Βρίσκονται σε τοπική χρήση, που τα κάνει τοπικούς ιδιωματισμούς. Αν τα λεξικά της ΚΝΕ περιέχουν τοπικούς ιδιωματισμούς, θα είναι ολόκληρες εγκυκλοπαίδειες. Άλλο ένα ειδικό λεξικό συγκεκριμένης διαλέκτου και άλλο της ΚΝΕ.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 19:03Πως ορθώς αφού βρίσκονται σε χρήση; Η Αττική δεν βρίσκεται στην Ελλάδα;hellegennes έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 17:42Να σημειώσω ότι ορθώς το ΛΚΝ, το λεξικό του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη, δεν αναγνωρίζει την αθηναϊκή έννοια του σουβλακιού ούτε του καλαμακιού. Ως σουβλάκι αναφέρει μόνο τα κομμάτια κρέατος περασμένα σε ξυλάκι και ως καλαμάκι αναγνωρίζει είτε το μικρό καλάμι είτε τον σωλήνα που ρουφάμε αναψυκτικά και καφέδες.
Ο Μπαμπινιώτης, βέβαια, που είναι ένας πολύ κακός στην δουλειά του επιστήμονας, έχει χώσει όλους τους αττικούς τοπικισμούς στο λεξικό του, που έχει το θράσος να ονομάζεται «Ετυμολογικό λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας», αντί «Ετυμολογικό λεξικό της Νέας Αττικής Διαλέκτου».
ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 40713
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
- Dwarven Blacksmith
- Δημοσιεύσεις: 42947
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
- Τοποθεσία: Maiore Patria
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Δηλαδή ένα Αμερικανό λεξικό δεν θα με πληροφορήσει τι σημαίνει yankee, επειδή το λένε μόνο οι νότιοι; Αμφιβάλλω. Απλά βάζεις έναν αστερίσκο.hellegennes έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 19:13Βρίσκονται σε τοπική χρήση, που τα κάνει τοπικούς ιδιωματισμούς. Αν τα λεξικά της ΚΝΕ περιέχουν τοπικούς ιδιωματισμούς, θα είναι ολόκληρες εγκυκλοπαίδειες. Άλλο ένα ειδικό λεξικό συγκεκριμένης διαλέκτου και άλλο της ΚΝΕ.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 19:03Πως ορθώς αφού βρίσκονται σε χρήση; Η Αττική δεν βρίσκεται στην Ελλάδα;hellegennes έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 17:42Να σημειώσω ότι ορθώς το ΛΚΝ, το λεξικό του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη, δεν αναγνωρίζει την αθηναϊκή έννοια του σουβλακιού ούτε του καλαμακιού. Ως σουβλάκι αναφέρει μόνο τα κομμάτια κρέατος περασμένα σε ξυλάκι και ως καλαμάκι αναγνωρίζει είτε το μικρό καλάμι είτε τον σωλήνα που ρουφάμε αναψυκτικά και καφέδες.
Ο Μπαμπινιώτης, βέβαια, που είναι ένας πολύ κακός στην δουλειά του επιστήμονας, έχει χώσει όλους τους αττικούς τοπικισμούς στο λεξικό του, που έχει το θράσος να ονομάζεται «Ετυμολογικό λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας», αντί «Ετυμολογικό λεξικό της Νέας Αττικής Διαλέκτου».
I would have lived in peace. But my enemies brought me war.
- Gherschaagk
- Συντονίστρια
- Δημοσιεύσεις: 29724
- Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Μέρες που είναι κανονίστε να μαλώσουμε και για το σουβλάκι - γύρο.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 40713
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Ούτε καν. Διεθνώς χρησιμοποιείται η λέξη. Σε τέτοιον βαθμό που υπάρχει και στα δικά μας λεξικά (γιάνκης). Σε όλα τα δικά μας λεξικά.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 19:19Δηλαδή ένα Αμερικανό λεξικό δεν θα με πληροφορήσει τι σημαίνει yankee, επειδή το λένε μόνο οι νότιοι; Αμφιβάλλω. Απλά βάζεις έναν αστερίσκο.hellegennes έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 19:13Βρίσκονται σε τοπική χρήση, που τα κάνει τοπικούς ιδιωματισμούς. Αν τα λεξικά της ΚΝΕ περιέχουν τοπικούς ιδιωματισμούς, θα είναι ολόκληρες εγκυκλοπαίδειες. Άλλο ένα ειδικό λεξικό συγκεκριμένης διαλέκτου και άλλο της ΚΝΕ.Dwarven Blacksmith έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 19:03
Πως ορθώς αφού βρίσκονται σε χρήση; Η Αττική δεν βρίσκεται στην Ελλάδα;
Αντιθέτως, δεν πρόκειται να βρεις την λέξη bannick σε κανένα λεξικό. Είναι τοπική διάλεκτος του Σάρι. Δεν μιλάω για αργκό, μιλάω για τοπική διάλεκτο. Να το διαχωρίσουμε.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Τοπική διάλεκτος που η μισή χώρα νομίζει ότι είναι σωστή. Το πρόβλημα είναι οτι υπάρχει λαθος χρήση λέξης. Η λέξη σουβλάκι δεν μπορεί να εννοεί γύρο ή μπιφτέκι. Δεν μπορεί να παραγγέλνεις σουβλάκι και να σου φέρνει γύρο ούτε να παραγγέλνεις λεμονάδα και να σου φέρνει 7up. Το σουβλάκι και η λεμονάδα είναι συγκεκριμένα τρόφιμα-ποτά. Ειναι κομματια κρέας περασμένα σε ξυλάκι και χυμός λεμόνι.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
να παραγγείλω λουκάνικο και μου φέρεις γύρο πίτα και να μου πεις οτι στην Αθήνα έτσι το λένε.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos
- ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 2173
- Εγγραφή: 24 Σεπ 2019, 15:07
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Η λέξη «σουβλάκι» (ως σημαίνουσα συνεκδοχικά το όλο «πακέτο» από πίτα περιέχουσα κομμάτια χοιρινού/ γύρου/μπιφτεκιού, μαζί με ντομάτα, κρεμμύδι κλπ) δεν είναι βέβαια πρόσφατη ούτε κανένας καράμπαμπας την εφηύρε ούτε αφορά μόνο την κάτω Ελλάδα.
Ας τονίσω λοιπόν ότι μόνο πρόσφατη δεν είναι η κατά συνεκδοχή σημασία που πήρε η παλαιά λέξη «σουβλάκι» (ως σημαίνουσα τότε απλώς κομμάτια κρέατος περασμένα σε μικρή σούβλα). Το λεγόμενο και «τυλιχτό» πιθανολογώ ότι εμφανίστηκε γύρω στα 1958-1960, δηλαδή περί το 1960 είναι ήδη εν χρήσει το σημαίνον «σουβλάκι» με σημαινόμενο το τυλιχτό ως το «κουστουμάκι» πίτας/γέμισης/καρυκευμάτων (κρεμμύδι, τομάτα).
Το γιατί η λεξικογραφία της εποχής δεν κατέγραψε εγκαίρως αυτή τη χρήση, δεν το γνωρίζω, ωστόσο πρόκειται για συλλογικό λεξικογραφικό έλλειμμα –εφόσον η χρήση (αλλά και το ίδιο το τυλιχτό!) υπήρχε και παραϋπήρχε από το 1960 και μετά. Αναρωτιέμαι: κανείς λεξικογράφος ή γνωστός του δεν έφαγε τυλιχτά από το 1960 και μετά; Ούτε κανείς τους άκουσε πώς τα έλεγαν; Εφημερίδες δεν διάβαζαν; Το «10» του Καραγάτση και τα «Ματωμένα Χώματα», στις αρχές της δεκαετίας του 1960 δεν τα είχαν ξεφυλλίσει; «Μια μέρα ήρθε ο μάγειρας μ’ ένα σουβλάκι πασπαλισμένο πιπέρι και ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι, απλωμένο προκλητικά πάνω σε μια παχειά πίττα» («Ματωμένα Χώματα» 1962)
Ας πάμε και μια βόλτα στη Θεσσαλονίκη, να διαπιστώσουμε εάν ανέβηκε επάνω το «αθηναϊκό» έδεσμα ως πανελλήνιας διάχυσης ή εάν καλά κάνει που δεν το βάζει το σούπερ ντούπερ (εμένα μου λες;) Λεξικό της Σχολής της Θεσσαλονίκης…
Α, να ένα τεκμήριο στην τύχη: η σαλονικιώτικη εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στις 22/11/1966 φιλοξενεί μια ανακοίνωση του Νομάρχη Θεσσαλονίκης, περί τίνος νομίζετε; «Η τιμή και το βάρος των “σουβλακίων”» είναι ο τίτλος της… Και μαθαίνουμε εκεί ότι η «τιμή πωλήσεως του προσφερομένου σουβλακίου (άνευ καλαμίσκου) καθορίζεται ως εξής: εκ νωπού κρέατος μόσχου, χοίρου, αμνού…μετά άρτου δρ. 3,50, μετά πίτας δρχ. 4… Το μετά πίτας προσφερόμενον σουβλάκι νοείται μετά καρυκευμάτων (κρομμύου, τομάτας κλπ)»
Ας ξανακατέβουμε κάτω τώρα και ας πάμε 6 χρόνια πίσω, στις 13/2/1960, στην εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ, όπου σε ρεπορτάζ συναντάμε και τη λέξη «σουβλατζήδικο» και μας λέει και το αφεντικό ότι «κυρίες που ποτέ δεν τρώνε κρεμμύδι ζητούσαν να τους βάλω μπόλικο στο σουβλάκι τους».
Για τόσο «πρόσφατο» (60 χρόνων και βάλε…) μιλάμε ότι είναι το τυλιχτό –και για τόσο «αθηναϊκό»…
Ας τονίσω λοιπόν ότι μόνο πρόσφατη δεν είναι η κατά συνεκδοχή σημασία που πήρε η παλαιά λέξη «σουβλάκι» (ως σημαίνουσα τότε απλώς κομμάτια κρέατος περασμένα σε μικρή σούβλα). Το λεγόμενο και «τυλιχτό» πιθανολογώ ότι εμφανίστηκε γύρω στα 1958-1960, δηλαδή περί το 1960 είναι ήδη εν χρήσει το σημαίνον «σουβλάκι» με σημαινόμενο το τυλιχτό ως το «κουστουμάκι» πίτας/γέμισης/καρυκευμάτων (κρεμμύδι, τομάτα).
Το γιατί η λεξικογραφία της εποχής δεν κατέγραψε εγκαίρως αυτή τη χρήση, δεν το γνωρίζω, ωστόσο πρόκειται για συλλογικό λεξικογραφικό έλλειμμα –εφόσον η χρήση (αλλά και το ίδιο το τυλιχτό!) υπήρχε και παραϋπήρχε από το 1960 και μετά. Αναρωτιέμαι: κανείς λεξικογράφος ή γνωστός του δεν έφαγε τυλιχτά από το 1960 και μετά; Ούτε κανείς τους άκουσε πώς τα έλεγαν; Εφημερίδες δεν διάβαζαν; Το «10» του Καραγάτση και τα «Ματωμένα Χώματα», στις αρχές της δεκαετίας του 1960 δεν τα είχαν ξεφυλλίσει; «Μια μέρα ήρθε ο μάγειρας μ’ ένα σουβλάκι πασπαλισμένο πιπέρι και ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι, απλωμένο προκλητικά πάνω σε μια παχειά πίττα» («Ματωμένα Χώματα» 1962)
Ας πάμε και μια βόλτα στη Θεσσαλονίκη, να διαπιστώσουμε εάν ανέβηκε επάνω το «αθηναϊκό» έδεσμα ως πανελλήνιας διάχυσης ή εάν καλά κάνει που δεν το βάζει το σούπερ ντούπερ (εμένα μου λες;) Λεξικό της Σχολής της Θεσσαλονίκης…
Α, να ένα τεκμήριο στην τύχη: η σαλονικιώτικη εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στις 22/11/1966 φιλοξενεί μια ανακοίνωση του Νομάρχη Θεσσαλονίκης, περί τίνος νομίζετε; «Η τιμή και το βάρος των “σουβλακίων”» είναι ο τίτλος της… Και μαθαίνουμε εκεί ότι η «τιμή πωλήσεως του προσφερομένου σουβλακίου (άνευ καλαμίσκου) καθορίζεται ως εξής: εκ νωπού κρέατος μόσχου, χοίρου, αμνού…μετά άρτου δρ. 3,50, μετά πίτας δρχ. 4… Το μετά πίτας προσφερόμενον σουβλάκι νοείται μετά καρυκευμάτων (κρομμύου, τομάτας κλπ)»
Ας ξανακατέβουμε κάτω τώρα και ας πάμε 6 χρόνια πίσω, στις 13/2/1960, στην εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ, όπου σε ρεπορτάζ συναντάμε και τη λέξη «σουβλατζήδικο» και μας λέει και το αφεντικό ότι «κυρίες που ποτέ δεν τρώνε κρεμμύδι ζητούσαν να τους βάλω μπόλικο στο σουβλάκι τους».
Για τόσο «πρόσφατο» (60 χρόνων και βάλε…) μιλάμε ότι είναι το τυλιχτό –και για τόσο «αθηναϊκό»…
Από την αποπλανητική έλξη στον σημειωτικό τυχοδιωκτισμό μια αμφίκρημνη παλινδρομία
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 40713
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Συγγνώμη, αλλά αμφότερα τα παραδείγματα καταφανώς αναφέρονται σε αυτό:ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 22:46Το «10» του Καραγάτση και τα «Ματωμένα Χώματα», στις αρχές της δεκαετίας του 1960 δεν τα είχαν ξεφυλλίσει; «Μια μέρα ήρθε ο μάγειρας μ’ ένα σουβλάκι πασπαλισμένο πιπέρι και ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι, απλωμένο προκλητικά πάνω σε μια παχειά πίττα» («Ματωμένα Χώματα» 1962)
Α, να ένα τεκμήριο στην τύχη: η σαλονικιώτικη εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στις 22/11/1966 φιλοξενεί μια ανακοίνωση του Νομάρχη Θεσσαλονίκης, περί τίνος νομίζετε; «Η τιμή και το βάρος των “σουβλακίων”» είναι ο τίτλος της… Και μαθαίνουμε εκεί ότι η «τιμή πωλήσεως του προσφερομένου σουβλακίου (άνευ καλαμίσκου) καθορίζεται ως εξής: εκ νωπού κρέατος μόσχου, χοίρου, αμνού…μετά άρτου δρ. 3,50, μετά πίτας δρχ. 4… Το μετά πίτας προσφερόμενον σουβλάκι νοείται μετά καρυκευμάτων (κρομμύου, τομάτας κλπ)»
και όχι σε αυτό:
Όσο για την ορολογία στην υπόλοιπη Ελλάδα, αρκεί μια βόλτα σε διάφορες πόλεις.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Σπουδαίος!ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 22:46Η λέξη «σουβλάκι» (ως σημαίνουσα συνεκδοχικά το όλο «πακέτο» από πίτα περιέχουσα κομμάτια χοιρινού/ γύρου/μπιφτεκιού, μαζί με ντομάτα, κρεμμύδι κλπ) δεν είναι βέβαια πρόσφατη ούτε κανένας καράμπαμπας την εφηύρε ούτε αφορά μόνο την κάτω Ελλάδα.
Ας τονίσω λοιπόν ότι μόνο πρόσφατη δεν είναι η κατά συνεκδοχή σημασία που πήρε η παλαιά λέξη «σουβλάκι» (ως σημαίνουσα τότε απλώς κομμάτια κρέατος περασμένα σε μικρή σούβλα). Το λεγόμενο και «τυλιχτό» πιθανολογώ ότι εμφανίστηκε γύρω στα 1958-1960, δηλαδή περί το 1960 είναι ήδη εν χρήσει το σημαίνον «σουβλάκι» με σημαινόμενο το τυλιχτό ως το «κουστουμάκι» πίτας/γέμισης/καρυκευμάτων (κρεμμύδι, τομάτα).
Το γιατί η λεξικογραφία της εποχής δεν κατέγραψε εγκαίρως αυτή τη χρήση, δεν το γνωρίζω, ωστόσο πρόκειται για συλλογικό λεξικογραφικό έλλειμμα –εφόσον η χρήση (αλλά και το ίδιο το τυλιχτό!) υπήρχε και παραϋπήρχε από το 1960 και μετά. Αναρωτιέμαι: κανείς λεξικογράφος ή γνωστός του δεν έφαγε τυλιχτά από το 1960 και μετά; Ούτε κανείς τους άκουσε πώς τα έλεγαν; Εφημερίδες δεν διάβαζαν; Το «10» του Καραγάτση και τα «Ματωμένα Χώματα», στις αρχές της δεκαετίας του 1960 δεν τα είχαν ξεφυλλίσει; «Μια μέρα ήρθε ο μάγειρας μ’ ένα σουβλάκι πασπαλισμένο πιπέρι και ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι, απλωμένο προκλητικά πάνω σε μια παχειά πίττα» («Ματωμένα Χώματα» 1962)
Ας πάμε και μια βόλτα στη Θεσσαλονίκη, να διαπιστώσουμε εάν ανέβηκε επάνω το «αθηναϊκό» έδεσμα ως πανελλήνιας διάχυσης ή εάν καλά κάνει που δεν το βάζει το σούπερ ντούπερ (εμένα μου λες;) Λεξικό της Σχολής της Θεσσαλονίκης…
Α, να ένα τεκμήριο στην τύχη: η σαλονικιώτικη εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στις 22/11/1966 φιλοξενεί μια ανακοίνωση του Νομάρχη Θεσσαλονίκης, περί τίνος νομίζετε; «Η τιμή και το βάρος των “σουβλακίων”» είναι ο τίτλος της… Και μαθαίνουμε εκεί ότι η «τιμή πωλήσεως του προσφερομένου σουβλακίου (άνευ καλαμίσκου) καθορίζεται ως εξής: εκ νωπού κρέατος μόσχου, χοίρου, αμνού…μετά άρτου δρ. 3,50, μετά πίτας δρχ. 4… Το μετά πίτας προσφερόμενον σουβλάκι νοείται μετά καρυκευμάτων (κρομμύου, τομάτας κλπ)»
Ας ξανακατέβουμε κάτω τώρα και ας πάμε 6 χρόνια πίσω, στις 13/2/1960, στην εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ, όπου σε ρεπορτάζ συναντάμε και τη λέξη «σουβλατζήδικο» και μας λέει και το αφεντικό ότι «κυρίες που ποτέ δεν τρώνε κρεμμύδι ζητούσαν να τους βάλω μπόλικο στο σουβλάκι τους».
Για τόσο «πρόσφατο» (60 χρόνων και βάλε…) μιλάμε ότι είναι το τυλιχτό –και για τόσο «αθηναϊκό»…
- Μαυροβασίλης
- Δημοσιεύσεις: 7804
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:45
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Χάρε, μην ψάχνεις να με βρεις στα πέρατα του κόσμου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Απορώ πώς του πέρασε από το μυαλό η ιδέα για ένα τέτοιο παιχνίδι, τύπε.Μαυροβασίλης έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 23:35Έθνιιι
https://www.fr24news.com/A/2020/02/man- ... lette.html
Dein Herz, meine Gier
Ab jetzt gehörst du nur mir
Ab jetzt gehörst du nur mir
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 40713
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Μα δεν έγραψε κάτι που επιβεβαιώνει την ύπαρξη της έννοιας πριν την δεκαετία του '80.
Και δεν δικαιολογείται καθόλου να μην λημματογραφούνται το καλαμάκι και το σουβλάκι με τις σύγχρονες αθηναϊκές έννοιες εάν ήταν σε χρήση από την δεκαετία του '60*, αφού σαν λήμματα υπάρχουν στα λεξικά και άρα θα ήταν αυτονόητο να προστεθούν οι επιπρόσθετες σημασίες. Θα το καταλάβαινα σαν λεξικολογικό μυστήριο ή αμέλεια των λεξικογράφων αν μιλούσαμε για τελείως νέα λήμματα. Ο Φυτράκης έχει και καλαμάκι και σουβλάκι. Δεν αναφέρει όμως τους σύγχρονους αθηναϊσμούς.
* για το οποίο περιμένω ακόμη αποδείξεις
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
- Μαυροβασίλης
- Δημοσιεύσεις: 7804
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:45
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
νο μπρεηνερ, τύπε μου- χαιρετίζομε τη φυσική επιλογή, προπάντων για τους γείτονεςFeindflug έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 23:41Απορώ πώς του πέρασε από το μυαλό η ιδέα για ένα τέτοιο παιχνίδι, τύπε.Μαυροβασίλης έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 23:35Έθνιιι
https://www.fr24news.com/A/2020/02/man- ... lette.html
Χάρε, μην ψάχνεις να με βρεις στα πέρατα του κόσμου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
- ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 2173
- Εγγραφή: 24 Σεπ 2019, 15:07
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
ΣΟΥΒΛΑΚΕΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΥ ΣΟΥΒΛΑΚΙ
Α, να σημειώσω, επί της ανακοινώσεως της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης το 1966, ότι οι τιμές του «προσφερομένου σουβλακίου» [εκείνου του «μετά πίττας προσφερομένου σουβλακίου που νοείτο μετά καρυκευμάτων (κρομμύου, τομάτας κλπ»)] αφορούσαν εις «ορθίους πελάτας». Οπότε, και μόνο εξ αυτού του επίσημου τεκμηρίου συνάγεται πέραν πάσης αμφιβολίας ότι δεν έδιναν στους «ορθίους» πελάτες κάτι άλλο παρά τυλιχτό, όπως περιγράφεται παραπάνω. Ανάλογες αγορανομικές διατάξεις βρίσκει κανείς την ίδια εποχή και στην Αθήνα.
Ας σημειώσω επίσης και τη δική μου μαρτυρία: όντως 4 δρχ. πληρώναμε τότε στα μέσα της δεκαετίας του 1960 το σουβλάκι (τυλιχτό πάντα) που τρώγαμε, και περιμέναμε πότε θα έρθει Σάββατο «να πάμε για σουβλάκια», άντε και μεσοβδόμαδα όταν κατέβαιναν οι γονείς στο κέντρο του Πειραιά για ψώνια.
Α, να σημειώσω, επί της ανακοινώσεως της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης το 1966, ότι οι τιμές του «προσφερομένου σουβλακίου» [εκείνου του «μετά πίττας προσφερομένου σουβλακίου που νοείτο μετά καρυκευμάτων (κρομμύου, τομάτας κλπ»)] αφορούσαν εις «ορθίους πελάτας». Οπότε, και μόνο εξ αυτού του επίσημου τεκμηρίου συνάγεται πέραν πάσης αμφιβολίας ότι δεν έδιναν στους «ορθίους» πελάτες κάτι άλλο παρά τυλιχτό, όπως περιγράφεται παραπάνω. Ανάλογες αγορανομικές διατάξεις βρίσκει κανείς την ίδια εποχή και στην Αθήνα.
Ας σημειώσω επίσης και τη δική μου μαρτυρία: όντως 4 δρχ. πληρώναμε τότε στα μέσα της δεκαετίας του 1960 το σουβλάκι (τυλιχτό πάντα) που τρώγαμε, και περιμέναμε πότε θα έρθει Σάββατο «να πάμε για σουβλάκια», άντε και μεσοβδόμαδα όταν κατέβαιναν οι γονείς στο κέντρο του Πειραιά για ψώνια.
Από την αποπλανητική έλξη στον σημειωτικό τυχοδιωκτισμό μια αμφίκρημνη παλινδρομία
- Chilloutbuddy
- Δημοσιεύσεις: 9919
- Εγγραφή: 18 Απρ 2018, 16:09
- Phorum.gr user: Chilloutbuddy
Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.
Καλά. Άλλη φορά άμα παραγγείλεις λεμονάδα θα σου φέρω χυμό λεμόνι, αλλά μην ξυνίσεις μετά.Σέλευκας έγραψε: ↑27 Φεβ 2020, 20:42Τοπική διάλεκτος που η μισή χώρα νομίζει ότι είναι σωστή. Το πρόβλημα είναι οτι υπάρχει λαθος χρήση λέξης. Η λέξη σουβλάκι δεν μπορεί να εννοεί γύρο ή μπιφτέκι. Δεν μπορεί να παραγγέλνεις σουβλάκι και να σου φέρνει γύρο ούτε να παραγγέλνεις λεμονάδα και να σου φέρνει 7up. Το σουβλάκι και η λεμονάδα είναι συγκεκριμένα τρόφιμα-ποτά. Ειναι κομματια κρέας περασμένα σε ξυλάκι και χυμός λεμόνι.
Gamiosante sto vosporo gia mia xoufta iliosporo
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
- 3 Απαντήσεις
- 502 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Feindflug
27 Ιαν 2024, 10:00
-
-
Νέα δημοσίευση Με την σωστή πλευρά της Ιστορίας...
από taxalata xalasa » 16 Ιουν 2023, 11:20 » σε Εθνικά Θέματα - 12 Απαντήσεις
- 459 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Kauldron
16 Ιουν 2023, 12:17
-
-
- 1 Απαντήσεις
- 849 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Chainis
14 Αύγ 2022, 15:15
-
- 17 Απαντήσεις
- 909 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Jimmy81
04 Απρ 2023, 20:39