Οπότε λοιπόν συμφωνούμε ότι οι «βυζαντινοί» είχαν την δική τους γραμμή συνέχειας εξ αρχαίας Ρώμης (Αυσόνων); Σε αυτό το αφήγημα τουλάχιστον. Διότι σε άλλα μιλούν εξ Ελλήνων:Ζαποτέκος έγραψε: ↑11 Ιουν 2022, 20:46Ο Ιουστινιανός ήταν λατινόφωνος. Δεν είχε πρόβλημα οι Βυζαντινοί να προσδιοριστούν ως Αινειάδες :
Αἰνείας ἡμῖν ὁ Τρὼς ὁ βασιλεὺς τῆς πολιτείας ἐξάρχει, Αἰνεάδαι τε ἡμεῖς ἐξ ἐκείνου καλούμεθα·
6 αιώνες αργότερα ο Νικήτας Χωνιάτης χρησιμοποιεί το "Αινειάδες" για τους Λατίνους ( και όχι για τους ελληνόφωνους Ρωμαίους , δηλαδή τους Βυζαντινούς ) και μιλώντας για την άλωση του 1204 αφήνει να εννοηθεί πως ήταν εκδίκηση των Δυτικών ( Αινειάδαι ) για την άλωση της Τροίας ( οι Τρώες ήταν πρόγονοι των Αινειαδών ):
...εἶπον δ’ ἂν ὡς καὶ ἀντίποινα τοῦ τὴν Τροίαν ᾐθαλῶσθαι πυρὶ ταῖς σαῖς σχετλίως φρυκτευθέντι φιλότησιν οἱ Αἰνειάδαι οὗτοι πυρί σε κατέκριναν ...
Άλλο παράδειγμα. Αύσονες ήταν οι Ιταλοί , οι Λατίνοι. Αυσονική ήταν η λατινική γλώσσα. Ο Πρίσκος ( 5ος αι. ) μιλάει για τα λατινικά και λέει γλώττη των Αυσονίων. Για τον Ακροπολίτη όμως 7 αιώνες αργότερα Αύσονες είναι οι Βυζαντινοί ( ελληνόφωνοι Ρωμαίοι ) που σαφώς αντιδιαστέλλονται από τους Λατίνους/Ιταλούς :
ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΣΑ ΕΙΡΗΝΗ
Ὁ μητροπάτωρ βασιλεὺς γῆς Αὐσόνων , Ἀλέξιος Αὔγουστος Κομνηνῶν γένους· Πατὴρ δὲ λαμπρὸς καὶ γένος καὶ τὴν τύχην , Θεόδωρος Λάσκαρις , οὗ θρύλλος μέγας. (…)Ὑπὲρ τὸν Ἑλλήσποντον ἤρθη τὸ κράτος , Εἰς Εὐρώπην ἔφθασεν ἐκ τῆς Ἀσίας Καὶ τὴν Θρᾳκῶν ἐπέσχε καὶ Μακεδόνων καὶ τῶν πυλῶν ἔψαυσε τῆς Κωνσταντίνου. Ἀνδραποδισμὸς Ἰταλῶν καὶ ζωγρία Καὶ συνεχῆ λάφυρα τούτων καὶ σκῦλα Καὶ παντελὴς δίωξις ἐκ γῆς Αὐσόνων.
Όταν ο Μιχαήλ Η΄Παλαιολόγος ανακτά την Πόλη , πλέον σε αυτήν δεν θα κυριαρχεί "μιξοβάρβαρος λαός" , αλλά αυσονικός λαός που μιλάει την ελλάδα γλώτταν .
«Ὁ σοφός οὗτος Λυκόφρων, οὐκ οἶδα, ποία ἀδείᾳ τούς Φαίακας καί Δαυνίους, ἤτοι τούς Καλαβρούς, Αὔσονας καλεῖ. Τά δέ τῶν πάνυ νεωτέρων ἐπίσταμαι, ὅτι ἀμαθείας καί ἀναισθησίας ἀδείᾳ καί ἡμᾶς, τοῦ Ἐλληνικοῦ γένους ὄντας, Αὔσονας λέγουσιν.»
Λέει καθαρά ο Τζέτζης στο "Λυκόφρονα Σχολιάζειν".