Νέες κυκλοφορίες, προτάσεις για νέα ακούσματα, κριτικές
Κανόνες Δ. Συζήτησης
Στα νήματα της ενότητας που βάζετε μουσικά βίντεο, παρακαλούμε να περιοριστείτε σε 1 ή το πολύ 2 βίντεο ανά ποστ, για να μην υπερφορτώνονται οι browsers.
Γιατί δεν πρόκειται για αυτοκίνητα με προδιαγραφές, αλλά για ένα φάσμα που πρέπει να το αντιλαμβανόμαστε ΚΑΙ ως ενιαίο.
Όχι. Έχουμε γεμίσει σελίδες αλλού με τον hellegennes προσπαθώντας να εξηγήσω ότι υπάρχουν γλώσσες ή διάλεκτοι και δεν καταλαβαίνουν όλοι τα πάντα χωρίς κάποια εξοικείωση. Γιατί να είναι όλη η μουσική ένα ενιαίο πράγμα και να μην ισχύει το ίδιο για την ομιλία;
Θα συμβιβαστώ με τους ορισμούς που δίνεις, αν προσθέσεις μία ακόμη κατηγορία: Τα underground ρευματα. Αυτά φέρουν συνήθως προδιαγραφές της μαζικής κατανάλωσης, αλλά ταυτόχρονα τις αποδομούν, ώστε να μην προορίζονται για ένα ευρύ κοινό.
Είναι κάτι σαν την κατηγορία με την "τοπική μουσική" που προτείνεις, ωστόσο αντί για συγκεκριμένο τόπο, έχουμε συγκεκριμένο ηχητικό φάσμα και υπόβαθρο (ιστορικό, πολιτιστικό, πολιτικό κλπ).
Εδώ έχουμε μια περίπτωση ενός metal remix που μπορούμε να πούμε ότι προορίζεται για μαζική κατανάλωση. Ωστόσο πατάει στο υπόβαθρο της όπερας που ενέχει το σοβαρό στοιχείο. Αυτό ΔΕΝ είναι underground.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος AlienWay την 28 Σεπ 2021, 03:33, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Παλι ειναι ομως εκτος του ορισμου που δινει ο ST, ειδικα η μουσικη του Protagonist που εμενε με αρεσει ουτως ή αλλψς
Εκεί που πέφτει έξω δεν είναι ως προς τον ορισμό της "σοβαρής μουσικής" που δίνει. Στην περίπτωση του the protagonist πέφτει έξω ως προς το ότι "προορίζεται για μαζική κατανάλωση". Ε, όχι, δεν προορίζεται για μαζική κατανάλωση. Μόνος σου το είπες ότι ήρθαν μόνο 70 άτομα.
Δεν γνωρίζω τι είναι αυτό το Protagonist του δεύτερου video. Μουσική υπόκρουση σε ταινία ή βιντεοπαιχνίδι; Κοίτα καλοφτιαγμένο είναι για αυτό που είναι αλλά σίγουρα είναι φτιαγμένο για μαζική κατανάλωση (άσχετα αν έχει τέτοια πρόθεση αυτός που το έκανε και αν θα το επιτύχει στο τέλος). Όλα του τα δομικά στοιχεία είναι γνωστά και χιλιοφορεμένα. Και καλώς αν υπηρετεί ως υπόκρουση κάτι άλλο. Δεν θα αγοράσει ο άλλος βιντεοπαιχνίδι για να ακούει την πρωτοπορία του 21ου αιώνα. Θέλεις μια μουσική που θα δημιουργήσει κλίμα στο κατά το δυνατό μεγαλύτερο μέρος αυτών που θα το παίξουν.
Ωστόσο πατάει στο υπόβαθρο της όπερας που ενέχει το σοβαρό στοιχείο.
Όχι και πάλι. Αν γράψεις όπερα σήμερα μεταχειριζόμενος τα τυποποιημένα μουσικά δομικά υλικά του Μπαρόκ της κλασικής και της Ρομαντικής μουσικής δεν κάνεις σοβαρή μουσική. Κοροϊδεύεις/ξεγελάς αυτούς που βλέπουν οπερατικό στυλ και όργανα ορχήστρας.
αυτό δεν είναι σοβαρή μουσική σήμερα. Πριν 150 χρόνια θα ήταν
Παλι ειναι ομως εκτος του ορισμου που δινει ο ST, ειδικα η μουσικη του Protagonist που εμενε με αρεσει ουτως ή αλλψς
Εκεί που πέφτει έξω δεν είναι ως προς τον ορισμό της "σοβαρής μουσικής" που δίνει. Στην περίπτωση του the protagonist πέφτει έξω ως προς το ότι "προορίζεται για μαζική κατανάλωση". Ε, όχι, δεν προορίζεται για μαζική κατανάλωση. Μόνος σου το είπες ότι ήρθαν μόνο 70 άτομα.
Δεν γνωρίζω τι είναι αυτό το Protagonist του δεύτερου video. Μουσική υπόκρουση σε ταινία ή βιντεοπαιχνίδι; Κοίτα καλοφτιαγμένο είναι για αυτό που είναι αλλά σίγουρα είναι φτιαγμένο για μαζική κατανάλωση (άσχετα αν έχει τέτοια πρόθεση αυτός που το έκανε και αν θα το επιτύχει στο τέλος). Όλα του τα δομικά στοιχεία είναι γνωστά και χιλιοφορεμένα. Και καλώς αν υπηρετεί ως υπόκρουση κάτι άλλο. Δεν θα αγοράσει ο άλλος βιντεοπαιχνίδι για να ακούει την πρωτοπορία του 21ου αιώνα. Θέλεις μια μουσική που θα δημιουργήσει κλίμα στο κατά το δυνατό μεγαλύτερο μέρος αυτών που θα το παίξουν.
O the protagonist είναι post industrial καλλιτέχνης και δεν έχει κάνει μουσική για παιχνίδια. Ανήκει σε underground ρευμα, γι αυτό δεν τον ακούνε πολλοί.
Ας πούμε αν σου πω να πάρεις ένα σχήμα δεκαπεντασύλλαβου και να γράψεις κάτι κι εσύ, αυτό κατ' αρχήν δεν απαιτεί κανένα πνευματικό μόχθο. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει πανεύκολα.
Ναι, αλλά θα είναι μια παπαριά χωρίς προηγούμενο και χωρίς περιεχόμενο (ναι, το ξέρω, έρχεται).
Δηλαδή όχι και δεν θέλει πνευματικό μόχθο για να γράψεις κάτι σε δεκαπεντασύλλαβο.
Εξάλλου τι πάει να πει αυτό; Ότι τα 1 δισεκατομμύριο ποιήματα που γράφτηκαν σε δεκαπεντασύλλαβο μετά το πρώτο δεν ήταν τέχνη και δεν χρειάστηκαν πνευματικό μόχθο;
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
Επίσης με χάνεις πολλές φορές με τους ορισμούς σου. Όλα τα έργα του Μπετόβεν είναι καινοτόμα; Ή ξεχωρίζεις ποια έργα του είναι «σοβαρή μουσική» και ποια όχι;
Είναι η 6η συμφωνία του Τσαϊκόφσκι σοβαρή μουσική ή όχι; Αν ναι, γιατί;
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
αυτό δεν είναι σοβαρή μουσική σήμερα. Πριν 150 χρόνια θα ήταν
Αυτό που έβαλες είναι σοβαρή μουσική και σήμερα, και νυν και αεί.
Εγώ νομίζω ότι αυτού του τύπου η κατηγοριοποίηση περιορίζει αρκετά το τι θεωρείται αντικειμενικά καλό (παρά το γεγονός ότι δεν αποσκοπεί σε κάτι τέτοιο).
Μου θυμίζει μια συζήτηση που είχα κάποτε με έναν μεταλά και μου έλεγε ότι "οι tool γαμάνε και δεν υπάρχει άλλος σαν αυτούς". Τον ρώτησα τι ακούει από μέταλ και μου απάντησε "μόνο tool".
Ας πούμε αν σου πω να πάρεις ένα σχήμα δεκαπεντασύλλαβου και να γράψεις κάτι κι εσύ, αυτό κατ' αρχήν δεν απαιτεί κανένα πνευματικό μόχθο. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει πανεύκολα.
Ναι, αλλά θα είναι μια παπαριά χωρίς προηγούμενο και χωρίς περιεχόμενο (ναι, το ξέρω, έρχεται).
Δηλαδή όχι και δεν θέλει πνευματικό μόχθο για να γράψεις κάτι σε δεκαπεντασύλλαβο.
Μπορεί να μην είναι σαφές τι προσπάθησα να πω:
Σήμερα βλέποντας αυτό
Μάνα με τους εννιά σου γιους και με τη μια σου κόρη,
την κόρη τη μονάκριβη την πολυαγαπημένη,
μπορείς άνετα να το παραλλάξεις και να το κάνεις πχ
Κόρη με τους εννιά λαγούς και με την μια σου γάτα,
την γάτα την υπέροχη, την παραφουσκωμένη,
Ε, αυτό το πράγμα δεν απαιτεί σήμερα πνευματικό μόχθο και δεν σε κάνει ποιητή.
Εξάλλου τι πάει να πει αυτό; Ότι τα 1 δισεκατομμύριο ποιήματα που γράφτηκαν σε δεκαπεντασύλλαβο μετά το πρώτο δεν ήταν τέχνη και δεν χρειάστηκαν πνευματικό μόχθο;
Ναι, αλλά δεν είπες αυτό, γιατί αυτό που δίνεις εδώ δεν είναι απλά χρήση δεκαπεντασύλλαβου, είναι τελείως αντιγραφή του συγκεκριμένου ποιήματος αλλά με διαφορετικές λέξεις.
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.
αν δεν είχες γραψει το "σοβαρή", δεν θα υπήρχε το νημα. Το κάνω και εγώ μερικές φορές στην πολιτική, κάτι μας κάνει αυτός ο όρος, μας τραβάει να πουμε την γνώμη μας.
Επίσης με χάνεις πολλές φορές με τους ορισμούς σου. Όλα τα έργα του Μπετόβεν είναι καινοτόμα; Ή ξεχωρίζεις ποια έργα του είναι «σοβαρή μουσική» και ποια όχι;
Είναι η 6η συμφωνία του Τσαϊκόφσκι σοβαρή μουσική ή όχι; Αν ναι, γιατί;
Απαντώντας και στο προηγούμενο ερώτημα για τον δεκαπεντασύλλαβο. Υπάρχει μία εποχή στην οποία γίνονται κάποια πράγματα. Κάποιοι τα κάνουν λίγο πιο νωρίς και κάποιοι λίγο πιο μετά αλλά είναι η εποχή γενικώς που γίνονται αυτού του είδους τα πράγματα. Αυτό είναι θεμιτό. Και δεν είναι όλοι οι καλλιτέχνες δημιουργοί ούτε πρωτοπόροι. Ούτε καν ένας καλλιτέχνης σε όλα του τα έργα. Η απάντηση λοιπόν για την 6 συμφωνία του Τσαϊκόφσκι είναι ότι ναι, κατηγοριοποιείται στην σοβαρή μουσική χωρίς να είναι ένα πρωτοποριακό έργο. Αλλά είναι μέσα στην εποχή του, όχι μπροστά από αυτήν όπως πχ ο Βάγκνερ σε κάποια έργα ή ο Μπετόβεν στις τελευταίες σονάτες του.
Αν δεις τις σονάτες για πιάνο του Μπετόβεν από την μία στην επόμενη όλο και κάποιο στοιχείο νέο και ενδιαφέρον θα βρεις. Και μέσα στην κατηγορία έργων που λέγονται σονάτες επέφερε με την πάροδο των ετών σημαντικότατες αλλαγές και εξέλιξη. Τέτοιες που τα πρώτα έργα να μην έχουν καμία σχέση με τα τελευταία. Φυσικά έγραψε και αυτός ελαφρύτερα πράγματα όπως το γνωστό Für Elise. Αλλά λίγα. Ο συντριπτικά μεγάλος όγκος του έργου του είναι γεμάτος ενδιαφέρον και εκπλήξεις. Αν δεν υπήρχε ο Μπετόβεν η εξέλιξη της μουσικής θα ήταν πολύ διαφορετική.
Ναι, αλλά δεν είπες αυτό, γιατί αυτό που δίνεις εδώ δεν είναι απλά χρήση δεκαπεντασύλλαβου, είναι τελείως αντιγραφή του συγκεκριμένου ποιήματος αλλά με διαφορετικές λέξεις.
Το ίδιο πράγμα ακριβώς είναι και αυτό το Protagonist της προηγούμενης σελίδας. Αντιγραφή τετριμμένων δομών. Αν το καλοσκεφτείς έχει γραφτεί τόσο πολύ υλικό σε δεκαπεντασύλλαβο που αν αποφασίσεις να κάνεις κάτι που δεν θα είναι το ίδιο πράγμα με κάτι άλλο, τότε θα πρέπει να έχεις τεράστια γνώση του τι έχει γίνει και να σπάσεις το κεφάλι σου να βρεις αυτό το κάτι που δεν έγινε. Και ίσως δεν μπορέσεις.
Γιατί αν για παράδειγμα δεν διατηρούσα την ρυθμική διάρθρωση των τονισμένων συλλαβών και σου έγραφα
Κόρη μικρή, κόρη χοντρή, κόρη γαλανομάτα
Κόρη που γάτες τάιζες και έθρεφες κουνέλια
δεν θα βρεις ένα άλλο γνωστό υπάρχον ποίημα που να του μοιάζει;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ST48410 την 28 Σεπ 2021, 04:26, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Οι απόψεις και τα σχόλια που δημοσιεύονται σε αυτό το Φόρουμ είναι προσωπικά και δεν αντιπροσωπεύουν αυτές της Διαχείρισης του Phorum.com.gr
Το κάθε μέλος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη των δημοσιεύσεών του, των απόψεων / θέσεων που εκφράζονται
μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται.
Η Διαχείριση του Phorum.com.gr σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται οποιαδήποτε ευθύνη, για οποιαδήποτε συμβουλή ή συστάσεις που κάνει ή υπονοεί κάποιο μέλος ή επισκέπτης του Phorum.com.gr
η οποία έχει ως αποτέλεσμα οποιαδήποτε απώλεια / ζημία, με οποιονδήποτε τρόπο, για μέλος του Phorum.com.gr, ή για οποιοδήποτε άλλο πρόσωπο.
Επιπλέον, η Διαχείριση του Phorum.com.gr δεν είναι και δεν μπορεί να είναι υπεύθυνη, για το περιεχόμενο οποιουδήποτε άλλου ιστοτόπου στο Διαδίκτυο,
που έχει συνδεθεί με σύνδεσμο (link) από το Phorum.com.gr
Για άμεση επικοινωνία με τη Διαχείριση του Phorum.com.gr μπορείτε να συμπληρώνετε τη φόρμα της σελίδας Επικοινωνίας του Phorum.com.gr παρακάτω.