Δεν εξέφρασα κάποια απορία, αλλά βεβαιότητα.Σπύρος έγραψε: ↑12 Απρ 2018, 16:40Το θέμα είναι ότι ο Διάβολος αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη. Άρα υπάρχει. Είναι μήπως κάποιος άνθρωπος που είναι κακώς και ο οποίος κάποια στιγμή γεννιέται και κάποια στιγμή πεθαίνει; Όχι. Διότι αναφέρεται και στην Παλαιά Διαθήκη. Αν λοιπόν υπήρχε εκατοντάδες χρόνια πριν την γένεση του Χριστού, θα υπάρχει και χιλιάδες χρόνια μετά τη Ανάσταση του Κυρίου. Και φυσικά η Αποκάλυψη αναφέρεται σε αυτόν.nik_killthemall έγραψε: ↑11 Απρ 2018, 23:58Λόγος υπάρχει : Πως όταν αφηγείται ο ίδιος ο Χριστός την δευτέρα παρουσία του και την ημέρα της κρίσης η οποία μάλιστα λέει ότι θα συμβεί "πριν παρέλθει ταύτη γενεά"δεν αναφέρει ούτε καν σαν υποψία την παρουσία διαβόλου !
Τώρα αν εσύ δυσπιστείς απέναντι σε αυτά που λέει ολόκληρος Χριστός αυτολεξεί σε 3 ευαγγέλια, κι εσύ θέλεις ντε και καλά να βάλεις και διάβολο στην δευτέρα παρουσία, ε από μένα δεν τρέχει κάστανο μαν !Εμένα έτσι κι αλλιώς είτε με διάβολο είτε χωρίς διάβολο δεν θα αλλάξει η άπιστη εκτίμησή μου.
Η δική σου απορία είναι γιατί δε αναφέρεται στην Κ.Δ. εκεί που μιλάει για την Δευτέρα Παρουσία. Η απάντηση είναι διότι δεν χρειαζόταν. Δεν ήταν αυτό το θέμα.
Το γεγονός πως ο διάβολος θα είναι παρόν και θα ηγείται ενάντια στον Χριστό κατά την δευτέρα παρουσία, είναι μία πρόταση που ΔΕΝ υπάρχει στα ίδια τα λόγια του Χριστού, αλλά είναι εμβόλιμη απο εσένα και κατά συνέπεια υποκαθιστά τον "θεϊκο" λόγο του Ευαγγελίου, και επομένως δεν μπορεί να ληφθεί υπόψην από έναν αντικειμενικό παρατηρητή μη προαποφασισμένο πιστό, όπως έγω.
Το θέμα μας δεν είναι το αν υπήρχε διάβολος ή όχι την εποχή εκείνη, το θέμα μας είναι ΤΙ αναφέρει και τί όχι, ο ίδιος ο χριστός για την δευτέρα παρουσία του, και ο ίδιος ο Χριστός ΔΕΝ αναφέρει κανέναν διάβολο !
Κάθε εμβολισμός, συμπλήρωση, εμπλουτισμός, τροποποίηση, διαστρέβλωση, πρόσθεση, χάλκευση κλπ των ίδιων των λόγων του χριστού είναι προσωπικό θέμα του καθενός, εν προκειμένω δικό σου, και επομένως δεν με αφορά.
Μάλιστα όπως σημειώνει ο άγιος Πατέρας Ευσέβιος Καισάρειας στην Ευαγγελική Περικοπή : "Θα είναι απαραίτητο κάποιες φορές να χρησιμοποιούμε ψευδολογία σαν γιατρειά για το όφελος αυτών που χρειάζονται τέτοια μορφή θεραπείας" Praeparatio evangelica (Book XII, Chapter 31) πράγμα που σημαίνει πως για εσάς τους πιστούς οι εμβολισμοί, οι χαλκεύσεις, οι διαστρεβλώσεις κλπ των κειμένων είναι μη απαγορευμένη τακτική που καθαγιάζεται απ'τον ιερό σκοπό.
Στα ίδια κεφάλαια των Ευαγγελίων που σου παρέθεσα πιο πάνω μάλιστα, ο χριστός λέει αμέσως μετά την περιγραφή της δευτέρας παρουσίας του :
" οὐ μὴ παρέλθῃ ἡ γενεὰ αὕτη μέχρις οὗ πάντα ταῦτα γένηται."
Ο Χριστός δηλ. προόριζε την δευτέρα παρουσία του για εκείνη την εποχή και όχι για την αιωνιότητα και χιλιετίες μετά !
Οπότε εδώ πιστοί σαν και σένα θα βρεθούν στην κωμική κατάσταση να υποστηρίζουν ταυτόχρονα πως :
- ναι μεν κάτι που δεν αναφέρει ο ίδιος ο χριστός στην δευτέρα παρουσία του, θα υπάρχει σε αυτήν (διάβολος)
- αλλά απ'την άλλη κάτι που αναφέρει ο χριστός (εκπλήρωση της δευτέρας παρουσίας σε εκείνη την γενιά), είναι σα να μην αναφέρεται καν γιατί ο χριστός εννοεί όχι εκείνη τη γενιά αλλά την αιωνιότητα
Εν ολίγοις, ακόμα κι αν υπήρξε Χριστός κι έκανε ό,τι έκανε, τα πάντα πλέον έχουν υποκατασταθεί από την ιερά παράδοση της εκκλησίας που "θεουργεί" εδώ και χιλιετίες στην θέση του !!
Και για να επιστρέψουμε και στο θέμα του νήματος, το γεγονός πως υπάρχουν ακόμα πιστοί οι οποίοι, είτε ασχολούνται με αμοιβόμενης αεργίας μοναχούς που προφητεύουν την δευτέρα παρουσία σε χ μερες, είτε ακολουθούν την εκκλησία που ορίζει την δευτέρα παρουσία στην αιωνιότητα, αποδεικνύει πως οι πιστοί διαχρονικά είναι πιστοί κατ'όνομα που δεν έχουν διαβάσει ποτέ στη ζωή τους τα Ευαγγέλια, έστω ακόμα και με την προσοχή που θα διάβαζαν μια αθλητική εφημερίδα.
