Ας ξεκινήσουμε από το τέλος. Ποιες έρευνες έχεις κατά νου; Μήπως εκείνες για το "ελληνικό γονιδίωμα Ε", ήτοι το E1b1b, το οποίο παρεμπιπτόντως είναι πιο κοινό στην Β. Αφρική απ' ότι στην Ελλάδα; Ή μήπως τον Ιχώρ;Γάταρος έγραψε: ↑24 Νοέμ 2022, 12:07Μπολντάρω πάντα το κείμενό μου όταν στην ανάρτησή μου υπάρχει φωτογραφία ή βίντεο.Συμφωνούμε.Δεύτερον, δεν ξέρω ποιος λέει το: "ό,τι αισθάνεσαι, είσαι", αλλά όποιος και να το λέει έχει άδικο. Αν εγώ, δηλαδή, αύριο αισθανθώ Γιαπωνέζος, δεν σημαίνει ότι είμαι κιόλας.Ε αφού παραδέχεσαι ότι αυτά που αναφέρεις δεν προκύπτουν από την ελληνική εκπαίδευση, από πού προκύπτει ότι σε όλα αυτά ο Αντετοκούνμπο είναι Έλληνας; Αφού λέει ότι στο σπίτι του ζούσαν σαν Νιγηριανοί.Τρίτον, η ελληνική παιδεία δεν αφορά αποκλειστικά στην ελληνική εκπαίδευση. Αφορά, επίσης, σε ήθος, αρχές, αξίες και φρόνημα. Σε όλα αυτά ο Αντετοκούμπο μετέχει με το παραπάνω και γι' αυτό δεν δηλώνει απλώς, αλλά είναι Έλληνας.
Απ' εκεί και πέρα, όπως πάρα πολλοί οι μετανάστες δεύτερης γενιάς -των περισσότερων ελληνοαμερικανών μη εξαιρουμένων- αισθάνεται ότι έχει δυο πατρίδες: εκείνη όπου έλκει την καταγωγή του κι εκείνη που τον ανάθρεψε.Είναι παράφραση του Ισοκράτη. Είναι το ωστικό κύμα της αμορφωσιάς του Στεφανοπούλου που μας χτυπάει μέχρι τις μέρες μας. Από την αμορφωσιά εκείνων που έλεγαν για τον υποτιθέμενο "όρκο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στην Ώπη" κάπως έχουμε συνέλθει, από την αμορφωσιά του Στεφανοπούλου φαίνεται ότι θέλουμε πολλά χρόνια ακόμα για να συνέλθουμε. Τσέκαρε και το νήμα που άνοιξα: Είπε ο Ισοκράτης ότι Έλληνες είναι όσοι μετέχουν της ελληνικής παιδείας;.Τέταρτον, το: "και το των Ελλήνων ὄνομα πεποίηκεν μηκέτι του γένους, αλλά της διανοίας δοκείν είναι, και μάλλον Έλληνας καλείσθαι τοὺς της παιδεύσεως τής ημετέρας ή τους της κοινής φύσεως μετέχοντας", δεν είναι του Στεφανόπουλου, αλλά του Ισοκράτη.Πηγή; Γιατί έχουν γίνει γενετικές έρευνες που λένε τ' αντίθετα. Δε νομίζεις ότι είναι αναχρονιστικό να επιμένεις σε αντιεπιστημονικούς ισχυρισμούς οι οποίοι εκφράζονταν από την εποχή που ακόμα δεν είχε ανακαλυφθεί το DNA;Τέλος, αν νομίζεις ότι η ελληνικότητα είναι θέμα γονιδίων, σού προτείνω να αλλάξεις πλευρό. Οι νεοέλληνες γονιδιακά έχουμε τόση σχέση με τον (κλασικό) ελληνισμό, όση σχέση έχει ο φάντες με το ρετσινόλαδο.
Έλα τώρα, ας είμαστε σοβαροί. Από την εποχή του τέλους του κλασικού κόσμου, πέρασαν από τον ελληνικό χώρο δεκάδες φυλές: Ρωμαίοι, Λατίνοι, Οθωμανοί, Βησιγότθοι, για να θυμηθώ μόνον μερικές. Είναι αστείο να υποστηρίζει κάποιος ότι με επιμειξίες χιλιάδων χρόνων διατηρείται "καθαρό" το ελληνικό dna. Συνέχεια υπάρχει, καθαρότητα όχι. Ο καθηγητής Γενετικής και Γενετικής του Ανθρώπου του Α.Π.Θ., Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης λέει: "Η σύγχρονη γενετική είναι αυτή που έθεσε τέλος στους διαχωρισμούς σε ανθρώπινες "φυλές" με την απτή απόδειξη ότι 85% περίπου της γενετικής ποικιλότητας απαντάται μεταξύ τυχαίων ατόμων του ίδιου πληθυσμού, έναντι του 7% μεταξύ διαφορετικών ανθρώπινων "φυλών"" .
Παρακάτω, ο ελληνισμός είναι κυρίως ιδέα, όχι γονίδιο. Τα έθνη δημιουργούν πολιτισμούς και η δύναμη του ελληνισμού είναι η οικουμενικότητα των ιδεών του. Αυτά έλεγε κάποτε ο πατριάρχης του ελληνικού εθνικισμού (τηρουμένων δε των ιστορικών αναλογιών και ο Ισοκράτης). Και είχαν δίκιο.
Οπότε μην ψάχνεις να στενέψεις τον ελληνισμό μέσα σ' ένα γονιδίωμα, είναι μάλλον προτιμότερο -και από κάθε άποψη ορθότερο- να τον προσδιορίζεις ως παιδεία (που καθώς είπαμε δεν περιορίζεται απλώς στην εκπαίδευση) στην οποία μπορούν να μετέχουν όλοι οι άνθρωποι.
Το αν ο Αντετοκούμπο και η οικογένειά του ζούσαν στο σπίτι τους "σαν Νιγηριανοί", δεν το γνωρίζω. Υποθέτω όμως ότι έχει μια λογική βάση. Ωστόσο είναι δευτερεύον, με την έννοια ότι και οι ελληνοαμερικανοί δεύτερης και τρίτης γενιάς σαν Αμερικανοί ζουν στα σπίτια τους, ωστόσο διατηρούν -όσοι επιλέγουν να το κάνουν- τούς δεσμούς με τις παραδόσεις και την παιδεία της Ελλάδας και γι' αυτό οι περισσότεροι εξ' αυτών δηλώνουν δυο αφοσιώσεις: μια στις ΗΠΑ και μια στην Ελλάδα. Η λογική σου τούς αποκόπτει από το εθνικό δέντρο.