ST48410 έγραψε: ↑04 Μάιος 2021, 14:31
stavmanr έγραψε: ↑04 Μάιος 2021, 14:07
Green Dragon έγραψε: ↑04 Μάιος 2021, 13:56
Πολύ πιθανό, έτσι μου φαίνεται κι εμένα.
Όλο αυτό που αποκαλείτε "ψεκασμένο" στην επαγγελματική δημοσιογραφία είναι λάθος.
Ο επαγγελματίας έχει έναν σκοπό: να πουλήσει. Κάθε επαγγελματίας απευθύνεται σε συγκεκριμένο target group. Παράγει προϊόντα για το συγκεκριμένο target group και για τις ανάγκες του συγκεκριμένου target group.
Κάποιοι θέλουν να βλέπουν βία, αίμα, γυμνά, κάποιοι γουστάρουν να βλέπουν βασανισμένους, κάποιοι τρελαίνονται για ούφο και παραφυσικά, κάποιοι παριστάνουν τους συμπαντικούς σέρλοκ χολμς που βρίσκουν πίσω από κάθε έγκλημα τον κρυμμένο κηπουρό, κάποιοι γουστάρουν να παριστάνουν τους εθνικόφρονες και τους θεοσεβούμενους κλπ.
Το πρόβλημα είναι ότι ιδεολογικοποιείτε την αγορά. Μία αγορά που απλά έχει έναν σκοπό: να πουλήσει σε καταναλωτές. Αυτό που κάνετε είναι σα να προσπαθείτε να αποδείξετε ότι ο τάδε μαρκετάς φέρει ιδεολογικό προσανατολισμό πίσω από τις ντομάτες, τα σαλάμια και τα φασόλια γίγαντες που πουλά καθημερινά σε χιλιάδες πολίτες με χιλιάδες διαφορετικά γούστα.
Ας το πάρουμε χαμπάρι: είμαστε καταναλωτές των πάντων. Από παντζάρια και τομάτες, μέχρι πληροφορία και ιδεολογίες. Και κάποιοι, απλά, τα εμπορεύονται είτε για να βιοποριστούν είτε για να πλουτίσουν.
Όχι. Τέτοιο συγχωροχάρτι εγώ δεν δίνω. Είναι άλλο πράγμα να πιστεύει κάποιος στον καπιταλισμό ή τον σοσιαλισμό, άλλο να πιστεύει ότι ο χ είναι καταλληλότερος για πρωθυπουργός και να στηρίζει με σχετικά άρθρα και άλλο πράγμα να γράφει ενσυνείδητα και εσκεμμένα ψέματα για να χαϊδέψει τα αυτιά του κοινού του ή να εκβιάζει για να πάρει κρατικές δουλειές. Κανένας απατεώνας και καμία απάτη δεν δικαιολογείται επειδή θα βρεθούν κορόιδα να αγοράσουν.
Τι συγχωροχάρτι βρε St;
Σου πουλά ένα προϊόν. Αν θέλεις το αγοράζεις και το καταναλώνεις. Αν δε θέλεις πηγαίνεις στον επόμενο που σου παρέχει το προϊόν που επιθυμείς.
Θα αγοράζες ποτέ σου το Ριζοσπάστη; Προφανώς και όχι, αφού δεν σου παρέχει το προϊόν που επιθυμείς να διαβάζεις για πολλούς προσωπικούς σου λόγους. Αν, πάλι, θελήσεις να καταναλώσεις την τάδε εφημερίδα, τότε απλά θα την καταναλώσεις για τους επίσης δικούς σου λόγους.
Τα ΜΜΕ είναι κερδοσκοπικές εταιρίες παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων. Όπως είναι οι εταιρίες παραγωγής παπουτσιών, πίτσας, μουσικής, ταινιών κλπ. Πληρώνεις για να σου καλύψουν την ανάγκη που εσύ νιώθεις. Αν δεν σου την καλύψουν, αλλάζεις εταιρία και προϊόν.
Όσο συνεχίζεται η ιδεοληπτική αντιμετώπιση της πληροφορίας, των ειδήσεων, της αρθρογραφίας, και η ταύτισή τους με την Αλήθεια, την Αντικειμενικότητα κλπ., τόσο οι άνθρωποι θα πέφτουν θύματα του εαυτού τους.
Ο καταναλωτής είναι ο πρώτος που πιέζει και πρέπει να πιέζει τον έμπορο για καλύτερη ποιότητα του καταναλωτικού αγαθού.