κοιτάχτε, σκληρός ο λόγος αλλά απόλυτα αληθινός και επιτυχημένος
στηρίζω
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
κοιτάχτε, σκληρός ο λόγος αλλά απόλυτα αληθινός και επιτυχημένος
Το γνωρίζω αλλά έχουμε ένα σημείο εκκίνησης, από εκεί και πέρα ο κάθε ιερέας ανά τους αιώνες διαστρευλώνει έννοιες λέξεων και μεταφράζει όπως συμφέρει.Ασέβαστος έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 20:03και οι διαθηκες, απο ανθρωπους ειναι κατασκευασμενες.Πάνας έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 19:49Τα βασικά είναι... τι με νοιάζει τι γράφτηκαν; Έχεις την καινή και την παλαιά διαθήκη τι άλλο θες; Όλα τα υπόλοιπα είναι προσθήκες από ανθρώπους.Σουβλίτσα έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 19:45Ρε συ Πάνα, πότε θα σταματήσετε να αναμασάτε μπακαλίστικες και κοινότυπες λογικές σε θέματα της θεολογίας επι των οποίων έχουν γραφτεί τουλάχιστον, χιλιάδες σελίδες?
Να πω οτι είστε και τίποτα νεαροί δεκαοχτάρηδες να πάει στο καλό.
Κάποιος που έχει τέτοιες απορίες και σε αυτήν την ηλικία, θα έχει κάνει τον κόπο να ψάξει να βρει τουλάχιστον τι δεδομένα της Θεολογίας υπάρχουν.
Άλλο λογική άλλο υπέρλογο άλλο παράλογο και άλλο κάνω συζήτηση στην βάση της λογικής συγκρότισης της σκέψης και διαφωνώ στα συμπεράσματα
γιατι να μην το κανει; ιερεας ειναι, ξερει στα σιγουρα οτι καποιος προκατοχος του εγραψε αυτα τα βιβλια για να βολεψει την παρτη του σε βαρος των πιστων. γιατι να μην τα τροποποιησει/ερμηνευσει κατα το συμφερον του; αυτος ειναι ο λογος υπαρξης των βιβλιων, εξαρχης.
Ε... αυτό λέμε τόση ώρα... ξέρεις πόση φαιά ουσία και εγκεφαλικά κύτταρα έχουν ξοδέψει για να ερμηνεύσουν τις γραφές και να τις φέρουν στα μέτρα τους;Σουβλίτσα έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 20:04Ο Χριστός στο Ευαγγέλιο μιλάει συγκεκριμένα και αναφορικά και με την Παλαιά Διαθήκη.
Το υπο ποία έννοια, καθένας μας μπορει να νομίζει οτι μπορεί να δώσει "ερμηνείες".
Ο Χριστός όμως δεν μίλησε με πολλές ερμηνείες, μίλησε μία φορά και με συγκεκριμένο τρόπο.
Απο κει και πέρα, είναι στην διάθεση του καθενός να βρει ό,τι αναζητά.
Από αυτό κρίνεται ως ένα βαθμό η επιβίωση και της θρησκείας.
Αυτό λες εσύ, αυτό είναι δική σου άποψη, πιστεύω, βολική ερμηνεία, τεσπα, δική σου επιλογή, οκΠάνας έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 20:12Ε... αυτό λέμε τόση ώρα... ξέρεις πόση φαιά ουσία και εγκεφαλικά κύτταρα έχουν ξοδέψει για να ερμηνεύσουν τις γραφές και να τις φέρουν στα μέτρα τους;Σουβλίτσα έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 20:04Ο Χριστός στο Ευαγγέλιο μιλάει συγκεκριμένα και αναφορικά και με την Παλαιά Διαθήκη.
Το υπο ποία έννοια, καθένας μας μπορει να νομίζει οτι μπορεί να δώσει "ερμηνείες".
Ο Χριστός όμως δεν μίλησε με πολλές ερμηνείες, μίλησε μία φορά και με συγκεκριμένο τρόπο.
Απο κει και πέρα, είναι στην διάθεση του καθενός να βρει ό,τι αναζητά.
δε μιλαμε για ενα περιστατικο που φευγει απο τα ορια της λογικης και ψαχνουμε να βρουμε ακρη.Σουβλίτσα έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 20:10
Άλλο λογική άλλο υπέρλογο άλλο παράλογο και άλλο κάνω συζήτηση στην βάση της λογικής συγκρότισης της σκέψης και διαφωνώ στα συμπεράσματα
Δηλαδή, όταν ο άλλος σου λέει "υπερλογο" το οποίο δεν επιδέχεται αποδεικτικής με την μορφή μαθηματικής εξίσωσης (μπορεί όμως πχ να αφορά κάποιο θαυμαστό γεγονός, μια ίαση και να έχει όντως μια αποδεικτική πρακτική ) και το εξισώνεις με το παράλογο και την απουσία λογικής σκέψης και συγκρότησης και αδυναμία συνδιαλαγής τότε βράσε όρυζα..
Ἡ λέξη «Ἅγιος» στὰ ἀρχαῖα ἑλληνικὰ σημαίνει τὸν ἀφοσιωμένο, τὸν καθιερωμένο στοὺς θεοὺς καὶ ἀργότερα καὶ τὸν εὐσεβή, τὸν ἁγνό, τὸν τιμοῦμενο.Σουβλίτσα έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 20:16Αυτό λες εσύ, αυτό είναι δική σου άποψη, πιστεύω, βολική ερμηνεία, τεσπα, δική σου επιλογή, οκΠάνας έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 20:12Ε... αυτό λέμε τόση ώρα... ξέρεις πόση φαιά ουσία και εγκεφαλικά κύτταρα έχουν ξοδέψει για να ερμηνεύσουν τις γραφές και να τις φέρουν στα μέτρα τους;Σουβλίτσα έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 20:04Ο Χριστός στο Ευαγγέλιο μιλάει συγκεκριμένα και αναφορικά και με την Παλαιά Διαθήκη.
Το υπο ποία έννοια, καθένας μας μπορει να νομίζει οτι μπορεί να δώσει "ερμηνείες".
Ο Χριστός όμως δεν μίλησε με πολλές ερμηνείες, μίλησε μία φορά και με συγκεκριμένο τρόπο.
Απο κει και πέρα, είναι στην διάθεση του καθενός να βρει ό,τι αναζητά.
Βρε παιδί μου, εδώ ακόμα μπερδεύεις το υπερλογο με το παράλογο, τί να πούμε απο κει και πέρα?Ασέβαστος έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 20:17δε μιλαμε για ενα περιστατικο που φευγει απο τα ορια της λογικης και ψαχνουμε να βρουμε ακρη.Σουβλίτσα έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 20:10
Άλλο λογική άλλο υπέρλογο άλλο παράλογο και άλλο κάνω συζήτηση στην βάση της λογικής συγκρότισης της σκέψης και διαφωνώ στα συμπεράσματα
Δηλαδή, όταν ο άλλος σου λέει "υπερλογο" το οποίο δεν επιδέχεται αποδεικτικής με την μορφή μαθηματικής εξίσωσης (μπορεί όμως πχ να αφορά κάποιο θαυμαστό γεγονός, μια ίαση και να έχει όντως μια αποδεικτική πρακτική ) και το εξισώνεις με το παράλογο και την απουσία λογικής σκέψης και συγκρότησης και αδυναμία συνδιαλαγής τότε βράσε όρυζα..
μιλαμε για ολοκληρες κοσμοθεωριες, για τεραστια βιβλια-μυθιστορηματα, που παραβιαζουν τη λογικη σε καθε δευτερη προταση. που δεν μπορει κανεις να βρει συναφεια, που εχουν τεραστιες τρυπες στο σεναριο, αντιφασεις, παρερμηνειες.....
Alphabet έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 19:59Ultra multitasking δηλαδη.Σουβλίτσα έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 19:31@ Alphabet: Λες να μην προλαβαίνει ένας Θεός να ασχοληθεί με όσα πράγματα θέλει ταυτόγχρονα?
(εντάξει, οτι παρουσιάζουμε τον Θεό, οι τα θεολογικά γνωρίζοντες, σαν έναν ανθρώπινο human resources manager, αυτό από μόνο του καταδεικνύει την υποκειμενικότητα στις κριτικές μας)
Θα ηθελα να σε ρωτησω πως εισαι τοσο βεβαιη οτι ΑΝ υπαρχει Θεος, μπορει να ασχοληθει με απειρα πραγματα ταυτοχρονα και να καταγραφει τις πραξεις ακομα και τις σκεψεις ολων των "κτισματων" του, αλλα θα παει μακρια η κουβεντα. Μια αλλη φορα ισως.
καθολου. εσενα σε προβληματιζει που το 90% του πλανητη πιστευει σε καποιο διαφορετικο δογμα απο εσενα;
φυσικα και μπορω. εχω πληκτρολογιο, αρα μπορω. απο κανεναν γηινο νομο δεν απαγορευεται. αμα δεν αρεσει στο θεο ας ριξει φωτια να με καψει.Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν βιώματα, εμπειρίες, με το στανιό να τους βγάλεις παράλογους? ε οκ, μην συζητάς μαζί τους αλλά δεν μπορείς σε νήμα θρησκειολογίας και συγκεκριμένου θέματος να λες, όχι αυτό δεν το έζησες, δεν το βίωσες δεν δεν δεν.
Δηλαδή μπάστα, γιατί στο τέλος θα μοιάζεις εσύ ο παράλογος
Ωραίες οι γλωσσολογικές αναλύσεις αλλά (αν και το έχω δει παλαιόερα το θέμα με το άγιος=μιαρός αλλά και πάλι δεν θυμάμαι πολλά) εδώ δεν καταλαβαίνω πού εντοπίζεις λάθος ερμηνεία: στο σε ποιά γλώσσα μίλησε ο Χριστός, σε ποιά γλωσσα έγραψαν οι Ευγγελιστές και τί σήμαιναν οι λέξεις που χρησιμοποιούσαν?Πάνας έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 20:26Ἡ λέξη «Ἅγιος» στὰ ἀρχαῖα ἑλληνικὰ σημαίνει τὸν ἀφοσιωμένο, τὸν καθιερωμένο στοὺς θεοὺς καὶ ἀργότερα καὶ τὸν εὐσεβή, τὸν ἁγνό, τὸν τιμοῦμενο.
Ἡ λέξη ἐτυμολογεῖται ἀπὸ τὸ ῥήμα (ἅζω)/ἅζομαι = α') φοβᾶμαι β') σέβομαι γ) τιμῶ
Τὸ ἴδιο τὸ «ἅζομαι» < ἁγ-jομαι
ἀπὸ τὸ ἴδιο ἐτυμολογικὸ θέμα ἔχει προέλθει καὶ ἡ λέξη «ἁγνός» ἡ ὁποία μάλιστα ἦταν ἡ λέξη ποὺ χρησιμοποιεῖτο στὴν ἀττικὴ διάλεκτο ἀντὶ τῆς λέξεως «ἅγιος», ποὺ δὲν εἶχε εἰσαχθῆ στὴν γλῶσσα τους ἀκόμα.
Τὸ «ἅγος» ποὺ χρησιμοποεῖτο, ὅμως, σήμαινε : α') ἀντικείμενο θρησκευτικῆς εὐλάβειας β) ἀντικείμενο ἐξαγνισμοῦ
Τὸ ἰδιαίτερο καὶ ὄμορφο ποὺ συνέβη στὴν ἀρχαία ἑλληνικὴ εἶναι ὅτι ἀναπτύχθηκαν δύο θέματα ἀπὸ τὸ ἀρχικὸ θέμα «ἁγ-» στὴν ἰωνικὴ διάλεκτο· τὸ πρῶτο θέμα δασυνόμενο καὶ σιγά-σιγά καὶ ἕνα ψιλούμενο «ἀγ-». Τὸ δασυνόμενο ἦταν καλῆς σημασίας ἐνῷ τὸ ψιλούμενο κακῆς.
Ἔτσι:
ἅγιος, ἅγος, ἅζομαι, ἁγνός
ἐνῷ :
ἄγιος = μιαρός, (τὸ) ἄγος =ἀνίερο/ἡ κατάρα, ἐν-ἀγής (ὁ σὲ ἄγος) = ὁ καταραμένος
Προσοχή! Ὑπάρχει ἡ λέξη «ὁ ἀγός» ποὺ σημαίνει «ὁ ἀρχηγός, ὁ ἠγέτης» καὶ δὲν συνδέεται μὲ αὐτὴ· τὸ θέμα «ἁγ-» προέρχεται καθαρὰ ἀπὸ τὸ ἄγω=ὁδηγῶ
Παρετυμολογικά, λόγῳ τῆς θρησκείας, πολλοὶ τὰ συνέδεσαν, ὥστε νὰ θεωροῦν «ἅγιο» αὐτῶν ποὺ ὁδηγεῖ
Όταν την έλεγε εκείνη την εποχή, αυτό εννοούσε. Κοίτα τι διαστάσεις έχει πάρει.