Belisarius έγραψε: ↑16 Μάιος 2022, 11:21
Orion22 έγραψε: ↑15 Μάιος 2022, 18:49
Στύγιος έγραψε: ↑15 Μάιος 2022, 18:03
10 χρόνια χρησιμοποιούσα προαστιακό Λάρισα - Λεπτοκαρυά.Πέρυσι και φέτος του μαμήσανε τη μάνα....
Δεν έχω εικόνα από την περιοχή σου, αφήνω όμως αυτό
Σαν κάτοικος περιοχής που η λαίλαπα του εκσυγχρονιστικού παρασιτισμού αφησε ανεποιύλωτη πληγή (βλ κόκκινο στον χάρτη). Με ορδές ευπαθών γυφτοκατσαπλιάδων να λεηλατούν δίκτυο/ εγκαταστάσεις, να ξηλώνουν ακόμα και ράγες χωρίς καμμία συνέπεια, το οτι έχετε δίκτυο που λειτουργεί είναι σημαντικότατο.
Κοιτάξτε να το στηρίξετε για να μην καταντήσετε ενας τελειωμένος γυφτομαχαλάς - εργοστάσιο παραγωγής ψηφοφόρων ΠΑΣΟΚ/ΠΟΤΑΜΙΟΥ/.
Δεν καταλαβαίνω πως φταίει το ΠΑΣΟΚ ή μόνο το ΠΑΣΟΚ.
Τη Σιδηροδρομική Ιονία την έκοψε ο Σουφλιάς ενώ τη προωθούσε η κυβέρνηση Σημίτη.
Καραμανλής, Σαμαράς δεν έκαναν τίποτα για τη γραμμή Πελοποννήσου. Μάλιστα ο Συρίγος, τον οποίο γενικώς σέβομαι, πέταξε τη μπαρούφα μεγατόνων να γίνει... ποδηλατοδρόμος η γραμμή Πελοποννήσου.
Η περιφέρεια επέδειξε μεγάλη κινητικότητα αλλά οι προσπάθειες επαναλειτουργίας της γραμμής προς Ναύπλιο βασίζονταν σε εντελώς λανθασμένες εκτιμήσεις (σε βαθμό γελοιότητας) για την αναμενόμενη επιβατική κίνηση.
Το πρόβλημα είναι ότι η ΕΕ δεν επιδοτεί γραμμές μη κανονικού εύρους. Ωστόσο, νομίζω ότι πάει να βρεθεί λύση και το τρένο ίσως φτάσει μέχρι τη Καλαμάτα.
Ο προαστιακός από το Αντίριο, προς τα πάνω είναι άλλη περίπτωση. Είναι έτοιμο το 1/3 της γραμμής Αντίρριο-Ιωάννινα με 3 ή 4 σταθμούς. Ωστόσο επίτηδες (συμφέροντα) δεν υπήρξε πρόβλεψη για διέλευση τρένου στη γέφυρα Ρίου και η συνέχιση της χάραξης είναι δαπανηρή. Δεν το βλέπω να προχωρά σύντομα αυτό.
Λοιπόν, κοίτα πως έχουν τα πράγματα. Η γραμμή, Πάτρα-Καλαμάτα έχει λεηλατηθεί. Οι μπάρες στα φυλασόμενα τμήματα έχουν κοπεί, δρόμοι με άσφαλτο ή και χώμα έχουν φτιαχτεί σε αρκετά σημεία. Δέντρα έχουν φυτρώσει πάνω στη γραμμή. Όλα τα καλώδια της τηλεδιοίκησης έχουν κλαπεί. ακόμη και τμήματα από ράγες έχουν κλαπεί από τους γνωστούς, αγνώστους, όπως και τα τραίνα intercity μετρικής γραμμής.
Έγινε μεγάλος αγώνας για να ξαναστηθεί σε λογική προαστιακού το Πάτρα - Κάτω Αχαΐα διότι η καταστροφή ήταν τεράστια και τελικά δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία.
Ο προαστιακός της Πάτρας επίσης έχει ξηλωθεί σε μεγάλο του τμήμα και έχει γίνει ασύμφορος σε χρόνο και κόστος. Τα έργα της νέας γραμμής προφανώς και έχουν βαλτώσει και είναι άνγωστο αν και πότε θα παραδωθούν.
Πάμε τώρα στο Αντίρριο και πάνω. Εκεί επί τοπικού βουλευτή και υπουργού μεταφορών Βερελή έγινε πάρτυ. Ανακαινίστηκε πλήρως η γραμμή Κρυονερίου - Αγρινίου, μία ιστορική γραμμή που συνδεόταν διά θαλάσσης με το δίκτυο της Πελοποννήσου και εχρησιμοποιείτο τόσο για τη μεταφορά επιβατών όσο και εμπορευμάτων όπως καπνά και σιτηρά.
Βέβαια, από τη στιγμή της ανακαίνισης κατά το 2004 και αφού πληρώθηκε ο εργλοάβος, και έγιναν κάποιες δοκιμές συρμών για τους ιθαγενείς, η γραμμή αποφασίστηκε να μη λειτουργήσει ποτέ. Επήλθε λοιπόν η εγκατάλειψη, η λεηλασία, αγροτικοί δρόμοι έκοψαν τις γραμμές και συν τοις άλλοις η σιδηροδρομική γέφυρα Ευηνοχωρίου υπέστη ζημιές το χειμώνα και ο νέος εργολάβος απαιτή το γκρέμισμα της. Μιλάμε για μία ιστορική γέφυρα 120 ετών.
Από την άλλη οι Αλβανοί, με επίσης κατεστραμμένο σιδηροδρομικό δίκτυο και τη διάλυση του στη μετά Χότζα εποχή θέλουν να δημιουργήσουν ένα δίκτυο στα δυτικά Βαλκάνια που θα ενώνει σιδηροδρομικώς την Ελλάδα, τα Σκόπια, τη χώρα τους και το Μαυροβούνιο. Το πρόβλημα όμως είναι ότι δεν υπάρχουν κονδύλια, όλα είναι στα χαρτιά και φυσικά τα ναυτιλιακά και τα οδικά συμφέροντα είναι τεράστια. Απλά το συντηρούν για επιδοματικούς λόγους και ως διαφημιστικό μέσο στην ενταξιακή της πορεία.
Θα έγραφα και για το υπόλοιπο δίκτυο αλλά κουράστηκα. Αν τραβήξει το νήμα μπορεί.
Γενικώς πάντως, τα πέντε χρόνια των Ιταλών δεν έδειξαν κάποια πρόοδο, μάλλον πισωγυρίσματα είδαμε, ειδικά στην ενημέρωση των επιβατών, τις συχνότητες των δρομολογίων και την πρόσβαση των επιβατών στην τηλεματική. Ακόμη και ο στόλος των συρμών έχει υποβαθμιστεί και τα λίγα μεταχειρισμένα ETR δεν πρόκειται να κάνουν τη διαφορά. Απλά είναι τρικ της εταιρείας και του υπουργείου ώστε να φανεί μία δικαιολόγηση των χρημάτων που δίδονται ως επιδότηση ακόμη και στα δρομολόγια μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων και λιμένων της χώρας.