Μη αναγνωσμένη δημοσίευση
από jimdenin » 06 Ιουν 2021, 20:11
Με βάση αυτό που θέτει ο Αίγαγρος και καλά κάνει για το κομμάτι των ναυπηγείων, αξίζει ένα σχόλιο έστω και για 2η φορά:
Η κυβέρνηση ενώ εξαγγέλλει ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα κάθεται και κάνει το μέγα σφάλμα να μπλέκει ζητήματα που δεν άπτονται του ίδιου του προγράμματος. Ένα ναυπηγείο πρέπει να κάνει τζίρο δεκάδων δις € για να μπορέσει να είναι να είναι βιώσιμο ως επιχείρηση. Damen, Navantia, Fiscantieri, TKMS κλπ κάνουν αμάν για να έχουν συμβόλαια όχι μόνο πολεμικών αλλά και εμπορικών σκαφών και όχι μόνο νέες ναυπηγήσεις αλλά και συντηρήσεις, επιδιορθώσεις, μετατροπές, επιθεωρήσεις κλπ. Και στον χορό εδώ και χρόνια είναι και ναυπηγεία από άπω ανατολή (Κίνα, Κορέα, Ιαπωνία κλπ). Το να λες σε ήδη δύσκολη εποχή για όλους αυτούς τους κατασκευαστές ότι θέλω να αναστήσω ξανά για δεύτερη φορά ιστορίες τύπου Σκαραμαγκά, Ελευσίνα κλπ και πρακτικά "να τις φορτώσω πεσκέσι" σε κάποιον από τους επίδοξους προμηθευτές φρεγατών είναι πολύ δύσκολη κατάσταση. Είναι μέγα ερωτηματικό ποιός από τους παραπάνω θα δεχθεί να βάλει τέτοιο βραχνά στην καμπούρα του και για να μην υπάρχουν αυταπάτες όλοι τους αντιλαμβάνονται πλήρως τον τυχοδιωκτισμό της κυβέρνησης πάνω σε αυτό το θέμα. Οι ξένοι το συμβόλαιο και μόνο θέλουν, όχι τα εν λόγω "καμένα/χρεωκοπημένα" ναυπηγεία.
Αν η κυβέρνηση ήθελε να κάνει κάτι βολικότερο και λογικότερο θα μπορούσε να δώσει τα ΕΝΑΕ όταν παρουσιάστηκε Έλληνας επιχειρηματίας, ο Πριόβολος, με συγκεκριμένη πρόταση εξαγοράς τους και επανεργοποίησης τους.
Για να γίνει όχι μόνο το κομμάτι ενός αριβίστα υπουργού ανάπτυξης (ο θεός να τον κάνει τον συγκεκριμένο, τέτοιο πράγμα) και να πουλάει η κυβέρνηση μέσω των ΜΜΕ παραμύθι περί "επενδύσεων στην Ελλάδα" εγκυμονείται ο κίνδυνος να ξανά έχουμε πάλι την ιστορία όπως τότε επι ΠΑΣΟΚ με τα γερμανικά Υ/Β. Οι ξένοι να διαπιστώσουν ότι η κατάσταση εδώ δεν τσουλάει να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα και όταν βρουν την ευκαιρία να ξεφορτωθούν τα ΕΝΑΕ σε έναν πολύ πιθανό καινούργιο " Ισκαντάρ Σαφά". Και τότε άντε φτου και από την αρχή. Και την ίδια στιγμή δεν θα ξέρουμε αν το σκάφος που επιλέχθηκε ήταν και αυτό που ήθελε το ΠΝ για να κάνει την δουλειά του.
Και έχεις από την άλλη τον αδερφό του Τσίπρα να μιλά για συμφωνία με τους Γάλλους για αυτές τις φρεγάτες (FDI) χωρίς ποτέ να αναρωτήθηκε, αν ρωτήθηκε το ίδιο το ΠΝ για την καταλληλότητα ή όχι αυτών των σκαφών. Ίδιες μαλακίες με την κυβέρνηση του 2004-09 όταν πάλι σκόπευαν να δώσουν συμβόλαιο για φρεγάτες πάλι στους Γάλλους (FREMM) μόνο και μόνο με το αιτιολογικό !!! ότι έπρεπε μετά από χρόνια και η Γαλλία να πάρει ένα συμβόλαιο και πάλι με το ΠΝ σε ρόλο θεατή χωρίς να ερωτάται για τις πραγματικές του ανάγκες.
Η όλη ιστορία δείχνει το δομικό πρόβλημα των κομμάτων της μεταπολίτευσης. Άτομα άσχετοι, αδαείς σε πληθώρα ζητημάτων, χωρίς καθόλου πρόθεση να δουν, να διδαχθούν από το παρελθόν, χωρίς κανένα όραμα για το μέλλον. Ένα πολιτικό σύνολο, συμπίλημά κάθε πιθανού και απίθανου τύπου που σε άλλες εποχές, ή πολύ περισσότερο σε άλλες χώρες, από το κοινοβούλιο θα πέρναγε μόνο απ'έξω και είτε ως τουρίστας είτε για κουλουρτζής.