Alphabet έγραψε: ↑31 Ιούλ 2020, 10:00
Μακραν οι περισσοτεροι ερευνητες συμφωνουν οτι η ΠΔ γραφτηκε περι τον 6ο Π.Χ. αιωνα επι βασιλειας Ιωσια.
Την Πεντάτευχο εννοείς και κάποια άλλα βιβλία της ΠΔ. Ας πούμε τα Α΄, Β΄ και Γ΄Μακκαβαίων δεν μπορεί να γράφτηκαν τον 6ο π.Χ. αι.
Και παρεπιπτοντως, δεν υπαρχουν προφητειες για τον Ιησου στην ΠΔ. Βαριεμαι να ξαναρχισω συζητηση για αυτα, αλλα ακομη και η προφητεια του Ησαια για τον Εμμανουηλ, δεν εχει καμμια σχεση με τον Ιησου. Διαβασε την προσεκτικα.
Για τους μη χριστιανούς δεν υπάρχουν προφητείες για τον Ιησού στην ΠΔ. Για τους χριστιανούς , αλλά και για τους συγγραφείς της Καινής Διαθήκης, υπάρχουν.
Για το χωρίο του Ησαΐα έχουν γραφτεί πολλά . Η άποψη των χριστιανών ορθοδόξων είναι αυτή που αναλύει ο Παναγιώτης Μπρατσιώτης στο υπόμνημά του για το βιβλίο του Ησαΐα. Οι πρώτοι που αμφισβήτησαν το "Παρθένος" ήταν οι ίδιοι οι Ιουδαίοι, ακολούθησαν οι διαμαρτυρόμενοι και τελευταίοι ήρθαν οι άθεοι-άθρησκοι-αγνωστικιστές-σκεπτικιστές. Οι Εβδομήκοντα ( Ο ΄), των οποίων η μετάφραση είναι η παλαιότερη, μετέφρασαν το
alma ως Παρθένος και στο παιδί
Εμμανουήλ είδαν υπερφυσικές ιδιότητες. Η πρώτη Εκκλησία , όχι μόνο ο Ματθαίος αλλά και ο Λουκάς, ή και η παλαιότερη πηγή από την οποία αντλούν οι δύο συνοπτικοί ευαγγελιστές, πίστεψαν ότι πρόκειται για την Παρθένο Μαρία και την θαυμαστή γέννηση του Χριστού. Αυτό πιστεύει μέχρι σήμερα η Εκκλησία. Ο Άγιος Ιουστίνος ο Φιλόσοφος και Μάρτυρας ( 2ος αι. μ.Χ. ) και ο Άγιος Ειρηναίος του Λουγδούνου κατηγορούν τους Ιουδαίους πως διέστρεψαν το χωρίο εξηγώντας το
alma ως
νεάνις. Με την λέξη
νεάνις εμφανίζεται το χωρίο στις ελληνοϊουδαΪκές μεταφράσεις των Ακύλα, Συμμάχου και Θεοδοτίωνος ( 2ος αι. ) και πολλοί ερευνητές δέχονται ως σωστή αυτήν την απόδοση και όχι το
Παρθένος των Ο ΄. Ακόμη θεωρούν πως η προφητεία αφορά το πολύ κοντινό μέλλον της εποχής του προφήτη και όχι την εποχή του Χριστού. Έτσι πολλοί ραββίνοι ( 1ος - 4ος αι. μ.χ. ) θεωρούσαν ότι το χωρίο αφορά κάποια νεαρή γυναίκα του βασιλιά Άχαζ και το
Εμμανουήλ αφορούσε τον γιό του Άχαζ, τον Εζεκία. Μάλιστα κάποιοι παπικοί εξηγητές πίστεψαν ότι ο Εζεκίας ήταν προτύπωση του Χριστού. Όμως εκείνη την εποχή που διατυπώθηκε η προφητεία από τον Ησαΐα ο Εζεκίας είχε ήδη γεννηθεί. Άλλοι είπαν πως η
νεάνις ήταν η σύζυγος του προφήτη Ησαΐα, όμως αυτή δεν ήταν
νεάνις αφού είχε ήδη γιό. Άλλοι ερευνητές θεώρησαν ότι το χωρίο αφορά γενικά κάθε γυναίκα και κάθε παιδί του Ισραήλ. Δηλαδή ότι θα υπάρξουν πολλές νεάνιδες και πολλοί Μανώληδες. Όμως ο Ησαΐας μιλάει για έναν Εμμανουήλ. Επίσης γιατί να είναι σημείο, δηλαδή υπερφυσικό και έκτακτο γεγονός , τα παιδιά μόνο των νεαρών γυναικών και όχι όλων των λεχώνων ; Επιπλέον πριν το
alma υπάρχει το άρθρο
η, άρα πρόκειται για συγκεκριμένο πρόσωπο. Τέλος πολλοί ερευνητές θεωρούν πως το σχήμα
παρθένος - σημαντικός γιός είναι κοινό σε πολλούς λαούς.
Στα γλωσσικά τώρα, κατά πολλούς εβραϊστές το
alma και το συνώνυμό του
bethula δηλώνουν την ανύπαντρη γυναίκα και έτσι δικαιώνονται οι Ο΄που απέδωσαν την λέξη ως
Παρθένος. Σε αυτό πολλοί υποστήριξαν ότι το
Παρθένος είναι χριστιανική λαθροχειρία και ότι το κείμενο των Ο΄έγραφε αρχικά
νεάνις. Αυτό δεν ισχύει γιατί οι Ο΄ αποδίδουν και σε άλλα χωρία της ΠΔ το
alma ως
παρθένος, ενώ σε άλλα χωρία το αποδίδουν ως
νεάνις με την ίδια έννοια. Ο Ματθαίος ακολουθεί το κείμενο των Ο΄. Αλλά γιατί να κατηγορηθούν οι χριστιανοί για νοθεία και να μην κατηγορηθούν οι ραββίνοι τους οποίους έλεγχαν ήδη οι πρώτοι χριστιανοί ( Ιουστίνος - Ειρηναίος ). Τέλος το ότι πρόκειται για ένα θαύμα, δηλαδή για μια παρθένο που θα γεννήσει και όχι απλώς για μια νεαρή γυναίκα, φαίνεται και από τις ιδιότητες του Εμμανουήλ που δίνει ο Ησαΐας. Ο Εμμανουήλ θα είναι ο Μεσσίας γιατί
από μικρό παιδάκι, πριν μάθει να ξεχωρίζει το καλό από το κακό, θα επιλέγει πάντα το καλό, θα είναι Θεός Ισχυρός , Άρχων ειρήνης, εξουσιαστής και Πατήρ του μέλλοντος αιώνος.