Βρε ήμασταν οι καλύτεροι του γαλαξία. Όμως παίρναμε τα Λάντα και εξισωνόμασταν με τα κομμούνια.
Μέχρι που ήρθε η ευημερία των δανεικών και του δημοσίου χρέους και μάθαμε τι είναι αυτοκίνητο. Μέχρι τότε τα βλέπαμε οι περισσότεροι.
Βρε ήμασταν οι καλύτεροι του γαλαξία. Όμως παίρναμε τα Λάντα και εξισωνόμασταν με τα κομμούνια.
Και μερσεντές και Σιντροέν και πολλές άλλες μάρκες παίρναμε και με την λογική σου εξισωνόμαστε με τους Γερμανούς και τους Γάλλους και τους Αμερικάνους.brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:09Βρε ήμασταν οι καλύτεροι του γαλαξία. Όμως παίρναμε τα Λάντα και εξισωνόμασταν με τα κομμούνια.
Μέχρι που ήρθε η ευημερία των δανεικών και του δημοσίου χρέους και μάθαμε τι είναι αυτοκίνητο. Μέχρι τότε τα βλέπαμε οι περισσότεροι.
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Δεκαετία '80 λίγοι. Φοροφυγάδες, κάποιοι που κληρονόμησαν, έμποροι κλπ. Και πάλι τα περισσότερα ήταν Κορόλες 1200, Fiat 127-128 και Ασκόνα 1300. Μερσεντέ με δανεικά και 60 δόσεις πήρε και η κουτσή Μαρία. Λάντα για το Ελάντα. Καλά είναι να συγκρίνεις τις ΗΠΑ με την ΕΣΣΔ αλλά όταν φτάνει η σύγκριση σ' εμάς διαφέρει.Chainis έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:13Και μερσεντές και Σιντροέν και πολλές άλλες μάρκες παίρναμε και με την λογική σου εξισωνόμαστε με τους Γερμανούς και τους Γάλλους και τους Αμερικάνους.brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:09Βρε ήμασταν οι καλύτεροι του γαλαξία. Όμως παίρναμε τα Λάντα και εξισωνόμασταν με τα κομμούνια.
Μέχρι που ήρθε η ευημερία των δανεικών και του δημοσίου χρέους και μάθαμε τι είναι αυτοκίνητο. Μέχρι τότε τα βλέπαμε οι περισσότεροι.
Εγώ το 82 που πήρα το πρώτο μου (Γιαπωνέζικο) αυτοκίνητο είχα επιλογή, ο συνομήλικος σύντροφος στην ΕΣΣΔ περίμενε δεκαετία στην ουρά για να πάρει μετά από 10 χρόνια μόνο λάντα.
Και τα λάντα 1200άρια ήταν, κι όχι μόνο αυτά που έφερναν εδώ, και στην ΕΣΣΔ τα ίδια ήταν.brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:17Δεκαετία '80 λίγοι. Φοροφυγάδες, κάποιοι που κληρονόμησαν, έμποροι κλπ. Και πάλι τα περισσότερα ήταν Κορόλες 1200, Fiat 127-128 και Ασκόνα 1300. Μερσεντέ με δανεικά και 60 δόσεις πήρε και η κουτσή Μαρία. Λάντα για το Ελάντα.Chainis έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:13Και μερσεντές και Σιντροέν και πολλές άλλες μάρκες παίρναμε και με την λογική σου εξισωνόμαστε με τους Γερμανούς και τους Γάλλους και τους Αμερικάνους.brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:09
Βρε ήμασταν οι καλύτεροι του γαλαξία. Όμως παίρναμε τα Λάντα και εξισωνόμασταν με τα κομμούνια.
Μέχρι που ήρθε η ευημερία των δανεικών και του δημοσίου χρέους και μάθαμε τι είναι αυτοκίνητο. Μέχρι τότε τα βλέπαμε οι περισσότεροι.
Εγώ το 82 που πήρα το πρώτο μου (Γιαπωνέζικο) αυτοκίνητο είχα επιλογή, ο συνομήλικος σύντροφος στην ΕΣΣΔ περίμενε δεκαετία στην ουρά για να πάρει μετά από 10 χρόνια μόνο λάντα.
Τώρα μας παίρνει και τα σπίτια η τρόικα. Λες να είναι κομμουνιστές κι αυτοί;
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Ναι, μέχρι εκεί έφτανε το πάπλωμα. Ήξερα έναν γιο βιομηχάνου που είχε 450 SL κάμπριο και επέλεξε να πηγαίνει σε δημόσιο σχολείο.
Χέστηκα.brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:25Ναι, μέχρι εκεί έφτανε το πάπλωμα. Ήξερα έναν γιο βιομηχάνου που είχε 450 SL κάμπριο και επέλεξε να πηγαίνει σε δημόσιο σχολείο.
Με την σάρα και την μάρα βολεύεσαι;
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Αγόρασε καμιά πάνα.Chainis έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:28Χέστηκα.brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:25Ναι, μέχρι εκεί έφτανε το πάπλωμα. Ήξερα έναν γιο βιομηχάνου που είχε 450 SL κάμπριο και επέλεξε να πηγαίνει σε δημόσιο σχολείο.
Με την σάρα και την μάρα βολεύεσαι;
Για τίνος τα όνειρα λες;brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:31
Πάντως το καπιταλιστικό όνειρο λειτούργησε για εμάς με δανεικά και χρεοκοπία.
Ακόμα και εγώ δεν έπρεπε να έχω αμάξι (ένα μικρό 1300).
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Της πλέμπας, τα δικά μας. Με τα δανεικά και το δημόσιο χρέος ξεφύγαμε από το πεζό δύο και τα παπάκια.Chainis έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:37Για τίνος τα όνειρα λες;brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:31
Πάντως το καπιταλιστικό όνειρο λειτούργησε για εμάς με δανεικά και χρεοκοπία.
Ακόμα και εγώ δεν έπρεπε να έχω αμάξι (ένα μικρό 1300).
Φίλε εγώ δεν χρωστάω σε κανένα, οπότε δυσκολεύομαι να μπω στο πνεύμα σου.brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:38Της πλέμπας, τα δικά μας. Με τα δανεικά και το δημόσιο χρέος ξεφύγαμε από το πεζό δύο και τα παπάκια.Chainis έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:37Για τίνος τα όνειρα λες;brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:31
Πάντως το καπιταλιστικό όνειρο λειτούργησε για εμάς με δανεικά και χρεοκοπία.
Ακόμα και εγώ δεν έπρεπε να έχω αμάξι (ένα μικρό 1300).
Ξέχασα, πιο πριν λειτούργησε με την αντιπαροχή και είχαμε σπίτια.
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Κι εγώ δεν χρωστάω αλλά χρωστάνε άλλοι, η τρόικα μας παίρνει τα σπίτια, μείωση πληθυσμού, μετανάστευση, ανεργία, φτώχεια, χρεοκοπήσαμε και πάει λέγοντας.Chainis έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:49Φίλε εγώ δεν χρωστάω σε κανένα, οπότε δυσκολεύομαι να μπω στο πνεύμα σου.brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:38Της πλέμπας, τα δικά μας. Με τα δανεικά και το δημόσιο χρέος ξεφύγαμε από το πεζό δύο και τα παπάκια.
Ξέχασα, πιο πριν λειτούργησε με την αντιπαροχή και είχαμε σπίτια.
Δεν μας τα παίρνει γενικώς, τα παίρνει σε όσους έπαιρναν διακοποδάνεια και ανακύκλωναν τις πιστωτικές μαζεύοντας χρέη κι όσα πάνε κι όσα 'ρθούνε κι απάνω τούρλα σε όλα.brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:51Κι εγώ δεν χρωστάω αλλά χρωστάνε άλλοι, η τρόικα μας παίρνει τα σπίτια, μείωση πληθυσμού, μετανάστευση, ανεργία, φτώχεια, χρεοκοπήσαμε και πάει λέγοντας.Chainis έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:49Φίλε εγώ δεν χρωστάω σε κανένα, οπότε δυσκολεύομαι να μπω στο πνεύμα σου.brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:38
Της πλέμπας, τα δικά μας. Με τα δανεικά και το δημόσιο χρέος ξεφύγαμε από το πεζό δύο και τα παπάκια.
Ξέχασα, πιο πριν λειτούργησε με την αντιπαροχή και είχαμε σπίτια.
Όπου δεν κατάφερε να επικρατήσει ο ΕΛΑΣ εξοντωνοντας τις άλλες αντιστασιακες οργανώσεις δεν υπήρξαν και τάγματα ασφαλείας
Μάργκαρετ Θάτσερ:
Ο σοσιαλισμός είναι πολύ καλός μέχρι να τελειώσουν τα λεφτά των αλλων
Όπως οι μετοχές στην φούσκα του χρηματιστήριου. Όποιοι αγόρασαν ψηλά, τώρα που έσκασε η φούσκα χάνουν.Chainis έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:56Δεν μας τα παίρνει γενικώς, τα παίρνει σε όσους έπαιρναν διακοποδάνεια και ανακύκλωναν τις πιστωτικές μαζεύοντας χρέη κι όσα πάνε κι όσα 'ρθούνε κι απάνω τούρλα σε όλα.brb και tyt έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 20:51Κι εγώ δεν χρωστάω αλλά χρωστάνε άλλοι, η τρόικα μας παίρνει τα σπίτια, μείωση πληθυσμού, μετανάστευση, ανεργία, φτώχεια, χρεοκοπήσαμε και πάει λέγοντας.
Ανάμεσα τους είναι και κάποιοι άτυχοι που αλλιώς τα μέτραγαν κι αλλιώς τους ήρθαν.
That's all.
Καταναλωτικά αγαθά υπήρχαν, σίγουρα όχι τόσο φοβερά ή ποιοτικά σαν τα Δυτικά,άλλα κάλυπταν τις ανάγκες του πληθυσμού. Στα πλαίσια του Χρουτσωφικού πλάνου για καταμερισμό εργασίας, κάθε χώρα του Ανατολικού μπλοκ εξειδικευόταν σε κάτι συγκεκριμένο. Π.χ., η Ανατ. Γερμανία ήταν η κύρια πηγή βιομηχανικών, άλλα και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων(μικροτσίπ), ενώ χώρες όπως η Βουλγαρία ήταν για αγροτικά προϊόντα. Επίσης δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι και μέσα στον Δεύτερο Κόσμο(τις κομμουνιστικές και φιλοσοβιετικές χώρες) υπήρχε διαφοροποίηση. Η Ανατολική Γερμανία και η Τσεχοσλοβακία φάνταζαν όαση ελευθερίας σε σχέση με τις Οργουελικές κοινωνίες της Αλβανίας και της Ρουμανίας.Chainis έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 19:14Ποια βιομηχανία αδελφέ;
Στρατιωτικά οχήματα πάσης φύσεως, πυραυλικά συστήματα και αεροναυπηγική ανέπτυξαν μόνο και μονομερώς για προβολή ισχύος και εκεί τελείωνε η δραστηριότητα τους.
Για ένα απλό καταναλωτικό προϊόν όπως το αυτοκίνητο αναγκάστηκαν να κάνουν σύμβαση με την Fiat να τους φτιάχνει τα Lada, αλλιώς θα ήταν με τα προπολεμικά Volga και μόνο τα στελέχη του κόμματος.
Ανέκδοτο είναι η ανεπτυγμένη βιομηχανία τους.
Πληροφορική και νέες τεχνολογίες από την δεκαετία του 50 που εκεί δημιουργούσαν οι Αμερικάνοι, καλύτερα να μην το πιάσουμε.
Όσο για τα βαρίδια, άμα τους έκοβε να αναπτύξουν βιομηχανία καταναλωτικών αγαθών και να τα εξάγουν στις χώρες του υπαρκτού η πορεία τους θα ήταν διαφορετική.
*** Κληρονόμος αυτής της βιομηχανίας είναι η Ρωσία που μόνο στρατιωτικό υλικό και συστήματα μπορεί να εξάγει και καύσιμα που την κρατάνε ζωντανή.
Κάτι ανάλογο δηλαδή με το ΠΑΣΟΚThe Great Leader έγραψε: ↑06 Δεκ 2018, 21:14Καταναλωτικά αγαθά υπήρχαν, σίγουρα όχι τόσο φοβερά ή ποιοτικά σαν τα Δυτικά,άλλα κάλυπταν τις ανάγκες του πληθυσμού. Στα πλαίσια του Χρουτσωφικού πλάνου για καταμερισμό εργασίας, κάθε χώρα του Ανατολικού μπλοκ εξειδικευόταν σε κάτι συγκεκριμένο. Π.χ., η Ανατ. Γερμανία ήταν η κύρια πηγή βιομηχανικών, άλλα και ηλεκτρονικών εξαρτημάτων(μικροτσίπ), ενώ χώρες όπως η Βουλγαρία ήταν για αγροτικά προϊόντα. Επίσης δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι και μέσα στον Δεύτερο Κόσμο(τις κομμουνιστικές και φιλοσοβιετικές χώρες) υπήρχε διαφοροποίηση. Η Ανατολική Γερμανία και η Τσεχοσλοβακία φάνταζαν όαση ελευθερίας σε σχέση με τις Οργουελικές κοινωνίες της Αλβανίας και της Ρουμανίας.
Μία από τις παθογένειες που δεν επέτρεψαν στο σοβιετικό μοντέλο να νικήσει μακροπρόθεσμα, ήταν οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις μέσα στις ελίτ. Στην Σοβιετική Ένωση, είχαν αναπτυχθεί ιδέες όπου υπολογιστές θα βοηθούσαν στην καλύτερη οργάνωση του Κεντρικού Σχεδιασμού, ιδέες για κοινό σύστημα πληροφόρησης και ανταλλαγής δεδομένων(ένα είδος σοβιετικού ίντερνετ) και ιδέες για ευρύτερο αυτοματισμό της οικονομίας. Όλα αυτά σκόνταψαν πάνω στις γέρικες ηγεσίες, που οι περισσότερες είχαν ζήσει την εκβιομηχάνιση του Στάλιν και δεν καταλάβαιναν τις νέες ιδέες, συν τα μεσαία στελέχη της βαριάς βιομηχανίας που δεν γούσταραν τις νέες ιδέες που θα απειλούσαν τις καρέκλες τους και έβαζαν λόγια στα αυτιά των γερόντων των κομματικών πολιτικών γραφείων.
Τα πράγματα πάντως δεν ήταν τόσο δυστοπικά,όσο τα παρουσιάζεται μερικοί.