Μακρυτζών
Aν όχι πρώιμος Ζαίος, πρώιμος Αυριανιστής σίγουρα.
Μακρυτζών
"Ψίθυροι";Βινόσαυρος έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 12:59Δε διαφωνώ πως υπήρχαν και αυτοί οι ψιθυροιΝταρνάκας έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 01:45Όχι. Αυτό ίσχυε για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα μόνο, τέλη 18ου-αρχές 19oυ αιώνα και όχι για όλους τους Έλληνες λογίους αλλά για ένα μέρος τους μόνο, αυτούς που είχαν επηρεαστεί απ' τον διαφωτισμό σαν τον Κοραή και τους κάθονταν στο στομάχι το ότι οι μοναρχικοί Μακεδόνες κατέλυσαν την αθηναϊκή δημοκρατία που αυτοί λάτρευαν. Γι' αυτούς η αρχαία Ελλάδα ταυτίζονταν με την εξιδανικευμένη αθηναϊκή δημοκρατία, δεν μπορεί σου λέει να είναι Έλληνες όσοι έχουν βασιλιά, αυτά είναι βαρβαρικά γνωρίσματα κ.τ.λ. Όμως πολλοί άλλοι Έλληνες λόγιοι την ίδια εποχή δε συμμερίζονταν καθόλου αυτές τις απόψεις και θεωρούσαν κανονικούς Έλληνες τους Μακεδόνες. Aυτά γράφτηκαν το 1818, πολύ πριν τον Παπαρρηγόπουλο από τους Αθανάσιο Σταγειρίτη, Παναγιώτη Κοδρικά και Διονύσιο Πύρρο:Βινόσαυρος έγραψε: ↑20 Νοέμ 2018, 23:49Εκείνη την περίοδο, δηλαδή μέχρι τα μέσα του 19ου αιώνα κανείς
δε θεωρούσε τους μακεδόνες και τους έλληνες ενιαίο έθνος. Αυτό
μπορούμε να το αντλήσουμε από τον Κωνσταντίνο Παπαρρηγόπουλο,
και διάφορους άλλους λόγιους, που λέει πως στην γενική ιστορία
το μακεδονικό έθνος είχε διαφορετική πορεία από το ελληνικό.
Από τα μέσα του αιώνα εκείνη η αντίληψη αλλάζει.SpoilerShow
Έχω κοιτάξει ένα σωρό πηγές της τουρκοκρατίας και δεν έχω βρει κάποιον να αμφισβητεί την ελληνικότητα των Μακεδόνων. Ο πρώτος ήταν ο Κοραής, και το έκανε γιατί - όπως είπε και ο Νταρνάκας - έβλεπε το ελληνικό έθνος καταρχάς σαν πολιτική οντότητα, επηρεασμένος από την αντιμοναρχική ιδεολογία της γαλλικής επανάστασης. Μάλιστα έλεγε ότι και οι Μακεδόνες ήταν Έλληνες (εθνολογικά), αλλά σκασίλα μας. Οπότε, αν το δούμε από την οπτική γωνία των διανοητών τύπου Κοραή, η ένταξη των αρχαίων Μακεδόνων και των Βυζαντινών σε μια "πρότυπη" ελληνική ιστορία είναι ζήτημα πολιτικής-ιδεολογικής επιλογής. Αυτή η ιδεολογική γραμμή κυριάρχησε στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια, κατά τις πρώτες δεκαετίες του ελληνικού κράτους.Νταρνάκας έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 15:40"Ψίθυροι";Δε διαφωνώ πως υπήρχαν και αυτοί οι ψιθυροι
Ο Ρήγας δηλαδή που στην "Χάρτα" του είχε χαλκογραφία του Μεγαλέξανδρου ενώ στον "Πατριωτικό Ύμνο" τον συμπεριλαμβάνει στους ήρωες της αρχαίας Ελλάδας μαζί με τον Λεωνίδα απλώς "ψιθύριζε";
Απλά σου λέω ότι ήταν εκτός στις αρχές και μολις ήρθε ήταν μικρός, σε μαχες και στο προσκήνιο ανακατεύτηκε μετά το 1825 και κυρίως με τον Καραϊσκάκη το 1827. Γνωστός είναι για την μετέπειτα πορεία του.μίστερ μαξ έγραψε: ↑20 Νοέμ 2018, 23:11Ναι, καλά, δεν ξέρει ο Καλλέργης που τα έζησε, και ξέρεις εσυ...deCaritaine έγραψε: ↑20 Νοέμ 2018, 23:04Τωρα τι εννοεί Αλβανούς μαλλον τους Σουλιώτες και Μακεδόνες μαλλον τους αρματολους του Ολύμπου Καρατάσο και Σια. Που ούτως η άλλως ενεπλάκησαν μετά το 1824. Ως πιο επαγγελματίες και έμπειρους πολεμιστές, που μπαιναν μπροστά τότε επι κυβέρνησης κουντουριωτη που βρήκε αυτός.
Το αυτό, με τα παραπάνω. Σε κάθε περίπτωση όσα έκαναν σχεδον μόνοι τους οι Μωραϊτες το 1821-1822 οι υπόλοιποι δεν τα έχουν δει ούτε στον ύπνο τους. Και στην πρώτη πολιορκία του Μεσολογγίου το 1822 οι ρουμελιώτες χεσμεντέν μόνο κάποιους ντόπιους και 80 Σουλιώτες είχε μέσα, και ήρθαν 3 χιλιάδες Πελοποννήσιοιπου καθάρισαν και έβγαλαν το φίδι από την τρύπα
Αυτός ανήκει οριστικά και αμετάκλητα στους πρωτοπασόκους. Είναι αρχετυπική περίπτωση και έχει αναλυθεί πολλάκις.
Μέχρι τον ΖαμπέλιοPertinax έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 16:08Έχω κοιτάξει ένα σωρό πηγές της τουρκοκρατίας και δεν έχω βρει κάποιον να αμφισβητεί την ελληνικότητα των Μακεδόνων. Ο πρώτος ήταν ο Κοραής, και το έκανε γιατί - όπως είπε και ο Νταρνάκας - έβλεπε το ελληνικό έθνος καταρχάς σαν πολιτική οντότητα, επηρεασμένος από την αντιμοναρχική ιδεολογία της γαλλικής επανάστασης. Μάλιστα έλεγε ότι και οι Μακεδόνες ήταν Έλληνες (εθνολογικά), αλλά σκασίλα μας. Οπότε, αν το δούμε από την οπτική γωνία των διανοητών τύπου Κοραή, η ένταξη των αρχαίων Μακεδόνων και των Βυζαντινών σε μια "πρότυπη" ελληνική ιστορία είναι ζήτημα πολιτικής-ιδεολογικής επιλογής. Αυτή η ιδεολογική γραμμή κυριάρχησε στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια, κατά τις πρώτες δεκαετίες του ελληνικού κράτους.Νταρνάκας έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 15:40"Ψίθυροι";Δε διαφωνώ πως υπήρχαν και αυτοί οι ψιθυροι
Ο Ρήγας δηλαδή που στην "Χάρτα" του είχε χαλκογραφία του Μεγαλέξανδρου ενώ στον "Πατριωτικό Ύμνο" τον συμπεριλαμβάνει στους ήρωες της αρχαίας Ελλάδας μαζί με τον Λεωνίδα απλώς "ψιθύριζε";
Ωστόσο, και μετά τον Ζαμπέλιο διατηρήθηκε κάποιος απόηχος.Nero έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 16:35Μέχρι τον ΖαμπέλιοPertinax έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 16:08Έχω κοιτάξει ένα σωρό πηγές της τουρκοκρατίας και δεν έχω βρει κάποιον να αμφισβητεί την ελληνικότητα των Μακεδόνων. Ο πρώτος ήταν ο Κοραής, και το έκανε γιατί - όπως είπε και ο Νταρνάκας - έβλεπε το ελληνικό έθνος καταρχάς σαν πολιτική οντότητα, επηρεασμένος από την αντιμοναρχική ιδεολογία της γαλλικής επανάστασης. Μάλιστα έλεγε ότι και οι Μακεδόνες ήταν Έλληνες (εθνολογικά), αλλά σκασίλα μας. Οπότε, αν το δούμε από την οπτική γωνία των διανοητών τύπου Κοραή, η ένταξη των αρχαίων Μακεδόνων και των Βυζαντινών σε μια "πρότυπη" ελληνική ιστορία είναι ζήτημα πολιτικής-ιδεολογικής επιλογής. Αυτή η ιδεολογική γραμμή κυριάρχησε στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια, κατά τις πρώτες δεκαετίες του ελληνικού κράτους.
Από fb ομάδα ΑρβανιτώνSid Vicious έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 02:25Χαχαχα Όχι, ο Πέτρος Βλαστός είναι σε self-loathing mode , το θυμάμαι το κείμενο αυτό από ενα περιοδικό κάπου τελη 90ς αρχες 00ς, καπου το εχω το περιοδικο με ολο το κειμενο. Αστος ποιητής και νομικός, που στην Ελλάδα έζησε μονάχα σαν φοιτητης, την υπολοιπη του ζωή την εβγαλε Ινδία και Αγγλία. Και ακραία δημοτικιστής, απλοποίηση ορθογραφίας και τέτοια. Επηρρεασμένος και από φυλετισμο, ήταν και τρεντ τοτε Αγγλια, κλασσικός σημερινος ζαίος που ζει εξωτερικό ως ψυχοσυνθεση, λογικα στο σημερα θα προσπαθουσε να το παιξει διαννοουμενος στυλ ρεφιουτζις γουελκαμ, γυναικες με μουσια και τετοια . Με είχε κάνει εντύπωση από το κείμενο πόσο sub, μαζοχιστικά δουλικός (ελάτε να μας απαυτώσετε για να μας σώσετε style) , πρεπει να ήταν αυτός ο τύπος ο Βλαστός.
Για πολιτικούς λόγους,όχι τίποτα άλλο. Εξάλλου και τα κίνητρα του Ζαμπέλιου και του Παρηγόπουλου για να κάνουν αυτή τη αναθεώρηση που έκαναν σχετικά με το Βυζάντιο καθαρά πολιτικοί ήταν. Ο Ζαμπέλιος απ'ότι θυμάμαι δεν είναι και πολύ αρεστός στους συναδέλφους του στο πανεπιστήμιο και αν δεν είναι τις γερές πλάτες που είχε ενδεχομένως να είχε εξαφανιστεί από την ιστορία. Δεν ξέρω πολλά για τους αντιπάλους του αλλά φαντάζομαι ότι το παραπάνω ανήκει σ'αυτή την πολεμικήPertinax έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 17:07Ωστόσο, και μετά τον Ζαμπέλιο διατηρήθηκε κάποιος απόηχος.Nero έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 16:35Μέχρι τον ΖαμπέλιοPertinax έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 16:08Έχω κοιτάξει ένα σωρό πηγές της τουρκοκρατίας και δεν έχω βρει κάποιον να αμφισβητεί την ελληνικότητα των Μακεδόνων. Ο πρώτος ήταν ο Κοραής, και το έκανε γιατί - όπως είπε και ο Νταρνάκας - έβλεπε το ελληνικό έθνος καταρχάς σαν πολιτική οντότητα, επηρεασμένος από την αντιμοναρχική ιδεολογία της γαλλικής επανάστασης. Μάλιστα έλεγε ότι και οι Μακεδόνες ήταν Έλληνες (εθνολογικά), αλλά σκασίλα μας. Οπότε, αν το δούμε από την οπτική γωνία των διανοητών τύπου Κοραή, η ένταξη των αρχαίων Μακεδόνων και των Βυζαντινών σε μια "πρότυπη" ελληνική ιστορία είναι ζήτημα πολιτικής-ιδεολογικής επιλογής. Αυτή η ιδεολογική γραμμή κυριάρχησε στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια, κατά τις πρώτες δεκαετίες του ελληνικού κράτους.
λ.χ. σε σχολικό εγχειρίδιο "Γενικής Ιστορίας" του 1867 (του Δ. Βερναρδάκη) διαβάζουμε:
«[τα εμφύλια μίση] προπαρεσκεύασαν και προδιηυκόλυναν εμμέσως τον ξενικόν ζυγόν, όστις επετέθη εις τον τράχηλον της Ελλάδος πρώτον μεν υπό των Μακεδόνων, κατόπιν δε υπό των Ρωμαίων [...] Η λαμπρότης του εθνικού και πολιτικού βίου παρήλθεν ως στιγμιαίον όνειρον, επηκολούθησαν δ’ εις αυτήν δύο ατελεύτητοι δουλικαί χιλιετηρίδες, σιδηραί και τραχίαι, πλήρεις δακρύων και στεναγμών μέχρις ου απομοιρά [=μέρος] τις μικρά του ελληνικού έθνους ανέλαβε μόλις μετά μακρόν και αιματηρόν αγώνα επί χρηστώς ταις ελπίσι την αρχαίαν ελευθερίαν...»
Δυνατη περίπτωση το παλικάρι αυτό, εύγε! Μπουζουκοχασικλήδες κανταϊφοφάγοιPertinax έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 17:14Από fb ομάδα ΑρβανιτώνSid Vicious έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 02:25Χαχαχα Όχι, ο Πέτρος Βλαστός είναι σε self-loathing mode , το θυμάμαι το κείμενο αυτό από ενα περιοδικό κάπου τελη 90ς αρχες 00ς, καπου το εχω το περιοδικο με ολο το κειμενο. Αστος ποιητής και νομικός, που στην Ελλάδα έζησε μονάχα σαν φοιτητης, την υπολοιπη του ζωή την εβγαλε Ινδία και Αγγλία. Και ακραία δημοτικιστής, απλοποίηση ορθογραφίας και τέτοια. Επηρρεασμένος και από φυλετισμο, ήταν και τρεντ τοτε Αγγλια, κλασσικός σημερινος ζαίος που ζει εξωτερικό ως ψυχοσυνθεση, λογικα στο σημερα θα προσπαθουσε να το παιξει διαννοουμενος στυλ ρεφιουτζις γουελκαμ, γυναικες με μουσια και τετοια . Με είχε κάνει εντύπωση από το κείμενο πόσο sub, μαζοχιστικά δουλικός (ελάτε να μας απαυτώσετε για να μας σώσετε style) , πρεπει να ήταν αυτός ο τύπος ο Βλαστός.
μπακλαβοκανταϊφοφάγοι παρακαλώdeCaritaine έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 17:37Δυνατη περίπτωση το παλικάρι αυτό, εύγε! Μπουζουκοχασικλήδες κανταϊφοφάγοι
Δεν νομίζω ότι ήταν Αρβανίτης ο Πέτρος Βλαστός. Παλιά πλούσια οικογένεια (γεννήθηκε στην Καλκούτα), παντρέυτηκε την κόρη του Αλ. Πάλλη και δούλευε στους χιώτες Ράλληδες (από τις ισχυρότερες επιχειρηματικές οικογένειες της χώρας) στο ΛονδίνοCavaliere έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 17:52Ωχ, θα το διαβάσει ο Κόκκορας και θα πάθει εγκεφαλικό, για να συνέλθει θα πάει να φάει τρεις μπακλαβάδες με βουβαλίσιο βούτυρο, δύο καζάν ντιπί, και ένα κουτί σεκερπαρέ. Βάι, βάι, βάι, τι λέει αυτός ο αρβανίταρος μπρε τζάνομ, βάλε αβγά με παστουρμά καϊσερλίδικο να γιάνω.
Ναι, το διάβασα χθες το κείμενο και δε βρήκα και πολλά να χαίρονται οι ΖαίοιBeria έγραψε: ↑21 Νοέμ 2018, 17:59
Δεν νομίζω ότι ήταν Αρβανίτης ο Πέτρος Βλαστός. Παλιά πλούσια οικογένεια (γεννήθηκε στην Καλκούτα), παντρέυτηκε την κόρη του Αλ. Πάλλη και δούλευε στους χιώτες Ράλληδες (από τις ισχυρότερες επιχειρηματικές οικογένειες της χώρας) στο Λονδίνο
Ήταν βαθειά επηρεασμένος από τον επιστημονικό Ρατσισμό, άγριος Δημοτικιστής και αντισημίτης
……………..
οι ναζήδες τον θεωρούν πρωτοφασίστα και τον έχουν ήρωα