enaon έγραψε: ↑19 Οκτ 2022, 00:44
ναι στ μην με παιρνεις σοβαρα, πλακα κανω αληθεια και με θαυμασμό λίγο μαλλον στην υπαρξη δομής που δεν καταλαβαίνω,
δεν υπαρχει και λογος να την καταλαβουμε ολοι νομιζω, ο εχθρος του καλου κλπ.
Δεν γίνεται να μη σε παίρνω στα σοβαρά. Οι παρατηρήσεις σου είναι πολύ καίριες, είτε εναύσματα για να εξηγηθεί κάτι σημαντικό. Δες εδώ για παράδειγμα τι μπορούμε να πούμε για το τονισμένο.
Ο αποδέκτης (θεατής/ακροατής/αναγνώστης ανάλογα την τέχνη) καλείται να αντιμετωπίσει ένα έργο τέχνης. Δεν είναι απαραίτητο να αναγνωρίζει τις δομικές διαδικασίες σε βάθος ή μπορεί να αντιλαμβάνεται κάποια πράγματα που δρουν και λειτουργούν χωρίς να χρειαστεί να κάνει εσκεμμένα ανάλυση. Να λειτουργήσουν τα δομικά στοιχεία όπως προβλέπεται και να έχουν το αποτέλεσμα επάνω του (συγκινησιακό φόρτο, ένταση, χαλάρωση κλπ) όπως τα σχεδίασε ο δημιουργός.
Ακούς ας πούμε το καταληκτικό τμήμα ενός τραγουδιού και αισθάνεσαι ότι οδηγείται στο τέλος του, χωρίς να πρέπει να στο πει κάποιος. Πως γίνεται αυτό; Τυπικά μέσω πολλών επαναλήψεων και παράθεσης υλικού χωρίς νέα στοιχεία, νέο υλικό.
Ωστόσο αυτά για ένα είδος μουσικής που ξέρεις, που έχεις αφομοιώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό. Αν δεν έχεις την δυνατότητα να αναγνωρίσεις και να ακολουθήσεις σχήματα, να κάνεις συνδέσεις όταν γίνεται επεξεργασία, τότε απλώς δεν υπάρχει το έργο για σένα, ή έχεις μία πολύ στρεβλή ιδέα του τι είναι αυτό που άκουσες προσαρμόζοντάς το στις όποιες προσλαμβάνουσές σου που μπορεί να μην έχουν καμία σχέση με το συγκεκριμένο έργο. Το αντιμετωπίζεις σαν δημοσιογράφος.
Η δικιά μου βρισιά δεν είναι φιλόλογος, είναι δημοσιογράφος
Άρα; Για τέχνη με την οποία δεν έχουμε τριβή, τόση ώστε να αναγνωρίζουμε τα σχήματα, κάποιες πρόσθετες πληροφορίες βοηθούν πολύ. Όχι στο να μας αρέσει. Αλλά στο να διαλύσει την εντύπωση ότι ακούμε τυχαία πράγματα και ανοησίες της πλάκας.
Προσοχή: Η ύπαρξη οργάνωσης δεν συνεπάγεται αναγκαστικά ποιότητα. Οργανωμένο μπορεί να είναι και κάτι τελείως βλακώδες. Θέλει και άλλα πραγματάκια.