ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Διασκέδαση, μόδα, life style, dolce vita
Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40713
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 27 Φεβ 2020, 19:13

Dwarven Blacksmith έγραψε:
27 Φεβ 2020, 19:03
hellegennes έγραψε:
27 Φεβ 2020, 17:42
Να σημειώσω ότι ορθώς το ΛΚΝ, το λεξικό του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη, δεν αναγνωρίζει την αθηναϊκή έννοια του σουβλακιού ούτε του καλαμακιού. Ως σουβλάκι αναφέρει μόνο τα κομμάτια κρέατος περασμένα σε ξυλάκι και ως καλαμάκι αναγνωρίζει είτε το μικρό καλάμι είτε τον σωλήνα που ρουφάμε αναψυκτικά και καφέδες.

Ο Μπαμπινιώτης, βέβαια, που είναι ένας πολύ κακός στην δουλειά του επιστήμονας, έχει χώσει όλους τους αττικούς τοπικισμούς στο λεξικό του, που έχει το θράσος να ονομάζεται «Ετυμολογικό λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας», αντί «Ετυμολογικό λεξικό της Νέας Αττικής Διαλέκτου».
Πως ορθώς αφού βρίσκονται σε χρήση; Η Αττική δεν βρίσκεται στην Ελλάδα; :smt005:
Βρίσκονται σε τοπική χρήση, που τα κάνει τοπικούς ιδιωματισμούς. Αν τα λεξικά της ΚΝΕ περιέχουν τοπικούς ιδιωματισμούς, θα είναι ολόκληρες εγκυκλοπαίδειες. Άλλο ένα ειδικό λεξικό συγκεκριμένης διαλέκτου και άλλο της ΚΝΕ.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Dwarven Blacksmith
Δημοσιεύσεις: 42947
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
Τοποθεσία: Maiore Patria

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Dwarven Blacksmith » 27 Φεβ 2020, 19:19

hellegennes έγραψε:
27 Φεβ 2020, 19:13
Dwarven Blacksmith έγραψε:
27 Φεβ 2020, 19:03
hellegennes έγραψε:
27 Φεβ 2020, 17:42
Να σημειώσω ότι ορθώς το ΛΚΝ, το λεξικό του Ιδρύματος Τριανταφυλλίδη, δεν αναγνωρίζει την αθηναϊκή έννοια του σουβλακιού ούτε του καλαμακιού. Ως σουβλάκι αναφέρει μόνο τα κομμάτια κρέατος περασμένα σε ξυλάκι και ως καλαμάκι αναγνωρίζει είτε το μικρό καλάμι είτε τον σωλήνα που ρουφάμε αναψυκτικά και καφέδες.

Ο Μπαμπινιώτης, βέβαια, που είναι ένας πολύ κακός στην δουλειά του επιστήμονας, έχει χώσει όλους τους αττικούς τοπικισμούς στο λεξικό του, που έχει το θράσος να ονομάζεται «Ετυμολογικό λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας», αντί «Ετυμολογικό λεξικό της Νέας Αττικής Διαλέκτου».
Πως ορθώς αφού βρίσκονται σε χρήση; Η Αττική δεν βρίσκεται στην Ελλάδα; :smt005:
Βρίσκονται σε τοπική χρήση, που τα κάνει τοπικούς ιδιωματισμούς. Αν τα λεξικά της ΚΝΕ περιέχουν τοπικούς ιδιωματισμούς, θα είναι ολόκληρες εγκυκλοπαίδειες. Άλλο ένα ειδικό λεξικό συγκεκριμένης διαλέκτου και άλλο της ΚΝΕ.
Δηλαδή ένα Αμερικανό λεξικό δεν θα με πληροφορήσει τι σημαίνει yankee, επειδή το λένε μόνο οι νότιοι; Αμφιβάλλω. Απλά βάζεις έναν αστερίσκο.
🔻I would have lived in peace. But my enemies brought me war.🔻

Άβαταρ μέλους
Gherschaagk
Συντονίστρια
Δημοσιεύσεις: 29724
Εγγραφή: 04 Ιουν 2018, 05:51

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Gherschaagk » 27 Φεβ 2020, 19:20

Μέρες που είναι κανονίστε να μαλώσουμε και για το σουβλάκι - γύρο.
Στες τρεις πήρα κι αράχνιασα, εις τες εννιά μυρίζω,
κι απʼ τες σαράντα κʼ ύστερα αρμούς αρμούς χωρίζω.

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40713
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 27 Φεβ 2020, 19:28

Dwarven Blacksmith έγραψε:
27 Φεβ 2020, 19:19
hellegennes έγραψε:
27 Φεβ 2020, 19:13
Dwarven Blacksmith έγραψε:
27 Φεβ 2020, 19:03

Πως ορθώς αφού βρίσκονται σε χρήση; Η Αττική δεν βρίσκεται στην Ελλάδα; :smt005:
Βρίσκονται σε τοπική χρήση, που τα κάνει τοπικούς ιδιωματισμούς. Αν τα λεξικά της ΚΝΕ περιέχουν τοπικούς ιδιωματισμούς, θα είναι ολόκληρες εγκυκλοπαίδειες. Άλλο ένα ειδικό λεξικό συγκεκριμένης διαλέκτου και άλλο της ΚΝΕ.
Δηλαδή ένα Αμερικανό λεξικό δεν θα με πληροφορήσει τι σημαίνει yankee, επειδή το λένε μόνο οι νότιοι; Αμφιβάλλω. Απλά βάζεις έναν αστερίσκο.
Ούτε καν. Διεθνώς χρησιμοποιείται η λέξη. Σε τέτοιον βαθμό που υπάρχει και στα δικά μας λεξικά (γιάνκης). Σε όλα τα δικά μας λεξικά.

Αντιθέτως, δεν πρόκειται να βρεις την λέξη bannick σε κανένα λεξικό. Είναι τοπική διάλεκτος του Σάρι. Δεν μιλάω για αργκό, μιλάω για τοπική διάλεκτο. Να το διαχωρίσουμε.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Σέλευκας
Δημοσιεύσεις: 9028
Εγγραφή: 04 Αύγ 2018, 01:00
Phorum.gr user: Seleykos
Τοποθεσία: Sapan

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σέλευκας » 27 Φεβ 2020, 20:42

Τοπική διάλεκτος που η μισή χώρα νομίζει ότι είναι σωστή. Το πρόβλημα είναι οτι υπάρχει λαθος χρήση λέξης. Η λέξη σουβλάκι δεν μπορεί να εννοεί γύρο ή μπιφτέκι. Δεν μπορεί να παραγγέλνεις σουβλάκι και να σου φέρνει γύρο ούτε να παραγγέλνεις λεμονάδα και να σου φέρνει 7up. Το σουβλάκι και η λεμονάδα είναι συγκεκριμένα τρόφιμα-ποτά. Ειναι κομματια κρέας περασμένα σε ξυλάκι και χυμός λεμόνι.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos

Άβαταρ μέλους
Σέλευκας
Δημοσιεύσεις: 9028
Εγγραφή: 04 Αύγ 2018, 01:00
Phorum.gr user: Seleykos
Τοποθεσία: Sapan

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σέλευκας » 27 Φεβ 2020, 20:49

να παραγγείλω λουκάνικο και μου φέρεις γύρο πίτα και να μου πεις οτι στην Αθήνα έτσι το λένε.
Ιδιωτικές δομές παιδιών. Πως είναι δυνατόν;
Κοινοβουλευτισμός είναι η εκπροσώπηση των φεουδαρχών απέναντι στον βασιλιά.
Azzurra Carnelos

Άβαταρ μέλους
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 2173
Εγγραφή: 24 Σεπ 2019, 15:07

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ » 27 Φεβ 2020, 22:46

Η λέξη «σουβλάκι» (ως σημαίνουσα συνεκδοχικά το όλο «πακέτο» από πίτα περιέχουσα κομμάτια χοιρινού/ γύρου/μπιφτεκιού, μαζί με ντομάτα, κρεμμύδι κλπ) δεν είναι βέβαια πρόσφατη ούτε κανένας καράμπαμπας την εφηύρε ούτε αφορά μόνο την κάτω Ελλάδα.

Ας τονίσω λοιπόν ότι μόνο πρόσφατη δεν είναι η κατά συνεκδοχή σημασία που πήρε η παλαιά λέξη «σουβλάκι» (ως σημαίνουσα τότε απλώς κομμάτια κρέατος περασμένα σε μικρή σούβλα). Το λεγόμενο και «τυλιχτό» πιθανολογώ ότι εμφανίστηκε γύρω στα 1958-1960, δηλαδή περί το 1960 είναι ήδη εν χρήσει το σημαίνον «σουβλάκι» με σημαινόμενο το τυλιχτό ως το «κουστουμάκι» πίτας/γέμισης/καρυκευμάτων (κρεμμύδι, τομάτα).

Το γιατί η λεξικογραφία της εποχής δεν κατέγραψε εγκαίρως αυτή τη χρήση, δεν το γνωρίζω, ωστόσο πρόκειται για συλλογικό λεξικογραφικό έλλειμμα –εφόσον η χρήση (αλλά και το ίδιο το τυλιχτό!) υπήρχε και παραϋπήρχε από το 1960 και μετά. Αναρωτιέμαι: κανείς λεξικογράφος ή γνωστός του δεν έφαγε τυλιχτά από το 1960 και μετά; Ούτε κανείς τους άκουσε πώς τα έλεγαν; Εφημερίδες δεν διάβαζαν; Το «10» του Καραγάτση και τα «Ματωμένα Χώματα», στις αρχές της δεκαετίας του 1960 δεν τα είχαν ξεφυλλίσει; «Μια μέρα ήρθε ο μάγειρας μ’ ένα σουβλάκι πασπαλισμένο πιπέρι και ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι, απλωμένο προκλητικά πάνω σε μια παχειά πίττα» («Ματωμένα Χώματα» 1962)

Ας πάμε και μια βόλτα στη Θεσσαλονίκη, να διαπιστώσουμε εάν ανέβηκε επάνω το «αθηναϊκό» έδεσμα ως πανελλήνιας διάχυσης ή εάν καλά κάνει που δεν το βάζει το σούπερ ντούπερ (εμένα μου λες;) Λεξικό της Σχολής της Θεσσαλονίκης…

Α, να ένα τεκμήριο στην τύχη: η σαλονικιώτικη εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στις 22/11/1966 φιλοξενεί μια ανακοίνωση του Νομάρχη Θεσσαλονίκης, περί τίνος νομίζετε; «Η τιμή και το βάρος των “σουβλακίων”» είναι ο τίτλος της… Και μαθαίνουμε εκεί ότι η «τιμή πωλήσεως του προσφερομένου σουβλακίου (άνευ καλαμίσκου) καθορίζεται ως εξής: εκ νωπού κρέατος μόσχου, χοίρου, αμνού…μετά άρτου δρ. 3,50, μετά πίτας δρχ. 4… Το μετά πίτας προσφερόμενον σουβλάκι νοείται μετά καρυκευμάτων (κρομμύου, τομάτας κλπ)»

Ας ξανακατέβουμε κάτω τώρα και ας πάμε 6 χρόνια πίσω, στις 13/2/1960, στην εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ, όπου σε ρεπορτάζ συναντάμε και τη λέξη «σουβλατζήδικο» και μας λέει και το αφεντικό ότι «κυρίες που ποτέ δεν τρώνε κρεμμύδι ζητούσαν να τους βάλω μπόλικο στο σουβλάκι τους».

Για τόσο «πρόσφατο» (60 χρόνων και βάλε…) μιλάμε ότι είναι το τυλιχτό –και για τόσο «αθηναϊκό»…
Από την αποπλανητική έλξη στον σημειωτικό τυχοδιωκτισμό μια αμφίκρημνη παλινδρομία

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40713
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 27 Φεβ 2020, 23:32

ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε:
27 Φεβ 2020, 22:46
Το «10» του Καραγάτση και τα «Ματωμένα Χώματα», στις αρχές της δεκαετίας του 1960 δεν τα είχαν ξεφυλλίσει; «Μια μέρα ήρθε ο μάγειρας μ’ ένα σουβλάκι πασπαλισμένο πιπέρι και ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι, απλωμένο προκλητικά πάνω σε μια παχειά πίττα» («Ματωμένα Χώματα» 1962)

Α, να ένα τεκμήριο στην τύχη: η σαλονικιώτικη εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στις 22/11/1966 φιλοξενεί μια ανακοίνωση του Νομάρχη Θεσσαλονίκης, περί τίνος νομίζετε; «Η τιμή και το βάρος των “σουβλακίων”» είναι ο τίτλος της… Και μαθαίνουμε εκεί ότι η «τιμή πωλήσεως του προσφερομένου σουβλακίου (άνευ καλαμίσκου) καθορίζεται ως εξής: εκ νωπού κρέατος μόσχου, χοίρου, αμνού…μετά άρτου δρ. 3,50, μετά πίτας δρχ. 4… Το μετά πίτας προσφερόμενον σουβλάκι νοείται μετά καρυκευμάτων (κρομμύου, τομάτας κλπ)»
Συγγνώμη, αλλά αμφότερα τα παραδείγματα καταφανώς αναφέρονται σε αυτό:

Εικόνα


και όχι σε αυτό:

Εικόνα


Όσο για την ορολογία στην υπόλοιπη Ελλάδα, αρκεί μια βόλτα σε διάφορες πόλεις.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 25187
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 27 Φεβ 2020, 23:34

ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε:
27 Φεβ 2020, 22:46
Η λέξη «σουβλάκι» (ως σημαίνουσα συνεκδοχικά το όλο «πακέτο» από πίτα περιέχουσα κομμάτια χοιρινού/ γύρου/μπιφτεκιού, μαζί με ντομάτα, κρεμμύδι κλπ) δεν είναι βέβαια πρόσφατη ούτε κανένας καράμπαμπας την εφηύρε ούτε αφορά μόνο την κάτω Ελλάδα.

Ας τονίσω λοιπόν ότι μόνο πρόσφατη δεν είναι η κατά συνεκδοχή σημασία που πήρε η παλαιά λέξη «σουβλάκι» (ως σημαίνουσα τότε απλώς κομμάτια κρέατος περασμένα σε μικρή σούβλα). Το λεγόμενο και «τυλιχτό» πιθανολογώ ότι εμφανίστηκε γύρω στα 1958-1960, δηλαδή περί το 1960 είναι ήδη εν χρήσει το σημαίνον «σουβλάκι» με σημαινόμενο το τυλιχτό ως το «κουστουμάκι» πίτας/γέμισης/καρυκευμάτων (κρεμμύδι, τομάτα).

Το γιατί η λεξικογραφία της εποχής δεν κατέγραψε εγκαίρως αυτή τη χρήση, δεν το γνωρίζω, ωστόσο πρόκειται για συλλογικό λεξικογραφικό έλλειμμα –εφόσον η χρήση (αλλά και το ίδιο το τυλιχτό!) υπήρχε και παραϋπήρχε από το 1960 και μετά. Αναρωτιέμαι: κανείς λεξικογράφος ή γνωστός του δεν έφαγε τυλιχτά από το 1960 και μετά; Ούτε κανείς τους άκουσε πώς τα έλεγαν; Εφημερίδες δεν διάβαζαν; Το «10» του Καραγάτση και τα «Ματωμένα Χώματα», στις αρχές της δεκαετίας του 1960 δεν τα είχαν ξεφυλλίσει; «Μια μέρα ήρθε ο μάγειρας μ’ ένα σουβλάκι πασπαλισμένο πιπέρι και ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι, απλωμένο προκλητικά πάνω σε μια παχειά πίττα» («Ματωμένα Χώματα» 1962)

Ας πάμε και μια βόλτα στη Θεσσαλονίκη, να διαπιστώσουμε εάν ανέβηκε επάνω το «αθηναϊκό» έδεσμα ως πανελλήνιας διάχυσης ή εάν καλά κάνει που δεν το βάζει το σούπερ ντούπερ (εμένα μου λες;) Λεξικό της Σχολής της Θεσσαλονίκης…

Α, να ένα τεκμήριο στην τύχη: η σαλονικιώτικη εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στις 22/11/1966 φιλοξενεί μια ανακοίνωση του Νομάρχη Θεσσαλονίκης, περί τίνος νομίζετε; «Η τιμή και το βάρος των “σουβλακίων”» είναι ο τίτλος της… Και μαθαίνουμε εκεί ότι η «τιμή πωλήσεως του προσφερομένου σουβλακίου (άνευ καλαμίσκου) καθορίζεται ως εξής: εκ νωπού κρέατος μόσχου, χοίρου, αμνού…μετά άρτου δρ. 3,50, μετά πίτας δρχ. 4… Το μετά πίτας προσφερόμενον σουβλάκι νοείται μετά καρυκευμάτων (κρομμύου, τομάτας κλπ)»

Ας ξανακατέβουμε κάτω τώρα και ας πάμε 6 χρόνια πίσω, στις 13/2/1960, στην εφημερίδα ΕΜΠΡΟΣ, όπου σε ρεπορτάζ συναντάμε και τη λέξη «σουβλατζήδικο» και μας λέει και το αφεντικό ότι «κυρίες που ποτέ δεν τρώνε κρεμμύδι ζητούσαν να τους βάλω μπόλικο στο σουβλάκι τους».

Για τόσο «πρόσφατο» (60 χρόνων και βάλε…) μιλάμε ότι είναι το τυλιχτό –και για τόσο «αθηναϊκό»…
Σπουδαίος!
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Άβαταρ μέλους
Μαυροβασίλης
Δημοσιεύσεις: 7804
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:45

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μαυροβασίλης » 27 Φεβ 2020, 23:35

Χάρε, μην ψάχνεις να με βρεις στα πέρατα του κόσμου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου

Άβαταρ μέλους
Feindflug
Δημοσιεύσεις: 14689
Εγγραφή: 08 Φεβ 2019, 21:00
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Feindflug » 27 Φεβ 2020, 23:41

Απορώ πώς του πέρασε από το μυαλό η ιδέα για ένα τέτοιο παιχνίδι, τύπε.
Dein Herz, meine Gier
Ab jetzt gehörst du nur mir

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 40713
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 27 Φεβ 2020, 23:46

Beria έγραψε:
27 Φεβ 2020, 23:34
Σπουδαίος!
Μα δεν έγραψε κάτι που επιβεβαιώνει την ύπαρξη της έννοιας πριν την δεκαετία του '80.

Και δεν δικαιολογείται καθόλου να μην λημματογραφούνται το καλαμάκι και το σουβλάκι με τις σύγχρονες αθηναϊκές έννοιες εάν ήταν σε χρήση από την δεκαετία του '60*, αφού σαν λήμματα υπάρχουν στα λεξικά και άρα θα ήταν αυτονόητο να προστεθούν οι επιπρόσθετες σημασίες. Θα το καταλάβαινα σαν λεξικολογικό μυστήριο ή αμέλεια των λεξικογράφων αν μιλούσαμε για τελείως νέα λήμματα. Ο Φυτράκης έχει και καλαμάκι και σουβλάκι. Δεν αναφέρει όμως τους σύγχρονους αθηναϊσμούς.



* για το οποίο περιμένω ακόμη αποδείξεις
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Άβαταρ μέλους
Μαυροβασίλης
Δημοσιεύσεις: 7804
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:45

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Μαυροβασίλης » 27 Φεβ 2020, 23:46

Feindflug έγραψε:
27 Φεβ 2020, 23:41
Απορώ πώς του πέρασε από το μυαλό η ιδέα για ένα τέτοιο παιχνίδι, τύπε.
νο μπρεηνερ, τύπε μου- χαιρετίζομε τη φυσική επιλογή, προπάντων για τους γείτονες
Χάρε, μην ψάχνεις να με βρεις στα πέρατα του κόσμου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου

Άβαταρ μέλους
ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ
Δημοσιεύσεις: 2173
Εγγραφή: 24 Σεπ 2019, 15:07

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΠΑΓΧΡΗΣΤΟΣ » 28 Φεβ 2020, 07:48

ΣΟΥΒΛΑΚΕΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΥ ΣΟΥΒΛΑΚΙ

Α, να σημειώσω, επί της ανακοινώσεως της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης το 1966, ότι οι τιμές του «προσφερομένου σουβλακίου» [εκείνου του «μετά πίττας προσφερομένου σουβλακίου που νοείτο μετά καρυκευμάτων (κρομμύου, τομάτας κλπ»)] αφορούσαν εις «ορθίους πελάτας». Οπότε, και μόνο εξ αυτού του επίσημου τεκμηρίου συνάγεται πέραν πάσης αμφιβολίας ότι δεν έδιναν στους «ορθίους» πελάτες κάτι άλλο παρά τυλιχτό, όπως περιγράφεται παραπάνω. Ανάλογες αγορανομικές διατάξεις βρίσκει κανείς την ίδια εποχή και στην Αθήνα.

Ας σημειώσω επίσης και τη δική μου μαρτυρία: όντως 4 δρχ. πληρώναμε τότε στα μέσα της δεκαετίας του 1960 το σουβλάκι (τυλιχτό πάντα) που τρώγαμε, και περιμέναμε πότε θα έρθει Σάββατο «να πάμε για σουβλάκια», άντε και μεσοβδόμαδα όταν κατέβαιναν οι γονείς στο κέντρο του Πειραιά για ψώνια.
Από την αποπλανητική έλξη στον σημειωτικό τυχοδιωκτισμό μια αμφίκρημνη παλινδρομία

Άβαταρ μέλους
Chilloutbuddy
Δημοσιεύσεις: 9919
Εγγραφή: 18 Απρ 2018, 16:09
Phorum.gr user: Chilloutbuddy

Re: ΜΟΥΣΕΙΟΝ ΚΑΡΑΜΠΑΜΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ.

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Chilloutbuddy » 28 Φεβ 2020, 08:13

Σέλευκας έγραψε:
27 Φεβ 2020, 20:42
Τοπική διάλεκτος που η μισή χώρα νομίζει ότι είναι σωστή. Το πρόβλημα είναι οτι υπάρχει λαθος χρήση λέξης. Η λέξη σουβλάκι δεν μπορεί να εννοεί γύρο ή μπιφτέκι. Δεν μπορεί να παραγγέλνεις σουβλάκι και να σου φέρνει γύρο ούτε να παραγγέλνεις λεμονάδα και να σου φέρνει 7up. Το σουβλάκι και η λεμονάδα είναι συγκεκριμένα τρόφιμα-ποτά. Ειναι κομματια κρέας περασμένα σε ξυλάκι και χυμός λεμόνι.
Καλά. Άλλη φορά άμα παραγγείλεις λεμονάδα θα σου φέρω χυμό λεμόνι, αλλά μην ξυνίσεις μετά.
Gamiosante sto vosporo gia mia xoufta iliosporo

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Life style”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών