ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Όσο κι αν θαυμάζω την αρχαία ελληνική φιλολογία ... κάτι τέτοια κομμάτια με .... ξενερώνουν ...
ΟΔΥΣΣΕΙΑ ... ΡΑΨΩΔΙΑ Χ
Κι όταν στην τάξη κάθε τι βάλανε στο παλάτι,
όξω τις δούλες έσυραν, ανάμεσα στο μέρος
που το στρωμένο αυλόγυρο χωρίζει απ’ το κελάρι, 460
κι όλες εκεί τις έκλεισαν, που γλιτωμό δεν είχαν.
Κι ο συνετός Τηλέμαχος το λόγο πήρε κι είπε•
«Δε θέλω αυτές με θάνατο να πάνε τιμημένο,
που καταράστηκαν συχνά τη μάνα μου κι εμένα
και που μ’ αγάπες σμίγανε κρυφά με τούς μνηστήρες». 465
Έτσι είπε κι έδεσε σκοινί, τριγύρω στο κελάρι
τρεχαντηριού μαυρόπλωρου, απ’ το μεγάλο στύλο
κι από ψηλά το τέντωσε, στη γη να μην αγγίζουν
τα πόδια, Κι όπως στη θηλιά, που μες στα χαμοκλάδια
έχουν στημένη, πέφτουνε κίχλες και περιστέρια 470
κι εκεί που στη φωλιά πετούν χάρο κακό απαντέχουν,
έτσι είχαν τα κεφάλια τους κι οι δούλες στην αράδα,
και στο λαιμό τους τις θηλιές να κακοθανατίσουν.
Λίγο τα πόδια τίναξαν και πέταξε η ψυχή τους.
Και το Μελάνθιο στης αυλής το πρωτοπόρτι φέρνουν, 475
κι αυτιά και μύτη του ‘κοψαν με τ’ άπονο μαχαίρι,
και μ’ άγρια λύσσα του ‘σπαζαν τα χέρια και τα πόδια.
Νίψανε αμέσως έπειτα τα χέρια και τα πόδια
κι στο Δυσσέα γύρισαν, σαν τέλεψε η δουλειά τους.
θα κανω λιγο τον συνηγορο των μνηστηρων [ και του λαου της Ιθακης ..]
1. Ηθελαν .. βασιλια ο οποιος να βρισκεται στον τοπο τους κι οχι να λειπει ... 20 χρονια σε πολεμους που δεν τους αφορουσαν σαν λαο .. κι ο μονος ΝΟΜΙΜΟΣ τροπος για να γινει αυτο ηταν να παντρευτει η χηρα βασιλισσα καποιον νεον απο τους αρχοντες του τοπου
2. Δεν ... βιασαν την Πηνελοπη .. ουτε την σκοτωσαν μαζι με τον γιο της για να την εκθρονισουν
3. Περα απο το μυθικο στοιχειο .. η Οδυσσεια με τους μνηστηρες φανερωνει κοινωνικες πολιτικες αλλαγες στην Μετα Μυκηναικη περιοδο οπου .. οι Βασιλεις αντικαθιστουνται σιγα σιγα απο το αριστοκρατικο [ ολιγαρχικο] πολιτευμα .. που για τα δεδομενα της εποχης ηταν πιο προοδευτικο ...
Αρα .. ολη η Ιστορια της Οδυσσειας ειναι η επιστροφη και η εκδικηση του Βασιλια .. ο οποιος γυρισε μετα απο 20 χρονια απουσιας απο το βασιλειο του κι εξοντωσε οσους μνηστηρες ηθελαν την εξουσια και την γυναικα του .... Και ολα αυτα με την καταληλη μυθολογικη ''σαλτσα'' μεσα ...
Κενο εξουσιας στην Ιθακη υπηρχε .. ο Τηλεμαχος ηταν ενα ανηλικο κι ανισχυρο παιδι .. ενω η Πηνελοπη μια αδυνατη γυναικα ...
Καθε τοπος υπο αυτες τις προυποθεσεις επαναστατουσε ... κι δεν περιμεναν ... πολιτισμενα να διαλεξει η βασιλισσα .. αντρα διαδοχο βασιλια ... σφαγιαζαν ολη την βασιλικη δυναστεια κι ανεβαζαν αλλο βασιλια
Κατι παρομοιο εγινε και στις Μυκηνες με τον Αιγισθο και την Κλυτεμνηστρα ...
Παντως ενω σε αλλα σημεια τα ομηρικα επη .. περιγραφουν μονομαχιες πολεμιστων στην συγκεκριμενη περιπτωση περιγραφουν μια σφαγη αμαχων γυναικων κι η με πολυ σαδιστικο τροπο εκτελεση ενος .. σκλαβου γιδοβοσκου
Φανταστητε εναν Τηλεμαχο κι εναν Οδυσσεα να ... σπαζουν με λυσσα τα μελη του σωματος ενος .. δεμενου ανθρωπου .... τον οποιο στο τελος τελος θα μπορουσαν να τον τιμωρησουν ποιο αξιοπρεπως ....
Η γνωμη του λαου της Ιθακης για τον Οδυσσεα ...
ΡΑΨΩΔΙΑ Ω
Κι όταν συνάχτηκε ο λαός και μαζωχτήκανε όλοι, • 415
απάνου ορθός σηκώθηκε και μίλησε ο Ευπείθης,
πόκλαιγε μ’ άσβηστο καημό το γιο του τον Αντίνο,
που πρώτο του τον σκότωσε ο ξακουστός Δυσσέας.
Για κείνον δάκρυα χύνοντας πήρε το λόγο κι είπε’
« Αδέρφια, αυτός ο άνθρωπος κατάστρεψε τον τόπο. 420
Όλο που, πήρε το στρατό, χιλιάδες παλικάρια,
τον έχασε, και τα γοργά καράβια παν κι εκείνα,
κι εδώ όταν ήρθε, σκότωσε των Αχαιών τους πρώτους
ΟΔΥΣΣΕΙΑ ... ΡΑΨΩΔΙΑ Χ
Κι όταν στην τάξη κάθε τι βάλανε στο παλάτι,
όξω τις δούλες έσυραν, ανάμεσα στο μέρος
που το στρωμένο αυλόγυρο χωρίζει απ’ το κελάρι, 460
κι όλες εκεί τις έκλεισαν, που γλιτωμό δεν είχαν.
Κι ο συνετός Τηλέμαχος το λόγο πήρε κι είπε•
«Δε θέλω αυτές με θάνατο να πάνε τιμημένο,
που καταράστηκαν συχνά τη μάνα μου κι εμένα
και που μ’ αγάπες σμίγανε κρυφά με τούς μνηστήρες». 465
Έτσι είπε κι έδεσε σκοινί, τριγύρω στο κελάρι
τρεχαντηριού μαυρόπλωρου, απ’ το μεγάλο στύλο
κι από ψηλά το τέντωσε, στη γη να μην αγγίζουν
τα πόδια, Κι όπως στη θηλιά, που μες στα χαμοκλάδια
έχουν στημένη, πέφτουνε κίχλες και περιστέρια 470
κι εκεί που στη φωλιά πετούν χάρο κακό απαντέχουν,
έτσι είχαν τα κεφάλια τους κι οι δούλες στην αράδα,
και στο λαιμό τους τις θηλιές να κακοθανατίσουν.
Λίγο τα πόδια τίναξαν και πέταξε η ψυχή τους.
Και το Μελάνθιο στης αυλής το πρωτοπόρτι φέρνουν, 475
κι αυτιά και μύτη του ‘κοψαν με τ’ άπονο μαχαίρι,
και μ’ άγρια λύσσα του ‘σπαζαν τα χέρια και τα πόδια.
Νίψανε αμέσως έπειτα τα χέρια και τα πόδια
κι στο Δυσσέα γύρισαν, σαν τέλεψε η δουλειά τους.
θα κανω λιγο τον συνηγορο των μνηστηρων [ και του λαου της Ιθακης ..]
1. Ηθελαν .. βασιλια ο οποιος να βρισκεται στον τοπο τους κι οχι να λειπει ... 20 χρονια σε πολεμους που δεν τους αφορουσαν σαν λαο .. κι ο μονος ΝΟΜΙΜΟΣ τροπος για να γινει αυτο ηταν να παντρευτει η χηρα βασιλισσα καποιον νεον απο τους αρχοντες του τοπου
2. Δεν ... βιασαν την Πηνελοπη .. ουτε την σκοτωσαν μαζι με τον γιο της για να την εκθρονισουν
3. Περα απο το μυθικο στοιχειο .. η Οδυσσεια με τους μνηστηρες φανερωνει κοινωνικες πολιτικες αλλαγες στην Μετα Μυκηναικη περιοδο οπου .. οι Βασιλεις αντικαθιστουνται σιγα σιγα απο το αριστοκρατικο [ ολιγαρχικο] πολιτευμα .. που για τα δεδομενα της εποχης ηταν πιο προοδευτικο ...
Αρα .. ολη η Ιστορια της Οδυσσειας ειναι η επιστροφη και η εκδικηση του Βασιλια .. ο οποιος γυρισε μετα απο 20 χρονια απουσιας απο το βασιλειο του κι εξοντωσε οσους μνηστηρες ηθελαν την εξουσια και την γυναικα του .... Και ολα αυτα με την καταληλη μυθολογικη ''σαλτσα'' μεσα ...
Κενο εξουσιας στην Ιθακη υπηρχε .. ο Τηλεμαχος ηταν ενα ανηλικο κι ανισχυρο παιδι .. ενω η Πηνελοπη μια αδυνατη γυναικα ...
Καθε τοπος υπο αυτες τις προυποθεσεις επαναστατουσε ... κι δεν περιμεναν ... πολιτισμενα να διαλεξει η βασιλισσα .. αντρα διαδοχο βασιλια ... σφαγιαζαν ολη την βασιλικη δυναστεια κι ανεβαζαν αλλο βασιλια
Κατι παρομοιο εγινε και στις Μυκηνες με τον Αιγισθο και την Κλυτεμνηστρα ...
Παντως ενω σε αλλα σημεια τα ομηρικα επη .. περιγραφουν μονομαχιες πολεμιστων στην συγκεκριμενη περιπτωση περιγραφουν μια σφαγη αμαχων γυναικων κι η με πολυ σαδιστικο τροπο εκτελεση ενος .. σκλαβου γιδοβοσκου
Φανταστητε εναν Τηλεμαχο κι εναν Οδυσσεα να ... σπαζουν με λυσσα τα μελη του σωματος ενος .. δεμενου ανθρωπου .... τον οποιο στο τελος τελος θα μπορουσαν να τον τιμωρησουν ποιο αξιοπρεπως ....
Η γνωμη του λαου της Ιθακης για τον Οδυσσεα ...
ΡΑΨΩΔΙΑ Ω
Κι όταν συνάχτηκε ο λαός και μαζωχτήκανε όλοι, • 415
απάνου ορθός σηκώθηκε και μίλησε ο Ευπείθης,
πόκλαιγε μ’ άσβηστο καημό το γιο του τον Αντίνο,
που πρώτο του τον σκότωσε ο ξακουστός Δυσσέας.
Για κείνον δάκρυα χύνοντας πήρε το λόγο κι είπε’
« Αδέρφια, αυτός ο άνθρωπος κατάστρεψε τον τόπο. 420
Όλο που, πήρε το στρατό, χιλιάδες παλικάρια,
τον έχασε, και τα γοργά καράβια παν κι εκείνα,
κι εδώ όταν ήρθε, σκότωσε των Αχαιών τους πρώτους
- Νταρνάκας
- Δημοσιεύσεις: 3780
- Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 15:41
- Phorum.gr user: Νταρνάκας
- Τοποθεσία: Εμμανουήλ Παπάς Σερρών
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Σε φαντάζομαι Αινειάν μνηστήρα στο παλάτι του Οδυσσέα. Αραχτός όλη μέρα, παραδομένος στην τρυφή, στις γαστριμαργικές απολαύσεις και στα γλέντια, να κυνηγάς να στριμώξεις όποια όμορφη υπηρέτρια σου γυάλιζε το μάτι.
Μοιρίδιοι κλωστῆρες, πανάφυκτον ἀνάγκῃ ζεῦγμ’ ἐπὶ δυστήνοις παισὶ βροτῶν θέμενοι, ἠγάγετο με ποτέ ἱμερτοῦ πρὸς φάος ἠελίου.
- Ζενίθεδρος
- Δημοσιεύσεις: 14617
- Εγγραφή: 27 Ιούλ 2018, 18:56
- Phorum.gr user: Ζενίθεδρος
- Επικοινωνία:
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Καλά τους έκανε. Οι χαραμοφαηδες αξίζουν εξευτελιστικό θάνατο.
Ακόμα τούτη ή άνοιξη ραγιάδες, ραγιάδες, τούτο το καλοκαίρι, μέχρι να ρθεί ο Μόσκοβος να φέρει το σεφέρι.
☦𓀢
☦𓀢
- ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
- Δημοσιεύσεις: 890
- Εγγραφή: 12 Σεπ 2018, 02:00
- Phorum.gr user: ΤΑΣΟΣ ΑΝΑΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Από άρθρο της Εστίας της 21/8/2012 του Ιωάννη Ασλανίδη Αντιστράτηγου ε.α Επίτιμου διοικητή της ΣΣΕ.
Είναι γνωστή σε όλους η επιστροφή του Οδυσσέα στην Ιθάκη και η εξολόθρευση των μνηστήρων. Αυτό που ίσως δεν είναι γνωστό, είναι ο συμβολισμός των ονομάτων των μνηστήρων οι οποίοι πήγαν να του πάρουν το βιός του, που δημιούργησε με τον δικό του ιδρώτα, δηλαδή την πατρίδα του που οι μνηστήρες καταχράστηκαν και καπηλεύτηκαν μαζί με την φιλοξενία του οίκου του που τίμησε τον Ξένιο Δία.
Ο Πρώτος μνηστήρας που εξολόθρευσε ο Οδυσσέας είναι ο Αντίνοος. Η λέξη μιλά από μόνη της, είναι η αντί-νόηση, δηλαδή αυτός που διαστρέφει την πραγματικότητα ώστε να μην σκεφτόμαστε καθαρά, για να ελέγχει την κατάσταση. Κατά τον Όμηρο είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για καθυπόταξη και δουλεία του ανθρώπου, γι αυτό πρέπει να πεθάνει πρώτος.
Ο δεύτερος μνηστήρας που εξολοθρεύτηκε είναι ο Ευρύμαχος. Είναι ο άνθρωπος που χρησιμοποιεί θεμιτά και αθέμιτα μέσα, είναι δεινός και αδίστακτος μαχητής.
Ο τρίτος με την σειρά που σκοτώνει ο Οδυσσέας είναι ο Αμφίνομος, αυτός είναι εκείνος που διαστρεβλώνει τον νόμο αλλάζει τη τάξη των πραγμάτων. Είναι επικίνδυνος διότι είναι μέσα σε όλες τις καταστήσεις.
Ο τέταρτος μνηστήρας στη σειρά που αναφέρει ο Όμηρος ότι σκότωσε ο Οδυσσέας, είναι ο Αγέλαος, είναι ο λαοπλάνος, είναι αυτός που με πλάνα λόγια μπορεί να παρασέρνει το Λαό σε επικίνδυνα σκαλοπάτια. Μπορεί μάλιστα με την βοήθεια του Αντίνοου να μετατρέψει το λαό σε κατευθυνόμενη αγέλη.
Καθορίζει ο Όμηρος μια τέτοια σειρά προτεραιότητας στην απαλλαγή του Οδυσσέα από τους μνηστήρες ώστε να ανακτήσει τον χαμένο βιός του.
Είναι γνωστή σε όλους η επιστροφή του Οδυσσέα στην Ιθάκη και η εξολόθρευση των μνηστήρων. Αυτό που ίσως δεν είναι γνωστό, είναι ο συμβολισμός των ονομάτων των μνηστήρων οι οποίοι πήγαν να του πάρουν το βιός του, που δημιούργησε με τον δικό του ιδρώτα, δηλαδή την πατρίδα του που οι μνηστήρες καταχράστηκαν και καπηλεύτηκαν μαζί με την φιλοξενία του οίκου του που τίμησε τον Ξένιο Δία.
Ο Πρώτος μνηστήρας που εξολόθρευσε ο Οδυσσέας είναι ο Αντίνοος. Η λέξη μιλά από μόνη της, είναι η αντί-νόηση, δηλαδή αυτός που διαστρέφει την πραγματικότητα ώστε να μην σκεφτόμαστε καθαρά, για να ελέγχει την κατάσταση. Κατά τον Όμηρο είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για καθυπόταξη και δουλεία του ανθρώπου, γι αυτό πρέπει να πεθάνει πρώτος.
Ο δεύτερος μνηστήρας που εξολοθρεύτηκε είναι ο Ευρύμαχος. Είναι ο άνθρωπος που χρησιμοποιεί θεμιτά και αθέμιτα μέσα, είναι δεινός και αδίστακτος μαχητής.
Ο τρίτος με την σειρά που σκοτώνει ο Οδυσσέας είναι ο Αμφίνομος, αυτός είναι εκείνος που διαστρεβλώνει τον νόμο αλλάζει τη τάξη των πραγμάτων. Είναι επικίνδυνος διότι είναι μέσα σε όλες τις καταστήσεις.
Ο τέταρτος μνηστήρας στη σειρά που αναφέρει ο Όμηρος ότι σκότωσε ο Οδυσσέας, είναι ο Αγέλαος, είναι ο λαοπλάνος, είναι αυτός που με πλάνα λόγια μπορεί να παρασέρνει το Λαό σε επικίνδυνα σκαλοπάτια. Μπορεί μάλιστα με την βοήθεια του Αντίνοου να μετατρέψει το λαό σε κατευθυνόμενη αγέλη.
Καθορίζει ο Όμηρος μια τέτοια σειρά προτεραιότητας στην απαλλαγή του Οδυσσέα από τους μνηστήρες ώστε να ανακτήσει τον χαμένο βιός του.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
mgto η πουσταρα ο τηλεμαχος;
-
- Δημοσιεύσεις: 1785
- Εγγραφή: 25 Οκτ 2019, 19:33
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Μωρη λουλου,αν απαντήσει ς θα σε παραδεχτώ
Οι μνηστήρες πολεμησαν στην Τροία;
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Αεροπορία λογικάGouerino 4 έγραψε: ↑14 Νοέμ 2020, 00:55Μωρη λουλου,αν απαντήσει ς θα σε παραδεχτώ
Οι μνηστήρες πολεμησαν στην Τροία;
- Νταρνάκας
- Δημοσιεύσεις: 3780
- Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 15:41
- Phorum.gr user: Νταρνάκας
- Τοποθεσία: Εμμανουήλ Παπάς Σερρών
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Δε νομίζω, γιατί πώς θα γύριζαν πίσω; Μόνοι τους; Εξάλλου ο Όμηρος λέει ότι οι περισσότεροι ήταν νεαροί όταν επέστρεψε ο Οδυσσέας, άρα την εποχή του Τρωικού πολέμου θα ήταν νήπια.Gouerino 4 έγραψε: ↑14 Νοέμ 2020, 00:55Μωρη λουλου,αν απαντήσει ς θα σε παραδεχτώ
Οι μνηστήρες πολεμησαν στην Τροία;
Μοιρίδιοι κλωστῆρες, πανάφυκτον ἀνάγκῃ ζεῦγμ’ ἐπὶ δυστήνοις παισὶ βροτῶν θέμενοι, ἠγάγετο με ποτέ ἱμερτοῦ πρὸς φάος ἠελίου.
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Αλλο είναι το ενδιαφέρον στην επιστροφή του Οδυσσέα: τόσο ο πατέρας του Λαέρτης όσο και ο γυιός του Τηλέμαχος (τουλάχιστον 20χρονος) είναι ζωντανοί. Εντούτοις, τίθεται θέμα διαδοχής. Γιατί;
Κατ'αρχάς, πώς έγινε βασιλιάς ο Οδυσσέας αφού ο Λαέρτης ζούσε; Παραιτήθηκε λόγω γήρατος; Και τότε πώς είναι ζωντανός μετά από 20 χρόνια;
Κατ'αρχάς, πώς έγινε βασιλιάς ο Οδυσσέας αφού ο Λαέρτης ζούσε; Παραιτήθηκε λόγω γήρατος; Και τότε πώς είναι ζωντανός μετά από 20 χρόνια;
1.
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
- Eθνικοκοινωνιστης
- Δημοσιεύσεις: 39720
- Εγγραφή: 05 Μάιος 2018, 12:13
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
"Καλύτερα να φορέσω το κράνος του Κόκκινου Στρατού παρά να φάω χάμπουργκερ στα mc Donald's"
Αλαιν ντε Μπενουα
Αλαιν ντε Μπενουα
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Το παράδοξο αυτό απαντάται και στην Παλαιά Διαθήκη, στην ιστορία του Ησαύ και του Ιακώβ. Ο Ισαάκ είναι γέρος, τυφλός και ετοιμοθάνατος και προαισθανόμενος το τέλος, ζητάει από τον Ησαύ να του φέρει κυνήγι να φάει και να τον ευλογήσει. Παρεμβαίνει ο Ιακώβ κ.λ.π.
Τότε ο Ιακώβ φεύγει, περιπλανάται φθάνει στον θείο του τον Λαβάν, δουλεύει σ'αυτόν 21 χρόνια και μετά γυρίζει στο πατρικό του σπίτι. Και ω του θαύματος, ο Ισαάκ εκεί ακόμη, γέρος τυφλός και ετοιμοθάνατος!
Τότε ο Ιακώβ φεύγει, περιπλανάται φθάνει στον θείο του τον Λαβάν, δουλεύει σ'αυτόν 21 χρόνια και μετά γυρίζει στο πατρικό του σπίτι. Και ω του θαύματος, ο Ισαάκ εκεί ακόμη, γέρος τυφλός και ετοιμοθάνατος!
1.
2. Η λέξη υδρόφιλος είναι σύνθετη από δύο ελληνικές λέξεις το ύδωρ που σήμαινε νερό και το φίλος που σήμαινε φίλος.
- Κόκκορας
- Δημοσιεύσεις: 19391
- Εγγραφή: 03 Ιουν 2018, 17:20
- Phorum.gr user: Κόκορας
- Τοποθεσία: Συμβασιλεύουσα Πόλις
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
πεθανε μολις τον ειδε
- Dwarven Blacksmith
- Δημοσιεύσεις: 43999
- Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:08
- Τοποθεσία: Maiore Patria
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Σωστός.Leporello έγραψε: ↑14 Νοέμ 2020, 01:20Αλλο είναι το ενδιαφέρον στην επιστροφή του Οδυσσέα: τόσο ο πατέρας του Λαέρτης όσο και ο γυιός του Τηλέμαχος (τουλάχιστον 20χρονος) είναι ζωντανοί. Εντούτοις, τίθεται θέμα διαδοχής. Γιατί;
Κατ'αρχάς, πώς έγινε βασιλιάς ο Οδυσσέας αφού ο Λαέρτης ζούσε; Παραιτήθηκε λόγω γήρατος; Και τότε πώς είναι ζωντανός μετά από 20 χρόνια;
Η συνήθης απάντηση είναι ότι δεν πρόκειται για κλασσικού τύπου βασιλείς αλλά για κάτι σαν φύλαρχους. Ο πιο "άξιος" ηγείται. Την αξία αυτή την έλεγαν γέρας. Η καταγωγή παίζει ρόλο αλλά δεν έχει τον τελικό λόγο. Οπότε ο Οδυσσέας απέδειξε ότι άξιζε πιο πολύ από το Λαέρτη, αλλά προφανώς μετά τον Οδυσσέα ούτε ο Τηλέμαχος ούτε κάποιος άλλος μπορούσε να αποδείξει το ίδιο. Γι αυτό ήλπιζαν ο γάμος με την Πηνελόπη να δώσει το προβάδισμα, χωρίς να ξέρουμε αν όντως θα συνέβαινε αυτό.
Δύο αποσπάσματα
Εδώ ο Οδυσσέας φαίνεται να πιστεύει ότι αν κυβερνά ο πατέρας του ή ο γιος του, θα είναι λόγω του δικού του γέρατος και όχι από μόνοι τους. Ή μπορεί απλά να το έχει κάποιος άλλος.εἰπὲ δέ μοι πατρός τε καὶ υἱέος, ὃν κατέλειπον,
ἢ ἔτι πὰρ κείνοισιν ἐμὸν γέρας, ἦέ τις ἤδη
ἀνδρῶν ἄλλος ἔχει, ἐμὲ δ’ οὐκέτι φασὶ νέεσθαι. (Od. 11.174-6)
Αυτό το απόσπασμα είναι αυτό που δίνει το κλασσικό κίνητρο των μνηστήρων."καὶ γὰρ πολλὸν ἄριστος ἀνὴρ μέμονέν τε μάλιστα
μητέρ’ ἐμὴν γαμέειν καὶ ᾿Οδυσσῆος γέρας ἕξειν." (Od. 15.521-22)
I would have lived in peace. But my enemies brought me war.
- hellegennes
- Δημοσιεύσεις: 41259
- Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
Όλα τα ερωτήματα, μαζί και αυτά του ΑΙΝΕΙΑΝ απαντώνται πολύ εύκολα ως εξής:Leporello έγραψε: ↑14 Νοέμ 2020, 01:20Αλλο είναι το ενδιαφέρον στην επιστροφή του Οδυσσέα: τόσο ο πατέρας του Λαέρτης όσο και ο γυιός του Τηλέμαχος (τουλάχιστον 20χρονος) είναι ζωντανοί. Εντούτοις, τίθεται θέμα διαδοχής. Γιατί;
Κατ'αρχάς, πώς έγινε βασιλιάς ο Οδυσσέας αφού ο Λαέρτης ζούσε; Παραιτήθηκε λόγω γήρατος; Και τότε πώς είναι ζωντανός μετά από 20 χρόνια;
Μυθιστόρημα φαντασίας είναι, ρε μαλάκες.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
- Jimmy81
- Δημοσιεύσεις: 6542
- Εγγραφή: 04 Ιαν 2019, 05:42
- Phorum.gr user: Jimmy81
- Τοποθεσία: Ουκρανικές στέπες
Re: ΑΣ ΚΑΝΩ ΤΟΝ ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΩΝ ΜΝΗΣΤΗΡΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ..
ΑΙΝΕΙΑΝ06 δεν θα πρέπει να σε ξενερώνουν αυτές οι περιγραφές. Οι θανατώσεις αμάχων και οι σκόπιμα βασανιστικές εκτελέσεις αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα της εποχής που ίσχυε παγκοσμίως μέχρι και των 19ο αιώνα. Τα ομηρικά έπη δεν προσπαθούν να κάνουν μαθήματα καλής συμπεριφοράς ούτε να διδάξουν ανθρωπισμό (άσχετα αν μπορεί να βρεις και τέτοια στοιχεία μέσα). Το ένα αφηγείται έναν πόλεμο, το άλλο είναι πιο adventure μορφής αλλά με πολεμικά στοιχεία μέσα του. Τι διαφορετικό περίμενες δηλαδή...
Ροζάκης-Κοτζιάς-Δένδιας: Οι 3 σύγχρονοι Τιτάνες της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
Κράτη με Σύνθετη Ονομασία αλλά ιθαγένεια από τη μία λέξη της κρατικής ονομασίας
-
- Παραπλήσια Θέματα
- Απαντήσεις
- Προβολές
- Τελευταία δημοσίευση
-
-
Νέα δημοσίευση Τσίπρας στην Τσιμτσιλή : μπορώ να κάνω κυβέρνηση απλά με την ανοχή του Γιανη
από georgebi » 25 Απρ 2023, 16:09 » σε Εσωτερική Πολιτική - 57 Απαντήσεις
- 1374 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από georgebi
28 Απρ 2023, 12:17
-
-
-
Νέα δημοσίευση "Όταν είμαι τόσες μέρες στην Επιτροπή (Τέμπη) τί να κάνω, το διασκεδάζω"
από Kauldron » 10 Φεβ 2024, 16:52 » σε Εσωτερική Πολιτική - 0 Απαντήσεις
- 175 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από Kauldron
10 Φεβ 2024, 16:52
-
-
-
Νέα δημοσίευση Τι να κάνω με τη ζωή μου
από Γενιά της Αμαρτίας » 25 Ιουν 2022, 20:41 » σε Περί ανέμων και υδάτων - 73 Απαντήσεις
- 2385 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από The Rebel
27 Ιουν 2022, 19:26
-
-
- 122 Απαντήσεις
- 4816 Προβολές
-
Τελευταία δημοσίευση από omg kai 3 lol
20 Μαρ 2024, 11:54