Καβαλάρης έγραψε: ↑04 Φεβ 2024, 13:18
Κατάλαβα τι "διάβασμα" έριξες. Δεν υπάρχει τίποτα στο Ταλμούδ ή οποιαδήποτε εβραϊκή πηγή. Υπήρξαν διάφοροι Ιησούδες αλλά ουδείς από την Ναζαρέτ.
Και που ξερεις οτι ηταν απ την Ναζαρετ; εδω λες οτι δεν υπηρξε...Οπως και να εχει , οι ιστορικοι δινουν τις περισσοτερες πιθανοτητες να λεει για αυτον.
Εκείνοι οι συγγραφείς δεν έκαναν τόσο εκτενή έρευνα ούτε είχαν τα στοιχεία που έχουμε σήμερα.
Και "ξέχασες" τον Πορφύριο ο οποίος έγραψε ξεκάθαρα ότι οι ευαγγελιστές ήταν εφευρέτες και όχι ιστορητές των πράξεων του Ιησού.
Τι καινουρια στοιχεια εχουμε σημερα;
Και δεν τους εχω τους προηγουμενους να μην κανουν εκτενη ερευνα, ηταν σοβαροι ανθρωποι. Ο Πορφυριος ειπε για τις πραξεις του Ιησου οχι για το αν υπηρξε η οχι. Τον θεωρουσε εναν ασημαντο εβραιο. Οποτε ουτε αυτος αρνηθηκε την ιστορικοτητα.
Τσου. Η πρωτοτυπία μιας διδασκαλίας δεν αποδεικνύει ένα συγκεκριμένο πρόσωπο.
Λυπαμαι εχω αντιθετη αποψη. Ποιος τα ειπε αυτα τοτε;
Τσου και πάλι. Τα ευαγγέλια είναι γεμάτα ιστορικά, γεωγραφικά και θρησκευτικά λάθη επειδή οι συγγραφείς δεν ήταν Εβραίοι, ούτε γράφανε ιστορία.
Καμμια σχεση με αυτα που λεω. Ειπα χαλκευμενα, δηλαδη παραποιηθηκαν στην διαρκεια της ιστοριας. Το πως και που γραφτηκαν δεν το εχω σχολιασει.
Παρολα αυτα. τα ευαγγελια μαζι με αλλα κειμενα, απ οτι εχω καταλαβει τουλαχιστον, ηταν κειμενα τα οποια διαβαζαν στις πρωτοχριστιανικες κοινοτητες. Ουσιαστικα πιστευω οτι γραφτηκαν απο μαρτυριες απο δευτερο χερι, σε διαφορετικα σημεια του τοτε γνωστου κοσμου, για αυτο και εχουν διαφορες μεταξυ τους αλλα και γεωγραφικα λαθη.
Φυσικα και δεν ειναι ιστορικα κειμενα, αλλα εχουν ιστορικα στοιχεια.
Περίμενες να γραφτεί προ Χριστού από Ιουδαίους; Ο Απολλώνιος όχι μόνον υπήρξε αλλά είναι το πραγματικό πρόσωπο πίσω από τον Απόστολο Παύλο.
Μου αρεσει που ενω δεν πιστευεις στην ιστορικοτητα του Ιησου, κατι τετοια τα καταπινεις αμασητα. Τι αποδειξεις εχουμε για αυτο;
Περιμενα να γραφτει προ χριστου απο εθνικους. Θα μου φαινοταν πιο φυσιολογικο.
Τότε διάβασες λάθος. Το πιο εντυπωσιακό που κάνει είναι η ανάσταση μιας κόρης, για την οποία ακόμα και ο Φιλόστρατος διατυπώνει αμφιβολίες για το αν ήταν πράγματι νεκρή.
Πραγματικά θολό. Κανένας γάιδαρος δεν υπάρχει. Γάιδαρος που μιλάει υπάρχει στην ΠΔ.
Εδω παω πασο, δεν ειμαι σιγουρος για το γαιδουρι. Το ποιντ μου ειναι παντως οτι οσο απιστευτα ηταν τα θαυματα του Ιησου, του Απολλωνιου ηταν ενα σκαλι παραπανω. Αν πιστευει καποιος δηλαδη οτι τα θαυματα του Ιησου ειναι παραμυθια, το ιδιο θα μπορουσε να πει και για την αλλη περιπτωση.
Ουτε αυτο που λες για την ΠΔ μου θυμιζει κατι.