Τζιτζιμιτζιχότζιρας έγραψε: ↑11 Ιαν 2021, 10:19πφ...ευκολάκι.
Β γυμνασίου Βυζαντινή δεν είναι;
Βουαλά
1.Στις παρακάτω προτάσεις να βρείτε τα υποκείμενα και τα κατηγορούμενα.
α. Η νύχτα ήταν σκοτεινή και το κρύο δυνατό.
β. Τα μουσεία δεν είναι μόνο παρελθόν, είναι κομμάτι του πολιτισμού μας και της καθημερινότητάς μας.
γ. Η Καστοριά, χτισμένη σε «νευραλγικό» γεωγραφικό σημείο, υπήρξε για αιώνες πολλούς κάστρο.
δ. Η καταστροφή πολλών γλυπτών του Παρθενώνα στάθηκε πραγματική συμφορά όχι μόνο για τους Έλληνες αλλά και για την ανθρωπότητα ολόκληρη.
ε. Ο Διευθυντής του γραφείου αποδείχτηκε ευγενικός και φιλικός με όλους.
στ. Το θέαμα του κόλπου, με τις κατάφυτες ακρογιαλιές και τα καταπράσινα, γαλήνια νερά ήταν αληθινά ονειρώδες. (ΜΟΝ.6)
2.Στις παρακάτω προτάσεις να βρείτε ποιοι προσδιορισμοί είναι παράθεση και ποιοι επεξήγηση.
α. Ο Διονύσιος Σολωμός, ο ποιητής των «Ελεύθερων Πολιορκημένων», γεννήθηκε στη Ζάκυνθο.
β. Έχει πολλές χάρες, ομορφιά, δύναμη, εξυπνάδα.
γ. Ο Ιωάννης Γουτεμβέργιος, ο εφευρέτης της τυπογραφίας, άλλαξε με την τέχνη του τον κόσμο.
δ. Ένα από τα παιδιά της παρέας μας, ο Βασίλης, αρίστευσε φέτος στις εξετάσεις.
ε. Ο Αχιλλέας φιλονίκησε με το γιο του Ατρέα, τον Αγαμέμνονα.
στ. Η Αθηνά προστάτευε τον Οδυσσέα, το βασιλιά της Ιθάκης.
(ΜΟΝ.6)
3.Στην παρακάτω παράγραφο να βρείτε τη θεματική πρόταση, τις λεπτομέρειες και την κατακλείδα και να δώσετε έναν πλαγιότιτλο.
Τα ομαδικά παιχνίδια υπηρετούν μεγάλο ηθικό σκοπό. Σε συνηθίζουν να υποτάξεις την ατομικότητά σου σε μια γενική ενέργεια. Να μη νιώθεις πως είσαι άτομο ανεξάρτητο, παρά μέλος μιας ομάδας. Να υπερασπίζεσαι όχι μονάχα την ατομική σου τιμή παρά ολόκληρη την τιμή της ομάδας, όπου ανήκεις: σχολή, πανεπιστήμιο, πόλη, έθνος. Έτσι από σκαλοπάτι σε σκαλοπάτι, το παιχνίδι μπορεί να σε ανεβάσει στις πιο αψηλές και αφιλοκερδείς κορυφές της ενέργειας. (ΜΟΝ.4)
Ν. Καζαντζάκης, Ταξιδεύοντας-Αγγλία
4.ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ (ΜΟΝ.4)
Αντιστοιχίζω ό,τι ταιριάζει:
1. η θεματική πρόταση α. βρίσκεται σε πτώση ονομαστική
2. με την επεξήγηση β. παίρνουν κατηγορούμενο στο υποκείμενο ή αντικείμενο
3. το υποκείμενο γ. συνοψίζεται το νόημα της παραγράφου
4. τα συνδετικά ρήματα δ. διασαφηνίζεται το ουσιαστικό, του οποίου το νόημα είναι
αόριστο
5. στον πλαγιότιτλο ε. αναφέρεται στην κύρια ιδέα της παραγράφου
ΕΠΩΝΥΜΟ: ΟΝΟΜΑ: ΤΜΗΜΑ:
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Να συμπληρώσετε τα κενά :
α. Το ……………….ρύθμιζε τη λειτουργία των συντεχνιών της Κωνσταντινούπολης.
β. Με τις Νεαρές οι Μακεδόνες αυτοκράτορες απαγόρευσαν την πώληση και την αγορά …………κτημάτων.
γ. Οι δυνατοί πλήρωναν τους …………..των φτωχών του χωριού(1002), μια παλιότερη υποχρέωση της κοινότητας, γνωστή ως ………………….. Μον.4
2.Σημειώστε με Χ τη σωστή ή λάθος απάντηση και αιτιολογήστε το λάθος:
Πρόταση Σωστό Λάθος
Α .Με την αναθεώρηση της νομοθεσίας αποδίδονται τα χωράφια που είχαν σφετεριστεί οι δυνατοί στους προηγούμενους φτωχούς ιδιοκτήτες με αποζημίωση.
Β. Οι νέοι νόμοι απέβλεπαν κυρίως στον περιορισμό της μεσαίας και μικρής ιδιοκτησίας .
Μον.2
3.Αναφέρατε τέσσερις (4) συλλογές ή νόμους που εκδόθηκαν στα χρόνια των δύο πρώτων Μακεδόνων (απλή αναφορά).
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Μον.4
4.Στις παρακάτω προτάσεις συμπληρώστε τα κενά:
1. Μετά το 1025 δημιουργήθηκε στους Βυζαντινούς η ψευδαίσθηση ότι είχε
εξασφαλιστεί αδιατάρακτη και διαρκής ειρήνη κι αυτό οδήγησε τη βυζαντινή
κυβέρνηση σε μέτρα …………………………..
2. Κατά τον 11ο αι. εμφανίστηκαν στην Ανατολή οι …………………, που συνέτριψαν στη μάχη ………………………… (1071) τα βυζαντινά στρατεύματα.
3. Οι ………………………. το 1071 αφαίρεσαν από το Βυζάντιο τις ιταλικές του κτήσεις.
4. Επικίνδυνοι αντίπαλοι αποδείχθηκαν στα βόρεια οι ……………….. και οι ………………..κατά τον 11ο αι. Μον 4
5.ΣτΙς παρακάτω προτάσεις βάλτε ένα X στην αντίστοιχη στήλη, ανάλογα αν τις Θεωρείτε σωστές ή λανθασμένες.
α/α ΠΡΟΤΑΣΗ Σ Λ
1 Το Βυζαντινό κράτος κατά την περίοδο 1025 - 1081 διέλυσε τα «θέματα» και τους θεματικούς στρατούς.
2 Το βυζαντινό κράτος κατά την περίοδο 1025 - 1081 χρησιμοποίησε πολλούς ξένους σε ανώτερες θέσεις.
3 Στη μάχη του Ματζικέρτ (1071) οι Βυζαντινοί νίκησαν τους Σελτζούκους.
4 Οι Βυζαντινοί έχασαν τις βυζαντινές ιταλικές κτήσεις τους από τους Νορμανδούς (1071).
Μον 4