Βασικά όταν λέω "παλιά" εννοώ τις εποχές που ήσουν αγέννητο.Uppercut έγραψε: ↑16 Σεπ 2021, 21:41Ε, όχι και τόσες. Δεν ξέρω καταρχάς πότε μιλάς, λέγοντας για «παλιά». Δεν ξέρω αν η Κυψέλη εθεωρείτο προορισμός για άτομα με ροκ τάσεις. Μουσικά μάλλον όχι. Ακόμα και τις εποχές που υπήρχαν πολλά μεταλάδικα και ροκάδικα στην Αθήνα, μόνο ένα θυμάμαι στην Κυψέλη. Τα περισσότερα μαγαζιά ήταν κλασσικές καφετέριες· κάποια όπως το γνωστό στην Πατησίων, αλλά και άλλα, έχουν και μια ιδιαίτερη κουλτούρα. Ίσως μπορώ να καταλάβω τι εννοείς αν το λες πολύ πιο γενικά. Η πραγματικότητα, πάντως, για όποιον ξέρει την Κυψέλη, είναι ότι και παλιότερα και τώρα εκπροσωπεί αυτήν τη ζωντάνια του κέντρου και πάντα μάζευε κάθε λογής κόσμο. Και παλιά και τώρα, διαχρονικά, έχει μία αυθεντικότητα που πηγάζει από το πάντρεμα της παλιάς αστικότητας, των νεοκλασσικών κτηρίων, με τους μετανάστες (ανάλογα σε ποιο σημείο είσαι, δεν τους βρίσκεις στην Άνω Κυψέλη), τα γκαραφίτια, τις πολυκατοικίες -κάποιες καλές, κάποιος ΓΤΠ -, τις πολλές μικρές πλατειούλες πέρα από τις μεγάλες και γνωστές και χίλια δύο θέατρα, πολυχώρους και φυσικά πάρα πολύ και διαφορετικό κόσμο. Ούτε γκέτο αναρχικών ήταν ποτέ, ούτε μπουρδέλο ακόμα και παλιότερα. Η Κυψέλη ήταν περιοχή που μπορούσες και να μείνεις κι όχι μόνο να πιεις τη μπύρα σου. Η ζωντάνια ήταν και είναι ευρύτερη, όχι μόνο στις καφετέριες και στις μπυραρίες.ΓΑΛΗ έγραψε: ↑16 Σεπ 2021, 21:00
Τα Εξάρχεια έχουν αρκετές ομοιότητες με την Κυψέλη και παλιότερα "μάζευαν" τις ίδιες φυλές ανθρώπων με ροκ τάσεις (με την ειδική αλλά και γενικότερη έννοια). Εκπροσωπούσαν αμφότερα τη ζωντάνια του κέντρου, που δεν έχει σχέση με τα βπ και τα νπ. Οκ, τώρα έφυγε η παλιά αυθεντικότητα και παίζει περισσότερο το εναλλακτικό στοιχείο, μια δηθενιά, ένα περίπου, τέτοια. Αλλά σαφώς και περπατιούνται στις περιοχές που υπάρχουν μαγαζιά και φώτα.
Η διαφορά του παλιά (15 -20 χρόνια πριν) με τώρα είναι, εκ πρώτης όψεως, η επικινδυνότητα. Η Κυψέλη ήταν, σχετικά, επικίνδυνη περιοχή στα 90s ήταν στα early 2000s ήταν ακόμα και στα late 2000s, λιγότερο όμως. Η πραγματικότητα είναι ότι ένα μεγάλο μέρος της επικινδυνότητας ήταν συμμορίες Αλβανών από αυτούς που είχαν πρωτοέρθει κι ήταν γτπκ αλλά και άλλων όπως Γεωργιανοί και λοιπά. Πλέον, δεν υπάρχουν αυτά. Προφανώς υπάρχουν ξένοι, αλλά είναι οι Αλβανοί που έχουν απομείνει και είναι αυτοί που όντως δούλευαν και ζουν κανονικά, είναι βεβαίως μαύροι, οι οποίοι δεν πειράζουν κανέναν. Εδώ ερχόμαστε στο ότι επειδή κάποιες κυράτσες και κάτι μπαρμπάδια, τη μία φορά που περνάνε από τα χαμηλά της Κυψέλης, από Δροσοπούλου π.χ βλέπουν πολλούς μαύρους, σου λέει επικίνδυνο σημείο, που είναι απλά ρατσιστική αν και κατανοητή προκατάληψη. Οι μαύροι που είναι στην Αγίας Ζώνης ή και πιο κάτω απλά έχουν μαγαζιά και οι πιο ακραίοι και παράνομοι είναι αυτοί που πουλάνε μπάφο κι αυτοί είναι αυστηρά Δροσοπούλου που είναι τα κατώτατα σύνορα της Κυψέλης. Και, βεβαίως, αυτό είναι μόνο ένα κομμάτι της Κυψέλης. Δεν θα δεις τέτοιους στην Άνω Κυψέλη, δεν θα τους δεις προς τα δικαστήρια, ούτε προς τον λόφο Ελικώνως (προς το σπίτι του Τσίπρα), ούτε ούτε... Σομαλοί μαχαιροβγάλτες που βγαίνουν και σφάζουν, όπως φαντάζονται κάποιοι δεν παίζουν. Συμμορίες κι έντονη εγκληματικότητα πια δεν έχει. Δεν ξέρω καν ποια είναι τα σημεία που λες εσύ ότι δεν περπατιούνται. Ίσως οριακά τα κάτω σύνορα που ανέφερα να είναι επίφοβα για μία γυναίκα μόνη της στις 3 το πρωί καθημερινής; Άντε να πω αυτό. Ακόμα, για αυτό ακόμα που ανεφέρθη για τις αξίες των ακινήτων, δεν ξέρω με πότε το συγκρίνουμε, αλλά σε σχέση με τα τελευταία χρόνια έχουν ανέβει. Ας πάει όποιος θέλει να δει τις τιμές γύρω από κει που μένει ο Τσίπρας Για αυτό, ξαναλέω, ότι Κυψέλη δεν είναι μόνο τα σύνορα της εκεί στην Πατησίων και τη Δροσοπούλου που είναι το μόνο που έχουν δει κάποιοι. Η Κυψέλη, λοιπόν, είναι μεγάλη, είναι ζωντανή κι έχει τα πάντα, όποιος δεν γουστάρει, ας πάει στο Αιγάλεω.
Η δικιά μου κυψελιώτικη παρέα σύχναζε στο τέρμα της πλατείας, κοντά στην Κουίντα. Και τότε ήταν κλασσικοί ροκάδες. Αργότερα πηγαίναμε σε κουτουκορεμπετάδικα κοντά στην Ευελπίδων (ροκορεμπετάδικη φάση, το απόλυτο μαστ, από το οποίο δεν υπήρχε οδός διαφυγής).
Με λίγα λόγια, δεν διαφωνούμε. Η Κυψέλη είναι μία ακόμη από τις περιοχές του κέντρου, που σε κάποια σημεία υποβαθμίστηκε αλλά ακριβώς αυτή η υποβάθμιση αρχίζει και ανεβάζει πάλι αργά αλλά σταθερά το κέντρο της. Και όπου υπάρχει άνοδος τιμών στο κέντρο ή σε κάποιες "καλές" ζώνες της κάθε περιοχής, σημαίνει ότι εκ των πραγμάτων υψώνονται αόρατα τείχη. Είναι κυνικό, είναι άδικο αλλά έτσι είναι.