείλει dickpick.

Άβαταρ μέλους
Kauldron
Δημοσιεύσεις: 48013
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 18:53

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Kauldron » 14 Ιαν 2020, 15:12

Otto Weininger έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:36
Δείτε δω την τρελεγκω. Να είναι άραγε τριτοκυματική φεμινίστρια;

Πιθανόν.
Kappa έγραψε:
04 Φεβ 2024, 15:56
Κάποιες φορές, τα κρύα απογεύματα του χειμώνα, σκέφτομαι μήπως όλα είχαν εξελιχθεί αλλιώς αν της είχα στείλει dickpick.

Άβαταρ μέλους
Otto Weininger
Δημοσιεύσεις: 29353
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:29
Τοποθεσία: Schwarzspanierstraße 15

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Otto Weininger » 14 Ιαν 2020, 15:21

Kauldron έγραψε:
14 Ιαν 2020, 15:12
Otto Weininger έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:36
Δείτε δω την τρελεγκω. Να είναι άραγε τριτοκυματική φεμινίστρια;

Πιθανόν.
Να ξέρεις ότι οπότε ποστάρεις κάτι, και να θέλω να το διαβάσω σοβαρά για να γίνει κουβέντα, δεν μπορώ.
Το μάτι μου πέφτει με την μια στην υπογραφή που έχεις βάλει και γαμιεμαι στο γέλιο.


"Beauty slept and angels wept
For Her immortal soul
In this response, all evil chose
To claim her for their very own"


Άβαταρ μέλους
blackpaint
Δημοσιεύσεις: 9596
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 00:37

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από blackpaint » 14 Ιαν 2020, 15:38

Otto Weininger έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:36
Να είναι άραγε τριτοκυματική φεμινίστρια;

τεταρτοκυματικη, το 3ο κυμα ηταν στα 90ς. Δεν ειδα το βιδεο.

Άβαταρ μέλους
AlienWay
Δημοσιεύσεις: 22687
Εγγραφή: 08 Οκτ 2019, 13:15
Phorum.gr user: AlienWay

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από AlienWay » 14 Ιαν 2020, 15:40

blackpaint έγραψε:
14 Ιαν 2020, 15:38
Otto Weininger έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:36
Να είναι άραγε τριτοκυματική φεμινίστρια;

τεταρτοκυματικη, το 3ο κυμα ηταν στα 90ς. Δεν ειδα το βιδεο.
Την ίδια πληροφορία έχω κι εγώ, blackpaint
Ζούμε σε μια οικονομία.

Άβαταρ μέλους
blackpaint
Δημοσιεύσεις: 9596
Εγγραφή: 09 Απρ 2018, 00:37

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από blackpaint » 14 Ιαν 2020, 15:40

Otto Weininger έγραψε:
14 Ιαν 2020, 15:21
Kauldron έγραψε:
14 Ιαν 2020, 15:12
Otto Weininger έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:36
Δείτε δω την τρελεγκω. Να είναι άραγε τριτοκυματική φεμινίστρια;

Πιθανόν.
Να ξέρεις ότι οπότε ποστάρεις κάτι, και να θέλω να το διαβάσω σοβαρά για να γίνει κουβέντα, δεν μπορώ.
Το μάτι μου πέφτει με την μια στην υπογραφή που έχεις βάλει και γαμιεμαι στο γέλιο.
Gaelic Neoreactionary

r/selfawarewolves

Άβαταρ μέλους
Kauldron
Δημοσιεύσεις: 48013
Εγγραφή: 02 Απρ 2018, 18:53

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Kauldron » 14 Ιαν 2020, 16:09

Otto Weininger έγραψε:
14 Ιαν 2020, 15:21
Kauldron έγραψε:
14 Ιαν 2020, 15:12
Otto Weininger έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:36
Δείτε δω την τρελεγκω. Να είναι άραγε τριτοκυματική φεμινίστρια;

Πιθανόν.
Να ξέρεις ότι οπότε ποστάρεις κάτι, και να θέλω να το διαβάσω σοβαρά για να γίνει κουβέντα, δεν μπορώ.
Το μάτι μου πέφτει με την μια στην υπογραφή που έχεις βάλει και γαμιεμαι στο γέλιο.
:P
Δεν ξέρω αν είναι για γέλια ή για κλάματα ο αβγός. Μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση πώς, όχι μόνο έκανε κάτι τέτοιο, αλλά δε ντρεπόταν και να το πεί.
Kappa έγραψε:
04 Φεβ 2024, 15:56
Κάποιες φορές, τα κρύα απογεύματα του χειμώνα, σκέφτομαι μήπως όλα είχαν εξελιχθεί αλλιώς αν της είχα στείλει dickpick.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 68587
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 14 Ιαν 2020, 16:21

Kauldron έγραψε:
14 Ιαν 2020, 14:24
Αναφορικά δε με την απρέπεια, όλως τυχαίως, είσαι από τους χαλαρούς, που έχουν χρησιμοποιήσει το δικό μου όνομα σε μαζικές κριτικές για πλακίτσα, σε θέματα που δεν έχω καν συμμετοχή. Υποθέτω ότι αυτές είναι εύστοχες και όχι απρεπείς, έτσι; :lol:
Tι πράγμα? Για δείξε μου πού έκανα και τί.
Ακριβώς. Δεν έχεις το δικαίωμα να κάνεις κήρυγμα σε κάποια για μια έκτρωση με επιχείρημα την υπογεννητικότητα ή κριτική στην κυβέρνηση για τον ίδιο λόγο, όταν μπορείς να κάνεις παιδιά και δεν κάνεις.
Έχεις κάθε δικαίωμα να ασκείς κριτική και να έχεις άποψη για ο,τιδήποτε. Εδώ έχουν δικαίωμα να είναι υπουργοί άμυνας άνθρωποι που δεν υπηρέτησαν καν στρατό.
Και το να μη μπορούν, μπορεί να είναι θέμα βιολογικό, μπορεί οικονομικό, κλπ. Το οτι θέλεις να του αφαιρέσεις το δικαίωμα λόγου, σημαίνει οτι μάλλον δεν έχεις επιχειρήματα.
Χελώνε, αν έχεις απορίες για το πόσες φορές έχεις χρησιμοποιήσει το όνομα μου, βάλε στην αναζήτηση κειμένου το δικό μου νικ και στο όνομα χρήστη το δικό σου. Δεν θα σου κάνω και τη γραμματέα, εντάξει; :lol:

Κατά τα άλλα, αν διαβάσεις προσεκτικά όλα τα μηνύματα μου, τόσο σε αυτό το θέμα όσο και στα άλλα, ποτέ δεν έχω ζητήσει απαγόρευση λόγου για κανέναν. Απλώς εκφράζω τη δική μου άποψη για τον δικό τους λόγο. Αν δω κάτι που θεωρώ σωστό, θα το πω. Αν δω κάτι που θεωρώ ηλίθιο, επίσης θα το πω. Και ποτέ δεν θα πω κάποιον βλάκα αν δεν παραθέσω και το -κατά τη γνώμη μου- λογικό σχήμα, που δικαιολογεί το χαρακτηρισμό. Πράγμα που ομολογώ, δεν βλέπω σε αντίστοιχους χαρακτηρισμούς που μου έχουν αποδοθεί. Πετάνε τη μολότωφ και φεύγουν ή αν μείνουν αρχίζουν τα νιανιανιά, που είναι ακόμη πιο κουραστικά.


Αναφορικά δε με το θέμα, στις ενδεικτικές αφίσες που έβαλα, υπήρχε πάντα το έμβρυο στην εικόνα. Αλλά υπήρχε και η εναλλακτική. Και ο λόγος που το έκανα ήταν γιατί θεωρώ λάθος και υποκρισία να υπάρχει μόνον το έμβρυο στην επικοινωνιακή φάση (είτε ως άνθρωπος που σφαγιάζεται σαδιστικά είτε ως ανθρώπινο σκουπίδι) τόσο στους φανατικούς υπερασπιστές της απαγόρευσης των αμβλώσεων όσο και στους φανατικούς υποστηρικτές της άμβλωσης. Διακρίνω μεγάλη υποκρισία και υπερβολή και στις δύο πρακτικές.

Γενικώς, διατηρώ το δικαίωμα έκφρασης του δικού μου λόγου και δεν προτίθεμαι να παραχωρήσω σε οποιονδήποτε παπάρα το δικαίωμα διαχείρισης τόσο της σκέψης και του λόγου μου όσο και του σώματος μου. Αυτή είναι η θέση μου ως γυναίκα και θα ήταν η ίδια ακόμη κι αν δεν είχα παιδί. Και όποιος διαφωνεί, μπορεί να μου εξηγήσει τους λόγους διαφωνίας και να το συζητήσουμε όσο θέλει. Είναι πολύ απλά τα πράγματα.

Αυτά.


ΥΓ. Δεν θα έμπαινα σε αναλυτικές επεξηγήσεις αν δεν αφορούσαν και στο γενικότερο πλαίσιο οι "προσωπικές αναφορές".

Κι ελπίζω να μην πάρεις το "παπάρας" προσωπικά.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ΓΑΛΗ την 14 Ιαν 2020, 16:24, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Το γαρ πολύ της κατανόησης γεννά αδιαφορία.

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 24853
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: Mε εντολη Καραμανλη κατεβηκε η αφισα για τις αμβλωσεις

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 14 Ιαν 2020, 16:24

Εάν αύριο μαζευτούν οι 'Μανουλες κατά των Εμβολιασμών' και βγάλουν καμπάνια στο μετρό ότι τα εμβόλια προκαλούν αυτισμό, τι γνώμη έχουν περί αυτού οι ανησυχουντες περί λογοκρισίας;
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Εσωτερική Πολιτική”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών