Αρίστος έγραψε: ↑08 Απρ 2021, 03:25
Stalker έγραψε: ↑07 Απρ 2021, 22:01
Ο παραλληλισμός μου φαίνεται εντελώς αυθαίρετος, ποια πληροφορία μου λείπει; Επίσης γιατί παίζουμε σπασμένο τηλέφωνο με ευρωμεσανατολικές παραδόσεις ανατρέχοντας στον Τόλκιεν αντί για τις αρχικές πηγές, τι κερδίζουμε;
Το non-stop ή starship δεν το έχω διαβάσει δυστυχώς, για σκόρπιες φυλές ανθρώπων σε generational διαστημόπλοιο λέει το οπισθόφυλλο, ίσως το κοιτάξω κάποια στιγμή.
Ισα ισα που απο την περιγραφη του Δαχτυλιδιου του Μπαραχιρ θα επρεπε να δεις οτι υπαρχουν ολα οσα αναφερονται στο βιβλικο μυθο: και ο οφις σαν διπλος οφις και το γεγονος οτι δοθηκε απο Εκπτωτους Αγγελους στην ανθρωποτητα (αυτο ειναι οι Noldor με τον Φεανορ σαν Προμηθεα), τελος οι πολυτιμες πετρες του δαχτυλιδιου προερχονται απο το Βαλινορ, δηλαδη τον Παραδεισο. The jewels, at least, were crafted in Valinor and sometimes seemed to burn with green fire. Η φωτια εδω παραπεμπει στη θεϊκη φωτια που εκλεψε ο Προμηθεας απο τον Ολυμπο και τη μετεφερε κλεισμενη σε μια θηκη πριν τη χαρισει στην ανθρωποτητα.
Προσεξε τωρα οτι αυτος ο συμβολισμος του μηλου σαν Δαχτυλιδι του Μπαραχιρ αφορα μονο το Σιλμαριλιον, σε αλλα εργα του Τολκιν το μηλο συμβολιζεται με κατι διαφορετικο.
Στο non stop το διαστημοπλοιο ειναι αλληγορια για την ιδια τη γη. Θα δεις τι θα ανακαλυψει η ανθρωποτητα που ταξιδευει με αυτο το "διαστημοπλοιο" στο τελευταιο μερος του ταξιδιου της και πως σχετιζεται αυτη η αποκαλυψη με την ιδια την εξελιξη της.
.
Ο όφις στον κήπο της Εδεμ δεν ήταν διπλός και φίδια να περιτυλίγονται είναι η μετάβαση από το φαλλικό σύμβολο που είναι το φίδι μόνο του στην γονιμότητα που είναι τα δύο φίδια τυλιγμένα (έτσι κάνουν σεξ τα φίδια, μέχρι και στην κίνα θα το βρεις το μοτίβο), βάλε και ότι στην απεικόνιση έχεις το πετράδι στο όρθιο οβάλ που παραδοσιακά είναι το γιονι, και η εικόνα που σχηματίζεται είναι ότι ήθελαν να ευχηθούν μακροημέρευση στην ανθρωπότητα γενικότερα και καλά γαμήσια στον Μπαραχιρ ειδικότερα.
Αυτή η ερμηνεία υποστηρίζεται και από το ότι δεν φαίνεται να έπαιξε άλλο ρόλο από οικογενειακό κειμήλιο το συγκεκριμένο κόσμημα, και η απουσία διλήμματος στην αποδοχή του δώρου, αλλά και ότι ήταν αυθόρμητο δώρο για να σφραγίσουν προσωπικά την φιλία τους δύο συμμαχητές και όχι token interspecies διπλωματίας.
Από κει και πέρα επαναλαμβάνω, γιατί θολώνουμε τα νερά βάζοντας και Τολκιεν στη μέση; Ο ίδιος δεν έκρυψε ποτέ από που αντλούσε έμπνευση, ενώ ήταν δηλωμένα κατά των αλληγοριών, γι' αυτό ακόμα και όταν βρίσκεις σύμβολα που κάνει μπαμ σε ποια μυθολογική αναφορά αντιστοιχούν τείνει να κάνει εντελώς τα δικά του με αυτά, αντί π.χ. να ξαναπει την ιστορία της γένεσης αλλά αλληγορικά ή να ψάχνει να αποδώσει τα ίδια νοήματα μέσω Περού.
Επίσης προσπαθείς να βάλεις τον Προμηθέα με το στανιό στην ιστορία, δίνοντας έμφαση στο επιφανειακό σύμβολο της φωτιάς αλλά όχι στην ουσία που είναι η μεταφορά γνώσης. Και αυτό μάλιστα μέσω Τόλκιν, όπου ο ρόλος του σχετικού συμβόλου στην ιστορία είναι η αφορμή για την πτώση του Φένανορ-Εωσφόρου λόγω έπαρσης, άλλα αντί άλλων δηλαδή.