Όχι, πρέπει να ξέρεις πάρα πολύ καλά τους κανόνες και την εκκλησιαστική ιστορία για να τα συνοψίζεις όλα αυτά σε πέντε γραμμές.πατησιωτης έγραψε: ↑13 Σεπ 2023, 08:09Τρία πουλάκια κάθονται.Την αυτοκεφαλία της ορθόδοξης εκκλησίας της Ουκρανίας την αναγνώρισε το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.Πως δηλαδή αυτοί οι επίσκοποι που αναγνώρισε το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι αχειροτόνητοι;επειδή εσύ αναγνωρίζεις μόνο το Πατριαρχείο Μόσχας;Saturn έγραψε: ↑13 Σεπ 2023, 00:50στράικ όλο!πατησιωτης έγραψε: ↑13 Σεπ 2023, 00:22
Πρώτη φορά βλέπεις ορθόδοξους να κυνηγάνε άλλους ορθόδοξους για εθνικούς λόγους;o μακεδονικός αγώνας τι νομίζεις ότι ήταν;o ένας κυνηγούσε τους παπάδες και τις εκκλησίες του άλλου.Μια και κόπτεσαι για τον σλαβικό χριστιανισμό για πήγαινε σε κανένα συλλαλητήριο για τη Μακεδονία να πεις ότι οι μακεδονομάχοι κυνηγούσαν "ορθοδόξους" έτσι απλά,να δούμε τι θα σου πουν. Φυσικά και κυνηγούσαν ορθοδόξους και αυτοί,οι Βούλγαροι ορθόδοξοι είναι.
Εν προκειμένω εκτός από ορθόδοξοι,Ουκρανοί και Ρώσοι είναι επίσης και Σλάβοι και οι δύο,σα να λέμε Σέρβοι πολεμούν Βουλγάρους.Και αυτό έχει γίνει.
Στην Ουκρανία, διώκονται οι Ορθόδοξοι από τους σχισματικούς, αχειροτόνητους του καθεστώτος του Ζελε και των ΗΠΑ (με τις ευλογίες και δικών μας)
Σταματήστε πια με αυτές τις εξισώσεις
πριν έναν αιώνα στη Μακεδονία υπήρχαν δύο ορθόδοξες εκκλησίες και δύο ομάδες που η μία καταδίωκε την άλλη,οι πατριαρχικοί και οι εξαρχικοί.Οι πατριαρχικοί ήσαν αναγνωρισμένοι από το ίδιο ακριβώς Πατριαρχείο που τώρα αναγνώρισε τους ...."αχειροτόνητους του καθεστώτος του Ζελέ" και σίγουρα με τις ευλογίες των δικών μας και αυτοί και οι εξαρχικοί ήσαν οι αναγνωρισμένοι από το Σόφια και όπισθεν της Σόφιας ήταν η Μόσχα.Δηλαδή γίνεται ακριβώς κάτι παρόμοιο.Ποιά είναι η διαφορά στην εξίσωση;ότι εσύ δέχεσαι τη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου να λέει ποιά είναι η κανονική εκκλησία στη Μακεδονία αλλά όχι στην Ουκρανία;
Στο ουκρανικό, το ίδιο το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, λίγο καιρό πριν ξεκινήσει η ιστορία αυτη, αναγνώριζε επίσημα και κατα ομολογία την δικαιοδοσία του Πατριαρχείου Μόσχας στην Εκκλησία της Ουκρανίας, η δε ιστορία με τους αχειροτόνητους για όσους γνωρίζουν πραγματικά τα γεγονότα είναι αδιαμφισβήτητη. Δεν είναι μόνο δηλαδή αντικανονική η ενέργεια του Πατρ.Κων/λεως και εισπήδηση σε ξένο έδαφος, είναι και προβληματικές οι χειροτονίες, ανύπαρκτες επι της ουσίας. Μιλάμε για σκάνδαλο και ύβρη μεγατόνων.
Για περισσότερες λεπτομέρειες, αναζήτησε τα αληθινά γεγονότα και τα κανονικώς ισχύοντα και σε άλλες πηγές από αυτές που ενημερώνεσαι. Εαν σε ενδιαφέρει βέβαια στα αλήθεια.