Ελληνική Μυθολογία και Λαογραφία
- Μαυροβασίλης
- Δημοσιεύσεις: 7804
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:45
Re: Ελληνική Μυθολογία και Λαογραφία
ένας-ένας triggered
τα ριζίτικα για την άλωση είναι οπίσω και παλαιικά, 500+ χρόνια
κι ο μυρωδιάς του διαλεκτικού υλισμού επιχειρηματολογεί με σουβλάκια
τα ριζίτικα για την άλωση είναι οπίσω και παλαιικά, 500+ χρόνια
κι ο μυρωδιάς του διαλεκτικού υλισμού επιχειρηματολογεί με σουβλάκια
Χάρε, μην ψάχνεις να με βρεις στα πέρατα του κόσμου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
Re: Ο Δράκος της Θράκης
Επίσης ένας συντονιστής θα μπορούσε ίσως να μεταφέρει τα ποστ για τους δράκους γενικά (τους εκτός Θρακης ) στο νέο νήμα γιατί ήδη έχουμε ωραίο υλικό άσχετο με τον τίτλο του παρόντος νήματος
Εκτός αν κάνει τη χαμαλοδουλιά ο κάθε χρήστης απο μόνος του Μαυροβασίλης στρώσου
Μεταφέρω πχ το δικό μου αριστούργημα για να δώσω το καλό παράδειγμα
Εκτός αν κάνει τη χαμαλοδουλιά ο κάθε χρήστης απο μόνος του Μαυροβασίλης στρώσου
Μεταφέρω πχ το δικό μου αριστούργημα για να δώσω το καλό παράδειγμα
Νήφε και μέμνησο απιστείν
- Μαυροβασίλης
- Δημοσιεύσεις: 7804
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 19:45
Re: Ο Δράκος της Θράκης
δύσκολα, έχει πολύ καλό καιρό για να στρωθώ
Χάρε, μην ψάχνεις να με βρεις στα πέρατα του κόσμου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
μα σαν περάσω τα εκατό θαν έρθω αμοναχός μου
Re: Ο Δράκος της Θράκης
Καλέ κάνε ενα κοπυ πάστε στα ριζίκα που έβαλες εδώ σιγά!, μετά θα κεράσω λεμονάδα να ξεϊδρωσεις
Νήφε και μέμνησο απιστείν
- Νταρνάκας
- Δημοσιεύσεις: 3780
- Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 15:41
- Phorum.gr user: Νταρνάκας
- Τοποθεσία: Εμμανουήλ Παπάς Σερρών
Re: Ο Δράκος της Θράκης
Μοιρίδιοι κλωστῆρες, πανάφυκτον ἀνάγκῃ ζεῦγμ’ ἐπὶ δυστήνοις παισὶ βροτῶν θέμενοι, ἠγάγετο με ποτέ ἱμερτοῦ πρὸς φάος ἠελίου.
Re: Ελληνική Μυθολογία και Λαογραφία
Μιας και πχιάσαμε ελλ λαογραφια και επειδης αναφέρθηκε πηξιμο εθνομηδενιστών:
Κυριάκος ο Χρυσογέννητος, του Οίκου των Μητσοτακιδών, Πρώτος του Ονόματός του, Κύριος των Κρητών και των Πρώτων Ελλήνων, Προστάτης της Ελλάδος, Μπαμπάς της Δρακογενιάς, ο Κούλης του Οίνοπα Πόντου, ο Ατσαλάκωτος, ο Απελευθερωτής από τα Δεσμά των Μνημονίων.
Re: Ελληνική Μυθολογία και Λαογραφία
Και για το δρώμενο δράκη, μπορούμε εμεις σαν ικανοι και νεοι πχωρουμιτες να αναλαβουμε τα δρωμενα
Βρήκα τα παρακατω:
https://www.eleftherostypos.gr/istories ... to-ladwna/
http://www.indeepanalysis.gr/politismos ... -drakontes
https://ellinondiktyo.blogspot.com/2015 ... st_18.html
Το δεύτερο ειναι το πιο αντικειμενικο και το τριτο το πιο σχετικο αλλα δεν ξερω κατα ποσο ειναι αντικειμενικη πηγη.
Από το 2ο
Βρήκα τα παρακατω:
https://www.eleftherostypos.gr/istories ... to-ladwna/
http://www.indeepanalysis.gr/politismos ... -drakontes
https://ellinondiktyo.blogspot.com/2015 ... st_18.html
Το δεύτερο ειναι το πιο αντικειμενικο και το τριτο το πιο σχετικο αλλα δεν ξερω κατα ποσο ειναι αντικειμενικη πηγη.
Από το 2ο
Αρα μπορει να εγινε η ταυτιση στο σκελος του τερατος που τρωει ανθρωπους και μπορει να ειναι και ενα θηριο ή λαμια (ο,τι κι αν ειναι αυτο!). Δλδ στην συγχρονη ελ παραδοση (χριστιανικη - δεν εξεταζω τους αρχαιους που το ειχαν δει αλλιως) "δρακος" σημαινει κυριως ανθρωποφαγο τεραςΣτην επιστήμη της Λαογραφίας ως δράκοι ονοματίζονταν αρχαϊκοί θεοί, που εξέπεσαν από τις νεώτερες θρησκείες και επιβίωσαν κυρίως σε μύθους και παραμύθια.
Έτσι, μπορούμε να πούμε, ότι ο δράκος, που είναι μια χαρακτηριστικά εντυπωσιακή μορφή στα παραμύθια, είναι εξέλιξη του δράκοντα, του φιδόμορφου τέρατος της Ελληνικής Μυθολογίας. Κατά την εξέλιξη αυτή ο δράκος έγινε ανθρωπόμορφος. Μπορούμε να παρατηρήσουμε όμως εδώ, ότι οι δράκοι αυτοί παρουσιάζουν πάντοτε τα χαρακτηριστικά του δαίμονος, αφού είναι ανθρωποφάγοι και η κατοικία τους είναι σε δύσβατα μέρη του Κάτω Κόσμου.
Στην Ελλάδα υπάρχουν διάφορα είδη παραμυθιών, που αναφέρονται σε δράκους ή δράκοντες. Το πιο διαδομένο όμως παραμύθι στον Ελληνικό Λαϊκό Πολιτισμό είναι του Δρακοντοκτόνου ήρωα (ή και Δρακοκτόνου), το οποίο στον διεθνή κατάλογο των παραμυθιών έχει ξεχωριστή θέση.
Σύμφωνα με το παραμύθι της Δρακοντοκτονίας, ένας δράκος ή δράκοντας, που μπορεί επίσης να είναι λάμια ή πολυκέφαλο θηρίο, κρατεί το νερό μιας πόλης και δεν αφήνει τους κατοίκους της να το πάρουν εκτός και αν του δώσουν, για να το κατασπαράξει, το πιο επιφανές πρόσωπο της πόλης αυτής.
Η κατακράτηση του νερού σχετίζεται με αρχαϊκές θρησκευτικές παραστάσεις, οι οποίες συνδέονται με ποτάμια, λίμνες και πηγές. Τα σημεία αυτά εξουσιάζονται από τα συγκεκριμένα φιδόμορφα τέρατα, μέχρις ότου ο ήρωας των παραμυθιών, με την υπερφυσική δύναμή του, τα εξολόθρευε πριν κατασπαράξουν το επιφανές πρόσωπο (συνήθως βασιλοπούλα).
Κυριάκος ο Χρυσογέννητος, του Οίκου των Μητσοτακιδών, Πρώτος του Ονόματός του, Κύριος των Κρητών και των Πρώτων Ελλήνων, Προστάτης της Ελλάδος, Μπαμπάς της Δρακογενιάς, ο Κούλης του Οίνοπα Πόντου, ο Ατσαλάκωτος, ο Απελευθερωτής από τα Δεσμά των Μνημονίων.
- Νταρνάκας
- Δημοσιεύσεις: 3780
- Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 15:41
- Phorum.gr user: Νταρνάκας
- Τοποθεσία: Εμμανουήλ Παπάς Σερρών
Re: Ο Δράκος της Θράκης
Μαυροβασίλης έγραψε: ↑08 Ιούλ 2018, 13:46και δεν έχει πάντα αρνητικό νόημα
Άρχοντες έχουν στη φλακή σα χίλιους πεντακόσιους.
Έχουν το Ρούσσιο τω Σφακιώ και τον Πωλογιωργάκη,
το Γιώργακα `που τον Πρασέ, το Δράκο `που τσι Λάκκους,
έχουν και τον Πρωτόπαπα απού το Πανωχώρι.
Μα `σπασ` ο Ρούσσιος τη φλακή.
Μοιρίδιοι κλωστῆρες, πανάφυκτον ἀνάγκῃ ζεῦγμ’ ἐπὶ δυστήνοις παισὶ βροτῶν θέμενοι, ἠγάγετο με ποτέ ἱμερτοῦ πρὸς φάος ἠελίου.
Re: Ελληνική Μυθολογία και Λαογραφία
Οκ, ανοίγω πρώτο φύλλο με ένα παγκοσμίου φήμης ελληνικό τέρας, που έχει καταγραφεί κάπως έτσι.
Ο Καραβάτζιο ζωγράφισε τη δική "του" Μέδουσα σε κυρτή ασπίδα (του Περσέα) και αποτυπώνει τις τελευταίες στιγμές της Μέδουσας.
Η ασπίδα δωρήθηκε σε κάποιον Μέδικο, δεν θυμάμαι τώρα το όνομα του. Σε γενικές γραμμές πάντως, κάπως έτσι έχει καταγραφεί ως εικόνα και φυσικά ως κινηματογραφική ηρωίδα.
Ερώτημα: Σύμφωνα με τις μυθολογικές αναφορές ήταν όντως έτσι;
Ο Καραβάτζιο ζωγράφισε τη δική "του" Μέδουσα σε κυρτή ασπίδα (του Περσέα) και αποτυπώνει τις τελευταίες στιγμές της Μέδουσας.
Η ασπίδα δωρήθηκε σε κάποιον Μέδικο, δεν θυμάμαι τώρα το όνομα του. Σε γενικές γραμμές πάντως, κάπως έτσι έχει καταγραφεί ως εικόνα και φυσικά ως κινηματογραφική ηρωίδα.
Ερώτημα: Σύμφωνα με τις μυθολογικές αναφορές ήταν όντως έτσι;
Gavalas for President!
- Βινόσαυρος
- Δημοσιεύσεις: 6335
- Εγγραφή: 26 Απρ 2018, 05:38
Re: Ελληνική Μυθολογία και Λαογραφία
απότι ξέρω ήταν και το πρώτο γκομενάκι
Αλληλεγγύη στην κα. Σταυράκη-Πατούλη.
Αλληλεγγύη στην αδελφότητα Κυρίλλου και Μεθοδίου.
Αλληλεγγύη στον κ. Καιρίδη.
Αλληλεγγύη στην κα. Συγγενιώτου.
Αλληλεγγύη στην αδελφότητα Κυρίλλου και Μεθοδίου.
Αλληλεγγύη στον κ. Καιρίδη.
Αλληλεγγύη στην κα. Συγγενιώτου.
- Υδράργυρος
- Δημοσιεύσεις: 25573
- Εγγραφή: 30 Μαρ 2018, 17:47
Re: Ελληνική Μυθολογία και Λαογραφία
Προσοχη με τη λεξη μπουμπη γιατι θα γινει κανα επεισοδιο παλιYochanan έγραψε: ↑08 Ιούλ 2018, 13:58enterprise-psi έγραψε: ↑08 Ιούλ 2018, 13:50Αμμουδιά Πρέβεζας
Σύμφωνα με τη μυθολογική παράδοση, η περιοχή ανήκε στην εξουσία των υποχθόνιων θεοτήτων, κατοικούμενη από τους Κιμμέριους, οι οποίοι θεωρούνταν προσωποποιήσεις των ψυχών. Το χωριό αναδύθηκε από τα σπλάχνα της Αχερουσίας λίμνης, η οποία αποτελούσε την είσοδο της κοινωνίας των ψυχών. Επομένως δίκαιος μπορεί να θεωρηθεί ο χαρακτηρισμός της Αμμουδιάς ως χωριό του «Κάτω Κόσμου». Αξιοσημείωτος είναι ο θρύλος της ύπαρξης δύο στοιχειών του Μπούμπη στο έλος της Σπλάντζας και του Μπούντη στο έλος της Μπούντας, τα οποία θεωρούνταν νυχτερινοί φύλακες των πυλών του Άδη και στενοί συνεργάτες του Κέρβερου.
Re: Ελληνική Μυθολογία και Λαογραφία
Σωστός.
Απεικονίσεις του φόνου της Μέδουσας από τον Περσέα, παρουσία της Αθηνάς, σε ελληνικά αγγεία.
Gavalas for President!
Re: Ελληνική Μυθολογία και Λαογραφία
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι πιο αποκρουστικές απεικονίσεις της Μέδουσας, παρουσιάζονται στη ζωγραφική της Αναγέννησης, όπως ο πίνακας του Caravaggio που ανέβασα. Ίσως εκφράζει την δαιμονοποίηση που επιβάλλει η κυρίαρχη πλέον Πατριαρχία, στις γυναικείες μορφές που διατηρούν το δαιμονικό (για τους εθνικούς θετικό και τους χριστιανούς αρνητικό) στοιχείο. Όμως, σε κάποια αγγεία της αρχαιότητας όπου η απεικόνιση είναι πολύ πιο πιστή προς τον μύθο, η μορφή της Μέδουσας είναι διαφορετική. Και οι αναφορές του Ησίοδου και του Πίνδαρου συμφωνούν.
Ο μεν Πίνδαρος αναφέρει ως έχουσα όμορφας παρειάς την Μέδουσα “εὐπαράου κρᾶτα συλάσαις Μεδοίσας”, ο δε Ησίοδος περιγράφει ως “καλλιπαρήους” τις κόρες του Φόρκυ και της Κητούς. Όσο για τον προσδιορισμό “φιδοπλουμισμένη κεφαλή της Γοργόνας” του Πίνδαρου “τε Γοργόνα, καὶ ποικίλον κάρα δρακόντων” πιθανόν να παραπέμπει σε οφιοειδείς βοστρύχους της Γοργόνας, όπως ακριβώς παρουσιάζονται σε σχετικό με τον μύθο αγγείο (τρίτη φωτογραφία). Δρακοντόμαλλους συνήθως έλεγαν τους σγουρόμαλλους και δράκοντες τα περιδέραια και τα βραχιόλια που είχαν σχήμα όφεων. Επίσης, η λέξη δράκων ήταν ακόμη ένας προσδιορισμός για το άγριο βλέμμα, κύριο χαρακτηριστικό της Γοργόνας Μέδουσας, κόρης του Φόρκυ που το όνομα της προκύπτει από το ρήμα μέδω=κυριαρχώ.
Αυτό δίνει και κάποιες ακόμη ερμηνείες στην έννοια του δράκοντος που ήδη έχει αναλυθεί σε κάποιο βαθμό.
Πράγμα που -μπορεί να- σημαίνει ότι ο φόνος της Μέδουσας αφορούσε στη διαμάχη μεταξύ Αθηνάς και Ποσειδώνα και η κεφαλή της Μέδουσας ήταν το τρόπαιο που ζήτησε η Αθηνά από τον Περσέα για να τον συνδράμει στα κατορθώματα του. Και όλως τυχαίως το θαλάσσιο τέρας που σκότωσε ο Περσέας για να σώσει την Ανδρομέδα, ονομαζόταν Κήτος, όπως η μητέρα της Μέδουσας.
Θα συνεχίσω.
Ο μεν Πίνδαρος αναφέρει ως έχουσα όμορφας παρειάς την Μέδουσα “εὐπαράου κρᾶτα συλάσαις Μεδοίσας”, ο δε Ησίοδος περιγράφει ως “καλλιπαρήους” τις κόρες του Φόρκυ και της Κητούς. Όσο για τον προσδιορισμό “φιδοπλουμισμένη κεφαλή της Γοργόνας” του Πίνδαρου “τε Γοργόνα, καὶ ποικίλον κάρα δρακόντων” πιθανόν να παραπέμπει σε οφιοειδείς βοστρύχους της Γοργόνας, όπως ακριβώς παρουσιάζονται σε σχετικό με τον μύθο αγγείο (τρίτη φωτογραφία). Δρακοντόμαλλους συνήθως έλεγαν τους σγουρόμαλλους και δράκοντες τα περιδέραια και τα βραχιόλια που είχαν σχήμα όφεων. Επίσης, η λέξη δράκων ήταν ακόμη ένας προσδιορισμός για το άγριο βλέμμα, κύριο χαρακτηριστικό της Γοργόνας Μέδουσας, κόρης του Φόρκυ που το όνομα της προκύπτει από το ρήμα μέδω=κυριαρχώ.
Αυτό δίνει και κάποιες ακόμη ερμηνείες στην έννοια του δράκοντος που ήδη έχει αναλυθεί σε κάποιο βαθμό.
Πράγμα που -μπορεί να- σημαίνει ότι ο φόνος της Μέδουσας αφορούσε στη διαμάχη μεταξύ Αθηνάς και Ποσειδώνα και η κεφαλή της Μέδουσας ήταν το τρόπαιο που ζήτησε η Αθηνά από τον Περσέα για να τον συνδράμει στα κατορθώματα του. Και όλως τυχαίως το θαλάσσιο τέρας που σκότωσε ο Περσέας για να σώσει την Ανδρομέδα, ονομαζόταν Κήτος, όπως η μητέρα της Μέδουσας.
Θα συνεχίσω.
Gavalas for President!
Re: Ελληνική Μυθολογία και Λαογραφία
Λαογραφικό μουσικό διάλειμμα με κήτη ή θεριά με άγριο βλέμμα που ανταριάζουν τη θάλασσα.
https://www.youtube.com/watch?v=CKcvEkEaxDk&t=65s
https://www.youtube.com/watch?v=CKcvEkEaxDk&t=65s
Gavalas for President!
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Κάτι που δεν καταλαβαίνω σχετικά με την ελληνική μυθολογία.
από Εκτωρ » 29 Ιουν 2022, 00:32 » σε Αστικοί μύθοι και Παραδοσιακοί θρύλοι - 10 Απαντήσεις
- 1239 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Yochanan
01 Ιούλ 2022, 10:39
-
-
-
Νέα δημοσίευση Ποίος ήταν ο Εωσφόρος στην ελληνική μυθολογία - Λέξεις που αλλοιώθηκαν!
από tanipteros » 19 Απρ 2023, 19:58 » σε Θρησκειολογία - 22 Απαντήσεις
- 861 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από O I
21 Απρ 2023, 22:54
-
-
- 203 Απαντήσεις
- 5514 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από independent44
30 Ιουν 2023, 01:00
-
- 0 Απαντήσεις
- 594 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Sid Vicious
13 Μαρ 2024, 16:47