Λοξίας έγραψε: ↑21 Μαρ 2021, 13:33
stavmanr έγραψε: ↑21 Μαρ 2021, 12:28
Λοξίας έγραψε: ↑21 Μαρ 2021, 11:55
Αυτό που οφείλουμε να προσέξουμε, είναι τα μαθήματα αυτά να μην γίνουν αιτία απενοχοποίησης του οδηγού του αυτοκινήτου, που έκανε την απόλυτη παρανομία. Να μην καταλήξουμε να επικαλούμεθα μέχρι και το
"αν έμενε σπίτι του, θα ζούσε"...
Δε νομίζω ότι μπορεί να τεθεί τέτοιο ζήτημα από τη στιγμή που παραβιάζει τον ΚΟΚ.
Η όποια συνυπευθυνότητα δεν σημαίνει άρση της ευθύνης ενός εκ των δύο.
* Δεν υπάρχει "απόλυτη" και "μερική" παρανομία.
Παρανομία είναι η παράβαση του νόμου σε κάθε περίπτωση.
Έχει ήδη τεθεί! Ή δεν έχεις διαβάσει ποστς τα οποία γράφουν πως
"αν έτρεχε λιγότερο, θα είχε σωθεί".
Μα κι αυτό πιθανό είναι. Φυσικά κι αν έτρεχε λιγότερο είχε περισσότερες πιθανότητες να σωθεί. Αν ήταν ακίνητος, ακόμα περισσότερες.
Αλλά δεν αναιρεί το γεγονός ότι η παράβαση του αυτοκινήτου προκάλεσε το ατύχημα ακριβώς επειδή εισήλθε παράνομα στη λωρίδα κυκλοφορίας στην οποία το θύμα νομίμως κυκλοφορούσε, όπως και τόσα άλλα οχήματα.
Δεν απέχουν και πολύ από το "και τι δουλειά είχε εκείνη την ώρα σε εκείνο το σημείο;"
Αυτό είναι απλά αστείο.
Θα μπορούσε να δικαιολογεί κάθε έγκλημα.
(...) το "απόλυτη παρανομία", είναι σχήμα λόγου για να τονίσει την βαρύτητα της παρανομίας του οδηγού αυτοκινήτου σε σχέση με την βαρύτητα της παρανομίας του μοτοσυκλετιστή (...)
Δεν διαφωνούμε ότι είναι απλά σχήμα λόγου.
Γι' αυτό κι έγραψα ότι δεν μπορεί να αποτελεί νομική διερεύνηση στην απόδοση ευθυνών.
Δεν υπάρχει απόλυτη και μερική παρανομία. Μπορεί να υπάρχει συνυπευθυνότητα η οποία δεν αναιρεί την ευθύνη του ενός ή/καί του άλλου.
Ή δεν γνωρίζεις πως υπάρχει διαβάθμιση παρανομίας ακόμα και στον ΚΟΚ;
Την ίδια βαρύτητα έχει η παραβίαση του κόκκινου με την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας;
Θα σε εκπλήξει αν μάθεις πως ναι, υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ποινή για την παραβίαση του κόκκινου;
Θα σε εκπλήξει να μάθεις ότι η αντιμετώπιση της παρανομίας γίνεται ξεχωριστά, με άλλη κατηγορία;
Σε κάθε περίπτωση δυστυχήματος, ο κατηγορούμενος αντιμετωπίζει πλήθος παράλληλων κατηγοριών. Ακόμη κι αν σκότωσες κάποιον οδηγώντας με 10 χλμ/ω κατηγορείσαι για την ίδια ανθρωποκτονία, όπως και αν τον σκότωσες με 250 χλμ/ω. Απλά στη δεύτερη περίπτωση καταδικάζεσαι επιπλέον καί για παράβαση του ΚΟΚ. Επιβαρυντικά, επιπρόσθετα.
Μοναδικές περιπτώσεις που η παράβαση του ΚΟΚ συνδέεται με την ποινική αντιμετώπιση αναφέρονται συγκεκριμένα στα αντίστοιχα άρθρα του ΠΚ. Πχ. η ανθρωποκτονία λόγω οδήγησης σε κατάσταση μέθης αντιμετωπίζεται ως εκ προθέσεως.
Ρίξε λοιπόν μια ματιά στον ΚΟΚ και μάθε την ποινή για υπέρβαση ορίου ταχύτητας κατά 20 χλμ και την ποινή για την παραβίαση των ρυθμιστικών πινακίδων στην οποία υπέπεσε ο οδηγός του αυτοκινήτου και μετά έλα να μας κάνεις μαθήματα έκθεσης...
Διαφώνησα υποστηρίζοντας ποτέ ότι οι ποινές παράβασης του ΚΟΚ είναι ίδιες;
Χαλβά.
Το χα(λ)βά σου εσύ...