Jimmy81 έγραψε: ↑25 Μάιος 2022, 21:12
stavmanr έγραψε:Φυσικά και είναι καημένος, πέρα από εγκληματίας.
Ο άνθρωπος έχασε τον άνθρωπο που αγαπά σε μία στιγμή ζήλιας και μέθης.
Εγώ δεν το βλέπω έτσι. Όταν αγαπάς κάποια δεν τη σκοτώνεις. Αυτό που βλέπω είναι η αντανάκλαση ιδεών και αξιών της εποχής. Η γυναίκα ακόμα θεωρείται "κτήμα" του άνδρα. Η πιστή σύζυγος/νοικοκυρά είναι ένα από τα μέσα από τα οποία ο άντρας της εποχής αντλεί κοινωνική αξιοπρέπεια. Όταν ο Μενούσης διαπιστώνει (και μάλιστα μπροστά σε άλλους άντρες) ότι η γυναίκα του δεν εκπληρώνει καλά αυτό το "ρόλο" νιώθει ότι ο μικρόκοσμός του καταρρέει, χάνει τον έλεγχο και τη σκοτώνει.
Παραβλέπεις ένα σημαντικό στοιχείο κάθε εγκληματολογίας: εν βρασμώ κι εν μέθη φόνος.
Όταν ένας άνθρωπος τελεί σε βρασμό ή μέθη (πολλώ δε μάλλον σε συνδυασμό) δεν λειτουργεί με τον τρόπο που λειτουργεί στα φυσιολογικά του.
Το ότι ο στιχουργός τον παρουσιάζει "μεθυσμένο", "καημένο να κλαίει", "να εύχεται να γυρίσει η γυναίκα του πίσω στους ζωντανούς" κλπ ενδεχδομένως είναι μια προσπάθεια να τον "ξεπλύνει" και να μετριάσει το σοκ από την ειδεχθή πράξη.
Προσπαθείς να το αναλύσεις λες και είναι άρθρο της Καθημερινής.
Τι να ξεπλύνει ακριβώς βρε Τζίμη;
Γράφεις για μία εποχή που η γυναίκα δεν είχε καν δικαιώματα. Το τραγούδι δείχνει ακριβώς ότι δεν είναι θέμα δικαιωμάτων και δικαίωσης, αλλά ανθρώπινων συναισθημάτων και τραγωδίας.
Γιατί δεν επιλέχτηκε π.χ. ο θρήνος των γονιών ή των συγγενών της γυναίκας και επιλέχτηκε του δολοφόνου Μενούση;
Διότι δεν επιτυγχάνεται ο στόχος της τραγωδίας που είναι να αναδείξει το διπλό έγκλημα του θύτη: σκότωσε την αγαπημένη του, τη δική του μονάκριβη γυναίκα, που ίδιος θεωρούσε στολίδι, διαμάντι, τη μισή του ζωή, σε μία στιγμή πάθους και μέθης.
Αντίστοιχη τραγωδία είναι "ο Γιάννης ο φονιάς" που μονάχα το Φροσί (η Φρόσω η αγαπημένη του), δακρυσμένο του φίλησε τα χέρια, και μπορούσε να τον νιώσει και να τον καταλάβει πόσο επίκεντρο της τραγωδίας ήταν ως φονιάς.