DIOMEDESGR έγραψε: ↑23 Δεκ 2018, 11:07
ΚΑΤΑΦΑΝΕΣ ποιός έχει σβουνιά μέσα στο κεφάλι του και ποιά κίνητρα στην καρδιά του.
Διομήδη, έχεις σοβαρό πρόβλημα κατανόησης κειμένου. Σε βαθμό μάλιστα που υποπτεύομαι πως πάσχεις από κάποια διαταραχή.
Πάμε πάλι από την αρχή:
Καμία πηγή δεν αναφέρει πως πρόκειται για εβραϊκό ή οθωμανικό σκοπό/τραγούδι.
Η Ρόμπου δεν είναι πρωταρχική πηγή, αλλά για το κομμάτι γράφει πως πρόκειται για
επώνυμη δημιουργία ενός συνθέτη που ενδεχομένως ήταν εβραίος ή δυτικός. Καταλαβαίνεις την διαφορά;
Ως πηγή γι αυτό μας δίνει μια αδημοσίευτη εργασία του Δραγούμη.
Εντάξει μέχρι εδώ;
Για την πηγή τώρα:
Προς το παρόν
δεν έχει εμφανιστεί αυτή η μελέτη του Δραγούμη πουθενά -που από αυτά που λέει η Ρόμπου θα έπρεπε να είναι είτε του 2007 ή του 2016. Η πηγή λοιπόν είναι ανύπαρκτη.
Η Ρόμπου μας λέει όμως τι γράφει ο Δραγούμης στην μελέτη του:
Άκουσε, λέει, μια
σύγχρονη εκτέλεση του κομματιού σε μια ισπανική συλλογή/αφιέρωμα σεφαρδίτικων τραγουδιών (σε κασσέτα) της δεκαετίας του '90. Και πως από εκεί συμπεραίνει πως το κομμάτι αυτό παίχτηκε στα εγκαίνια του Εβραϊκού Σχολείου Θεσσαλονίκης το 1873, και πως γράφτηκε από κάποιον εβραίο συνθέτη γι αυτήν ακριβώς την περίσταση, ή πως ήταν ένα ήδη προγενέστερο κομμάτι που είχε γραφτεί από κάποιον δυτικό για κάποιον Σουλτάνο και απλά το χρησιμοποίησαν στα εγκαίνια.
Όλα αυτά λοιπόν θα ήταν εντελώς αφελές να τα πάρεις τοις μετρητοίς από την στιγμή που:
α) δεν υπάρχει η κασσέτα ή η εκτέλεση της κασσέτας ή έστω κάποια άλλη εκτέλεση του κομματιού
β) δεν γίνεται κατανοητό από πού προκύπτει ότι το κομμάτι που υπάρχει σε αυτήν την κασσέτα σε εκτέλεση της δεκαετίας του '90 παίχτηκε στα εγκαίνια του 1873.
γ) πώς στοιχειοθετείται ότι ο συνθέτης ήταν εβραίος, που το έγραψε για την περίσταση, ή δυτικός, που το έγραψε για άλλη περίσταση;
Από την άλλη μεριά δεν έχουμε βρει μέχρι στιγμής άλλες παρά μόνον ελληνικές εκτελέσεις του τραγουδιού -η παλιότερη που βρήκα και παρέθεσα στο άλλο νήμα είναι από βίντεο του 1956.
Το ότι ένα τραγούδι που είναι γραμμένο στον δρόμο της Φραγκοσυριανής δεν έχει μουσικολογικά σχέση με την τοπική μουσική παράδοση πρέπει να είναι κάποιος εντελώς ηλίθιος για να το υποστηρίξει. Εύγε νέε μου!
Και κάτι ακόμη: από την αρχή τη ςκουβέντας μου πετάς στην μούρη συνέχεια την ίδια μαλακία, ότι και καλά δεν δέχομαι την άποψη αυτήν επειδή είναι αριστερή ή την έχουν αριστεροί. Δείξε μου σε παρακαλώ που έγραψα εγώ κάτι τέτοιο γιατί με έπρηξες.