κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μελέτη της γλώσσας, γραμματική, συντακτικό, σχολιασμοί και διευκρινίσεις.
Άβαταρ μέλους
zoltan
Δημοσιεύσεις: 1165
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 14:40
Phorum.gr user: zoltan

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από zoltan » 15 Απρ 2024, 12:55

Τα αρχαία ποτέ δεν τα συμπάθησα στο σχολείο με τον ηλίθιο τρόπο που διδάσκονται (συντακτική ανάλυση κλπ). Αλλά αν αναλογιστώ τα μαθήματα που έκανα στο σχολείο, υπάρχουν άλλα, πολύ ενδιαφέροντα μεν, άχρηστα πρακτικά δε. Πχ ελάχιστα θυμάμαι από τη χημεία κατεύθυνσης που έκανα στη Β' Λυκείου, δεν τη χρησιμοποίησα ποτέ και ρεαλιστικά δεν θα χρειαστεί να τη χρησιμοποιήσω ποτέ.
Ούτε αρχαία κείμενα φυσικά διαβάζω, αλλά κάποιοι γραμματικοί και συντακτικοί κανόνες με βοήθησαν να καταλάβω καλύτερα και τη νέα ελληνική (όπου η διδασκαλία της γραμματικής πάσχει λίγο) και σε τελική ανάλυση ακόμα και το βιβλιαράκι Μεγάλη Εβδομάς που θα πάρω τη μοναδική φορά που πάω εκκλησία το χρόνο το διαβάζω κάνοντας ενεργά χρήση των λιγοστών γνώσεων αρχαίων που μου έμειναν από το λύκειο.
Εφόσον μιλάμε για ακαδημαϊκού τύπου μόρφωση κι όχι επαγγελματική, νομίζω ότι τα αρχαία έχουν τη θέση τους στο πρόγραμμα όσο και άλλα μαθήματα.

Άβαταρ μέλους
Βίνγκιλοτ
Δημοσιεύσεις: 1506
Εγγραφή: 24 Μάιος 2023, 20:30

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βίνγκιλοτ » 15 Απρ 2024, 12:59

foscilis έγραψε:
15 Απρ 2024, 12:33
Πολύ φοβάμαι ότι η αντίληψη που μεταφέρουν τα σχολικά αρχαία για σοβαρούς ιδεολογικούς και δομικούς λόγους δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτήν του αρχαίου Αθηναίου. Σύμφωνα με αυτούς (και δεν κάνω πλάκα όντως υποστηρίζονται αυτά τα πράγματα στα σοβαρά) ο αρχαίος Αθηναίος ήταν π.χ. κάποιος που έγραφε το "ι" με πέντε διαφορετικούς τρόπους καθαρά από εναντίωση στη χρησιμοθηρία, ενώ η τραγωδία δεν ήταν τραγούδι και έμμετρος λόγος (και διαγωνισμός με ψηφοφορία του κοινού όπου κυριολεκτικά μέτραγε αν ήσουν πασόκος ή νεοδημοκράτης για να χρησιμοποιήσουμε μια σημερινή αναλογία), αλλά στείρος στομφώδης διδακτισμός.

Το πολύ πολύ που θα νιώσω είναι ότι βρίσκομαι στο κέντρο εκπαίδευσης και κάποιος λοχίας μου μιλάει για τα μέρη του G3 στη βλαχοκαθαρεύουσα του στρατού (επανατατικό ελατήριο, φλογοκρύπτης κλπ).
Πού το γράφει αυτό για τα -ι- στα σχολικά βιβλία; Και στη Γραμματική του Οικονόμου (η οποία έχει προβλήματα) και στις πρώτες σελίδες των αρχαίων της Α' γυμνασίου αναφέρεται ρητά η διαφορετική προφορά των φωνηέντων από σήμερα και πως το κάθε ένα φωνήεν γράμμα αναπαριστούσε διαφορετικό ήχο. Κάπως απλοϊκά μεν γιατί μιλάμε για μαθητές γυμνασίου, πουθενά όμως δε νομίζω ότι γράφεται κάτι για «εναντίωση στη χρησιμοθηρία»!
Otto Weininger έγραψε:
19 Απρ 2024, 20:19
Ορθά να τιμωρηθεί ο αστυνομικός, αφού δεν έχει μάθει ακόμα τρόπους να ακινητοποιεί τέτοια άτομα χωρίς να τα τραυματίζει τόσο πολύ και τόσο εμφανώς.

Άβαταρ μέλους
ΓΑΛΗ
Δημοσιεύσεις: 77562
Εγγραφή: 05 Απρ 2018, 12:19

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΓΑΛΗ » 15 Απρ 2024, 12:59

zoltan έγραψε:
15 Απρ 2024, 12:55

Εφόσον μιλάμε για ακαδημαϊκού τύπου μόρφωση κι όχι επαγγελματική, νομίζω ότι τα αρχαία έχουν τη θέση τους στο πρόγραμμα όσο και άλλα μαθήματα.
Και κάπου εδώ εστιάζεται το κυρίως πρόβλημα της ελληνικής παιδείας.
Μαδουραίος έγραψε:
06 Οκτ 2024, 11:42
Η απόλυτη κατάντια μιας χώρας που κάποτε μεγαλούργησε στον πολιτισμό. Αλλο dna φυσικα τοτε.

Άβαταρ μέλους
Antipnevma
Δημοσιεύσεις: 1704
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2020, 12:11

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Antipnevma » 15 Απρ 2024, 13:12

hellegennes έγραψε:
14 Απρ 2024, 22:47
Antipnevma έγραψε:
14 Απρ 2024, 19:43
hellegennes έγραψε:
10 Ιουν 2023, 22:54
Δεν είναι αισθητικά τα λάθη σου, αισθητικά καλή είναι η μετάφρασή σου· είναι γραμματικά και νοηματικά. Τώρα, κατόπιν εορτής, σωστά λες ότι το "γεγονότων" σημαίνει εδώ "όσα υπάρχουν", δεν μιλάει για συμβάντα. Αυτό με μια λέξη στην ΚΝΕ λέγεται "πλάση" ή "δημιουργία" αλλά επειδή εδώ σκοτίζει την απόδοση, προσωπικά προτίμησα να το αφήσω να υπονοείται με το "ένα μόνο αρκεί", αφού αναλύει αυτό το ένα παρακάτω. Εσύ όχι μόνο δεν ελαφραίνεις αυτήν την περιττή πληροφορία αλλά την κάνεις ακόμη πιο περιττή με ένα ξεκούδουνο ποιητικό "όσα κοσμούν την ύπαρξη". Πώς το "όσα υπάρχουν" νέτο-σκέτο γίνεται "κοσμείται η ύπαρξη δι' αυτών" μόνο εσύ το ξέρεις. Σε ένα κείμενο είσαι ελεύθερος να αποδίδεις περιφραστικά ή ελλειπτικά αλλά ποτέ να προσθέτεις πληροφορίες που δεν υπάρχουν στο κείμενο γιατί τότε κάνεις συγγραφική προσθήκη.

Τα γραμματικά λάθη σου τα έχω δείξει, μην τα λέμε ξανά.
Καλά πάνε μάθε πρώτα ότι τα αγγλικά είναι γερμανική γλώσσα και τίποτε άλλο και μετά έλα παίξτο translation studies expert.
Θυμήθηκες μετά από έναν χρόνο να απαντήσεις και απαντάς με μια άσχετη μαλακία. Τα αγγλικά δεν έχουν καμμιά σχέση με τα λάθη που έχεις κάνει στο κείμενο. Ό,τι συζήτηση κι αν είχαμε για τα αγγλικά, τα οποία ούτε κατά προσέγγιση δεν ξέρεις όσο εγώ, δεν αφορά καθόλου τα μεταφραστικά σου λάθη από αρχαία σε νέα ελληνικά. Επειδή δεν έχεις να απαντήσεις τίποτα για τα πλείστα λάθη σου, πετάς μια τελείως άκυρη μαλακία.

Ένα αυτό. Το άλλο είναι φυσικά ότι έχουμε συζητήσει εκτενώς για τα αγγλικά. Από εμένα έμαθες ότι η αγγλική γλώσσα έχει απώτερη καταγωγή από την πρωτογερμανική, είναι τελείως αστείο να με παρακινείς να μάθω τι γλώσσα είναι τα αγγλικά. :lol:

Δεν κατόρθωσες όμως να εμπεδώσεις, όσα μαθήματα κι αν σου έκανα, ότι η σύγχρονη αγγλική δεν έχει σχεδόν καμμιά σχέση με τις άλλες γερμανικές γλώσσες. Συντακτικά, γραμματικά και λεξιλογικά είναι τελείως διαφορετική γλώσσα. Περισσότερα κοινά έχει με την λατινική και την νεοελληνική γραμματική και σύνταξη παρά με την γερμανική.

Όλα αυτά βέβαια δεν έχουν καμμιά σχέση με το ότι η μετάφρασή σου έχει σημαντικά λάθη τα οποία σου τα υπέδειξα, μαζί με την σωστή μετάφραση.
Άκου ρε γελοίε που μονίμως το παίζεις ειδήμων ενώ απλά παράγεις γνώση από τον κώλο σου, αυτιστικέ. Στα αγγλικά και proficiency έχω και τα χρησιμοποιώ επί καθημερινής βάσεως όχι μόνο διαβάζοντας τα άλλα και μιλώντας τα. Δεν είσαι ο μόνος μη φυσικός ομιλητής που τα γνωρίζεις καλά, φαντασμένε. Ότι τα αγγλικά κατάγονται από την πρώτογερμανική το ξέρω ήδη από την παιδική ηλικία, μαλακούλη. Από σένα δεν έχω μάθει τίποτα. Άχρηστος είσαι.
"να καταλάβουμε ότι δεν είναι δυνατή η ανανέωση μιας κοινωνίας όταν εκείνοι που την απαρτίζουν και την συγκροτούν είναι μια αναπαλαίωση"

Max Stirner

Άβαταρ μέλους
hellegennes
Δημοσιεύσεις: 43114
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 00:17

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από hellegennes » 15 Απρ 2024, 13:16

Antipnevma έγραψε:
15 Απρ 2024, 13:12
Στα αγγλικά και proficiency έχω
Φφφφφφφφφφςςςςςςςςςςςς! Τι είπες τώρα; Έχεις προφίσιενσι; Πώς τα κατάφερες και το πήρες, ρε μπαγάσα;
Ξημέρωσε.
Α, τι ωραία που είναι!
Ήρθε η ώρα να κοιμηθώ.
Κι αν είμαι τυχερός,
θα με ξυπνήσουν μια Δευτέρα παρουσία κατά την θρησκεία.
Μα δεν ξέρω αν και τότε να σηκωθώ θελήσω.

Δημοκράτης
Δημοσιεύσεις: 26830
Εγγραφή: 25 Ιαν 2019, 00:26

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Δημοκράτης » 15 Απρ 2024, 13:24

foscilis έγραψε:
15 Απρ 2024, 12:45
Δημοκράτης έγραψε:
15 Απρ 2024, 11:55

κατά τα άλλα τα ελληνικά έχει νόημα να τα μάθεις για να διαβάσεις κάποια κείμενα που αντικειμενικά έχουν πάρα πολύ μεγάλη αξία και που στην νεοελληνική απόδοση πάντα κάτι χάνεται.
Ακόμα και οι αποδόσεις σοβαρών καθηγητών όπως ο Τσικουδής χάνουν
Αυτό θα έπρεπε να σου λέει ότι μάλλον δεν είναι καθόλου θέμα 3 ή και 6 χρόνων στο σχολείο να προσεγγίσεις μια νεκρή γλώσσα που αναφέρεται σε έναν τελείως διαφορετικό κόσμο, άμα ο αλλος τη μελετάει 30 χρόνια και δεν το καταφέρνει ούτε αυτός τέλεια. Είναι σα να νομίζεις ότι άμα κάνεις τρία χρόνια γαλλικά, αυτό σε καθιστά ικανό να καταλάβεις Ουγκώ από το πρωτότυπο καλύτερα απ' ό,τι μέσω ενός επαγγελματία μεταφραστή που έχει κάνει δέκα χρόνια γαλλικά, έχει ζήσει στη Γαλλία, έχει μάθει τεχνικές μετάφρασης κι έχει δουλέψει το βιβλίο ένα οχτάωρο τη μέρα επί πέντε χρόνια παρέα με διορθωτές και συμβούλους για ζητήματα όπως πώς ήταν το Παρίσι το 1800 και τι σημαίνει το τάδε ιδίωμα που χρησιμοποιεί ο Ουγκώ.

Επίσης αν είσαι νεοέλληνας και διαβάζεις αυτό το αλφάβητο όπως τα νεοελληνικά, με το καλημέρα χάνεις τους μισούς φθόγγους και το σύνολο του μέτρου και της μελωδίας της γλώσσας, ενώ αποκτάς παντελώς διεστραμμένη αντίληψη για τον λόγο που τα έγραφαν έτσι όλα αυτά. Και αυτό είναι κάτι δεδομένο ότι συμβαίνει. Υπενθυμίζω πως δε συζητάμε για τα αρχαία ελληνικά ως αντικείμενο γενικά κι αόριστα, αλλά για τα αρχαία ελληνικά ως αντικείμενο διδασκαλίας στα ελληνικά σχολεία μέσης εκπαίδευσης (και παραλίγο και στα δημοτικά).
καταρχάς τα κείμενα που έχουμε πριν την ελληνιστική κοινή δεν είναι καν στην γλώσσα που μιλούσε ο τότε πλεμπαίος. Το ξέρουμε γιατί υπάρχουν διαφορές στο πώς γράφει ο αριστοφάνης πχ και το πως γράφει ο κάθε τυχάρπαστος πάνω σε ένα ντουβάρι, ή ένα σκεύος κτλ. Οπότε αυτό που μαθαίνεις στο σχολείο είναι να διαβάζεις κάποια κείμενα σε μια λόγια γλώσσα της εποχής.Αλλά αυτό είναι ένα πολύ καλό ξεκίνημα
Το ότι έχεις άλλη προφορά σήμερα από ότι είχαν τότε, ναι προφανώς. Και ο Αργεντίνος σήμερα έχει άλλη προφορά από τον Ισπανό και μιλάνε την ίδια ζωντανή γλώσσα την εποχή του διαδικτύου και δεν ζουν στο 500πχ που ο Αθηναίος, ο Κρητικός, ο Μακεδόνας και ο Σπαρτιάτης μιλούσαν περίπου την ίδια γλώσσα. Οι διαφορές στους φθόγκους που λες δεν εμφανίστηκαν σήμερα, υπήρχαν από τότε. το η αλλιώς το πρόφερε ένας Αθηναίος, αλλίως ένας Σπαρτιάτης.
Τώρα ως προς το τι μπορείς να κάνεις εσύ με 5 χρόναι αρχαία. Δεν είναι 6, η τρίτη λυκείου δεν έχει αρχαία για όλους αλλά μόνο για την θεωρητική. Δεν μπορείς να κάνεις και πολλά αλλά αυτό είναι άσχετο με αυτό που έγραψα για τον καθηγητή. Ο Τσικουδής πχ δεν κάνει λάθος στις λέξεις που αποδίδει , αλλά στο ύφος των κειμένων του πλάτωνα. Ο πλάτωνας στους διαλόγους του βάζει τους χαρακτήρες του να μιλάνε αλλιώς, γράφοντας ο ίδιος αλλιώς. Αυτό στην νεοελληνική απόδοση που όλοι μιλάνε τα ίδια νεοελληνικά το χάνεις. Προφανώς θα με πεις χέστηκε η φοράδα στα αλώνι. Εγώ θέλω να πιάσω την ουσία και όχι την λογοτεχνική πλευρά. Οκ μαζί σου αλλά αν κάποιος ενδιαφερθεί κάποια στιγμή να ασχοληθεί πρέπει να έχει ένα πάτημα. Εγώ κάποια στιγμή είπα να διαβάσω την καινή διαθήκη και στην αρχή έκανα 1 λεπτό να καταλάβω έναν στίχο και ήταν στην ελληνιστική, όταν έπιασα την απολογία του Σωκράτη έκανα μήνες να την τελειώσω και είναι ένα μικρό κειμενάκι. Αλλά με την επιμονή σιγά σιγά μαθαίνεις. Αν δεν έχεις μια μικρή βάση από το σχολείο δεν θα το καταφέρεις.
Το σχολείο δεν είναι χώρος για. να μάθεις μόνο αυτά που θεωρείς εσύ χρήσιμα. Καταρχάς σε αυτή την λογική η χημεία γυμνασίου πρέπει να φύγει όλη γιατί είναι άχρηστη για όλους όσους δεν θα ασχοληθούν με χημεία και γιατί καταρχάς το 80% οσων σε μαθαίνουν είναι ψέματα. Είναι θεωρίες χημείας που έχουν πεθάνει εδώ και έναν αιώνα. Δεν μιλάμε απλώς για νεκρή γλώσσα, μιλάμε για λάθος γνώση.Στα μαθηματικά ακόμα και τα πολυώνυμα 2ου βαθμού είναι άχρηστα. Ποιον ξέρεις να χρειάστηκε να κάνει διακρίνουσα; Μετά σε μαθαίνουν για τρόπους λύσης ανωτέρων πολυωνύμων όταν και αυτά σήμερα έιναι άχρηστα γιατί τα λύνουμε΄ολα με υπολογιστικές μεθόδους και όχι με τύπους και μεθόδους που εφευρέθηκαν στην αναγέννηση για μαθηματικούς νέρντουλες που έκαναν κόντρες και έβαζαν στοιχήματα.
Πολλά πράγματα πρέπει να αλλάξουν στον τρόπο που μαθαίνουν τα παιδιά και ειδικά την εποχή του chat gpt, προφανώς κανείς δεν χρειάζεται αν εξεταστεί σε αορίστους ανωμάλων ρημάτων αρχαιων ελληνικών (ούτε καν νέων) Τα παιδιά μακάρι κάποια στιγμή να κάνουν μάθημα και να σπαταλάει λίγο χρόνο ο καθηγητής να εξηγήσει τι πρόβλημα πάει να λύσει. Στα αρχαία να εξηγήσει πχ πως ακριβώς αρχίζεις να διαβάζεις μόνο σου ένα αρχαία κείμενο, στα μαθηματικά να καταλάβεις ακριβώς γιατί χρειαστήκαμε το απόλυτο, το όριο, το ολοκλήρωμα κτλ Στην χημεία ότι αυτά τα μολ που γράφει το παιδάκι εκεί στην β γυμνασίου δέιχνει κάποιες πραγματικές ποσότητες και ότι τα συμβολάκια που γράφεις H20 δεν είναι στην τύχη. Αλλά σε γενικές γραμμές το ελληνικό σχολείο σε μαθαίνει αρκετά ωραία πραγματάκια και το εκτίμησα όταν είδα τα σχολεία στην Γερμανία, στην Ιρλανδία και στην Ολλανδία

btw το ολλανδικό σχολείο σε όσους μαθητές πάνε στο καλό λύκειο, γιατί έχει 3 βαμίδες λυκείου, θα βάλει στην ύλης του λατινικά και ελληνικά .

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 27144
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 15 Απρ 2024, 13:59

Juno έγραψε:
14 Απρ 2024, 19:54
Antipnevma έγραψε:
28 Μάιος 2023, 16:28
Υπάρχει κανένας λόγος να διδάσκονται τα αρχαία στα σχολεία; Για ποιό λόγο θα έπρεπε να ενδιαφέρει τον μέσο φυσιολογικό άνθρωπο πως μιλούσαν στην Αθήνα πριν από 2500 χρόνια;
Να ανοίξουν τα στραβά μας, μια που η γλώσσα που μιλάμε σήμερα είναι κακή αντιγραφή της αρχαίας και δεν στέκεται με τίποτα μόνη της, χωρίς την αρχαία ως δεκανίκι.
Δεν ισχύει αυτό. Καθόλου όμως
Η γλώσσα που μιλάμε σήμερα είναι η εξέλιξη της ΚΝΕ (από τους Ελληνιστικούς χρόνους στον Μεσαίωνα και από εκεί στην Νέα γλώσσα) και είναι μια εξαιρετική γλώσσα

Η σχέση της με την Αττική είναι πολύ μικρή, αλλά αυτό είναι απόλυτα λογικό, αφού η ελληνική γλωσσα υπήρξε για πολλούς αιώνες η LIngua Franca της Ανατολικής Μεσογείου
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 34459
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος » 15 Απρ 2024, 14:23

nemo έγραψε:
15 Απρ 2024, 11:47
Ασέβαστος έγραψε:
15 Απρ 2024, 10:43
Bazoomba έγραψε:
15 Απρ 2024, 10:40

Η γλώσσα θέτει τα όρια της σκέψης σου.
η νεκρη γλωσσα;

μπα, οχι. μια χαρα μπορουμε να πιασουμε τα ορια με τις ζωντανες.
το μπαζοκα αναφερεται κυριως σε ανθρωπους με σκεψη :102:
οι ανθρωποι με σκεψη, δε θενε να επικοινωνουν τη σκεψη τους, με γλωσσες που ειναι ζωντανες;
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.

Άβαταρ μέλους
Ασέβαστος
Δημοσιεύσεις: 34459
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 12:05

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Ασέβαστος » 15 Απρ 2024, 14:26

ΓΑΛΗ έγραψε:
15 Απρ 2024, 12:49
foscilis έγραψε:
15 Απρ 2024, 12:45
Υπενθυμίζω πως δε συζητάμε για τα αρχαία ελληνικά ως αντικείμενο γενικά κι αόριστα, αλλά για τα αρχαία ελληνικά ως αντικείμενο διδασκαλίας στα ελληνικά σχολεία μέσης εκπαίδευσης (και παραλίγο και στα δημοτικά).
Και οι καθηγητές που διδάσκουν αρχαία ελληνικά, τί θα κάνουν βρε φόσι;
θα μπορουσαν, θεωρητικα, να κανουν κατι χρησιμο με τη ζωη τους. :102:
To be old and wise, you must first be young and stupid.

https://www.talcmag.gr/apopseis/ante-gamisou/ αντε και γαμησου.

Άβαταρ μέλους
Juno
Δημοσιεύσεις: 17974
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:46

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Juno » 15 Απρ 2024, 16:39

Beria έγραψε:
15 Απρ 2024, 13:59
Juno έγραψε:
14 Απρ 2024, 19:54
Antipnevma έγραψε:
28 Μάιος 2023, 16:28
Υπάρχει κανένας λόγος να διδάσκονται τα αρχαία στα σχολεία; Για ποιό λόγο θα έπρεπε να ενδιαφέρει τον μέσο φυσιολογικό άνθρωπο πως μιλούσαν στην Αθήνα πριν από 2500 χρόνια;
Να ανοίξουν τα στραβά μας, μια που η γλώσσα που μιλάμε σήμερα είναι κακή αντιγραφή της αρχαίας και δεν στέκεται με τίποτα μόνη της, χωρίς την αρχαία ως δεκανίκι.
Δεν ισχύει αυτό. Καθόλου όμως
Η γλώσσα που μιλάμε σήμερα είναι η εξέλιξη της ΚΝΕ (από τους Ελληνιστικούς χρόνους στον Μεσαίωνα και από εκεί στην Νέα γλώσσα) και είναι μια εξαιρετική γλώσσα

Η σχέση της με την Αττική είναι πολύ μικρή, αλλά αυτό είναι απόλυτα λογικό, αφού η ελληνική γλωσσα υπήρξε για πολλούς αιώνες η LIngua Franca της Ανατολικής Μεσογείου
Στις σύνθετες λέξεις χρησιμοποιούνται συνθετικά που δεν χρησιμοποιούνται ως απλές λέξεις.
Πχ
συκώτι - ηπατίτιδα
νερό - υδραγωγείο, υδραυλικός
αυγό - ωοθήκες

Είναι ολόκληρη λίστα από αυτά, αλλά βαριέμαι τώρα.
Δεν το λες και εντελώς αυτόνομη γλώσσα αυτό.
How are Albanians distorting history
Leporello έγραψε:
24 Ιαν 2019, 18:07
Nέα τζουνιά! Ο Αβέρωφ με αυτά που δήλωνε το ... 1962 θα διαψεύσει ΕΜΕΝΑ που μιλάω την γλώσσα.
Leporello: γιατί ο Αβέρωφ δεν ήξερε τι έλεγε!

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 27144
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 15 Απρ 2024, 17:12

Juno έγραψε:
15 Απρ 2024, 16:39
Beria έγραψε:
15 Απρ 2024, 13:59
Juno έγραψε:
14 Απρ 2024, 19:54


Να ανοίξουν τα στραβά μας, μια που η γλώσσα που μιλάμε σήμερα είναι κακή αντιγραφή της αρχαίας και δεν στέκεται με τίποτα μόνη της, χωρίς την αρχαία ως δεκανίκι.
Δεν ισχύει αυτό. Καθόλου όμως
Η γλώσσα που μιλάμε σήμερα είναι η εξέλιξη της ΚΝΕ (από τους Ελληνιστικούς χρόνους στον Μεσαίωνα και από εκεί στην Νέα γλώσσα) και είναι μια εξαιρετική γλώσσα

Η σχέση της με την Αττική είναι πολύ μικρή, αλλά αυτό είναι απόλυτα λογικό, αφού η ελληνική γλωσσα υπήρξε για πολλούς αιώνες η LIngua Franca της Ανατολικής Μεσογείου
Στις σύνθετες λέξεις χρησιμοποιούνται συνθετικά που δεν χρησιμοποιούνται ως απλές λέξεις.
Πχ
συκώτι - ηπατίτιδα
νερό - υδραγωγείο, υδραυλικός
αυγό - ωοθήκες

Είναι ολόκληρη λίστα από αυτά, αλλά βαριέμαι τώρα.
Δεν το λες και εντελώς αυτόνομη γλώσσα αυτό.
Οι λέξεις που παραθέτεις δεν είναι αρχαίες
Είναι κατασκευές της Καθαρεύουσας και για αυτό χρησιμοποιούν λόγιες (αρχαίες) λέξεις

Αλλά ανεξάρτητα από αυτό η δύναμη και η ομορφιά της νέας Ελληνικής είναι και αυτή. Κατάφερε να ενσωματώσει λέξεις αρχαιες, μεσαιωνικές, αρβανιτικες, τουρκικές, γαλλικές κλπ σε ένα κορπους
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Άβαταρ μέλους
Bazoomba
Δημοσιεύσεις: 11227
Εγγραφή: 22 Σεπ 2019, 09:33
Phorum.gr user: Bazoomba

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Bazoomba » 15 Απρ 2024, 17:16

Ασέβαστος έγραψε:
15 Απρ 2024, 14:23
nemo έγραψε:
15 Απρ 2024, 11:47
Ασέβαστος έγραψε:
15 Απρ 2024, 10:43

η νεκρη γλωσσα;

μπα, οχι. μια χαρα μπορουμε να πιασουμε τα ορια με τις ζωντανες.
το μπαζοκα αναφερεται κυριως σε ανθρωπους με σκεψη :102:
οι ανθρωποι με σκεψη, δε θενε να επικοινωνουν τη σκεψη τους, με γλωσσες που ειναι ζωντανες;
Κανεις το λαθος να νομιζεις οτι η γλωσσες ειναι απλα ο μηχανισμος εκφορας των σκεψεων, ενω οι τελευταιες συντιθενται κι αυτες εντος μιας γλωσσας.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Bazoomba την 15 Απρ 2024, 17:21, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
ΓΑΛΗ έγραψε:
09 Φεβ 2021, 16:09
Προσωπικώς, βρίσκω πολύ πιο γελοία -και σε κάποιο βαθμό επίσης γραφική- τη μεταξωτή θολούρα του σοβαροφανούς λόγου.

Άβαταρ μέλους
Juno
Δημοσιεύσεις: 17974
Εγγραφή: 01 Απρ 2018, 01:46

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Juno » 15 Απρ 2024, 17:18

Beria έγραψε:
15 Απρ 2024, 17:12
Juno έγραψε:
15 Απρ 2024, 16:39
Beria έγραψε:
15 Απρ 2024, 13:59


Δεν ισχύει αυτό. Καθόλου όμως
Η γλώσσα που μιλάμε σήμερα είναι η εξέλιξη της ΚΝΕ (από τους Ελληνιστικούς χρόνους στον Μεσαίωνα και από εκεί στην Νέα γλώσσα) και είναι μια εξαιρετική γλώσσα

Η σχέση της με την Αττική είναι πολύ μικρή, αλλά αυτό είναι απόλυτα λογικό, αφού η ελληνική γλωσσα υπήρξε για πολλούς αιώνες η LIngua Franca της Ανατολικής Μεσογείου
Στις σύνθετες λέξεις χρησιμοποιούνται συνθετικά που δεν χρησιμοποιούνται ως απλές λέξεις.
Πχ
συκώτι - ηπατίτιδα
νερό - υδραγωγείο, υδραυλικός
αυγό - ωοθήκες

Είναι ολόκληρη λίστα από αυτά, αλλά βαριέμαι τώρα.
Δεν το λες και εντελώς αυτόνομη γλώσσα αυτό.
Οι λέξεις που παραθέτεις δεν είναι αρχαίες
Είναι κατασκευές της Καθαρεύουσας και για αυτό χρησιμοποιούν λόγιες (αρχαίες) λέξεις

Αλλά ανεξάρτητα από αυτό η δύναμη και η ομορφιά της νέας Ελληνικής είναι και αυτή. Κατάφερε να ενσωματώσει λέξεις αρχαιες, μεσαιωνικές, αρβανιτικες, τουρκικές, γαλλικές κλπ σε ένα κορπους
Εικόνα
How are Albanians distorting history
Leporello έγραψε:
24 Ιαν 2019, 18:07
Nέα τζουνιά! Ο Αβέρωφ με αυτά που δήλωνε το ... 1962 θα διαψεύσει ΕΜΕΝΑ που μιλάω την γλώσσα.
Leporello: γιατί ο Αβέρωφ δεν ήξερε τι έλεγε!

Άβαταρ μέλους
Βίνγκιλοτ
Δημοσιεύσεις: 1506
Εγγραφή: 24 Μάιος 2023, 20:30

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Βίνγκιλοτ » 15 Απρ 2024, 17:21

Όλες οι γλώσσες έχουν δάνεια από πολλές άλλες γλώσσες, το ίδιο και τ' αρχαία ελληνικά.
Bazoomba έγραψε:
15 Απρ 2024, 17:16
Κανεις το λαθος να νομιζεις οτι η γλωσσες ειναι απλα ο μηχανισμος εκφορας των σκεψεων, ενω αυτες οι ιδιες συντιθενται εντος μιας γλωσσας.
Ε, κανείς δεν μπορεί να το πει με βεβαιότητα αυτό.

https://plato.stanford.edu/entries/language-thought/
Otto Weininger έγραψε:
19 Απρ 2024, 20:19
Ορθά να τιμωρηθεί ο αστυνομικός, αφού δεν έχει μάθει ακόμα τρόπους να ακινητοποιεί τέτοια άτομα χωρίς να τα τραυματίζει τόσο πολύ και τόσο εμφανώς.

Άβαταρ μέλους
Beria
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 27144
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 00:37

Re: κατάργηση αρχαίων στα σχολεία υπέρ ή κατά;

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Beria » 15 Απρ 2024, 17:22

Juno έγραψε:
15 Απρ 2024, 17:18
Beria έγραψε:
15 Απρ 2024, 17:12
Juno έγραψε:
15 Απρ 2024, 16:39


Στις σύνθετες λέξεις χρησιμοποιούνται συνθετικά που δεν χρησιμοποιούνται ως απλές λέξεις.
Πχ
συκώτι - ηπατίτιδα
νερό - υδραγωγείο, υδραυλικός
αυγό - ωοθήκες

Είναι ολόκληρη λίστα από αυτά, αλλά βαριέμαι τώρα.
Δεν το λες και εντελώς αυτόνομη γλώσσα αυτό.
Οι λέξεις που παραθέτεις δεν είναι αρχαίες
Είναι κατασκευές της Καθαρεύουσας και για αυτό χρησιμοποιούν λόγιες (αρχαίες) λέξεις

Αλλά ανεξάρτητα από αυτό η δύναμη και η ομορφιά της νέας Ελληνικής είναι και αυτή. Κατάφερε να ενσωματώσει λέξεις αρχαιες, μεσαιωνικές, αρβανιτικες, τουρκικές, γαλλικές κλπ σε ένα κορπους
Εικόνα
Η πρόταση σου ποια είναι δηλαδή;
gassim έγραψε:
07 Σεπ 2021, 14:12
Ωρες είναι τώρα να οικειοποιηθεί η αριστερά και την Γαλλική επανάσταση.

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Γλωσσολογία”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών