2018 μαξάκο.
Ο Άγιος Σάββας πέθανε πριν 1500 χρόνια
ερώτηση
ποιος είναι ο πιο πρόσφατος αριστερός που μουμιοποιήθηκε,
να χεις να προσκυνάς ;
Συντονιστής: ΟΥΤΙΣ
2018 μαξάκο.
Να κάνω και εγώ τον ντετέκτιβ με την σειρά μου :Τεξ έγραψε: ↑19 Οκτ 2018, 13:05nik_killthemall έγραψε: ↑19 Οκτ 2018, 10:34προφανώς και έτσι όπως λες εξάγονται οι επεξηγήσεις, αλλά και έτσι :
"Θα είναι απαραίτητο κάποιες φορές να χρησιμοποιούμε ψευδολογία σαν γιατρειά για το όφελος αυτών που χρειάζονται τέτοια μορφή θεραπείας"
Ευσέβιος Καισαρείας, Ευαγγελική Προπαρασκευή, Βιβλίο 12, Κεφ. 31
Πατερολογία ... όπως λέμε : βασικές αρχές προπαγάνδας.
Να κάνω λίγο τον ντετέκτιβ ;
Διάβασες την φράση "Θα είναι απαραίτητο κάποιες φορές να χρησιμοποιούμε ψευδολογία σαν γιατρειά για το όφελος αυτών που χρειάζονται τέτοια μορφή θεραπείας." εδώ ή σε κάποιο άλλο σάιτ παρομοίου επιπέδου . Πήγες στον σύνδεσμο που δίνουν στην wiki και μετά έφερες εδώ τον σύνδεσμο που δίνει η wiki.
Και μετά δεν διάβασες ποτέ το χωρίο ; !SpoilerShowCHAPTER XXXI
[PLATO] ( 100 ) 'But even if the case were not such as our argument has now proved it to be, if a lawgiver, who is to be of ever so little use, could have ventured to tell any falsehood at all to the young for their good, is there any falsehood that he could have told more beneficial than this, and better able to make them all do everything that is just, not by compulsion but willingly?
'Truth, O Stranger, is a noble and an enduring thing; it seems, however, not easy to persuade men of it.'
Now you may find in the Hebrew Scriptures also thousands of such passages concerning God as though He were jealous, or sleeping, or angry, or subject to any other human passions, which passages are adopted for the benefit of those who need this mode of instruction.
( 100 ) d 1 Plato, Laws, 663 D
________________________________________________________________
Athenian
And even if the state of the case were different from what it has now been proved to be by our argument, could a lawgiver who was worth his salt find any more useful fiction than this (if he dared to use any fiction at all in addressing the youths for their good), or one more effective in persuading all men to act justly in all things willingly and without constraint?
Clinias
Truth is a noble thing, Stranger, and an enduring; yet to persuade men of it seems no easy matter.
http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ion%3D663d
http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ion%3D663e
Ἀθηναῖος
νομοθέτης δὲ οὗ τι καὶ σμικρὸν ὄφελος, εἰ καὶ μὴ τοῦτο ἦν οὕτως ἔχον, ὡς καὶ νῦν αὐτὸ ᾕρηχ᾽ ὁ λόγος ἔχειν, εἴπερ τι καὶ ἄλλο ἐτόλμησεν ἂν ἐπ᾽ ἀγαθῷ ψεύδεσθαι πρὸς τοὺς νέους, ἔστιν ὅτι τούτου ψεῦδος λυσιτελέστερον ἂν ἐψεύσατό ποτε καὶ δυνάμενον μᾶλλον ποιεῖν μὴ βίᾳ ἀλλ᾽ ἑκόντας πάντας πάντα τὰ δίκαια;
Κλεινίας
καλὸν μὲν ἡ ἀλήθεια, ὦ ξένε, καὶ μόνιμον: ἔοικε μὴν οὐ ῥᾴδιον εἶναι πείθειν.
http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ion%3D663d
http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... ion%3D663e
Λέω αλήθεια ή είμαι ένας κακεντρεχής που η φαντασία του καλπάζει ;
Λοιπόν, μετά από μία ώρα και αφού μπήκες τουλάχιστον δύο φορές στην Θρησκειολογία και άλλες τόσες φορές βγήκες ψάχνοντας και "ερευνώντας" , έδωσες αυτήν την κατά την ταπεινή μου γνώμη γελοία απάντηση. Το eranistis δεν έχει τον σύνδεσμο από την wiki. Τον σύνδεσμο τον έχει το mythikismos και από εκεί το πήρες. Πιστεύω πως είσαι ένας ανερυθρίαστος ψεύτης που ποτέ δεν διάβασε το απόσπασμα ολοκληρωμένο. Τώρα το διάβασες και στην προσπάθειά σου να μαζέψεις τα ασυμμάζευτα ζητάς θρασύτατα από εμένα εξηγήσεις ! Απλώς δεν θα ξαναανταλλάξουμε σχόλια εμείς οι δύο σε αυτό το φόρουμ. Να' σαι καλά.
Τεξ έγραψε: ↑19 Οκτ 2018, 14:24Λοιπόν, μετά από μία ώρα και αφού μπήκες τουλάχιστον δύο φορές στην Θρησκειολογία και άλλες τόσες φορές βγήκες ψάχνοντας και "ερευνώντας" , έδωσες αυτήν την κατά την ταπεινή μου γνώμη γελοία απάντηση. Το eranistis δεν έχει τον σύνδεσμο από την wiki. Τον σύνδεσμο τον έχει το mythikismos και από εκεί το πήρες. Πιστεύω πως είσαι ένας ανερυθρίαστος ψεύτης που ποτέ δεν διάβασε το απόσπασμα ολοκληρωμένο. Τώρα το διάβασες και στην προσπάθειά σου να μαζέψεις τα ασυμάζευτα ζητάς θρασύτατα από εμένα εξηγήσεις ! Απλώς δεν θα ξαναανταλλάξουμε σχόλια εμείς οι δύο σε αυτό το φόρουμ. Να' σαι καλά.
σορυ!
αγαπητε ολα εξηγουνται με τη λογικη,αρκει να υπαρχουν αρκετα στοιχεια.Panos07 έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 22:12Κάνω απλή παράθεση ένα συγκεκριμένο περιστατικό, ξαναλέω "όπως αυτό περιγράφεται από την Εκκλησία", για να εξηγήσω κάτι, ποια όνειρα θεωρούνται θαύματα και ποια όχι. Τώρα αν αισθάνεσαι την ανάγκη αντανακλαστικά να δώσεις την εξήγηση είναι άλλο θέμα. Βέβαια, για την ιστορία, η συγκεκριμένη εικόνα ήταν θαμμένη σε συντρίμια βυζαντινού ναού του Αγίου Ιωάννου που βρισκόταν στο σημείο και είχε καταστραφεί πριν από αιώνες από επίθεση πειρατών νομίζω. Είμαι σίγουρος ότι και πάλι κάποιος που δεν πιστεύει μπορεί να βρει μια λογική εξήγηση για να αποκλείσει το θαύμα ωστόσο νομίζω έκανα σαφές ότι δεν ήταν αυτός ο σκοπός του ποστ μου.Thor έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 16:57ωραια η οσια,τους ειπε να σκαψουν εκει που ειχε θαψει πιο πριν την εικονα και ω του θαυματος,βρεθηκε!Panos07 έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 13:16
Έχω δει τέτοιο όνειρο! Κάτι που είχα ξεχάσει τελείως το θυμήθηκα από όνειρο! Μεγάλη δουλειά το υποσυνείδητο.
Στο θέμα μας, ναι κάθε φορά που ένας Χριστιανός νομίζει ότι είδε κάποιο πρόσωπο στον ύπνο του δε σημαίνει απαραίτητα ότι υπάρχει κάτι θαυματουργικό. Θαύμα σε ένα όνειρο (ή όραμα ίσως;) είναι για παράδειγμα το περιστατικό στην Τήνο, όπως αυτό περιγράφεται από την Εκκλησία, που εμφανίστηκε η Παναγία στην Οσία Πελαγία, της είπε "πες τους να σκάψουν σε εκείνο το σημείο, υπάρχει εικόνα", και έσκαψαν και βρήκαν την εικόνα.
Πέρα από την πλάκα, ένας από τους συμμαθητές μου, Κουλουριώτης, έτσι πήρε σύνταξη!
Προσθεσε και αυτο που συμπληρωνει τον Ευσεβιο.nik_killthemall έγραψε: ↑19 Οκτ 2018, 10:34προφανώς και έτσι όπως λες εξάγονται οι επεξηγήσεις, αλλά και έτσι :
"Θα είναι απαραίτητο κάποιες φορές να χρησιμοποιούμε ψευδολογία σαν γιατρειά για το όφελος αυτών που χρειάζονται τέτοια μορφή θεραπείας"
Ευσέβιος Καισαρείας, Ευαγγελική Προπαρασκευή, Βιβλίο 12, Κεφ. 31
Πατερολογία ... όπως λέμε : βασικές αρχές προπαγάνδας.
Μάλλον δεν θυμάσαι τί έπαθε ο Ali Al Yunani στο παλιό. Νομίζω ο Ασέβαστος - ίσως - θα τα θυμάται.
Eνας ξαδερφος μου, μου ελεγε μια φορα οτι σε μια μεγαλη φορτουνα ηταν ενα 24ωρο στην γεφυρα, το μπροστινο μερος του πλοιου (γκαζαδικο νομιζω) δεν φαινοταν καθολου. Περα απο την πλακα που κανουμε, ειναι ζορικο επαγγελμα....
Δεν μας επεξεργάζεται. Αν είχε τέτοιες ικανότητες, να διατηρεί για τόσον καιρό ένα ψεύτικο πρόσωπο, τότε ένα ταλέντο χάνεται εδώ μέσα στο πχόρουμ.
Ειμαι με τις περιοδους μου, εκανα μεγαλες παυσεις στο παλιο και φυσικα δεν εμπαινα συχνα στη θρησκειολογια, αλλα σε πιστευω, ο Δελτα Λοξ που εμπιστευομαι μου ειπε τα καλυτερα για σενα.
θυμαμαι. τι πλακες κι αυτες, μπηκε με φορα, και απο το πρωτο ποστ του ειπα οτι ο προφητης του ηταν ενας ανωμαλος που γαμουσε 9χρονα κοριτσακια. επρεπε να τον εχω παρει με το μαλακο, να τον γλεντησουμε λιγο περισσοτερο, πολυ γρηγορα πηρε ποδι.
Με πληγώνιεις Άντερ μου, αλλά θα δείξω κατανόηση επειδή είσαι θυμωμένος.
Κι όμως η παρθενία ή έστω η αγαμία (αφού δε συγκρατήθηκες βρε αμαρτωλέ΄ώστε να μείνεις παρθένος) είναι το καλύτερο δυνατό σύμφωνα με πολλούς Αποστόλους, Αγίους 'η Πατέρες. Όπως και ο άγαμος Ιησούς ή η Παρθένα Μαρία. Αυτό το αυξάνεσθε και πληθύνεσθε είναι για μας την πλεμπαρία, για τους "ανώτερους" που κλείνουν θέση στο παράδεισο παίζει η αγαμία-παρθενία. Βλ. Απόστολος Παύλος, Χρυσόστομος ήAlphabet έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 19:13Πως μπορει να ειναι θεαρεστη οταν ο Θεος υποτιθεται οτι ειπε το παρακατω;
Γενεσις 1:28 "καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε καὶ πληρώσατε τὴν γῆν καὶ κατακυριεύσατε αὐτῆς..."
Υπαρχουν πιστοι που υποστηριζουν σοβαρα αυτα τα πραγματα;
Ψηφιζουν κιολας;
Όμως η ζήλεια, η μνησικακία κι η οκνηρία ακόμη είναι νοητικές-ψυχικές καταστάσεις, όχι σωματικές. Δεν δημιουργούνται απ την ύλη αλλά απ τη σκέψη-συναίσθημα του ανθρώπου γι αυτήν. Ένα μαχαίρι φερειπείν δεν είναι απο μόνο του κακό, μπορεί να γίνει αν ο νους του ανθρώπου το αποφασίσει
Όμως βρε κορίτσι μου, άλλο το μέτρον άριστον, το γνώθι σαυτόν και το μηδέν άγαν κι άλλο το απαρνησάσθω εαυτώ. Στην τελική, με ποιο δικαίωμα θα απαρνηθώ τον εαυτό, που είναι καθ εικόνα και ομοίωσιν; Απαρνούμενος τον εαυτό μου που ο Θεός έφτιαξε δεν είναι σα να απαρνούμαι τον ίδιο τον Θεό; Γιατί να απαρνηθώ τον επίγειο παράδεισο που έφτιαξε ο ίδιος ο Θεός σε 7 μέρες και να κλειστώ σε κάποια σπηλιά ή μοναστήρι; Γιατί να απαρνηθώ-απομακρυνθω απ τους άλλους ανθρώπους που ο Χριστός είπε να τους αγαπάω και να τους βοηθάω;Σουβλίτσα έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 19:16μπερδεύεις μάλλον -ως προς την Θεολογία-τις έννοιες σώμα, σάρκα, ύλη, πνεύμα κτλ.
Σε αυτό που θέλεις μάλλον να πεις δεν διαφωνώ, είπαμε, η χριστιανική ζωή είναι ασκητική και η αγιότητα έχει στερήσεις: όχι μόνο σωματικές αλλά συνολικότερες, στην εκκλησιαστική τέχνη πχ δεν επιτρέπεται η αισθητηριακή απόλαυση, έχει άλλους κανόνες, καθώς μπορεί ο άνθρωπος να παγιδευτεί σε μια ψυχολογικού τύπου ευφορία η οποία απλώς τον αφήνει παγιδευμένο στις αισθήσεις χωρίς να τον εισάγει στον πνευματικό κόσμο (όπου πνευματικός κόσμος δεν είναι αυτό που η Δύση ή ο ανθρωποκεντρισμός εννοεί ως διανόηση, είναι συμμετοχή στην Χάρη, είναι συγκεκριμένη κατάσταση ύπαρξης, δεν ξέρω αν το κατανοείς αυτό που σου γράφω)
. Το απαρνησάσθω εαυτώ, είναι ολόκληρη στάση ζωής, αποκοπή από τον τρόπο που βλέπει ο άνθρωπος την ζωή περιορισμένη και προορισμένη για μια επίγεια-με ημερομηνία λήξης-πρόοδο (=καλοπέραση, ευδαιμονία κατα τους αρχαίους).
Το να σου κακοφαίνεται όλο αυτό, το κατανοώ απόλυτα, κι εμένα μου κακοφαινόταν κάποτε και πολύ μάλιστα, αφού είμαι παιδί της εποχής μου και της σύγχρονης κουλτούρας (ακόμα και στο πώς βλέπει τον Θεό και την Θρησκεία=ένας καλός Θεός σαν Αη Βασίλης που υπάρχει για να μας φέρνει δώρα τα χριστούγεννα και ό,τι του ζητάμε που θέλουμε και έχουμε ανάγκη να κάνει ένα θαύμα και να μας το δίνει και να μας αγαπά πολύ όπως μας αγαπά η Μανούλα .... )
Εν μέρει καταλαβαίνω, απλώς να προσθέσω πως ΔΕΝ είναι η μόνη θρησκεία που υπόσχεται μετά θανατον ζωή. Πολύ κακή ως προοπτική μπορεί να μην είναι, αλλά δεν καταλαβαίνω το λόγο που μου έδωσε ο Θεός αυτή τη ζωή, αν είναι να το δώ τόσο εγωιστικά το πράγμα και να "πετάξω" το μεγαλύτυερο δώρο για μια πιθανότητα στο δισεκατόμμυριο να ζήσω μετα θάνατον, όταν και άν. Δεν ξέρω αν με καταλαβαίνεις κι αλήθεια δεν θέλω να προσβάλλω αλλά αυτό σα σκέψη-πράξη μου βγάζει αγνωμοσύνη, αχαριστία.Σουβλίτσα έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 19:16Ακόμα κι έτσι αρνητικά όπως τοποθετείσαι, εαν αυτή η Θρησκεία έχει την Αλήθεια, καταλαβαίνεις φαντάζομαι τί σημαίνει μετα θάνατον το σώμα να εξυψώνεται και να είσαι Άγιος για πάντα. Μάλλον δεν το καταλαβαίνεις και να σου πω, κανείς μας δεν το καταλαβαίνει, ούτε εγώ, εαν δεν έχει εμπειρία αυτής της Χάριτος που είχαν οι Άγιοι. Θέλω να πω, εαν όντως συμβαίνει κάτι τέτοιο, τότε, γκουχου γκουχου, μάλλον δεν είναι πολύ κακή σαν προοπτική έτσι? Θέλω να πω, οτι με αυτό το επιχείρημα, δεν μπορείς να καταδικάσεις το "σύστημα" (αδόκιμος ορος, τεσπα) της ασκητικής.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση μόνο τον έναν κόσμο γνωρίζει, της παρθενίας-αγαμίας κι όχι τον άλλο κόσμο.Σουβλίτσα έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 19:16Δεν είναι ακριβώς έτσι όπως τα λες, ο Παύλος μιλά έτσι γιατί στην ουσία διαβεβαιώνει με την ίδια του την πείρα (αυτός γνώρισε και έμαθε με το πνεύμα του) τί είναι αυτός ο κόσμος και τί ο άλλος. Είναι σαν να γυρνάς από την ντίσνευλαντ ξερω γω και να λες στα φτωχόπαιδα της γειτονιάς που παίζουν με τις κούκλες, ντάξ, τί παίζετε σεις δω χάμω..
Συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία πρόταση και σίγουρα κάποιος Θεολόγος θα μπορούσε να εξηγήσει (όχι πως δεν έχω κάνει τα ίδια ερωτήματα σε παπάδες και Θεολόγους) καλύτερα απο εμάς.Panos07 έγραψε: ↑18 Οκτ 2018, 22:37
Ίφιδα, πραγματικά το εκτιμώ που ασχολήθηκες τόσο ώστε να παραθέσεις χωρία της Καινής Διαθήκης για να εξηγήσεις το συλλογισμό σου! Ντάξει δε λέω ότι την ξεφύλλισες και τα βρήκες ένα ένα το πιο πιθανό είναι να έπαιξε κόπυ πάστε , αλλά εγώ το εκτιμώ!
Μακάρι να είχα τη θεολογική κατάρτιση να σου απαντήσω σε ένα ένα ξεχωριστά. Δυστυχώς δεν την έχω. Όμως όπως είπα και σε ένα άλλο ποστ (δε θυμάμαι σε ποιο νήμα) οι βασικές πηγές που παίρνει κατεύθυνση ο Ορθόδοξος Χριστιανός για τη ζωή του είναι η Καινή Διαθήκη και η Πατερική Θεολογία! Προσοχή: Όχι μόνο η Καινή Διαθήκη! Γιατί; Γιατί από μόνη της αποτελεί το ιερό κείμενο για όλες τις Χριστιανικές ομολογίες καθώς και για αιρέσεις. Όλοι την ίδια Καινή Διαθήκη έχουμε. Ποια είναι η διαφορά; Στην επεξήγηση! Γι' αυτό και είναι απαραίτητη και η Πατερική Θεολογία που ερμηνεύει τις Γραφές με τον Ορθόδοξο "τρόπο" ας πούμε.
Στα συγκεκριμένα, που αναφέραμε παραπάνω, σχετικά με την αντισύλληψη εντός του γάμου νομίζω οι απόψεις διίστανται, άλλοι πνευματικοί λένε έτσι άλλοι αλλιώς, είναι κάπως θολό. Δεν υπάρχει όμως η καταδίκη του σεξ όπως τη φανταζόμαστε το σεξ είναι μέρος του γάμου, και αφού η Εκκλησία ευλογεί το γάμο ευλογεί και καθετί που περιλαμβάνεται στις σχέσεις του ζευγαριού (αυτό έτυχε και το άκουσα τις προάλλες στην ομιλία ενός Μητροπολίτη), δεν αφήνει κάτι απ' έξω.
Επίσης, μιας και είσαι γυναίκα, δεν ξέρω μήπως δεν κατάλαβα ακριβώς αυτό που είπες, αλλά σε καμία περίπτωση η Εκκλησία δε θεωρεί αμαρτία την περίοδο. Για όνομα του Θεού. Και κάτι άλλα που μπορεί να έχεις ακούσει ή να ακούσεις ότι όταν η γυναίκα έχει περίοδο δεν κάνει να πάει στην Εκκλησία γιατί θεωρείται ακάθαρτη, είναι δεισιδαιμονίες που δεν έχουν σχέση με την Ορθοδοξία. Μπορεί να το ακούσεις μέχρι κι από παπάδες, αλλά είναι τσεκαρισμένο με ανθρώπους που γνωρίζουν πολύ καλά την Ορθόδοξη θεολογία.
Γενικότερα, ναι το σώμα όντως έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αρκετές αμαρτίες, όπως το εκτός γάμου σεξ, η λαιμαργία, η οκνηρία, αλλά μην ξεχνάμε ότι η νούμερο ένα αμαρτία, ο εγωισμός, από την οποία πηγάζουν όλες οι άλλες, δεν είναι πειρασμός του σώματος.