ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Φωτογραφία, ζωγραφική, γλυπτική, ψηφιδωτά, κ.ά.
Άβαταρ μέλους
μίστερ μαξ
Μέλη που αποχώρησαν
Δημοσιεύσεις: 8242
Εγγραφή: 05 Ιούλ 2018, 11:18

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από μίστερ μαξ » 28 Οκτ 2018, 17:13

Γιωργης έγραψε:
28 Οκτ 2018, 16:21
Καποτε ειχε εκτεθει στην Ολλανδια ενα αγαλμα σκατα. Ηταν μια τεραστια κουραδα, κυριολεκτικα. Ανετα θα μπορουσα να παρω τα ιδια επιχειρηματα και να τα χρησιμοποιησω υπερ της. Διοτι σιγουρα και συμβολισμος υπηρχε και συγκεκριμενη τεχνικη. Ποια η διαφορα? :smt017
Ο παραλληλισμος ειναι πως αν κρατήσεις τοσο την κουράδα οσο και τον ελληνορθοδοξο χριστιανισμο μεσα σου, ζορίζεσαι, ενω αν τα αποβάλεις νιώθεις ανακούφιση! :smt023

Άβαταρ μέλους
Drexler
Δημοσιεύσεις: 8050
Εγγραφή: 26 Ιουν 2018, 11:43

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Drexler » 28 Οκτ 2018, 17:15

Αναρχοκοπρολαγνος Μαξ.Περα απο αστικα ταμπου.
Με λογισμό και μ' όνειρο τσακίζουμε το ημιπρολεταριάτο!

Άβαταρ μέλους
Null
Δημοσιεύσεις: 825
Εγγραφή: 28 Αύγ 2018, 01:02

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Null » 28 Οκτ 2018, 17:27

Γιωργης έγραψε:
28 Οκτ 2018, 14:10
Ας ξεκαθαρίσω πρωτα απολα οτι απο τεχνες δε σκαμπαζω, προφανώς και ειμαι απασχολμενος ολημερις με την πολυεθνική ταβερνα μου οποτε καταλαβαινετε, που χρονος να ασχοληθω.

Παντα θεωρουσα την ορθοδοξη αγιογραφια απαισια. Αλλα οκ, οπως ειπαμε εγω ειμαι άσχετος. Ποια η αξια της ως τεχνη? Ειναι συγκρίσιμη με δυτικους πινακες για παραδειγμα? Υπαρχει καποια αγιογραφια που θεωρειται κατι σαν θαυμα στις τεχνες? Ολρς μα όλες μου βγαζουν ενα μισος για την καλη αισθητική.

Σας αρεσει η ορθοδοξη αγιογραφια?
Η βυζαντινή αγιογραφία είναι στο μεγαλύτερο μέρος της παρακμιακή και άσχημη. Είναι κρίμα που οι εκκλησίες
σταμάτησαν να φιλοτεχνούνται στην ναζαρινή τέχνη. Δεν θυμάμαι πότε ακριβώς έγινε η μετάβαση αλλά αν θυμάμαι καλά
είχε σχέση με τον Φώτη Κόντογλου (μπορεί να κάνω και λάθος σε αυτό). Ο οποίος ήταν και κομμουνιστής και θεωρούσε
ότι ο κομμουνισμός είναι έκφραση του χριστιανισμού. Παρακμιακός και μέσα και έξω δηλαδή. Φυσικά είχε δίκιο ότι ο
χριστιανισμός είναι πρόδρομος του κομμουνισμού.
ΜπλεΜπουμπυς έγραψε:
13 Ιούλ 2019, 08:22
Τι ξιφίας, τι Ζακ;
Χουργιατς έγραψε:
13 Ιούλ 2019, 09:13
Ζακ με μανιτάρια δεν πάει

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 7609
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 29 Οκτ 2018, 00:28

Γιωργης έγραψε:
28 Οκτ 2018, 16:33
Αυτό που περιγράφεις είναι μεταφυσική. Δεν υπάρχει πνευματικό επίτευγμα.
Αν δεν τρολάρεις και αναφέρεσαι σε αυτό που γράφω διευκρίνισε τι εννοείς για το "μεταφυσική".

Τα πράγματα είναι απλά. Σε κάθε εποχή (από τις προηγούμενες, όχι την σημερινή που ξέρεις με αρκετές λεπτομέρειες τι έγινε τους προηγούμενους 25 αιώνες) έχεις τους καλλιτέχνες να παραλαμβάνουν κάποια γνώση και κάποιες τεχνικές για το τι έχει γίνει λίγο πιο πριν από αυτούς και τι γίνεται γύρω την ίδια εποχή με το υλικό τους (τα χρώματα, τα μάρμαρα, το ξύλο, τους ήχους κατά περίπτωση). Οι ικανότεροι από αυτούς επινοούν νέους συνδυασμούς, νέες δομές, νέες φόρμες και τρόπους έκφρασης. Κάποιοι είναι και εξαιρετικά έξυπνοι και ταλαντούχοι, κάποιοι είχαν την τύχη να ταξιδέψουν περισσότερο στα μέρη που συντελούνταν οι αλλαγές, κάποιοι να έχουν σημαντικούς δασκάλους κλπ κλπ. Από τέτοιους βλέπεις συχνά επινοήσεις - πνευματικά επιτεύγματα - που πάνε την τέχνη παρακάτω και ορισμένων οι επινοήσεις έχουν έναν ξεχωριστό τρόπο "γραφής", μια προσωπική σφραγίδα η οποία τους καθιστά μοναδικούς. Στην συντριπτική πλειοψηφία των καλλιτεχνών κάθε εποχής έχεις αντιγραφείς ξανά και ξανά. Οι λίγοι με τις επινοήσεις είναι αυτοί που έχεις ακουστά σήμερα. Με τους υπόλοιπους δεν ασχολείται σχεδόν κανείς. Σε αυτούς τους υπόλοιπους μάλιστα υπάρχουν και προσωπικότητες που θαυμάστηκαν και δοξάστηκαν στην εποχή τους, συχνά για εξωκαλλιτεχνικούς λόγους. Με το πέρασμα του χρόνου ωστόσο τα πράγματα ξεκαθαρίζουν.
Τι δουλειά έχουν τα παραπάνω με μεταφυσική;

Γιωργης

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Γιωργης » 29 Οκτ 2018, 07:00

Δεν υπαρχει πνευματικο επιτευγμα. Αυτο ειναι μια σαχλαμαρα επειδη οι αγιογραφιες ειναι θρησκευτικα εργα. Το οτι υπαρχει ενας συμβολισμος που δοξαζει το θειο δεν λεει κατι σε καποιον μη θρησκευομενο. Ουτς κανει τις αγιογραφιες καλαίσθητες.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 7609
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 30 Οκτ 2018, 13:27

Γιωργης έγραψε:
29 Οκτ 2018, 07:00
Δεν υπαρχει πνευματικο επιτευγμα. Αυτο ειναι μια σαχλαμαρα επειδη οι αγιογραφιες ειναι θρησκευτικα εργα. Το οτι υπαρχει ενας συμβολισμος που δοξαζει το θειο δεν λεει κατι σε καποιον μη θρησκευομενο. Ουτς κανει τις αγιογραφιες καλαίσθητες.
Κάτι μπερδεύεις ή μάλλον πολλά πράγματα μαζί. Δεν χρειάζεται να γίνουμε Ταοϊστές για να θαυμάσουμε την αρχιτεκτονική μία όμορφης παγόδας! Τα θρησκευτικά έργα "μιλούν" ως προς το θρησκευτικό τους μέρος στους πιστούς αλλά σε επίπεδο δημιουργίας μπορεί να απολαύσει ο καθένας τις ικανότητες του καλλιτέχνη, αν ξέρει βέβαια τι να ψάξει να δει. Το πνευματικό επίτευγμα δεν έχει σχέση με το περιεχόμενο του έργου, ή έχει κάτα ένα μικρό σχετικά ποσοστό. Έχει κυρίως να κάνει με την ευφυΐα του καλλιτέχνη στον τρόπο που χρησιμοποιεί και χειρίζεται το υλικό του και τα στοιχεία του. Αν δεις πχ μια επιβλητική μορφή ψάχνεις να βρεις πια στοιχεία την κάνουν να φαίνεται έτσι και αν ο συγκεκριμένος ζωγράφος έχει δώσει δικές του προσωπικές λύσεις, συνδυασμούς χρωμάτων, σχημάτων, χειρισμό σκιάς κλπ. Αυτά είναι άσχετα με την προσωπική πίστη. Δεν είπε κανείς ότι όλες οι αγιογραφίες είναι καλαίσθητες επειδή δοξάζουν το θείο.

Άβαταρ μέλους
ΟΥΤΙΣ
Μέγας Ιεροσυντονιστής
Δημοσιεύσεις: 4431
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 18:20

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΟΥΤΙΣ » 30 Οκτ 2018, 15:26

ST48410 έγραψε:
30 Οκτ 2018, 13:27
Γιωργης έγραψε:
29 Οκτ 2018, 07:00
Δεν υπαρχει πνευματικο επιτευγμα. Αυτο ειναι μια σαχλαμαρα επειδη οι αγιογραφιες ειναι θρησκευτικα εργα. Το οτι υπαρχει ενας συμβολισμος που δοξαζει το θειο δεν λεει κατι σε καποιον μη θρησκευομενο. Ουτς κανει τις αγιογραφιες καλαίσθητες.
Κάτι μπερδεύεις ή μάλλον πολλά πράγματα μαζί. Δεν χρειάζεται να γίνουμε Ταοϊστές για να θαυμάσουμε την αρχιτεκτονική μία όμορφης παγόδας! Τα θρησκευτικά έργα "μιλούν" ως προς το θρησκευτικό τους μέρος στους πιστούς αλλά σε επίπεδο δημιουργίας μπορεί να απολαύσει ο καθένας τις ικανότητες του καλλιτέχνη, αν ξέρει βέβαια τι να ψάξει να δει. Το πνευματικό επίτευγμα δεν έχει σχέση με το περιεχόμενο του έργου, ή έχει κάτα ένα μικρό σχετικά ποσοστό. Έχει κυρίως να κάνει με την ευφυΐα του καλλιτέχνη στον τρόπο που χρησιμοποιεί και χειρίζεται το υλικό του και τα στοιχεία του. Αν δεις πχ μια επιβλητική μορφή ψάχνεις να βρεις πια στοιχεία την κάνουν να φαίνεται έτσι και αν ο συγκεκριμένος ζωγράφος έχει δώσει δικές του προσωπικές λύσεις, συνδυασμούς χρωμάτων, σχημάτων, χειρισμό σκιάς κλπ. Αυτά είναι άσχετα με την προσωπική πίστη. Δεν είπε κανείς ότι όλες οι αγιογραφίες είναι καλαίσθητες επειδή δοξάζουν το θείο.
Γιατί κουράζεσαι;

Δεν το βλέπεις ότι αυτός και κάποιοι άλλοι μόνο στόχο έχουν το τρολάρισμα;
«Δεν σου μιλώ για περασμένα, μιλώ για την αγάπη", Γιώργος Σεφέρης, Κίχλη.

Άβαταρ μέλους
ST48410
Δημοσιεύσεις: 7609
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:21

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ST48410 » 30 Οκτ 2018, 15:29

ΟΥΤΙΣ έγραψε:
30 Οκτ 2018, 15:26
ST48410 έγραψε:
30 Οκτ 2018, 13:27
Γιωργης έγραψε:
29 Οκτ 2018, 07:00
Δεν υπαρχει πνευματικο επιτευγμα. Αυτο ειναι μια σαχλαμαρα επειδη οι αγιογραφιες ειναι θρησκευτικα εργα. Το οτι υπαρχει ενας συμβολισμος που δοξαζει το θειο δεν λεει κατι σε καποιον μη θρησκευομενο. Ουτς κανει τις αγιογραφιες καλαίσθητες.
Κάτι μπερδεύεις ή μάλλον πολλά πράγματα μαζί. Δεν χρειάζεται να γίνουμε Ταοϊστές για να θαυμάσουμε την αρχιτεκτονική μία όμορφης παγόδας! Τα θρησκευτικά έργα "μιλούν" ως προς το θρησκευτικό τους μέρος στους πιστούς αλλά σε επίπεδο δημιουργίας μπορεί να απολαύσει ο καθένας τις ικανότητες του καλλιτέχνη, αν ξέρει βέβαια τι να ψάξει να δει. Το πνευματικό επίτευγμα δεν έχει σχέση με το περιεχόμενο του έργου, ή έχει κάτα ένα μικρό σχετικά ποσοστό. Έχει κυρίως να κάνει με την ευφυΐα του καλλιτέχνη στον τρόπο που χρησιμοποιεί και χειρίζεται το υλικό του και τα στοιχεία του. Αν δεις πχ μια επιβλητική μορφή ψάχνεις να βρεις πια στοιχεία την κάνουν να φαίνεται έτσι και αν ο συγκεκριμένος ζωγράφος έχει δώσει δικές του προσωπικές λύσεις, συνδυασμούς χρωμάτων, σχημάτων, χειρισμό σκιάς κλπ. Αυτά είναι άσχετα με την προσωπική πίστη. Δεν είπε κανείς ότι όλες οι αγιογραφίες είναι καλαίσθητες επειδή δοξάζουν το θείο.
Γιατί κουράζεσαι;

Δεν το βλέπεις ότι αυτός και κάποιοι άλλοι μόνο στόχο έχουν το τρολάρισμα;
Για τους υπόλοιπους που μπορεί να διαβάζουν.

Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Δημοσιεύσεις: 5097
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:31

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σουβλίτσα » 30 Οκτ 2018, 23:04

...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...

Άβαταρ μέλους
ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ
Δημοσιεύσεις: 2130
Εγγραφή: 14 Απρ 2018, 11:37

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από ΛΑΘΕ ΒΙΩΣΑΣ » 24 Ιαν 2019, 08:55

Γιωργης έγραψε:
28 Οκτ 2018, 14:10
Ας ξεκαθαρίσω πρωτα απολα οτι απο τεχνες δε σκαμπαζω, προφανώς και ειμαι απασχολμενος ολημερις με την πολυεθνική ταβερνα μου οποτε καταλαβαινετε, που χρονος να ασχοληθω.

Παντα θεωρουσα την ορθοδοξη αγιογραφια απαισια. Αλλα οκ, οπως ειπαμε εγω ειμαι άσχετος. Ποια η αξια της ως τεχνη? Ειναι συγκρίσιμη με δυτικους πινακες για παραδειγμα? Υπαρχει καποια αγιογραφια που θεωρειται κατι σαν θαυμα στις τεχνες? Ολρς μα όλες μου βγαζουν ενα μισος για την καλη αισθητική.

Σας αρεσει η ορθοδοξη αγιογραφια?
Οι ξένοι σαν συλλογίζονται εμάς τους νεοέλληνες φέρνουν στο μυαλό τους κάποιους καμηλιέρηδες, μια δράκα ανθρώπων απρόσωπη ανάμεσα στο βαλκανιλικι, τουρκολογια και αράπηδες. Είμαστε οι ορτοντοξ. Με το ρούσικο τυπικό στη γραφή και με ακτινογραφίες σωμάτων και σκουλικομορφες φιγούρες αγίων σ εκκλησιές μαζί με τις ασπιδωτες κοιλιές των ιερέων.
:romance-hearteyes:
Υπερκουλτουριάρης έγραψε: Είμαι φανατικά εχθρόζωος και πλεον είμαστε πολλοί και εξοργισμένοι,γιατί ρε μλκες σκυλάδες δεν σέβεστε τίποτα.
Υπερκουλτουριάρης έγραψε: Έχω στραβώσει τόσο με τα ζώα, που δεν θέλω να τα βλέπω ούτε μαγειρεμένα.

Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Δημοσιεύσεις: 5097
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:31

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σουβλίτσα » 13 Ιούλ 2019, 02:43

Η Δέηση
Αγ Όρος-Μονή Σταυρονικήτα, 1546
Θεοφάνης Μπαθάς Στρελίτζας ή ο Κρητικός


Εικόνα
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...

Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Δημοσιεύσεις: 5097
Εγγραφή: 31 Μαρ 2018, 20:31

Re: ελληνική ορθόδοξη αγιογραφία

Μη αναγνωσμένη δημοσίευση από Σουβλίτσα » 13 Ιούλ 2019, 03:10

Χριστός Παντοκράτωρ

"Ο Αετός ο Μέγας, ο Μεγαλοπτέρυγος...ο Ζωοδότης..."
"Ο ετάζων καρδίας και νεφρούς"


Εικόνα
Θεοφάνης Κρητικός
Ι. Μ. Σταυρονικήτα, Άγ. Όρος, τέλος 15ου αιώνα



"Ο Παντοκράτωρ είναι το πλέον υπερφυές και αποκαλυπτικόν έργον της βυζαντινής αγιογραφίας. Ο τύπος αυτού είναι πάντοτε αναλλοίωτος. Αλλά, κάθε φοράν οπού ζωγραφίζεται, είναι πάντοτε νέος, ακόμα κι αν ο ίδιος ζωγράφος, τον έχη απεικονίσει πολλάκις.Τα τοιαύτα έργα κατέλυσαν τον χρόνον, βλυστάνοντα ζωήν αθάνατον.

Ο Χριστός ως Παντοκράτωρ ιστορίζεται, ως προείπομεν, μέσα εις κύκλον και εις την κορυφήν του τρούλλου, ωσάν να προβάλλη εξ ουρανού, επιβλέπων επί τους ανθρώπους. Είναι ο ενανθρωπίσας Λόγος του Θεού, και συνάμα ο Θεός ο κρατών, ο εξουσιάζων τα σύμπαντα, ο Παντοκράτωρ.

Η προσωνυμία Παντοκράτωρ ευρίσκεται γραμμένη πολλάκις εις την Παλαιάν Διαθήκην, προπάντων εις τους Προφήτας, άπαξ εις τας Επιστολάς του Αποστόλου Παύλου, και τρεις ή τέσσαρας φοράς εις την Αποκάλυψιν, ιδία εις την ακόλουθον ρήσιν· «Εγώ ειμί το Α και το Ω, αρχή και τέλος, λέγει Κύριος, ο ων και ο ην και ο ερχόμενος, ο Παντοκράτωρ,» (Αποκ. α’, 8).

Ζωγραφίζεται δε ο Παντοκράτωρ αυστηρός και πράος συγχρόνως. Η κορυφή του είναι εστηριγμένη πάντοτε κατά τα εσπέρια, ήγουν κατά το βασίλευμα του ηλίου, ωσάν να βγαίνη εξ ανατολών ο Ήλιος της Δικαιοσύνης.

Φορεί από μέσα τον χιτώνα, οπού αφήνει να φανή γυμνόν έν μέρος του στήθους Του, και από επάνω είναι περιτυλιγμένος με πολύπτυχον ιμάτιον, οπού ενθυμίζει τον δαυϊτικόν ψαλμόν ο όποιος λέγει: «Άβυσσος ως ιμάτιον το περιβόλαιον Αυτού». Η δεξιά χειρ εγείρεται εις σχήμα ευλογίας, και η αριστερά κρατεί σφιγκτά επάνω εις το στήθος Του το Ευαγγέλιον, τον θείον Νόμον.

Πυκνά μαλλιά περιβάλλουν την μεγαλοπρεπή κεφαλήν, κυματίζοντα ελαφρώς, και οι πλόκαμοι πίπτουν ως ρεύματα ποταμού επάνω εις τον αριστερόν ώμον, χωρισμένα εις την μέσην. Το μέτωπον του Κυρίου είναι ηγεμονικόν, πλήρες σοφίας και δυνάμεως. Τα όμματα άγρυπνα και ατάραχα, προσβλέπουν μετά φιλανθρωπίας και συγκαταβάσεως τους ταπεινούς, αλλά μετ’ αυστηρότητος τους πονηρούς και υπερήφανους. Η μύτη Του είναι λεπτή και ευθεία. Το στόμα μικρόν και σοβαρόν. Οι μύστακες λεπτότριχοι και σύμμετροι, κλίνουν προς τα κάτω, κατά τον φυσικόν ασιατικόν τρόπον, και εκφράζουν πραότητα. Το γένειόν Του, κτενισμένον και σύμμετρον, ελαφρά χωρισμένον εις την άκραν. Ο λαιμός Του είναι ευρύς και στερεός, μαζί με εν μέρος του στήθους Του, οπού είναι γυμνόν. Από όλα τα χαρακτηριστικά του Κυρίου εκπέμπεται οσμή ευωδίας πνευματικής. Από την ακήρατον κορυφήν Του και από τα μαλλιά Του εβγαίνει σεμνή μεγαλοπρέπεια. Από τα ομμάτια Του αγάπη, αλλά και αυστηρότης «του ετάζοντος καρδίας και νεφρούς». Από την μύτην ευθύτης και ίλεος. Από το στόμα ειρήνη και συγγνώμη. Από τα μηλομάγουλά Του απλότης και αγαθότης. Από τον λαιμόν και από το στήθος έλεος και ευσπλαχνία. Από την δεξιάν χείρα ευλογία και χρηστότης. Από την αριστεράν, οπού κρατεί στερεά το άγιον Ευαγγέλιον, εκπορεύεται Νόμος ζωοποιός, ανακουφίζων τους κοπιώντας και πεφορτισμένους. Το γυριστόν σιαγόνι του φανερώνει ημερότητα και μακροθυμίαν. Από τον πώγωνά του στάζει μύρον αγιότητος. Από τον μανδύαν του, ο οποίος τον τυλίγει ωσάν το σύγνεφον οπού κρύβει τον ήλιον, διαχύνεται η μεγαλοπρέπεια του παντός.

Ο Παντοκράτωρ σταλάζει μέσα εις την ευλαβικήν ψυχήν όλα τα άγια αισθήματα, όντας Μέγας, Δυνατός, Παντουργος, Παντεπόπτης, Πράος, Φιλάνθρω¬πος, Σωτήρ, Κριτής, Ταπεινός, Αυστηρός, Ίλεως. Είναι κατά το ρήμα του προφήτου Ιεζεκιήλ, «ο Αετός ο Μέγας, ο μεγαλοπτέρυγος» οπού πετά επάνωθεν από τον φθειρόμενον κόσμον, αιώνιος, άφθαρτος. Δι’ αυτόν «χίλια έτη ως ημέρα η χθες, ήτις διήλθεν». Σύγνεφον βαρύ είναι διά τους πονηρούς, πλην διά τους πιστούς και ταπεινούς είναι ο Αθάνατος Ήλιος, η Πηγή της Ζωής, ο Ζωοδότης. Εγείρουν τους οφθαλμούς των προς Αυτόν, κράζοντες με αγαλλίασιν: «Εν τω φωτί της δόξης του προσώπου Σου πορευσόμεθα εις τον αιώνα.»

Εκεί επάνω γρηγορεί ημέρας και νυκτός, πρωί και εσπέρας, χειμώνα και θέρος, αναλλοίωτος, αιώνιος, προ πάντων των αιώνων και εις τον αιώνα του αιώνος. Ο αισθητός ήλιος ανατέλλει και δύει, πλην ο Κύριος δεν κουράζεται να εύλογη, εξ ετοίμου κατοικητηρίου Του, τον αμαρτωλόν κόσμον.

Οι άνεμοι πνέουν με βοήν γύρω εις τον αγιασμένον πύργον, μέσα εις τον οποίον κατοικεί ο Κύριος. Η βροχή, ο κρύσταλλος, η χιών, η χάλαζα, πνεύμα καταιγίδος, περνούν επάνωθέν Του. Εκείνος ευλογεί ησύχιος και μακρόθυμος, ο Άρχων της Ειρήνης. Ο ήλιος φλογίζει το κατοικητήριόν Του, ο λίβας ξηραίνει τα χόρτα οπού έχουν φυτρώσει επάνω εις την σκεπήν Του. Ο Κύριος ατάραχος αγρυπνεί επάνω εις τον κόσμον, ημέρας και νυκτός, εις τον αιώνα του αιώνος.

«Κατ’ αρχάς, Σύ, Κύριε, την γην εθεμελίωσας, και έργα των χειρών σου εισίν οι ουρανοί. Αυτοί απολούνται, Συ δε διαμένεις, και πάντες ως ιμάτιον παλαιωθήσονται, και ωσεί περιβόλαιον ελίξεις αυτούς και αλλαγήσονται. Συ δε ο αυτός ει, και τα έτη σου ουκ εκλείψουσιν.» (Ψαλμ. ρα’, 26.)"

Φώτης Κόντογλου
...δι᾿ ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι...

Απάντηση


  • Παραπλήσια Θέματα
    Απαντήσεις
    Προβολές
    Τελευταία δημοσίευση

Επιστροφή στο “Eικαστικές τέχνες”

Phorum.com.gr : Αποποίηση Ευθυνών